Vänrikki nimeltä Kaljis

Mkabvega

Menin itse armeijaan keskivertoa iäkkäämpänä 25-vuotiaana ammattiin valmistuneena naimisissa ja 1. lapsi.

Päätin jo sinne mennessä että ihan kaljuksi en päätäni vedä, mikä osoittautuikin myöhemiin ihan viisaaksi päätökseksi.

Meille tuli alokaskouluttajaksi nuori ehkäpä n.23-24v vänrikki. Vänrikki oli kaljupäinen ja sillä oli aina sellainen outo virne kasvoilla. Sanotaan nyt että vaikka nimi oli vänrikki "Kaljis"

Heti kun aliupseerit esitteli meidät tälle kapiaiselle Kaljis oli hiljaa kierteli ja kaarteli meitä kun seistiin hiljaa rivissä. Yhden kaljupäisen alokkaan kohdalla Kaljis hipaisi päätä ja totesi "Kiva."

Alokasaikaa pidemmälle edetessä Kaljis oli tiiviisti meidän alokkaiden mukana. Saattoi olla vain tarkkailemassa kun varusmiesjohtajat kouluttivat meitä.

Kaljis oli sellainen, että se suosi joitain alokkaita ja toisia pompotti. Niille, jotka pitivät tukan kokonaan pois päätä Kaljis oli ihan mukava.

Kaljis haisi aika usein alkoholille, mutta jopa meidän varusmiesjohtajat varoittelivat, että siitä ei kannata mennä kenellekkään ylemmälle kapaiselle valittamaan, eikä kukaan mennytkään.

Yhdelle kaljupäiselle nuorelle hieman jos nyt rumasti ilmaisee niin tyttömäiselle alokkaalle Kaljis ryhtyi tuttavalliseksi kertoi vitsejä. Otti auton kyytiin antoi eri vapauksia. Päästi jonon ohi ruokailemaan auttoi henk.koht jos alokas ei jotain osannut.

Kyseinen alokas oli itseäni n. 7-vuotta nuorempi ja aika "sinisilmäinen"

Yhtenä iltana iltavahvuuslaskennan jälkeen Kaljis tuli meidän tupaan ja käski tämän oman lellikkinsä ylimääräisen vahtivuoroon, mikä oli jo sinäänsä outoa, koska sellaisista ei ollut mitään puhetta aiemmin, eikä meille oltu niitä opetettu.

No alokas lähti Kaljiksen mukaan. n. klo 12 yöllä sama tupakaveri tuli kännissä nukkumaan. Kaikki heräsi ja ihmetteli mitä h*lvettiä. Sitten kaveri meni nukkumaan ja alkoi piereskellä, siis niin kovaa, että kaikilla meni hermot.

Itse kun olin muita vanhempi saatoin päätellä mitä oli tapahtunut. Olin tuvan vanhin ja sanoin muille että kaivakaa kaapista esiin korvatulpat tai kuulosuojaimet, että voidaan nukkua, kaveri ei lopeta piereskelyä vähään aikaan.

Myöhemmin minulle selvisi että Kaljis oli vienyt meidän tupakaverin jonnekkin juottanut humalaan ja P*annut b-rappuun. Toiset kaverit luuli että tupakaverilla oli ollut viinpullo metsässä piilossa ja yksinään siellä juopotellut.

Tupakaveri oli nuori ja sinisilmäinen, mutta ilmeisesti kuitenkin piti siitä mitä oli kokenut. Eli Kaljista ei voinut syyttää raiskauksesta tai ahdistelusta, eikä mistään muustakaan, Paitsi ehkä juopottelusta.. Tämä tupakaveri oli vielä niin nuori ja aran oloinen, että oli varmasti oma seksuaalisuus vielä hakusessa.

Seuraavana päivän kaveri käveli oudosti, no ymmärtäähän sen että miksi. Toiset sitä ihmettelivät. Mutta kaveri kertoi vain kaatuneensa kännissä pimeällä metsätiellä vartiovuoron aikana.

Kaljis tuli myös seuraavana aamuna meitä alokkaita katsomaan vinkkasi silmää tällä nuorukaiselle ja heitti samalla jonkun vitsin mille kaikki muut paitsi minä naureskelivat.

Muiden kapiaisten seurassa Kaljis punasteli ja oli jotenkin aran oloinen. Mutta meille alokkaille oli niin machomiestä kuin olla ja voi.

Olen nähnyt Kaljiksen intin jälkeen siviilissä. Käveli helsingissä vastaan kesällä mustat nahkahousut jalassa ja valkoinen hihatonpaita päällä jonkun lihaskimpun vieressä. Ei ollut tuntevinaanakaan.

