Golf V Variant mielipiteitä.

Potent. Golfari

Onko viitos korimallin Golffi farmarina välttävä perhe käyttöön (2 aikuista 2 lasta)?

Onko takana miten mukavat oltavat matkustella?

Onkos tiedossa joitan tiettyjä asioita/tyyppivikoja joihin kiinnittää huomiota koeajellessa?

Kiitän asiallisia vastauksia etukäteen.

38

4064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välttää, ei tyydytä

      Välttävä ilman muuta.

      Kesällä menettelee, talvella kylmä.

      Asioita/tyyppivikoja:
      www.vagarena.fi, lue sieltä niin tiedät mihin kiinnittää huomiota.

    • Paras kaikista

      Kyllä moninkertainen testivoittaja on se paras vaihtoehto. Sehän on sama auto kuin nykyisin myytäväkin. Ja toisin kuin täältä voit provoista lukea, se on myös lämmin kovillakin pakkasilla, vaikka moottorin lämpeämisnopeus ei ole aivan huippua.

      Jos se on DSG, kannattaa laatikon toiminta testata huolellisesti. mitään ylimääräisiä nykäyksiä ei saa olla.

      • kosemusta on rutkast

        Jos moottorin lämpiämenisnopeus ei ole huippua niin miten sellainen auto voi olla lämmin? Sanotaan tästä 1.4 TSI koneesta totuus niin auto on suorastaan kylmä taajama-ajossa. Maantieajossa sillä tarkenee mutta ei sitä lämpimäksi voi sanoa.
        Viimeinen lämmin Golf perustui 3-koppaseen autoon. Ts. viimeinen lämmin Golfi on tehty -90 luvulla. Siitä alkoi jääkausi Volkkareissa, siis IV- koriset olivat ensimmäisiä pakkasarkkuja.

        Testivoitolla ei ole mitään tekemistä silloin kun puhutaan auton luotettavuudesta tai kestävyydestä. Kaikki autot ovat uusina luotettavia ja hyviä. Muutaman käytövuoden jälkeen laatu vasta punnitaan.


      • Paras kaikista
        kosemusta on rutkast kirjoitti:

        Jos moottorin lämpiämenisnopeus ei ole huippua niin miten sellainen auto voi olla lämmin? Sanotaan tästä 1.4 TSI koneesta totuus niin auto on suorastaan kylmä taajama-ajossa. Maantieajossa sillä tarkenee mutta ei sitä lämpimäksi voi sanoa.
        Viimeinen lämmin Golf perustui 3-koppaseen autoon. Ts. viimeinen lämmin Golfi on tehty -90 luvulla. Siitä alkoi jääkausi Volkkareissa, siis IV- koriset olivat ensimmäisiä pakkasarkkuja.

        Testivoitolla ei ole mitään tekemistä silloin kun puhutaan auton luotettavuudesta tai kestävyydestä. Kaikki autot ovat uusina luotettavia ja hyviä. Muutaman käytövuoden jälkeen laatu vasta punnitaan.

        Se tarkoittaa sitä, että moottorin lämpeämiseen menee muutama minuutti kauemmin kuin nopeiten lämpiävillä. Mutta sen jälkeen lämpöä riittää vaikka mihin. Tosin en ole yli -35 pakkasilla ajellut.

        Luotettavuus ja kestävyys ovat parasta luokkaa nekin. Ajettavuus ja mukavuus ovatkin sitten omaa luokkaansa kuten vertailutkin kertovat. Kokonaisuutena luokkansa keulakuva kuten jo kymmeniä vuosia.


      • Hyvä, muttei paras
        Paras kaikista kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä, että moottorin lämpeämiseen menee muutama minuutti kauemmin kuin nopeiten lämpiävillä. Mutta sen jälkeen lämpöä riittää vaikka mihin. Tosin en ole yli -35 pakkasilla ajellut.

        Luotettavuus ja kestävyys ovat parasta luokkaa nekin. Ajettavuus ja mukavuus ovatkin sitten omaa luokkaansa kuten vertailutkin kertovat. Kokonaisuutena luokkansa keulakuva kuten jo kymmeniä vuosia.

        Taajama-ajossa ne lämmöt tippuu ja tästä syystä puhallin alkaa puhaltaa haaleaa ilmaa. Jos auto sattuu olemaan DSG-laatikolla, niin pieni ensiapu on ajaa vaihdekeppi S-asennossa taajamassa.

