Ruokatorven syöpä

Iida

Isälläni todettiin ruokatorven syöpä kuukausi sitteni, 8 kk ehti kulkea tutkimuksesta toiseen, ja koko tämä aika laihtui laihtumistaan, kun ei nieleminen onnistunut.
Syöpäjärjestöjen sivuilta en löytänyt tälle ko. syövälle omaa sivua, osaako joku neuvoa eteenpäin, tai edes kertoa koettua. Ei näytä Wikipedian pohjalta hyvältä.
Miten tähän pitäisi oikein suhtautua?
Kerrotaanko hänelle faktat (elossaolo% 5 vuoden kuluttua) sairaalassa missä on juuri nyt ruokaputken laiton vuoksi? Hän on positiivisella mielellä, mutta minulle netti näyttää paljon huonompaa.
Iida

5

1570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+2

      Tuorein linkki taisi googlaamalla.
      Olisiko tämä kaipaamasi?
      http://www.gastrolab.net/nqcaoef.htm.

      Ei kannata kertoa isällesi. Koskaan ei voi tietää jos voi toipua hyvin syövästä.
      Zemppiä!

      • al.

        Toki aikuiselle ihmiselle kerrotaan faktat, miksi ei kerrottaisi..Tosin kukaan lääkäri ei ole ennustaja, nuo elossaololuvut ym. ovat vain tilastoja, antavat toki viitettä sairauden vakavuusasteesta mutta eivät kerro miten juuri kys.henkilön elämä tulee menemään.

        Voimia!


    • Sama täällä

      Mitä kaikkia tutkimuksia isällesi tehtiin laihtumisen ja nielemisvaikeuksien syyn selvittämiseksi?

    • Iida!

      Riippuu siitä, missä vaiheessa isäsi hoitojakso on nyt?
      Wikipedia on vapaasti muokattavissa ikuisesti, eli se ei ole kovin luotettava. Googlessa taas liian vaikea,mutta kannattaa jaksaa googlata. Jotain löytyy tuoreinta tietoa. Jaksamista aloittajalle ja halit isällesi!

      • "Minä"

        Ihmettelen ettei tälle sivustolle ole kirjoittanut kuin neljä ihmistä, vaikka lukukertoja on yli tuhat. Minulla itselläni ihan muu sairaus johon kirjoitellut. Joihin sitten saanut vastauksia. Tähän sivuun kiinnostusta tuttavani epäilyjen vuoksi. Kirjoittakaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe