PIKAISTA APUA!!!!!

Moi!
Minulla on 8kk Coton de tulear pentu ja sillä on sisäsiisteysongelma. On se muuten sisäsiisti, mutta yöllä, kun sille tulee pissa/kakkahätä, niin se joskus päästää matolle johon se on pienempänäkin pissannut/kakannut, kun ei ollut vielä kunnolla sisäsiisti. Joten miten saisin opetettua koiralleni, että sen pitäisi herättää minut yöllä, kun on hätä??? Kyllä se on joskus yöllä herättänyt minut, muttei oikein enää. Ja joskus se myös pidättää aamuun asti, mutta yleensä sillä tulee yöllä hätä!!

Huom! Pikaista apua!! :o

16

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkoilua

      Tee illalla kunnon lenkki ja aamulla varhain niin eiköhän vaiva tule hoidettua. 8 kk ikäisellä pennulla on pieni rakko eikä pysty kyllä pitkää yötä pidättämään.
      Itse ulkoilutan illalla viimeks klo 23 ja aamulla klo 6.00.
      Kyllä meilläkin välillä vahinkoja sattuu mutt harvoin.
      Joskus voi olla et viikonlopulla mennään ulos klo 9.00 aamulla ja kuivana on pysytty.
      Mut kunnon iltalenkki on muutakin kuin muutama metri portaalta ja yhdet pissat.

      • Okei! Kiitos hyvästä vastauksesta! Mutta minä en voi nyt käydä itse koirani kanssa lenkillä, koska minulla on varvas murtunut ja on kyynärsauvat, joten äitini käyttää koiraani lenkillä usein illalla klo. 21-21.30 aikaan. Ja joskus aamulla n. klo 09.00. Minä luin netistä, että koiralle ei tule yöllä hätä, jos sille ei anna ruokaa enää klo 18.00 jälkeen, joten minä voin nyt laittaa ruoat pois aina kuuden jälkeen niin koira oppii rytmiin. Sitten, kun minun jalka on parantunut ja pystyn kunnolla käveleen, niin voin käyttää niillä aamu- ja iltalenkeillä. Mutta eiköhän se alussa ainakin hoidu sillä, ettei anna ruokaa enää klo. 18.00 jälkeen. ;) Vai..?


      • ei paastolle
        tiina_viljamaa kirjoitti:

        Okei! Kiitos hyvästä vastauksesta! Mutta minä en voi nyt käydä itse koirani kanssa lenkillä, koska minulla on varvas murtunut ja on kyynärsauvat, joten äitini käyttää koiraani lenkillä usein illalla klo. 21-21.30 aikaan. Ja joskus aamulla n. klo 09.00. Minä luin netistä, että koiralle ei tule yöllä hätä, jos sille ei anna ruokaa enää klo 18.00 jälkeen, joten minä voin nyt laittaa ruoat pois aina kuuden jälkeen niin koira oppii rytmiin. Sitten, kun minun jalka on parantunut ja pystyn kunnolla käveleen, niin voin käyttää niillä aamu- ja iltalenkeillä. Mutta eiköhän se alussa ainakin hoidu sillä, ettei anna ruokaa enää klo. 18.00 jälkeen. ;) Vai..?

        Älä jätä ruokkimatta klo 18:00 jälkeen. Ruoki entisen rytmin mukaan ja kysy voisiko äitisi tehdä iltaulkoilun vaik tuntia myöhemmin
        Itsekin voit ulkoiluttaa koiraasi vaikka sulla on krykyt. Hanki sellanen piuha-mikäköhän sen virallinen nimi mahtaa olla-jota esim koiriaan juoksuttavat käyttävät. Laitat vyötäröllesi kiinni. Itse känkkäsin krykyillä pari kuukautta kun nilkka meni. Talvella vaan piti laittaa krykyihin jääpiikit ja tarpeex isot kengät jalkaan että lastakin mahtu. Mun koira oli valjaissa ja niiistä lähti flexi jonka laitoin aika lyhkäselle. Mun kaverilla oli käytössä tollanen vyötäröpiuha ja hyvin ulkoilut suju. Me oltiin kyl varsinainen näky iltaulkoiluilla.Mut sisulla mentiin. Kyl molempien koirat välillä pissi sisälle mut kaikenkaikkiaan kunnialla selvitiin.