        Viime vuoden loppupuolella oli 1.4 TSI Tuulilasin lämmityslaitekokeessa, karvan alta tunnissa oli sisälämpötila nostettu 20 asteen pakkasesta melkein 30 astetta plussan puolelle. Samaisessa testissä muut autot lämpesi 20-30 minuutissa.

        Testi ajettiin maantienopeuksilla, taajama-nopeuksillla liekkö tunnissa olisi päästy edes plussa puolelle.

        Mutta kuten jo sanoin, jos auton sisätilojen lämpiäminen on toisarvoinen seikka, niin Golf ajaa asiansa.


      • Kokemusta on rutkast
        Paras kaikista kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä, että moottorin lämpeämiseen menee muutama minuutti kauemmin kuin nopeiten lämpiävillä. Mutta sen jälkeen lämpöä riittää vaikka mihin. Tosin en ole yli -35 pakkasilla ajellut.

        Luotettavuus ja kestävyys ovat parasta luokkaa nekin. Ajettavuus ja mukavuus ovatkin sitten omaa luokkaansa kuten vertailutkin kertovat. Kokonaisuutena luokkansa keulakuva kuten jo kymmeniä vuosia.

        Lämpenemiseen muutama minuutti. koeajot osoittavat,että -20 c pakkasella kuluu puoli tuntia ennen kuin auto alkaa olemaan siedettävän lämmin,siis maantieajoa.


        Mitä tulee luotettavuuteen ja kestävyyteen niin ei kyllä pidä paikkaansa. Nuita malleja mitä aloittaja tarkoitti jotai -08 Vm.
        -Mittaristoja vaihdettu
        -Huoltovälinäyttö ei toimi
        -Moottorin maadoituskaapeli katkennut
        -Ilmastoinnin paineantureita
        -Tätä listaa löytyisi vaikka kuinka

        Lisäksi meluisa koko auto.

        Saksalainen otos 1000 000autosta 1-3 vuoden ikäisiä autoja otos rankkasi Farkku Golfin viimeiseksi. Vikaprosentti 38,4 %.

        Vielä yksi ikävä kiusa jos joutuu autoa pitämään talvella ulkona etuovien etukulmaan alas kertyneet jäät vaurioittavat oven nurkkaa pahasti. Pelti vääntyy rullalle noin 10 cm matkalta etunurkasta. Näitä tapauksia löytyy Suomestakin satoja kun katselee vähän nuita ovia.

        En kyllä sanoisi moista rotteloa KEULAKUVAKSI kyllä siinä niin paljon ongelmia on kun valmistus viedään kehitysmaihin jotta voidaan tehdä halvalla ja maksimoida voitto. On toki laadukkaampiakin Volkkareita olemassa.


      • "Kromikeula"
        Kokemusta on rutkast kirjoitti:

        Lämpenemiseen muutama minuutti. koeajot osoittavat,että -20 c pakkasella kuluu puoli tuntia ennen kuin auto alkaa olemaan siedettävän lämmin,siis maantieajoa.


        Mitä tulee luotettavuuteen ja kestävyyteen niin ei kyllä pidä paikkaansa. Nuita malleja mitä aloittaja tarkoitti jotai -08 Vm.
        -Mittaristoja vaihdettu
        -Huoltovälinäyttö ei toimi
        -Moottorin maadoituskaapeli katkennut
        -Ilmastoinnin paineantureita
        -Tätä listaa löytyisi vaikka kuinka

        Lisäksi meluisa koko auto.

        Saksalainen otos 1000 000autosta 1-3 vuoden ikäisiä autoja otos rankkasi Farkku Golfin viimeiseksi. Vikaprosentti 38,4 %.

        Vielä yksi ikävä kiusa jos joutuu autoa pitämään talvella ulkona etuovien etukulmaan alas kertyneet jäät vaurioittavat oven nurkkaa pahasti. Pelti vääntyy rullalle noin 10 cm matkalta etunurkasta. Näitä tapauksia löytyy Suomestakin satoja kun katselee vähän nuita ovia.

        En kyllä sanoisi moista rotteloa KEULAKUVAKSI kyllä siinä niin paljon ongelmia on kun valmistus viedään kehitysmaihin jotta voidaan tehdä halvalla ja maksimoida voitto. On toki laadukkaampiakin Volkkareita olemassa.

        Nuo kaikki viat on saattanut olla ko. autossa. Ainakin yhdessä. Mutta kun näitä on myyty miljoonia ja miljoonia ja lähes kaikki ovat viattomia kuten myös meillä.

        Katsastustilastoissa Golf ja Variantin sisarauto Jetta ovat ykkösenä tai kärjen tuntumassa. Asia harmittaa erityisesti niitä, jotka eivät saa itse ajaa Golfilla.


      • MinäVaanKysyn
        kosemusta on rutkast kirjoitti:

        Jos moottorin lämpiämenisnopeus ei ole huippua niin miten sellainen auto voi olla lämmin? Sanotaan tästä 1.4 TSI koneesta totuus niin auto on suorastaan kylmä taajama-ajossa. Maantieajossa sillä tarkenee mutta ei sitä lämpimäksi voi sanoa.
        Viimeinen lämmin Golf perustui 3-koppaseen autoon. Ts. viimeinen lämmin Golfi on tehty -90 luvulla. Siitä alkoi jääkausi Volkkareissa, siis IV- koriset olivat ensimmäisiä pakkasarkkuja.

        Testivoitolla ei ole mitään tekemistä silloin kun puhutaan auton luotettavuudesta tai kestävyydestä. Kaikki autot ovat uusina luotettavia ja hyviä. Muutaman käytövuoden jälkeen laatu vasta punnitaan.

        VW Bora SDI alla tällä hetkellä. Nostaa lämmöt ja puhaltaa lämmintä ja tarkenee. Ollut viime talvena 34,5 aamulla pakkasta ja nou proplem.


    • Hyvä monessa

      1.2 TSI, 1.6 ja 2.0 TDI lämpimiä. 1.4 TSI:n molemmat tehoversiot kylmiä taajama-ajossa, maantieajossa auttavasti lämpimiä verrattuna muihin merkkeihin.

      Edellä mainitut subjektiiviset arviot pätevät kun lähdetään esilämmittämättä liikkeelle.

      Jos sisätilojen nirkonen lämpiäminen ei hetkauta, ovat Golfit todella kilpailukykyisiä muihin malleihin nähden.

      • gglllllkkg

        Kyllä nuo mainitsemasi konetyypit ovat ihan yhtä kylmiä, eivät sovellu Suomen talveen.


      • -=VW=-
        gglllllkkg kirjoitti:

        Kyllä nuo mainitsemasi konetyypit ovat ihan yhtä kylmiä, eivät sovellu Suomen talveen.

        Näin on kylmiä nuokin ovat viimeinen lämmin Golf on tehty 90-luvulla. Se joka toista väittää puhuu pasoo ja valehtelee.
        Monet ovat joutuneet laittamaan 1700 Eur. lisälämmittimiä ja muut viritykset päälle.
        Silloin kannattaa jo mettiä laadukkaampiakin autoja,eli konerikkoineen lisää kuluja pahimmillaan 10 000 Eur.

        Saat pahimmasssa tapauksessa varautua hankkimaan griisiapua terveysviranomaisilta jos meet tuollaisen ostamaan.


    • Asentaja Antti

      Jos haluat itsellesi riesan niin osta moinen kottero. 1.4 TSI moottorit kannattaa kiertää kaukaa niissä on toistuvia jakopään hajoamistapauksia. (googleta) Jakopääremontteja on joutunut tekemään jo 15000 km kohdalla, laskut tuhansia euroja. Jarru ja sähkövikoja on keskimääräistä runsaammin. Takajarrut pitäisi kerran vuodessa purkaa ja puhdistaa. Jos ei puhdisteta laahaavat ja kitisevät. Ovien ja takaluukkujen johtosarjat murenevat jo 5-vuotta vanhoista autoista esim. takaluukun johtosarjat maksavat paikalleen asennettuna 470 eur. Ovien johtosarjat ovat vielä kalliimpia koska joutuu purkamaan autoa niin paljon.

      Kyllähän sinne 4-ihmistä ja koira mahtuu jos tarkenee nokka sinisenä pakkasessa istua siellä ikkunat tahtoopi olla taajama-ajossa umpijäässä, no toki tuulilasi pysyy sulana. Muutaman vuoden vanhoissa malleissa on pirunmoinen riesa kun hansikaslokerosta tuulee talvella hyytävä viimä vänkärin polviin. Itse olen työntänyt tyynyn sinne lokeroon. Harmillinen riesa muutenkin kylmässä autossa.
      Parasta siinä on ratin keskellä se VW- logo.
      Dieselmoottorit ovat paljon kestävämpiä ja luotettavampia, ajettu monilla 500 000 km ilman korjauksia moottorissa. 1.2 bensakone on luotettavampi mutta liian mitätön tuon kokoiseen autoon. 1.4 TSI jos ostaa sa varata remonttirahaa useita tonneja moottorin osalta.
      Tässä on todellista FAKTAA jos haluat tarkistaa niin Googleta sieltä löytyy kyllä ongelmia riittävästi.

