Minulla on ollut 2-tyypin diabetes jo yli 20 vuotta. Tähän asti kaikki arvot ovat olleet normaaleja, paitsi tietysti verensokeri, se huitelee tuolla 15 tietämissä. Nyt tammikuussa kävin vuositarkastusta varten laboratoriossa. Diabeteshoitajan luona kävin noiden kokeiden jälkeen ja lääkäriin pääsen peräti maaliskuussa. Sydänfilmistä diabeteshoitaja sanoi, että olisi vasemman kammion seinämän paksunnosta. Vaikka verenpaine on normaali, kolesteroli on normaali. Jotain puhui sydämen laajentumasta. Ja siis aikaisemmin ei ole ollut mitään, vai eikö muualla ole osattu sydänfilmiä lukea. Ilmeisesti joudun sydänultraan. Voiko tuo tulla niin äkkiä. kun vajaa vuosi sitten ei ollut mitään? Onko jollakin vastaavaa? Kohtaako minua äkkikuolema? Minulla ei ole, eikä tähän mennessä ole ikinä ollut mitään sydänoireita.
Kammion seinämä
2
179
Vastaukset
- n46.
Käsittäkseni sydämen laajentuminen ja kammion seinämän paksuuntuminen ei aina ole vaarallinen ilmiö, vaan sitä tapahtuu esim. urheilijoilla. Se voi myös palautua, jos siihen löydetään syy joka pystytään hoitamaan (minulla sellainen oli hoitamaton verenpainetauti). Jos sinulla ei ole rytmihäiriöitä, niin en edes miettisi äkkikuoleman mahdollisuutta. Ja jos rytmihäiriöitä tulee, niin niihinkin löytyy hoitokeinoja.
On ymmärrettävää, että sydämesi halutaan tutkia tarkasti, koska suurin osa diabeetikoista kuolee juuri sydän- ja verisuonitauteihin. Korkeat sokerit jo sinällään vahingoittavat verisuonistoa, vaikka verenpaine ja kolesteroli olisivatkin kohdallaan. Mutta vaikka sinulla olisi alkava sydämen vajaatoiminta tai vastaavaa, niin sellaisetkin kehittyvät useimmiten hitaasti ja niihin voidaan lääkehoidolla vaikuttaa paljonkin. Mielestäni jo se, että sinulle on annettu lääkäriaika maaliskuulle, kertoo ettei mitään vakavaa epäillä. Itse jouduin sydänfilmin ottamisen jälkeen seuraavana päivänä keskussairaalan sydänosastolle.- kammio
Kiitos vastauksesta! Vähän helpotti pelkoani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376