    • Okei, äitini sanoi, ettei voi käyttää sitä tuntia myöhemmin lenkillä, mutta miksi koiraa pitää käyttää lenkillä?? Luin äsken tuolta koirasivuilta,että koiran sisäsiisteysongelma öisin johtuu siitä ettei sitä PÄÄSTETÄ ulos riittävän usein. Että sillä on liian pitkä aika pidättämiseen. Joten enkö voisi tehdä niin, että päästäisin koiran iltapisulle ulos viikonloppuisin klo 23 ja arkisin vaikka n. klo21.30-22.00??
      Ja voinko tehä aamulla silleen, et herään sillon kuuelta ja päästän sen pissalle ulos ja sitte meen jatkaan sen kans nukkumista ja sit vielä, ku herään oikeesti, niin päästän sen sillonki ulos... Vai oisko sitte silleen, et, ku meillä on ollu sille semmone pissaamis-astia, nii mä laittasin sen sille yöksi?? Mutta me ollaan kyl vasta opetettu se pois siitä astiasta, ettei käytetä sitä enää ollenkaa.. Mutta kumpi näistä ois sun mielestä parempi vaihtoehto???

      ps. Se oli tänä-yönä käynä kakkaamassa siihen mun matolle.... Joten mää voisin alkaa päästään sitä useemmin ulos..xD

      • urine off

        Jokaisella perheellä on oma rytminsä.Omani ovat oppineet tohon e.m rytmiin mutta omalla kohdallasi voit luoda sellaisen päivärytmin joka sopii teille parhaiten. Ja miksi lenkki-jos käyt vain hätäisesti pikapissalla niin varsinkin herrakoirat nostavat pikaisesti jalkaa ja rakko ei tyhjene kunnolla. Eli yöllä tulee hätä. Ja lenkin ei tarvitse aamulla ja illalla olla mitään maratoneja.
        Älä opeta koiraa uudelleen millekään astialle jos aiot saada siitä sisäsiistin.
        Vois olla hyväksi käsitellä se matto Urine off-aineella. Saa esim. Findogsilta tilaamalla. Poistaa hajuja ja vois helpottaa siisteys opettelua.
        Kyllä tilanne helpottuu kun saat jalkasi kuntoon. Tsemppiä paranemiseen!


      • urine off kirjoitti:

        Jokaisella perheellä on oma rytminsä.Omani ovat oppineet tohon e.m rytmiin mutta omalla kohdallasi voit luoda sellaisen päivärytmin joka sopii teille parhaiten. Ja miksi lenkki-jos käyt vain hätäisesti pikapissalla niin varsinkin herrakoirat nostavat pikaisesti jalkaa ja rakko ei tyhjene kunnolla. Eli yöllä tulee hätä. Ja lenkin ei tarvitse aamulla ja illalla olla mitään maratoneja.
        Älä opeta koiraa uudelleen millekään astialle jos aiot saada siitä sisäsiistin.
        Vois olla hyväksi käsitellä se matto Urine off-aineella. Saa esim. Findogsilta tilaamalla. Poistaa hajuja ja vois helpottaa siisteys opettelua.
        Kyllä tilanne helpottuu kun saat jalkasi kuntoon. Tsemppiä paranemiseen!

        ok. Ai mikä e.m rytmi?? ;) Sori ku kyselen niin kauheesti, mutta haluan vain tietää.. Ok voin yrittää käydä niilä lenkeillä.. Mäen varmaan tarvi enää sitä urine off ainetta, koska me laitettiin se matto pesuun. :) Joo pitää vielä 6 viikkoo kävellä krykyissä, mutta kyllä se aika varmaan äkkiä menee.. Et ikinä arvaa! Se mun koira (Aimi) oli taas kakannu sinne mun huoneesee. Kun me vaihdettiin se matto sinne mun huoneesee siks aikaa, kun se toinen on pesussa niin se oli kakannu sellaseen mun pulpetin jalan päälle, koska se oli aieminki kakannu siihe niin se haisi sille. Niin on sitten koirilla tarkka hajuaisti, ku ei sentään kakannu tälläkertaa siihen matolle,koska se oli vaihettu. Muuten mun huoneessa on siks aina se matto, ku ihan pentuna Aimi aina pissas siihen lattialle, ku se ei tietenkää tajunnu ettei siihen saa, nii mää oon laittanu sen maton sihen siks, että JOS se sattuu pissaamaan niin se ei ainakaan mene siihen lattiaan, koska se on muutenki menny jo vähän pilalle, ettei mene sitten kokonaan ja jouduttas vaihtaan lattiaa.. Muuten Aimi ei yleensä pissaa enää yöllä vaan se useinmiten kakkaa. Se on sellasta ihan vetelää.. (joo varmaan tosi kiinnostava puheenaihe..... xDDD!!) Se kakkas siihen suurinpiirtein klo 04.00 yöllä. Määtein nyt sellasen suunnitelman, että, kun mä en nyt hirveenä voi käyttää sitä niillä lenkeillä, niin mä laitoin siihen matolle hirveenä sanomalehtiä, että se oikeen rapisee ku siihen astuu niin mä AINA herään siihen, niin sitten mä laitan yövalon päälle ja huudan´: `Aimii` nii sitte se tulee mun luo ja mä lähen käyttään sen ulkona. Se oikeesti toimii! :D Kuei oo aina kiva herätä keskellä yötä siivoon Aimin kakkaa.. >:(