    • "Kromikeula"

      Täältä Suoli24:sta saat yleensä vain provopetterien kommentteja, et oikeiden käyttäjien.

      Meillä on ollut yli kolme vuotta "kromikeula" 1.4 TSI. Auto on ollut todella mukava, huoleton ja jopa lämmin. Mitään vikoja ei ole ollut yhtä takavalopolttimon palamista lukuunottamatta. Sisätilalämmitintä käyttäen ei koskaan, ei siis ensimmäistäkään kertaa, ole tullut mieleeni moittia Golfia kylmäksi. Todella kovillakaan pakkasilla ei lämpöä tarvitse täysillä pitää.

      Kaikein parasta on pieni kulutus, huolettomuus ja erinomainen ajettavuus.

      • Asentaja Antti

        On se kumma,että jos tänne kirjoittaa omakohtaisia kokemuksia niin heti on Provo-Petteri. Kokemus ja tilastot osoittavat nämä viat kyllä mitä tässä ketjussa on.


      • "Kromikeula"
        Asentaja Antti kirjoitti:

        On se kumma,että jos tänne kirjoittaa omakohtaisia kokemuksia niin heti on Provo-Petteri. Kokemus ja tilastot osoittavat nämä viat kyllä mitä tässä ketjussa on.

        No me molemmat tiedämme kummalla meistä kahdesta on ko. auto ja kummalla ei.


      • yyyyäö

        Sinä olet tosi kova valehtelemaan tai sitten sinulla on TOSI lämpimät pilkkihaalarit!


    • ex. Potent. Golfari

      Tämä on ensimmäinen auto, josta en sellaisilla ajavilta keneltäkään kuullut mitään negatiivista. Siispä ostin Variantin 90kW TSI:llä ja manuaalina. Kone pesee mennen tullen 2-litraiset turbottomat voimillaan. Täytyy sanoa, että aina on pieni hymy kasvoilla kun lähtee liikkeelle. Eivät ne voitot tyhjästä ole tulleet.
      Autolla on takanaan kaksi LL-huoltoa eikä mitään ylimääräistä murhetta. Suosittelen todella lämpimästi.

      • 3+8 =11

        Montako jakopää remppaa on joutunut tekemään? Nuissahan tuo on jokapäivästä kauraa.


      • Asentaja Tuomo
        3+8 =11 kirjoitti:

        Montako jakopää remppaa on joutunut tekemään? Nuissahan tuo on jokapäivästä kauraa.

        Ei ole vielä tarvinnut tehdä ensimmäistäkään mutta eihän TSI-autoilla ole vielä puolta miljoonaakaan ajettu. Katsotaan siellä miljoonan nurkilla uudelleen tilannetta.


      • uöö77777

        Vertaa varmaan 80 luvun 2 litraisiin, nykyiset pesee sun pakastimen (Golf) mennen tullen.


    • MinäVaanKysyn

      Terve ja kiitokset vastauksista.

      Tosiaankin manuaalivahteisena ja 1.9 dieselinä ajattelin. Kaksilitraisista kuullut paljon huonoa ihan näiltä random foorumeilta sekä autokauppialtakin.

      Samoin tuo DSG epäilyttää myös. Muutenkin manuaalilla tottunut ajelemaan ja sillä pärjännyt mainoista maantiellä ja taajamassa.

      • Random.

        Eipä 2-litraisissakaan mitään tyyppivikaa tietääkseni ole. Meillä on sekä pumppari että CR ja molemmilla ajettu yli 100tkm ilman ongelmia. Sama juttu 122-heppaisella TSI:llä. Jos vain tätä palstaa lukisi niin luulisi kaikkien autojen olevan aina rikki.


      • KaikkiHajoaaAikanaan
        Random. kirjoitti:

        Eipä 2-litraisissakaan mitään tyyppivikaa tietääkseni ole. Meillä on sekä pumppari että CR ja molemmilla ajettu yli 100tkm ilman ongelmia. Sama juttu 122-heppaisella TSI:llä. Jos vain tätä palstaa lukisi niin luulisi kaikkien autojen olevan aina rikki.

