Bavaria 46 vision

EFefc

Bavaria jälleen näytti miten veneitä suunnitellaan. Onko kohtuullista että
46 jalan veneessä joudutaan kulkemaan toiseen takahyttiin vessan läpi.
Onnea vaan sunnittelijalle ????

15

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Düsseldorf

Bavarialla on viime ajat muutenkin ollut suunnitelmat ja designit aika pahasti hakoteillä, ottaisivat oppia merkin muilta brandeiltä niin voisi heilläkin alkaa taas kauppa käydä.

• 12+1

Olen tähän asti uskonut, että pursi johon on tottunut vuosien aikana, TUNTUU paremmalta kuin uudet mallit ja tyylisuuntaukset. Näin ei kai sitten olekaan? Tunne on kai sitten faktaa. Ostin vuonna 2006 Bavaria 33:n ja olen sen jälkeen venemessuilla käynyt tutustumassa uudempiin malleihin. En ole niistä tykännyt lähinnä sisustusratkaisujen osalta. Myös se sähköinen uimataso tuntui epäilyttävältä. Sanokaa nyt te, jotka olette puolueettomia, onko tunteeni faktaa vai fiktiota.

• Kapteeni Pallomeri
        12+1 kirjoitti:

Olen tähän asti uskonut, että pursi johon on tottunut vuosien aikana, TUNTUU paremmalta kuin uudet mallit ja tyylisuuntaukset. Näin ei kai sitten olekaan? Tunne on kai sitten faktaa. Ostin vuonna 2006 Bavaria 33:n ja olen sen jälkeen venemessuilla käynyt tutustumassa uudempiin malleihin. En ole niistä tykännyt lähinnä sisustusratkaisujen osalta. Myös se sähköinen uimataso tuntui epäilyttävältä. Sanokaa nyt te, jotka olette puolueettomia, onko tunteeni faktaa vai fiktiota.

Olen pitkälti samaa mieltä 12 1 nimimerkin kanssa. Itselläni on B37CR vuodelta 2006 ja se oli niitä viimeisä Bavarioita, joiden sisustus ei näytä halvasta lastulevystä kyhätyltä. Makuasioista tässä kuitenkihn taidetaan puhua, toiset vain pitävät enemmän pernteisestä puusisustuksesta ja toisille tämä "moderni" linja toimii paremmin.

• Taula-Aivolle

Bavaria Vision 46 on suunniteltu 2 hytin parempi-laatuiseksi ja tilavammaksi purjeveneeksi, jos joku palloaivo haluaa enemmän hyttejä voi hyvin kulkea vessanpöntön läpi sinne kolmanteen hyttiin, ostaa normaalin Bavarian tai isomman veneen.

Nimimerkki "EFefc" taas osoittaa tämän Suomalaisen vene-tietämyksen tällä palstalla nollan arvoiseksi. Ihme negatiivista valitusta ilman asioihin perehtymistä. Hävettää kyllä olla samalla pallonpuoliskolla tälläisten kanssa. Voisiko vähän enemmän laittaa intiaaneja kanoottiin ennen kuin alkaa kommentoimaan täällä.

• asdfghjklöä

Miksi sitä sitten myydään kahdella peräkajuutalla?
        Ei avance 33:stakaan myydä kahdella peräkajuutalla, kun siihen ei järkevästi sellaista saa.

Ei ne inkkarit haittaa siellä veneen suunnittelijan/valmistajankaan kanootissa.

• että näin,
        asdfghjklöä kirjoitti:

Ei avance 33:stakaan myydä kahdella peräkajuutalla, kun siihen ei järkevästi sellaista saa.

Ei tuo järjestely minustakaan aivan järjettömältä tunnu, mikäli ko. hytin tarve on satunnaista. Tällä tavoin on saatu vessaan lisää tilaa, kun käytävää on jäänyt pois.

Wanhoissa taloissa kuljetaan kammareihinkin toistensa läpi.

• J.L.
        asdfghjklöä kirjoitti:

Tuo Bavaria 46 Vision on tarkoitettu pitkään veneessä asuvalle pariskunnalle, paapuurin tilava peräkajuutta sopii ajoittain vieraileville purjehdusystäville.

Styyrpuurin puolella veneeseen on valittavissa joko peräkajuutta tai varastotila.

Tämä vene voisi olla minullekin sopiva, purjehdin vuosittain noin ½ vuotta tuota Bavariaa hieman pienemmällä veneellä lämpimillä vesillä , josta pääosa kahdestaan vaimon kanssa.

Ei olisi helppo valinta, kumman version ottaisin. Toisen peräkajuutan etu olisi, että pitkille matkaosuuksille (valtamerten ylitykset yms) saisi mukavasti majoitettua avuksi tilapäisen gastin. Kajuutan käyttö muulloin varastotilana ei olisi yhtä kätevää kuin sen varastoversioisen. Ehkä päätyisin tuohon 3-kajuuttaiseen. Tilapäiseen kajuuttaan tai/ja varastoon kulku pesutilan läpi ei ainakaan minun tapauksessani olisi ongelma.

• Suunnittelijamies.
        että näin, kirjoitti:

Ei tuo järjestely minustakaan aivan järjettömältä tunnu, mikäli ko. hytin tarve on satunnaista. Tällä tavoin on saatu vessaan lisää tilaa, kun käytävää on jäänyt pois.

