On se hienoa, että ympäristöministeri löytää 20 milj. € käytetäväksi venäläisen lannoitetehtaaan puhdistamon korjaamiseksi. Mutta täällä eläintiloilta on jo vuosia vaadittu vuoden varastointitilaa lannalle. Silti jätevesipuhdistamoilta ei edelläkään vaadita mitään varajärjestelmiä ongelmatilanteiden varalta. Vaan saavat vapaasti ohijuoksuttaa jätevettä vesistöön. Onhan Ely-keskuksilla käytössä niinsanottu Vahti-palvelu johon puhdistamoiden pitäisi ilmoittaa ohijuoksutusten määrät, mutta sitä velveitetta laiminlyödään. Yksi tapaus tuli syksyllä julki. Mutta se eniten ihmetyttää, kun yhteiskunnan varoja käytetään järjestelmän ylläpitämiseen, mutta tiedot pidetään salassa.
Sitten tämä nykyinen trendi, että vedetään haja-asutusalueelta jäteputkia puhdistamoille ja samalla lakkautetaan vanhoja puhdistamoita. Mutta missä viipyvät nykyisten laajennukset? Mitä ympäristökeskukset ja vihreät ovat tehneet asian hyväksi. Ei mitään, vaan syyttäneet maataloutta, että saavat ongelmat pimitettyä, eikä tarvitse vaivautua toimenpiteisiin.
Silti ympäristöviranomaiset sallivat viemäriputkien vedon järvien ja meren pohjaan. Todella yhytnäköistä toimintaa.
Aikapommi tikittää
Näin Suomessa
1
146
Vastaukset 1
- matto 14
Haista sinä HUILU. kyllä on tärkeempiäkin asioita kun sinun paskasi jossai HOHOLLA.
Vietiin armeejalta rahat. Tyhjäntoimittajat 70 vuotta ovat luoneet uhkakuvia milloin mistakin ja urputtaneet lisää rahaa, pelotteilla, olin kertausharjoituksissa peloteltiin Pohjois Kurealla, kova uhka lapsillemme, jos päiväkotiin tulee KOREALAINEN komento.
Tehköön armeija vallankaappauksen, asiat järjästykseen, Puheloinen pääministeriksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1161487
- 50960
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r146764Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746- 70676
- 67626
- 53617
- 59596
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.119558Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e119535Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500- 5488
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 55478
- 34477
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466- 49457
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 42420
- 4419