        2.0 Pumpedüsen pumppusuuttimet ko. moottorin "heikoin lenkki". Ja noista juurikin nuo Siemensin tekemät. Osasta veloittavat 5 hunttia, työstä 4. CR kestävämpi ja varsinkin kylmänä käy huomattavassti nätimmin.


      • Satusetä.
        KaikkiHajoaaAikanaan kirjoitti:

        2.0 Pumpedüsen pumppusuuttimet ko. moottorin "heikoin lenkki". Ja noista juurikin nuo Siemensin tekemät. Osasta veloittavat 5 hunttia, työstä 4. CR kestävämpi ja varsinkin kylmänä käy huomattavassti nätimmin.

        2.0 TDI menee kansia ja Siemensin tekemiä pumppusuuttimia. Eikö nämä ole vikoja? Pumppe duusan-nuusa.


      • qf2
        Random. kirjoitti:

        Eipä 2-litraisissakaan mitään tyyppivikaa tietääkseni ole. Meillä on sekä pumppari että CR ja molemmilla ajettu yli 100tkm ilman ongelmia. Sama juttu 122-heppaisella TSI:llä. Jos vain tätä palstaa lukisi niin luulisi kaikkien autojen olevan aina rikki.

        odottele vielä hiukan.


    • 5+19=24

      Mun veljelläni oli variantti ja huohotin jääty ja löi ölyt pihalle ja motti sökö.
      Sai takuuseen tehdaskunnostetun moottorin tilalle.

      • Das Romu

        Oli ja oli. Nyt kun on näin kovat pakkaset kannatta unohtaa kokonaan Volkkarit ja turvautua muihin merkkeihin.


    • veeveegolf

      TSI Variant on aivan omaa luokkaansa perhefarkuissa. Huippuajettavuus, luotettavuus, ison bensakoneen tehot ja vääntö ja dieselin kulutus. Ei ihme, että Golf on Euroopan myydyin auto viime vuonnakin.

      • Golfari...

        On huippuluokan farkku kun kestää vikoineen sen ajomatkan,että pääsee pajalta pajalle.
        Nykyisiä ketjulla olevia moottorimalleja vaivaa edelleen vakavat ja kalliit jakopäänongelmat jotka aiheuttavat tuhansien eurojen korjauskustannukset.

        Auton moottorin pitäisi kestää vähintään 250 000-300 000 km.


        Nämä jakopää ongelmat ovat niin työläitä ja hankalia olleet ja ovat merkkikorjaamollekkin siitä syystä ,että riesa on tosi ongelmallinen. Ollaan yhteydessä tehtaalle ja monille ongelmille ei löydy selityksiä sieltäkään. Esim. miksi katoaa öljynpaineet ja kiristimet ei toimi? Misi ketjut venyy? Miksi hyppää?

        Yksi selitys lötyi lisää jos manuaalivaihteistoinen auto pysäkoidään ylämäkeen vaihde päällä ilman käsijarrua (keula ylöspäin) niin jakoketju saattaa hypätä hampaissa kun auto liikataa taaksepäin vaikka 5-senttiä. Ketjun kiristys ei toimi paineiden puutteessa loppu onkin selvää. Tälläistä pientä ongelmaa esiintyy näissä loistavissa 1.4TSI moottoreisa. Ei ole mitään tuubaa,perustuu varmaan tietoon.

        Vielä menettelee,mutta entäs sitten kun valmistajan vastuut loppuu,nekin loppuu aikanaan. Ei auta mennä märiseen marmoritiskille jakopääremppojen kanssa.

        Vanhempien Yli 3-vuotta vanhojen autojen omistajat ovat helisemässä. Liikkeet ei hyvitä juuri mitään 1.4TSI moottoreilla olevista autoista. Silloin jää vaihtoehdoksi ajaa "kiesi loppuun" omilla kustannuksilla. Näin se totuudessa menee.
        Oli tosiaan surkuhupaisaa kun Volkswagen lähti tekemään nuita pirun "käkikellomoottoreita" ja pilasi maineensa.

        Voi hymyhuulin sanoa,että maine meni mutta "mainos" jäi.
        Se mainos missä käki lentää ulos kellosta ja jouset ja vieterit paukkuen lentää ulos oli kyllä osuva mainos TSI moottorille. Aivan NAPPI markkinointikikka.

        Ei löydy AINOATAKAAN automerkkiä tällä hetkellä jossa olisi niin paljon vakavia kalliita moottorivaurioita kun Volkkarissa ja nimen omaan 1.4 TSI:ssä.

        Aikaisemmista moottorimalleista ongelmallisin oli 1.4 Bensis jossa jäät tekivät ongelmiaan kerätymällä kakuksi öljypohjaan,tukkien öljyputken. Saman sarjan muissakin koneissa oli huhottimen jäätymisiä jolloin öljyt lensi pihalle ja kone jysähti siihen paikkaan.

        Dieseltekniikka on onneksi paremmin VW:llä hallinnassa se auttaa paljon tässä sekasortosessa tilanteessa joka VW:n mottoreita vaivaa.

        Volkkari on vielä kaikenlisäksi nihkeä ottamaan osaa takuuajan jälkeen sattuneisiin ongelmiin koskipa ne mitä laitteita vaan autossa.

        Hekilökohtaisesti ja kokemuksesta voin vain neuvoa,että jos takuuaikana ilmenee pientäkin outoa vikaa tai sen suuntaista kannattaa AINA mainita asiasta pajalle se kirjataan sinne koneelle ja olet vahvoilla jos tietty oire on ollut jo takuuaikana ja sen jälkeen rikkoutunut. Jytistävät kytkimet ovat olleet jo-05 vuodesta alkaen Volkkarin riesa. Kytkimiä yritetään pajalla polttamalla kunnostaa, mutta vika palutuu muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen.
        Kytkinpinnat lasittuu ja sama "jytistäminen" alkaa.

        Tässä todellista tietoa Volkkari ja erityisesti Varianttimiehille.

        Onneksi itse ajan 1.6 Dieselillä joka on tällä hetkellä Volkkarin parhaita moottoreita jossa on käytettu entuudestaan tuttuja kestäviä ratkaisuja. Onneksi Pummusuuttimistakin ollaan päästy eroon jotka alkoivat olemaan kallis riesa jo 100 000 km kohdalla.


    • Autokauppias TK

      VW:n TSI-mallit ovat kaikkein kysytyimpiä vaihtoautoja. Niin meillä kuin muuallakin. Ensimmäisten tupla-ahdettujen ketjuongelmat on korjattu ja nekin kelpaavat vaihdossa. 2008 eteenpäin ongelmia ei ole ollutkaan. Tervetuloa vaihtamaan TSI-autoja! Ne menevät kuin kuumille kiville.

      • Ostaja.

        Oliko jano kun heräsit tuosta unesta?


    • hfgfj

      TSI on tosiaan ykkösjuttu markkinoilla. DSG:n toiminta monissa paikoissa nykyään tarkistetaan.

      • at4e6

        Miksi tarkistetaan? Koska on epäluottamusta tiettyyn Singeriin.


      • hfgfj
        at4e6 kirjoitti:

        Miksi tarkistetaan? Koska on epäluottamusta tiettyyn Singeriin.

        Koska jollain on ollut ongelmia DSG:n kanssa. Minä ajoin omalla DSG-Passatillani 120tkm ennen kuin vaihdoin uuteen. Sinä aikana 6-vaihteinen DSG ei oireillut millään tavalla eli ihan tavallinen automaatti. Vaatii 60tkm välein laatikkoon uudet öljyt ja siinä se.


    • MinäVaanKysyn

      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤JATKOKYSYMYS¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      Terve.


      Hyvin vastauksia saapunut joista kiitokset. Meinaa aihe lipsua hieman asian viereen.

      Onko joku pähkäillyt farmari Golf V ja Passat 3 c välillä? Kumpaan tulokseen olet tullut?

      4 eri Passatia tullut ajettua, joko huono vaikutelma tai vähillä varusteilla. Tosin hintahaarukkakin on mitä on. Golfia ei muuten ole tullut testattua kuin takapenkillä istuttua, joka tilavaikutelmaltaan yllätti positiivisesti.

      Jos jollain jotain ASIAA tähän niin kirjoitteleppa alemmas, ole hyvä.

      • Golf-Passat

        Minulla oli mielessä Passatin farkkuun vaihto. Jäi kuitenkin tekemättä koska tilaero oli niin marginaalinen Golfin farkkuun verrattuna. ihan ok auto se Passatkin oli mutta Golf on samalla koneella pirteämpi ja pieniruokaisempi.


    • Volkkarimies

      Itselläni on VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2009 ja se toimii hyvin aina. Voisin suositella lapsiperheillä joissa on 3 lasta.

    • re-etuli

      Itse en koskisi ko autoon, mutta omapa on valintasi. TM:n kestotestissä uudessa golfissa oli turbon kulumaa havaittavissa jo 60 tuhannessa. Ei hyvää päivää!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe