Itse olen puun työstön alueella ja teen pieniä töitä usein jotakin eläinhamoja, mutta myös kaikkea muuta mitä mieleen juohtuu. Tästä on kehittynyt ajatus pidemmän aikaa joka kiinnostaa itseäni. Aiemmin vein kuvauskerhoa ja muuta pientä ja nyt kiinnostaisi nuorille opettaa ja saada mukaan taidepuolelle tekemään pienois veistoksia. Sillä ei ole väliä onko sekaporukka, tyttöporukka tai pelkästään poikia, pääasia on että saisi nuoret tekemään jotain omaleimaista ja kehittää samalla taitojaan. Mutta toisaalta minua hirvittää ajatus, koska nylyaika on sellainen jossa heti sanotaan *joo se on joku pedofiili tms.* huolimatta siitä ettei kysymys ole muusta kuin kädentaidoista, josta aikanaan voi tulla jopa leipä pöytään. Ajatus kiehtoo hyvin paljon ja tein jokin aika sitten kokeen ilmoittamalla siitä, huomasin ettei nykyajan nuorilla ole mitään mielenkiintoa opettaa itselleen käden taitoja tai muutakaan joka veisi ajatukset muualle kuin nörttien lehtoon.
Näillä näkymin vaikka tuo idea on kiehtova niin arveluttaa hyvin paljon, kysymys on luottamuspohjasta jossa sen anti on tärkeä. Mikään muu kuin opettaminen ja oppiminen kädentaitoihin ei tule mieleen, mutta sitten juuri nuo vähämieleiset ajattelijat ovat niitä, jotka pilaavat kaiken ja hyvältä asialta menee pohja. En voi sille mitää että niin paljon ihmisiä köyhiä ja nimenomaan järjeltään että heti ajattelevat noin. Mutta mitä siitä hyötyy kun ehdoin tahdoin pilaa hyvän asian, mutta ainahan on ollut niin että joka alueella idiootit lietsoo mitä sylki suuhun tuo.
Askartelu ohjaaja.
3
148
Vastaukset
- vetäjätär
Opetan itse kuvataidekoulussa ja teemme myös puutöitä. JOskus on jopa pojilla ollut oma ryhmä. Joinakin vuosina 'puutyöpaja' sukupuoleen katsomatta.
Ikäjakauma on 6-18 v. ja kaikki osallistujat käyvät vapaaehtoisesti ja ovat innokkaita.
Ymmärsinkö oikein, että olisit halunnut vetää tällaista 'pajaa' yksityisesti. Olisiko sinulla tilat? Kuka olisi maksanut materiaalit ja ennenkaikkea tarvittavat työvälineet. Entä tapaturmavakuutus?
pa. kaikilta lasten kanssa työskenteleviltä vaaditaan rikosrekisteriote (ettei ole tuomittu esim. lapsiin sekaantumisesta)..joten se ole ongelma kunhan pyytää ko. todistuksen
Siis, molemmat väittämäsi ovat vääriä. Itse opetan n. sataa lasta viikossa. Lapset ovat siis kiinnostuneita kädentaidoista/taiteesta. Kunhan on pyytänyt rikosrekisteriotteen, ei ole mitään estettä työskennellä lasten kanssa. - hmmm***
lukuisten kirjoitusvirheiden perusteella aloittaja ei ole syntyperäinen suomalainen..
*kuvauskerho* -mikä se on?
*nylyaika*
*opettaa itselleen kädentaitoja* ?
*vähämieleiset ajattelijat*
Minäkin ihmettelen mitä aloittaja ajaa takaa. Mikä on ongelma? - puupääskä
Puuosio erikseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644