      • olisko apua
        tiina_viljamaa kirjoitti:

        ok. Ai mikä e.m rytmi?? ;) Sori ku kyselen niin kauheesti, mutta haluan vain tietää.. Ok voin yrittää käydä niilä lenkeillä.. Mäen varmaan tarvi enää sitä urine off ainetta, koska me laitettiin se matto pesuun. :) Joo pitää vielä 6 viikkoo kävellä krykyissä, mutta kyllä se aika varmaan äkkiä menee.. Et ikinä arvaa! Se mun koira (Aimi) oli taas kakannu sinne mun huoneesee. Kun me vaihdettiin se matto sinne mun huoneesee siks aikaa, kun se toinen on pesussa niin se oli kakannu sellaseen mun pulpetin jalan päälle, koska se oli aieminki kakannu siihe niin se haisi sille. Niin on sitten koirilla tarkka hajuaisti, ku ei sentään kakannu tälläkertaa siihen matolle,koska se oli vaihettu. Muuten mun huoneessa on siks aina se matto, ku ihan pentuna Aimi aina pissas siihen lattialle, ku se ei tietenkää tajunnu ettei siihen saa, nii mää oon laittanu sen maton sihen siks, että JOS se sattuu pissaamaan niin se ei ainakaan mene siihen lattiaan, koska se on muutenki menny jo vähän pilalle, ettei mene sitten kokonaan ja jouduttas vaihtaan lattiaa.. Muuten Aimi ei yleensä pissaa enää yöllä vaan se useinmiten kakkaa. Se on sellasta ihan vetelää.. (joo varmaan tosi kiinnostava puheenaihe..... xDDD!!) Se kakkas siihen suurinpiirtein klo 04.00 yöllä. Määtein nyt sellasen suunnitelman, että, kun mä en nyt hirveenä voi käyttää sitä niillä lenkeillä, niin mä laitoin siihen matolle hirveenä sanomalehtiä, että se oikeen rapisee ku siihen astuu niin mä AINA herään siihen, niin sitten mä laitan yövalon päälle ja huudan´: `Aimii` nii sitte se tulee mun luo ja mä lähen käyttään sen ulkona. Se oikeesti toimii! :D Kuei oo aina kiva herätä keskellä yötä siivoon Aimin kakkaa.. >:(

        Perheen päivärytmillä tarkoitin ulkoiluaikaoja. Esim mulle sopii aamulla aikaisin kun menen töihin klo 7:30. Seuraavax koululainen ulkoiluttaa , sit mies ja mä taas huolehdin loppupäivän kun kotiudun.
        Jos uloste yöllä on vetelää niin koirasi varmaan yrittää pidätellä viimeiseen asti. Minkälainen ruokinta-aikataulu sulla on? Itse annan ekan ruuan aamulenkin jälkeen, sit koululainen antaa välipalaksi muutaman nappulan n klo 13:00, itse annan pääaterian n klo 17:00 ja kevyt iltapala iltalenkin jälkeen. Kevyt iltapala on mun kääppäreillä pakastettua naudanmahaa.
        Eli klo 17:00 ruoka on sulanut klo 22-23 mennessä ja iltapala aamu-ulkoiluun mennessä.
        Kyl se sisälle tekeminen loppuu, siitä ei kannata nostaa meteliä. Itselläni on eläinkodista ostettu kääppäri jota siellä pidettiin (talvea lukuunottamatta) ulkona n 11 tuntia/päivä koska nosti jalkaa sisällä. Kyllä hän enstex meilläkin merkkas mut jäljet siivottiin ja nykyisin merkkauksia on tosi harvoin. Me ei haluttu tehdä asiasta numeroa koska koira muutenkin oli jo tarpeex stressaantunut ja arka.
        Jahka saat heitettyä krykyt veks niin pääset alottamaan siisteyskasvatuksen täydellä teholla. Tsemppiä sulle!


      • olisko apua kirjoitti:

        Perheen päivärytmillä tarkoitin ulkoiluaikaoja. Esim mulle sopii aamulla aikaisin kun menen töihin klo 7:30. Seuraavax koululainen ulkoiluttaa , sit mies ja mä taas huolehdin loppupäivän kun kotiudun.
        Jos uloste yöllä on vetelää niin koirasi varmaan yrittää pidätellä viimeiseen asti. Minkälainen ruokinta-aikataulu sulla on? Itse annan ekan ruuan aamulenkin jälkeen, sit koululainen antaa välipalaksi muutaman nappulan n klo 13:00, itse annan pääaterian n klo 17:00 ja kevyt iltapala iltalenkin jälkeen. Kevyt iltapala on mun kääppäreillä pakastettua naudanmahaa.
        Eli klo 17:00 ruoka on sulanut klo 22-23 mennessä ja iltapala aamu-ulkoiluun mennessä.
        Kyl se sisälle tekeminen loppuu, siitä ei kannata nostaa meteliä. Itselläni on eläinkodista ostettu kääppäri jota siellä pidettiin (talvea lukuunottamatta) ulkona n 11 tuntia/päivä koska nosti jalkaa sisällä. Kyllä hän enstex meilläkin merkkas mut jäljet siivottiin ja nykyisin merkkauksia on tosi harvoin. Me ei haluttu tehdä asiasta numeroa koska koira muutenkin oli jo tarpeex stressaantunut ja arka.
        Jahka saat heitettyä krykyt veks niin pääset alottamaan siisteyskasvatuksen täydellä teholla. Tsemppiä sulle!

        No meillä on ollu silleen ne ulkoiluajat, et ku herään n. 06.30-07.30 aikaan niin sillon päästän ulos ja sitte aamuruoan jälkeen, ja mun kouluajan iskä tai äiti huolehtii ja sit ku tuun koulusta nii sillon ja sitte kaikkien ruoan syömisten ja nukkumisien jälkeen.. Ruokinta-aikataulu: Aamuruoka: Arkisin klo 07.00-10.00 Viikonloppuisin sit joskus 09.00-11.00 "Lounas": klo 12.00- 14.00 "päivällinen": klo 16.00-18.00 ja sit jos sillä on illalla vielä hirveen nälkä nii annetaan jotain ruokaa vielä. Mut yleensä se ei syö illalla midään.. Mutta miten mä nyt tekisin tän homman kanssa, ku äiskä lähtee illalla lenkille siinä puol kymmene aikaa ja aamulla joskus yheksän-yhentoista aikaa riippuu onko arki vai viikonloppu, nii nää ruuansulamis-aikataulut ei oikeen täsmää.. Mut kyllä meijän Aimi on ruukannut päästää kaikki pissat/kakat kerralla, ettei tarvi käyttää millään lenkillä nii eihän siinä sitte mittää, mut se kyl pissaa/kakkaa nyt samalla ku äiti on senkaa lenkillä, et eihän mun sitte tarvi päästää sitä iltapisulle jos ei sillä tuu mittää... Mutta voin sitte yöllä käyttää sen jos sillä tulee hätä. Muuten onko ohra koiralle haitallista, ku siivoilin niitä sen kakkoja tos viimeyönä, nii huomasin et siinä ulosteessa ne ohrapallot oli ihan tavallisia,et ei ollu sulanut ollenkaa vatsaan. Niinku me annetaan sille meijän Aimille sellasta puuroa joka käytetään lopuksi uunissa nii siihe laitetaa riisiä, kaurahiutaleita,ohrasuurimoita, merisuolaa ja jauhelihaa. Nii oiskohan toi ohrasuurimo sit haitaksi,et pitäskö mun jättää se siitä satsista pois? On se kyllä ennen sulanu, mut nyt ei oikee enää.. Muuten ennen jos aimi oli syöny jotai sellasta ruokaa joka ei oo sille hyväksi nii sillä jäi aina se kakka kiinni sinne pefaan, mut nyt se on alkanu tulee sellasena vetelänä.. :(


        Joo kyllä mä tästä kohta paranen.. Vielä 6 viikkoo pitää kävellä krykyissä....


    • ehdotuksiaajatuksia

      Hei,
      kannattaisi miettiä uudestaan koiran ruokavaliota. Kakan pitäisi olla kiinteää ja oma koirani kakkaa noin 2 kertaa päivässä. Jos koirasi kakkaa usein ja se on löysää jne niin ruoka on väärää. Koittakaa ostaa jotain uutta, laadukasta koiranruokaa ja sekoitelkaa pikku hiljaa mukaan siihen vanhaan ruokaan kunnes saatte sen kokonaan vaihdettua uuteen. Ja aikuinen koirahan pärjää hyvin kahdella ruokailulla päivässä! Ei tarvitse olla koko ajan syömässä jotain, silloin tulee pakostikin hätä useammin.

      Muuten niin kuulostaa kyllä siltä että koira pääsee ulos säännöllisin väliajoin, kyllä se kohta oppii. Tärkeätä olisi koittaa antaa iltaruoka sellaiseen aikaan, että koiralle tulee kakkahätä vielä ennen teidän nukkumaanmenoa, jolloin se pääsisi vielä kerran ulos. Jos annatte liian myöhään ruuan, niin en yhtään ihmettele, että koiralle tulee keskellä yötä kakkahätä. Oma koirani (6v.) käy ulkona aamulla klo 7-9 välillä, päivällä klo12-15 välillä sekä sitten illalla vielä mahdollisimman myöhään, noin klo 22.

      • Moi,
        Mäkaton vielä täs lähiaikoina,et onko se löysää vai kiinteää.. Me laitetaan siihen ruoan sekaan sitten sellasta Gesar koiran purkkiruokaa ja joskus laitetaan myös makkaraa. Ja joskus mä teen myös Aimille sellasta ruokaa missäon vain riisiä ja jauhelihaa.. Mutta meillä on niitä Gesar-purkkiruokia kaikenmakusia niin voisko sitä antaa paljaaltaan? JOS sillä menee se maha sekasi siitä toisesta. Tai no meillä on oikeestaa ollu sillee, et mä laitan siihen ruokaa nii se käy siitä syömäs jonkuverran sillon kuin haluaa. Et yleensä se syö 2-3 kertaa päivässä. Ai oisko se iltaruoka hyvä antaa..?? Ku me ei olla ainakaaa annettu sitä yleensä ja ihan hyvin on pärjätty. Minkä ikäsenä se sun koira oppi sisäsiistiksi?? :)



        ps. Tänä yönä se ei kakannu mihinkää eikä myöskään pissanu sit ku tulin senkaa alakertaan niin se halus heti ulos. :)))))))))) Tästä se lähtee... :D


      • oisko apua2
        tiina_viljamaa kirjoitti:

        Moi,
        Mäkaton vielä täs lähiaikoina,et onko se löysää vai kiinteää.. Me laitetaan siihen ruoan sekaan sitten sellasta Gesar koiran purkkiruokaa ja joskus laitetaan myös makkaraa. Ja joskus mä teen myös Aimille sellasta ruokaa missäon vain riisiä ja jauhelihaa.. Mutta meillä on niitä Gesar-purkkiruokia kaikenmakusia niin voisko sitä antaa paljaaltaan? JOS sillä menee se maha sekasi siitä toisesta. Tai no meillä on oikeestaa ollu sillee, et mä laitan siihen ruokaa nii se käy siitä syömäs jonkuverran sillon kuin haluaa. Et yleensä se syö 2-3 kertaa päivässä. Ai oisko se iltaruoka hyvä antaa..?? Ku me ei olla ainakaaa annettu sitä yleensä ja ihan hyvin on pärjätty. Minkä ikäsenä se sun koira oppi sisäsiistiksi?? :)



        ps. Tänä yönä se ei kakannu mihinkää eikä myöskään pissanu sit ku tulin senkaa alakertaan niin se halus heti ulos. :)))))))))) Tästä se lähtee... :D

