Onko valmistamisessa käytetty kittiä linssin kiinnittämiseen?
mikä on kit objektiivi
9
431
Vastaukset
- Joo, kyllä, mutta
mustaa, jotta siitä ei tulisi heijastuksia.
- kittiä kanssa
Tuo kit on slangilyhenne sanasta kitten.
Nimitys tarkoittaa, että objektiivi on suunnteltu pikkukisujen kuvaamisen.
Muussa tapauksessa kit tarkoittaa ns. kytkykauppaa. Eli jos ostaa kittiobjektiivin niin siinä tulee järjestelmäkameran runko ns. kylkiäisenä. Mun pokkarikitissä oli kamera ja laukku. Sohvakitissä taas on ollut esim. kinkku. - Coq Bleu
Ihan alunperin ”kit lens” tarkoitti normaaliobjektiivia (yleensä 50 mm) joka myytiin kameran ”kylkiäisenä”
Sittemmin siitä on tullut digikuvaajien ”starttimoottori” joka (liian) usein jää pettyneen harrastajan ainoaksi objektiiviksi (ei tullutkaan hyviä kuvia vaikka kamera on oikein järkkäri)
kts
http://en.wikipedia.org/wiki/Kit_lens - Kittaaja
Englannin sana 'kit' =
rakennussarja
sarja
varustepakkaus
välinelaatikko
tai jotain sinne päin.
'Kittiobjektiivi' on valokuvaajien slangia ja tarkoittaa järjestelmäkameran rungon mukana aloituspaketissa myytävää huokeaa objektiivia.
Kyllä sillä kuvia saa (melkein) siinä missä kalliimmillakin. Hifistelijöille mikään ei tietenkään riitä.
Itse ostin pari kuukautta sitten järkkärikameran, jonka mukana tuli tuollainen 18–55 mm:n 'kittilinssi' (suttuzoomi, kuten moni sanoisi). Kuvasin sillä joitakin kymmeniä ruutuja. Siitä hyvitettiin muutama kymppi vaihdossa toiseen zoomiin, jossa on laajempi polttovälialue ja (kuulemma) parempi piirto. Köyhdyin objektiivin vaihdossa enemmän kuin olin maksanut rungosta ja kittilinssistä yhteensä.
En tiedä, kannattiko. Minun taidoillani se kittilasi olisi varmaankin riittänyt ihan yhtä hyvin.- Runko ja objektiivi
ovat tasapainoinen kokonaisuus ominaisuuksiltaan silloin kun runko on maksanut n. 20% ja objektiivi n. 80%.
- 31
Runko ja objektiivi kirjoitti:
ovat tasapainoinen kokonaisuus ominaisuuksiltaan silloin kun runko on maksanut n. 20% ja objektiivi n. 80%.
500 euron runkoon täytyy ostaa 2000 euron objektiivi. Se kyllä rajaa valikoimaa aika lailla.
- Kannattaa se ottaa
Ei oo vaan käytännös saat lähes ilmaséksi kamerapaketin mukana objektiivin joka
maksais ties mitä irrallaan ostettuna? - 5D
Kit on PAKETTI. Ei sillä ole mitään tekemistä laadun tai hinnan kanssa. Kyllä se kit voi olla halpa, mutta se voi olla myös kallis. Kiitiä käytetään muidenkin tuoteiden kanssa kuin kameroiden. Se on hyvä lähtökohta tapauksiin, joissa saat kaiken tarvittavan ja et ehkä itse tiedä mitä kaikkea tarvitaan. Kamera objektiivi on vain yksi kit-esimerkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673