http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/omaraha/uutiset.jsp?oid=201201114141
Irlannissa hinnat tipahti peräti 70 %:a !
Älkää ostako omistusasuntoja nyt
10
442
Vastaukset
- ......555
Täytyy kuitenkin muistaa että asunnon osto omaan käyttöön on täysin eri juttu kuin asunnon osto sijoitusmielessä.
- Suomesta.
No, Irlannista en ole kyllä aikonutkaan ostaa.
- Nopsasti omaan
"Vuokratuotot ovat laskeneet kipurajalle"
Voisi tämän tulkita niinkin että äkkiä pois vuokra-asunosta ja omaa hankkimaan, sillä vuoksissa on rutosti korotuspainetta. - EsimErkki
Itse sanoisin, että se asunto on ostettava silloin kun sitä tarvii. Jos odottaa sitä laskusuhdannetta, niin ei sitä omaa asuntoa saa sitten koskaan.
- kiopklööppo
Vähän kaksipiippuinen juttu.
Mikäli voi olla varma työpaikastaan, asunto kannattaa ostaa juuri nyt.
Mutta kukaan ei voi olla varma työpaikastaan näinä aikoina. Ei edes ne jotka luulevat voivansa olla ihan varmoja. - Kysymys ?
kiopklööppo kirjoitti:
Mutta kukaan ei voi olla varma työpaikastaan näinä aikoina. Ei edes ne jotka luulevat voivansa olla ihan varmoja.Jatkakaamme vuokralla asumista ja maksamme vuokraisäntämme lainaa edelleen ?
- Vuokraorjuus
Kysymys ? kirjoitti:
Jatkakaamme vuokralla asumista ja maksamme vuokraisäntämme lainaa edelleen ?
Varsinkin pääkaupunkiseudulla näillä hinnoilla vuokra-asuminen ei enää ole todellinen vaihtoehto. Aion itse ostaa oman asunnon, koska tällä hetkellä maksan vuokraa yhtä paljon kuin tuleva lainani on lyhennyksineen ja yhtiövastikkeineen yhteensä. Itse asiassa muutaman euron vähemmän.
Uskon että vuokra-asuminen on tavallisen suomalaisen työssäkäyvän keskituloisen ihmisen kannalta aika lailla tullut tiensä päähän. Kannattaako todella vuosikausia maksaa vuokranmaksajan taskuun riistohintoja (SATO,VVO) vai kartuttaa omaa varallisuutta maksamalla omaa ? Ei tietenkään. Mutta ison lainan otto on tietenkin vähän pelottavaa. Toisaalta vuokrakin pitää maksaa ja jos se on yhtä paljon kuin laina... ja lisäksi kun vuokraisäntä ei jousta maksuvaikeuksissa lainkaan...
Vuokra-asuminen alkaa olla pääkaupunkiseudulla ainoastaan sossun tuella olevien maahanmuuttajien hupia. Tavallinen suomalainen maksaa nämä korotetut asumistuet (niitähän korotettiin nimenomaan siksi että maahanmuuttajat tarvitsevat isoja ja kalliita vuokra-asuntoja) omissa vuokrissaan. Mutta täysin myös omista työtuloistaan. Tämä on sitä kuuluisaa tuolonsiirtoa... - järkikäteen..
kiopklööppo kirjoitti:
Mutta kukaan ei voi olla varma työpaikastaan näinä aikoina. Ei edes ne jotka luulevat voivansa olla ihan varmoja."Mutta kukaan ei voi olla varma työpaikastaan näinä aikoina. Ei edes ne jotka luulevat voivansa olla ihan varmoja. "
Tämä on niin totta, mutta asua pitää kaikkien jossain. Omassa asunnossa säästää itselleen ja aina on mahdollisuus ottaa pankkilainan lisukkeeksi lainan takaisinmaksuturva. Siitä joutuu maksamaan jonkin verran, koska se on vakuutustyyppinen, mutta sitten kun työpaikka menee alta tai sairastuu, niin vakuutus maksaa väliin jäävät lainaerät..
Asuntojen hinnat kulkevat vuokrien kanssa käsitysten, siis pääkaupunkiseudulla molemmat kalliimpia (ostaminen ja vuokralla asuminen), kuin susirajan pohjoispuolella.
- 23v. minä + pankki
Aina joutuu odottaan, jos uskoo markkinoiden höösäystä, kuten hintojen laskua / nousua / korkojen laskua /nousua ym.
Asunto PITÄÄ ostaa silloin, kun se on ajankohtaista ja kun se itselle sopiva tulee eteen...- joojoo
Satasella samaa mieltä... Mitä varten ootella ja maksaa sikavuokraa jonkun toisen sijoitusasunnosta... Kyllähän sitä välillä joutuu tiukille, mutta lyhennysvapaita kuukausia saa pankista, kun ennakkoon sopii..
Ihmiset; vuokra tai lyhennys, mitä väliä, aina palaa rahaa, mutta jossain on asuttava, mieluummin OMASSA....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974