        Ruoki oman vanhan systeemisi mukaan. Jos ei ole tottunut saamaan iltaruokaa niin ei tarvitse alottaa antamaan.
        Omat koirani ovat oppineet vaihtelevasti sisäsiistiksi. Kevät pennut nopeammin kuin talvella tulleet. Olen ostanut muutaman koiran ulkomailta ja osa niistä ollut esim 3-5 kk:n ikään häkkikoirina eli alkeista on aloitettu tossa iässä ja hiukka pitkään on kestäny.
        Yleensä ovat olleet sisäsiistejä pääsääntöisesti siinä 6-7 kk:n iässä. Toi eläinkodilta hankittu ei ole varmaan koskaan ollut sisäsiisti eikä koskaan täysin tulekaan mutta me pärjäämme hänen kanssaan. Pääasia että koira ei mennyt lopetukseen eläinkodin loppumisen vuoksi ja me saimme aivan ihanan perheenjäsenen. Onneksi kyseessä on kääppäri eikä esim berhandilainen.
        Älä tee tosta sisäsiisteydestä ongelmaa -tämä on takapakki joka on tullut. Mutta sinä tervehdyt ja koira oppii tavoille pikkuhiljaa.


      • oisko apua2 kirjoitti:

        Ruoki oman vanhan systeemisi mukaan. Jos ei ole tottunut saamaan iltaruokaa niin ei tarvitse alottaa antamaan.
        Omat koirani ovat oppineet vaihtelevasti sisäsiistiksi. Kevät pennut nopeammin kuin talvella tulleet. Olen ostanut muutaman koiran ulkomailta ja osa niistä ollut esim 3-5 kk:n ikään häkkikoirina eli alkeista on aloitettu tossa iässä ja hiukka pitkään on kestäny.
        Yleensä ovat olleet sisäsiistejä pääsääntöisesti siinä 6-7 kk:n iässä. Toi eläinkodilta hankittu ei ole varmaan koskaan ollut sisäsiisti eikä koskaan täysin tulekaan mutta me pärjäämme hänen kanssaan. Pääasia että koira ei mennyt lopetukseen eläinkodin loppumisen vuoksi ja me saimme aivan ihanan perheenjäsenen. Onneksi kyseessä on kääppäri eikä esim berhandilainen.
        Älä tee tosta sisäsiisteydestä ongelmaa -tämä on takapakki joka on tullut. Mutta sinä tervehdyt ja koira oppii tavoille pikkuhiljaa.

        Juups.. Kun mä sain Aimin kesällä, niin mä alkoin opettaan sitä silllon sisäsiistiksi´. Nii se aluks oppi sen.. Ja sit unohti, oppi ja unohti. Tätä tapahtui ainakin 10 kertaa, mutta olin kärsivällinen ja jatkoin. Mistähän tämä unohtelu johtui?
        Onko sulla muunrotusia koiria, ku kääppäreitä?
        Ennen Aimiei pissannut tai kakannut yöllä, mutta ku mä nukuin viikko sitte viikon Aimin kans tos alakerras tän mun jalan takii, nii sitte mä menin takas yläkertaannukkuun, niin sillon se alko kakkailee sinne mun huoneesee.. Olikohan se taas unohtanu?? :0
        Muuten vielä yks kysymys. Aimion kotona sisäsiisti, mut aina, kun se on hoidossa niin se pissaa ja kakkaa joskus sisälle. Ja kuulemmaan ei tee tarpeitaan niin useasti ulos, varmaan siks ku se on uus paikka, mutta miten sen saisi loppumaan?


      • oisko apua3
        tiina_viljamaa kirjoitti:

        Juups.. Kun mä sain Aimin kesällä, niin mä alkoin opettaan sitä silllon sisäsiistiksi´. Nii se aluks oppi sen.. Ja sit unohti, oppi ja unohti. Tätä tapahtui ainakin 10 kertaa, mutta olin kärsivällinen ja jatkoin. Mistähän tämä unohtelu johtui?
        Onko sulla muunrotusia koiria, ku kääppäreitä?
        Ennen Aimiei pissannut tai kakannut yöllä, mutta ku mä nukuin viikko sitte viikon Aimin kans tos alakerras tän mun jalan takii, nii sitte mä menin takas yläkertaannukkuun, niin sillon se alko kakkailee sinne mun huoneesee.. Olikohan se taas unohtanu?? :0
        Muuten vielä yks kysymys. Aimion kotona sisäsiisti, mut aina, kun se on hoidossa niin se pissaa ja kakkaa joskus sisälle. Ja kuulemmaan ei tee tarpeitaan niin useasti ulos, varmaan siks ku se on uus paikka, mutta miten sen saisi loppumaan?