Wanhoissa taloissa kuljetaan kammareihinkin toistensa läpi.

Taloni on 1800-luvulta, mutta ei meillä kuljeta makuuhuoneisiin vessan kautta.
        Eikä meillä yhteenkään makuuhuoneeseen mennä toisen makuuhuoneen kautta.

Suunnittelija nyt vaan ei ole onnistunut työssään. Vanhempia ja pienempiäkin veneitä on saatu toimimaan kahdella takakajuutalla ja taka vessalla, jopa kahdellakin.

Se on niin, että kun taitamaton laittaa osaamattoman tekemään työtä jota se ei osaa, menee turha työ ihan hukkaan.

• kaikki maksaa
        Suunnittelijamies. kirjoitti:

Taloni on 1800-luvulta, mutta ei meillä kuljeta makuuhuoneisiin vessan kautta.
        Eikä meillä yhteenkään makuuhuoneeseen mennä toisen makuuhuoneen kautta.

Suunnittelija nyt vaan ei ole onnistunut työssään. Vanhempia ja pienempiäkin veneitä on saatu toimimaan kahdella takakajuutalla ja taka vessalla, jopa kahdellakin.

Se on niin, että kun taitamaton laittaa osaamattoman tekemään työtä jota se ei osaa, menee turha työ ihan hukkaan.

Eihän se suunnittelutyö mitään ilmaista talkootyötä ole. Ja jos tarjoksen mukaisilla tunneilla ei parempaa tule, tehdään sellainen kuin sallituilla kustannuksilla saatiin. Minä olen aivan käytännössä nähnyt, illainen projekti veneen sisustuksen suunnittelu käytännössä on, siinä paloi kaverilta monta litraa midnight oilia hieroessa ja tupakkiakin olis mennyt, jos polttanut olis.

• ahaa...
        J.L. kirjoitti:

Tuo Bavaria 46 Vision on tarkoitettu pitkään veneessä asuvalle pariskunnalle, paapuurin tilava peräkajuutta sopii ajoittain vieraileville purjehdusystäville.

Styyrpuurin puolella veneeseen on valittavissa joko peräkajuutta tai varastotila.

Tämä vene voisi olla minullekin sopiva, purjehdin vuosittain noin ½ vuotta tuota Bavariaa hieman pienemmällä veneellä lämpimillä vesillä , josta pääosa kahdestaan vaimon kanssa.

Ei olisi helppo valinta, kumman version ottaisin. Toisen peräkajuutan etu olisi, että pitkille matkaosuuksille (valtamerten ylitykset yms) saisi mukavasti majoitettua avuksi tilapäisen gastin. Kajuutan käyttö muulloin varastotilana ei olisi yhtä kätevää kuin sen varastoversioisen. Ehkä päätyisin tuohon 3-kajuuttaiseen. Tilapäiseen kajuuttaan tai/ja varastoon kulku pesutilan läpi ei ainakaan minun tapauksessani olisi ongelma.

Melko rehellisesti kirjoitettu. Ainakin moni arvaa, kuka ja mikä taho nimimerkin takana on.

• J.L.
        ahaa... kirjoitti:

Melko rehellisesti kirjoitettu. Ainakin moni arvaa, kuka ja mikä taho nimimerkin takana on.

Oops! Hyvä huomio nimimerkistä. Tosin väärä, mutta ymmärrettävä.

Miten ihmeessä en ole tullut ajatelleeksi, että tuolla nimimerkillä kirjoittaessa minut voidaan sotkea Bavarian maahantuojaan. Varsinkin, kun jutuista taitaa kuultaa, että pidän Bavariaa aika hyvänä veneenä, jopa erinomaisena hinta-laatusuhde huomioiden.

Sekä etu- että sukunimeni ovat kyllä ihan puhtaasti suomenkielisiä. Täytyy jatkossa käyttää jotain toista selkeämpää nimimerkkiä.

• awdc
        J.L. kirjoitti:

Olisikohan JL nimimerkki John Lönnberg =bavaria maahantuoja.
        Ei ihme että businekset ei luista kun puolet vuodesta purjehtii
        karibialla. Turha selitellä älyttömän huonoa venesuunnittelua.

En suosittele valtamerien ylitystä ko merkillä. Turvallisempaa
        on pysyä mustikkamaan laiturissa.

• Nasa

Minäkin tykkään vanhemmista Bavoista. Nyt B42 vm. 2004, jonka ainoa "haitta" on kokoonsa nähden pienehkö sitloota. Ulkotilat uudemmissa fiksummin suunniteltu. Vaaleatkin bavat jonnekin 2008 asti ok, mutta sitten tuli se kulmalinja ja ultrasäästöt.

• B38 cr 2004

samoilla linjoilla, mutta voiko makuasioista kiistellä. Itse olen omaani tyytyväinen

• +,64343

Minäkin tykkään vanhoista match sarjan bavoista. Loput ovat kesämökkejä ja kesämökkejä on suomessa aivan liikaa sekä maalla, että merellä. Minkäs teet koska kansa on köyhää, kurjaa, laiskaa ja vähemmän sporttista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe