Eli mulla on takana vajaan vuoden jatkunut uniongelma. Nyt käytössä joka ilta 15 mg mirtatsapiinia ja 3 mg melatoniinia. Määrä on noussut hiljalleen. Välillä otan mirtaa enemmänkin, pienempi määrä ei auta sitäkään vähää. Noilla nukun tunnin pätkissä 6-7 tuntia. Pari kertaa viikossa menee lisäksi 10-15 mg tenoxia, jonka avulla yleensä tulee yksi 3-4 tunnin unipätkä, loppuyö sitten taas tunnin välein heräilyä. En ota tenoxia ikinä kahtena iltana peräkkäin. Kuulostaako lääkitys liian voimakkaalta? Miten tuo melatoniini, onkohan vaarallista jatkuvassa käytössä?
Liikaa lääkkeitä?
2
98
Vastaukset
- ap.
Ai niin ja olen 34-vuotias pienikokoinen nainen.
- Liisukka-50
Hei!
Ei missään nimessä ole liian voimakas tuo lääkityksesi uneen. Mirta on hyvä apuri, annoksella 3.75 - 15 mg yöksi ja melatoniini, jos se auttaa, myös hyvä. Tenox ei haittaa jos ottaa silloin tällöin vain. Yksi mitä kannattaa vielä lisätä, on magnesium, mutta ei tabletteina vaan voiteena, josta se imeytyy ihon läpi hyvin. Sivele tuntia ennen nukkumaanmenoa esim. jalkoihin ja polvitaipeisiin. Googleta, voi tilata Suomestakin. Tämän niksin antoi oma lääkärini ja hyvin on auttanut. Unilääkäri on lisäksi määrännyt minulle mirtan avuksi yöuniin Lyricaa, joka vähentää heräilyä ja lisää syvän unen määrää. Minulla auttanut niin pieni annos kuin 75 mg, tuntia ennen nukkumaan menoa sekin. Lisäksi tietysti liikunta iltaisin ja rentoutusmenetelmän, esim. kehomeditaation tai progressiivisen lihasrentoutuksen opettelu ja myös sellaisen asenteen kehittäminen, että ei välitä, nukahtaako vai ei. Sitä pitää oikein suggeroida itselleen, mutta kyllä oppii. Että ei enää pelkää eikä jännitä. Menköön miten menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522