Yhteenveto

Kyllä armeijassa on vaiettu totuus se että siellä työskentelee homoja. Osa nuorista upseereista asuu keskenään jopa samankaton alla. Siksi sinne kapiaisten asuinalueelle ei saa varusmiehet mennäkkään kun kaikki ei välttämättä kestä päivänvaloa.

Meillekkin aluksi Päällikkö naljaili sitä että pitää olla mammanpoika jos "ei pärjää täällä miesten kanssa."

No nytpähän tiedän mitä joillekkin miestenkanssa pärjääminen tarkoitti.

6

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mkabvega

      Pakko tunnustaa, että keksin itse tämän jutun.Hävettää ja itkettää. Onneksi ainakinTurkkilainen poikaystäväni Mezhmed antaa minulle anteeksi ja ottaa syliin..

    • Mervanen

      Tuliphan vaan muisto mieleen tuosta Kaljis jutusta, en tosin tiedä onko sama mies kyseessä mutta muistelen vain.

      Olimme jo intin loppusuorilla tj jotain alle 100. Istuttiin 5kaverin kanssa saunassa mikä sijaitsi kauempana kasrmialueella. Päivystäjänä oli kaljupäinen luutnantti ehkäpä lähemmäs 30v. (saatoi hyvin olla sama kalsi, saanut ylennyksen ja ikääkin jo n.30v)

      Meitä ei saunassa yleensä isoporukka käynyt vain me muutamat. Kuultin kuinka saunan porstuan ovi aukeni ja joku tuli sisälle tottakai me luultiin että se on joku meikeläisistä. "tänne vaan täällä on tilaa" yksi meistä huusi.

      "No niin vähän ajattelinkin, otin vihdan mukaan", ääni kuului kyseiselle luutnantille.
      Olimme ihmeissämme. Mitä se äijä täällä tekee?

      Sitten se kaljupäinen luutnantti tuli nopeasti saunan ovesta sisälle vihta kädessä. Piti sitä vehkeidensä edessä. Sanoi "tsäh" ja otti vihdan pois muniensa edestä.

      Äijä oli selkeästi kännissä. "no niin tehkääpä tilaa, että mahdun" luutnantti sanoi ja istui lauteelle vihta kädessä. Mitään sanomatta äijä otti vesiämpärin käsiinsä ja heitti kamalan määrän vettä kiukaalle. Kaikkille tuli tukalat oltavat, mutta kakaan ei uskaltanut lähteä poiskaan, kun oli kapiainen kyseessä.

      "ja sitten vihdotaan", LTN totesi ja alkoi lupaa kysymättä läpsiä vihdalla vieressä istuvaa varusmiestä. Ja sen jälkeen itseään. Sitten käski hakata itseään kovaa samalla vihdalla. Ja sama varusmies jota LTN oli mätkinyt vihtoi luutnantin selkää kovaa.

      Sitten yhtäkkiä luutnantti heitti puolillaan olevan vesiämpärin kumoon saunanlattialle. "Hakekaa lisää vettä" käsky kävi samassa kun yksi meistä nousi lauteilta vettä hakemaan LTN läimäytti tätä löylykauhalla persuksille sanoi "kultapylly" ja nauroi v.mäiseen sävyyn.

      Kun kaveri palasi vesiämpärin kanssa luutnatti heitti vihdan kiukaalle "Katsokaa ettei se pala s.aatana. Heittäkää vettä päälle p.erkele."

      Sitten luutnantti meni pesulle ja jostain syystä hakkasi niitä suihkuhuoneen seiniä. Meitä lievästi sanottuna vähän pelotti. Sitten kuului kun korki aukesi ja pitkä kulaus.

      "jääkä te apinat runkkaamaan sinne saunaan!" luutnantti huusi ja poistui paikalta.

      Olipa kokemus.

      Emme kertoneet asiasta ylöspäin, vaikka sitä mietittiin. Tuskin meitä kukaan olisi uskonut.

      Kerran viikonloppulomalle lähtiessä kyseinen luutnantti lähti myös lomalle tosin siviilit päällä. Sitä oli vastassa sellainen ladonkokoinen äijä jolla oli mursuviikset ja tupakka huulessa.
      Samantien kun luutnattimme hyppäsi autooan äijä nappasi hansikaslokerosta kirkaan pullon ja otti miehekkään kulauksen

      Oliko äijä homo vai ei?? En tiedä. Mutta hullu ainakin!

    • Mervanen

      Kiihotuin itse keksimästäni jutusta.

    • hetero kieltäytyjä

      Näissä kirjoituksissa tulee hienosti esiin armeijan homoluonne. Miesten ikävä toisten miesten luo.

      • Homo alokas

        Mitä pahaa siinä on? Saahan sitä armeijassa homotkin olla. Olo on ainakin kotoisa.


    • oikea taistelija

      Sitten sä heräsit houssut märkänä ja sen pituinen se!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe