Miten saada alle vuoden ikäinen koira tottelemaan myös kouluikäistä lasta jonka kanssa viettää keskenään aikaa jonkin verran. Nyt on huomannut että murisemalla ei lapsi niin uskalla ottaa häneltä tavaroita pois joita on jostain varastanut. Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa konkreettisesti. Olen ollut lapsen tukena ja kieltänyt koiraa ottamalla niskasta, mutta ei vielä muutosta. Minulle yritti aikaisemmin samaa ja näytin että se ei käy eikä minulle enää murise. Lisäksi ongelmana myös tuo koiran varastelu mm.keittiön tasolta ja se että kun kahdestaan lapsen kanssa niin ei tottele kun hän kieltää vaan voi alkaa murista kun lapsi menee ottamaan koiraa pois tasolle kurkottelemasta. Aikuista kyllä tottelee ja käyttäytyy kun olen paikalla. Yksin ollessaan voi käydä myös varastamassa. Olen yrittänyt väijyttää mutta taitaa vaistota sen enkä ole onnistunut saamaan rysän päältä kiinni. Lähinnä nyt lapsen ollessa koiran kanssa kaksin koira ottaa liikaa vapauksia eikä lapsi saa koiraa tottelemaan. Onko ainoa ratkaisu pitää koiraa portin takana kun aikuinen ei paikalla vai kuinka toimisitte. Kyseessä kultainennoutaja.
murrosikäinen koiravaras ja lapsi
5
117
Vastaukset
- Älä turhia
riskejä ota, pidä kaverukset vaan suosista erossa toisistaan. Kun muksu kasvaa, niin auktoriteettikin sitten aikanaan lisääntyy. Ei ole kiva jos koira päättääkin tikata kaveria kun ovat kotona kaksin. Mistä yhtäkkiä silloin apu?
- kontaktia
Pidä erossa toisistaan, ettei satu pahempaa ja lapsi alkaa pelkäämään. Lapsen auktoriteettia voisi yrittää kasvattaa esim sillä, että lapsi antaa koiralle ruuan aamuin / illoin ja pyytää odottamaan ja koira ottaa vasta käskystä, lapsi antaa luun ja ottaa pois aikuisen valvonnassa, lapsi kouluttaa namilla istumaan, maahan jne. Ylipäätään kontaktin parantamista.
- mitäs luulet?
Lapselle opetetaan miten koiran kanssa ollaan.
- canis.familiaris
Jos koiraa ei lapsi kiinnosta, siitä tulee helposti koiralle vain "kilpailija" huomiosta jne.
Tuohon ongelmaan saa apua, kun lapsi ottaa hieman osaa koiran koiran elämään.
Kuten yllä jo sanottiin, tekemällä edes jotain koiran kanssa ja sille edullista. Tästä rakentuu hyötysuhde, joka avaa taas koiralle ihan erillaisen kiinnostuksen lapseen kuin aijemmin.
P.s "kultainennoutaja."...et ole asiassasi yksin - djfkdjfkieii
Muuten "kontaktia:n" kanssa samaa mieltä,mutta älä nyt kuitenkaan pidä niitä erossa. Sehän on luovuttamista, eikä tuo varsinaisesti agressiolta kuullosta. Enemmän yhteistä toimintaa lapsen ja koiran kesken kaikkea pientä tottelevaisuuskoulutusta kotona. Kohta koira huomaa että onkin kiva totella lastasi ja samalla roolit muuttuvat kuin itsestään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770