Kannattaako SD-HDMI-laitteen (digiboksi, DVD-soitin) resoluutio asettaa FullHD:ksi, jos ne on kytketty FullHD-televisioon? Siis kyseisen laitteen HDMI-lähdön asetuksissa. Vai onko kysymyksessä merkityksellistä vain se, onko telkussa parempilaatuinen skaalain kuin ko. laitteessa? Eli katso silmällä, mikä antaa parhaan kuvan?
HDMI-liitetyn SD-laitteen kuva-asetukset
4
108
Vastaukset
- Kuusirinne
DVD-soittimeni ja Topfieldin tallentavan digiboksini olen asentanut HDMI-kaapeleilla televisioon ja määrittänyt tarkkuudeksi 1080i eli FullHD-tarkkuuden.
Olen ymmärtänyt, että skaalaimet ovat oheislaitteissa, ei televisiossa, mutta voin olla väärässäkin. Kuva Topfieldissä ainakin on parempi kuin entisessä scart-liittimellä kytketyssä digiboksissa. Televisioni on vain 32-tuumainen, joten kuva näyttää hyvältä, mutta suuremmalla kuvaruudulla erot voisivat näkyä paremmin.
Olen kokeillut eri resuluutioita mm. tallentavan digiboksin kauko-ohjaimella ja kyllä tuo suurin tarkkuus antaa parhaan kuvan.Toki TV:ssä on skaalain. Muutenhan esimerkiksi normaali digi-TV:n kuva näkyisi pienenä keskellä ruutua.
- hödmium
Olen kokeillut Elisa Viihde -digiboksin ja tietokoneen asetusten vaikutusta kuvaan, kun ne on kytketty HDMI:llä FullHD-televisioon.
Molemmissa FullHD-resoluutio aiheuttaa nykimistä ja muuta kuraa. Viihdeboksin olen laittanut SD-resolle ja tietsikan tällä erää samalle resolle kuin tietokoneen oma näyttö.- hödmium
Eikä tuo tietsikan kuva ole läheskään tv-kuvan veroinen, vaikka soittaisin digi-tv-tallenteita (.ts).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857