        Vieraassa paikassa tarpeiden teko johtuu osaltaan oman reviirin merkkailusta ja toisaalta pennut ovat kuten lapset-kylässä käyttäydytään eritavalla kuin kotona.
        Perheeseeni kuuluu kissoja ja kääppäreitä. Aikoinaan porukassa ollut myös saksanpaimenkoira joka oli yksi ylitse muiden. Aivan ihana yksilö-suuri persoona.
        Koiralla on hyvä muisti mutta erilaiset hajut ja ärsykkeet saavat sen reagoinnin muuttumaan.
        Tuli vielä mieleeni tossa hoitopaikassa sisälle tekemisestä-onko syy Aimissa vai vieraissa ulkoiluttajissa esim lyhyet lenkit jotka tehdään puolijuoksua eli koira ei ehdi tekemään tarpeitaan ulos.


      • oisko apua3 kirjoitti:

        Vieraassa paikassa tarpeiden teko johtuu osaltaan oman reviirin merkkailusta ja toisaalta pennut ovat kuten lapset-kylässä käyttäydytään eritavalla kuin kotona.
        Perheeseeni kuuluu kissoja ja kääppäreitä. Aikoinaan porukassa ollut myös saksanpaimenkoira joka oli yksi ylitse muiden. Aivan ihana yksilö-suuri persoona.
        Koiralla on hyvä muisti mutta erilaiset hajut ja ärsykkeet saavat sen reagoinnin muuttumaan.
        Tuli vielä mieleeni tossa hoitopaikassa sisälle tekemisestä-onko syy Aimissa vai vieraissa ulkoiluttajissa esim lyhyet lenkit jotka tehdään puolijuoksua eli koira ei ehdi tekemään tarpeitaan ulos.

        ok ;),
        Se syy on ehkä Aimissa, koska yhet hoitajat oli käyttäny sitä hirveenä ulkona, ja silti se oli tehny ulos vaan pari kertaa, mut joskus se voi olla myös hoitajissa. Kyllä tää yökakkailu alkaa tästä hoitua.. Ei oo pariin päivän kakannu tai pissanu mun huoneesee! :D Ja sillonku mä laitoin niitä sanomalehtiä siihen matolle sen takia, että kun aimi astuu siihen niin siitä kuuluu semmonen rapina ja mä herään siihen. Niin se toimi! Mä heräsin siihen heti ja menin päästään sen ulos. ;)) Se tapahtui klo 06.00 aamulla ;))


      • oisko apua 4
        tiina_viljamaa kirjoitti:

        ok ;),
        Se syy on ehkä Aimissa, koska yhet hoitajat oli käyttäny sitä hirveenä ulkona, ja silti se oli tehny ulos vaan pari kertaa, mut joskus se voi olla myös hoitajissa. Kyllä tää yökakkailu alkaa tästä hoitua.. Ei oo pariin päivän kakannu tai pissanu mun huoneesee! :D Ja sillonku mä laitoin niitä sanomalehtiä siihen matolle sen takia, että kun aimi astuu siihen niin siitä kuuluu semmonen rapina ja mä herään siihen. Niin se toimi! Mä heräsin siihen heti ja menin päästään sen ulos. ;)) Se tapahtui klo 06.00 aamulla ;))

        Kiva kuulla että olet voiton puolella. Opit vähitellen tuntemaan koirasi ja teidän välinen yhteistoiminta kehittyy päivä päivältä paremmaksi
        Vahinkoja voi sattua tulevaisuudessakin mutta maailma ei siihen lopu.


      • oisko apua 4 kirjoitti:

        Kiva kuulla että olet voiton puolella. Opit vähitellen tuntemaan koirasi ja teidän välinen yhteistoiminta kehittyy päivä päivältä paremmaksi
        Vahinkoja voi sattua tulevaisuudessakin mutta maailma ei siihen lopu.

        joo, kiitti, kun neuvoit :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe