On se hienoa, että ympäristöministeri löytää 20 milj. € käytetäväksi venäläisen lannoitetehtaaan puhdistamon korjaamiseksi. Mutta täällä eläintiloilta on jo vuosia vaadittu vuoden varastointitilaa lannalle. Silti jätevesipuhdistamoilta ei edelläkään vaadita mitään varajärjestelmiä ongelmatilanteiden varalta. Vaan saavat vapaasti ohijuoksuttaa jätevettä vesistöön. Onhan Ely-keskuksilla käytössä niinsanottu Vahti-palvelu johon puhdistamoiden pitäisi ilmoittaa ohijuoksutusten määrät, mutta sitä velveitetta laiminlyödään. Yksi tapaus tuli syksyllä julki. Mutta se eniten ihmetyttää, kun yhteiskunnan varoja käytetään järjestelmän ylläpitämiseen, mutta tiedot pidetään salassa.
Sitten tämä nykyinen trendi, että vedetään haja-asutusalueelta jäteputkia puhdistamoille ja samalla lakkautetaan vanhoja puhdistamoita. Mutta missä viipyvät nykyisten laajennukset? Mitä ympäristökeskukset ja vihreät ovat tehneet asian hyväksi. Ei mitään, vaan syyttäneet maataloutta, että saavat ongelmat pimitettyä, eikä tarvitse vaivautua toimenpiteisiin.
Silti ympäristöviranomaiset sallivat viemäriputkien vedon järvien ja meren pohjaan. Todella yhytnäköistä toimintaa.
Aikapommi tikittää
Näin Suomessa
1
84
Vastaukset
- matto 14
Haista sinä HUILU. kyllä on tärkeempiäkin asioita kun sinun paskasi jossai HOHOLLA.
Vietiin armeejalta rahat. Tyhjäntoimittajat 70 vuotta ovat luoneet uhkakuvia milloin mistakin ja urputtaneet lisää rahaa, pelotteilla, olin kertausharjoituksissa peloteltiin Pohjois Kurealla, kova uhka lapsillemme, jos päiväkotiin tulee KOREALAINEN komento.
Tehköön armeija vallankaappauksen, asiat järjästykseen, Puheloinen pääministeriksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861570
- 711200
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1741095Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!52902Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46881- 47868
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38868- 46792
Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9783IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35769