musta tuntuu koko aika, että olen narsisti? Olen saanut sitä kuulla muutamilta eksiltä ja nyt yhden eksän nykyinen vihjailee mun olevan narsisti.
Miksi
12
90
Vastaukset
- juustonaksujaaa
hei!
Luultavasti siis oletkin, jos muut niin sanovat. Terapia auttaa. - rinkelimunkki
Jos muut niin sanoo. :D Onko nuo muut psykiatreja, jotka voivat tehdä diagnooseja? Ja tunteeko tuo exän nykyinen aloittajaa?
- --
Itsetuntemuksen lisääminen on aina hyödyllistä.
- xcch
Mahdollisesti tai sitten ei, mutta ovatko tarkentaneet, eli kertoneet oireita? Olis hyvä tietää miten ovat diagnoosin perustelleet :)
- älä lyö
no miten käyttäydyt ? oletko kaksinaamainen ?epäluotettava ? ilkeä ? petollinen ? jne en jaksa kaikkia negatiivisia asiota ottaa ylös. googlaile narsismista.
- sannaaa91
Jos, edes epäilet asiaa et ole. Voit olla jotenkin hankala persoona tai jotain, mutta jos pelkäät narsimia et ole tosi narsisti. tv ex- narsismin uhri.
- näin uskon
sannaaa91 kirjoitti:
Jos, edes epäilet asiaa et ole. Voit olla jotenkin hankala persoona tai jotain, mutta jos pelkäät narsimia et ole tosi narsisti. tv ex- narsismin uhri.
Voi olla narsisti vaikka epäileekin. Eri asia on tunnustaa olevansa. Siis en tarkoita tällaisella palstalla tunnustamista mutta siinä oikeassa elämässä. Nykyaikana kun narsismista tiedetään ei narsistitkaan ole voineet välttyä siitä lukemasta.
- narsku_vai_ei
Tämä toinen eksä ei sanonut muita syitä, kuin se että olen toisinaan ilkeä eli usein suuttuessani. Meni hiljaiseksi, kun kerroin mitä kriteerejä pitää täyttää, että on narsisti. Hän on itse masentunut ja tavallaan tuntuu nauttivan siitä, että on joku maailman uhri. Onko se sitten narsismia, että yritin saada hänen hakemaan apua masennukseensa, koska pelkäsin hänen tekevän itsemurhan, kun puhui siitä useaan otteeseen. Hän on itsekin melkoisen häijy suuttuessaan ja iskee usein vyön alle. Eli onko tilanne "pata kattilaa soimaa"? Tiedän kyllä olevani ilkeä, kun suutun mutta temperamenttia on joskus vaikea hallita. Ja olen liian suorasanainen, joten loukkaan toisia helpolla. Sitten tämä sama eksä kuitenkin sai paskahalvauksen, kun jätin hänet. Jos kerran olin niin kamala narsisti, niin miksi hän itkee jättämisestä? Luulisi olevan helpotus, että tein sen ratkaisun, kun ei kerran sovittu yhteen eikä tultu toimeen. Jomman kumman se päätös oli tehtävä. Sitten hän usein väitti minua valehtelijaksi, mutta mitään konkreettista esimerkkiä ei osannut antaa. Itse jätti kertomatta masennuksesta ja alkoholiongelmasta suhteen alussa.
Toinen eksä ei minulle suoraan muistaakseni sanonut, että olisin narsisti, mutta tämä hänen uusi naisensa on tehnyt minusta tuon diagnoosin, vaikka ei ole edes koskaan nähnyt minua. Kai hän on sitten eksäni jutuista päätellyt jotain. Eksällä on omia diagnooseja ADHD, kaksisuuntainen mielialahäiriö ja päihdeongelmia. Siis ihan lääkäreiden tekemiä diagnooseja. Hänen uusi naisensa on joku ennustaja, joka ennustaa puhelimessa. Eli siis vie tyhmiltä rahat vai? Itse kun en mihinkään ennustamiseen usko.
No kuitenkin tämä jatkuva syyllisyys raastaa minua, että olenko tosiaan ihan kamala ihminen. Luen jatkuvasti siitä minkälainen narsisti on ja vertaan itseäni niihin juttuihin. Muutenkin ärsyttää tuollainen, että vieraat ihmiset voivat tehdä tuosta noin vaan diagnooseja minusta.- pp
Mene asiantuntijan diagnosoitavaksi niin sittenhän tuo selviää.
"Sitten hän usein väitti minua valehtelijaksi, mutta mitään konkreettista esimerkkiä ei osannut antaa. "
Tiedäthän tuon itsekin valehteletko vai et ilman että se jonkun toisen pitäisi sinulle kertoa? - xcch
"Sitten hän usein väitti minua valehtelijaksi, mutta mitään konkreettista esimerkkiä ei osannut antaa. Itse jätti kertomatta masennuksesta ja alkoholiongelmasta suhteen alussa. "
Alkoholistin diagnoosit ei ole luotettavia, ne syyllistää toista voidakseen juoda. Minun exä oli alkoholisti, syytöksiä ritti kunnes raitistui, siihen loppui myös syyttäminen. Alkoi kuitenkin juomaan uudestaan ja siitä tuli exä, ei kuitenkaan enää sen jälkeen silti koskaan syyllistänyt.
Et ole narsisti, vaikka jonkinverran hankala luonne sinulla saattaa ajoittain joissakin tilanteissa olla, sorry analyysistä :)
- narsku_vai_ei
Käyn koko aika "hoidossa" pahan masennuksen vuoksi. Eipä ole kukaan lääkäri narsismista puhunut sanaakaan. En tarkoituksellisesti valehtele mitään läheisilleni. Mielialojen mukaan saattaa mielipiteet muuttua, joten tämä eksä tulkitsi esimerkiksi sen valehteluksi. Jos masennuksessa sanon, että kuolema olisi parempi vaihtoehto ja normaalissa olotilassa en halua kuolla, niin onko se jotain valehtelua mielestäsi? Ja tietenkin sellaisessa tilanteessa voin heittää valkoisen valheen, jos puoli tuntemattomat kyselee liian henkilökohtasia asioita. Kuten tässä jokin aika sitten törmäsin entiseen luokkakaveriini ja hän kyseli, että miten minulla menee ja olenko työssä vai työtön. Vastasin, että ihan hyvin menee ja olen työtön. No, olen työtön mutta sairaslomalla masennuksen vuoksi ja ei mene kovinkaan hyvin. Olisiko pitänyt kertoa puolituntemattomalle juoruakalle, että olen pahasti masentunut ja menee päin helvettiä? Jos se tekee minusta narsistin kun heitän valkoisen valheen, niin ollaan sitten narsisteja.
- Jämpti on näin!
Narsisti ei tunne syyllisyyttä mistään, joten et ole narsisti :). Tämän päivän trendisanana narsismi saa vääränlaisia käsitteitä jopa viranomaisten silmissä. Olen itse pahemmanlaatuisen narsistin uhri ja henkinen väkivalta jatkuu loputtomiin, vaikka olen eronnut. Jos olisit narsisti, niin sinua ei paskanvertaa kiinnostaisi edes etsiä tietoa asiasta, koska sinulla ei olisi sairaudentajua!
Todellinen narsisti ei myönnä olevansa sairas, vaan ylivertainen ja kaikkien tavallisten ihmisten yläpuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 805029
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734668Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv832917Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232384Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592025Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska201760- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131415- 1851318