Ensimmäinen kolmas menossa ja tunnen olevani täysin kuollut. Jatkuva nälkä, kuvotus, heikko olo, väsymys, palelu, ummetus ja siihen yhdistettynä työkiireet, stressi. Joka päivä on uusi taistelu edessä. Iltaisin makaan peiton mutkassa, palelen ja poden huonoa oloa, nukun ja välillä itkeskelen tätä surkeutta. Raskautta en ole osanunut iloita vielä ollenkaan. Miten tästä selviää.. voimat loppuu.
Alkuraskaus ja totaalinen uupumus
6
2461
Vastaukset
- kohta helpottaa
itsellä oli kanssa aivan "mahdottomalta" tuntuva ensinmäinen kolmannes. Ihan hirveäähän se oli kun tunteetkin meni laidasta laitaan, syyttelin itseäni jopa raskaaksi tulemisesta kun olo oli todellakin p****..! Mutta sitten se loppui onneksi rv15 tienoilla, alkoi ns.elämä voittamaan ja jaksoin taas hymyilläkin jopa.. Nyt rv33 ja vaivoja on ollut koko raskaus ajan mutta lieviä verrattuna ekaan kolmannekseen. Pikkuhiljaa on menty eteenpäin ja vaikka vaikeaa ja jopa pelottavaa onkin ollut voisin uudestaankin tämän kokea, tuntuu että on paljon vahvempi ihminen nyt kun ennen raskautta. Synnytyskään ei pelota, sen verta kivulias, kuvottava alku raskaus! :) Tsemppiä sulle g.. kyllä se kaikki kannattaa, maalissa on luvassa todella hyvä palkinto.
ps.
Kannattaa myös muistaa käyttää maitohappobakt. ja vitamiini lisiä :) juoda hyvin ja levätä/makoilla niin paljon kun mahdollista! Raitista ilmaa ei toki kannata unohtaa! Itsellä oli kesä helteet nuo alku kuukaudet joka vaikutti myös olooni, maitohappobakt. oli kova sana! ! - Juuli74
'Kohta helpottaa': mihin tarkoitukseen maitohappobakteereita käytetään raskaudessa? Itse olen käyttänyt vaan kaukomatkoilla, ettei tule mahapöpöä.
Aloittajalle toivotan tsemppia. Jokainen raskaus on erilainen, mutta uskon että sunkin olo helpottaa kun eka kolmannes jää taakse. Itse olen rv9 ja nyt on jo olo paljon parempi kuin pari viikkoa sitten, jolloin mieli heitteli, oli ällötystä ja tosi voimakasta väsymystä. Mua on auttaneet itsen kuuntelu, eli petiin ja päikkäreille jos väsyttää (tosin en usein edes nukahta, mutta ihan lepo tekee hyvää) ja syöminen usein ja pienissä erissä, se pitää mulla tehokkaasti pahan olon pois.
Voimia! - kohta helpottaa
Maitohappobakt. auttavat vatsan ja elimistön tasapainossa pitoon, samanlailla kun gefilus tuotteet (siinä muutens yksi hyvä vaihtoehto lisää). Niitä suositellaan usein antibiotti kuurien ja juurikin matkapahoinvointiin sekä reissuille pöpöjä estämään. Turvallinen ja hyödyllinen vaihtoehto raskaana oleville. Mulla auttoi ja ihan lääkärin suosittelema vaihtoehto. Tuo vähän ja pienissä erissä syöminen on kans hyvä keino.
- Juuli74
Eli siis raskauspahoinvointiin käytit. Saanko kysyä vielä, että mitä merkkiä ja kuinka usein? JOka päivä?
- samassa veneessä
Ymmärrän mitä koet. Täällä menossa rv10 ja vihdoin alkaa uupumus helpottaa! Töissä ei tosin ole ollut stressiä mutta loputon uupumus ja töiden jälkeen harrasteiden ym velvoitteiden hoito oli kyllä tehdä minusta selvää. Mutta vihdoin voin todeta hieman piristyneeni, pahoinvoinnin kaikonneen ja hymyn hiipineen suupieliini. Pian helpottaa! Tee vain välttämätön, ja anna itsellesi oikeus huilata lopun aikaa.
- kohta helpottaa
Juuli74 : relatabs. merkkisiä maitohappobakt. käytin/käytän ja ihan joo raskauspahoinvointiin ja vatsan tasapainossa pitoon. söin kuuri luonteisesti viikon pahimmassa vaiheessa sen jälkeen olen ottanut aina kun siltä tuntuu :) kyllä niitä on muutama purkillinen kulunut tässä raskaus aikana ja mulle ovat auttaneet.
Olen lisäksi syönyt paljon jugurtteja ja hedelmiä, raejuustoa jne. kaikkea sellaista suht.kevyttä mistä kuitenkin lähtee nälkä ja mitkä eivät rasita vatsaa paljoa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982