Onko Final Fantasy XIII sopiva peli 14 vuotiaalle?
Peli on siis K16
Kysymys Final Fantasysta
4
92
Vastaukset
- southpohjanmaa
Final Fantasy on minun mielestäni mahtava pelisarja. Olen 15 ja pelaan vähän kaikkea, ja minuun eivät minkäänlaiset pelit ole koskaan vaikuttaneet mitenkään.
Final fantasy sopii mielestäni kaikille yli 12vuotiaille, siinä ei ole kuin pelottavan näköisiä pikkumörköjä, mutta se ei tee siitä todellakaan kamalaa.
Vi tuttaa nämä nykypäivän kukkahattutädit : ''Lapset ei saa tehdä sitä tai tätä koska hitler'' tai sitten joku muu turha syy kuinka se voisi vaikuttaa meidän aivoihimme, tai järkeemme.
Mutta jos lapsesi on erittäin herkkä, älä osta hänelle yhtäkään k-18 peliä.
Ps. osta tuon paska XIII tilalle pelkkä X. Se on paljon rennompi pelata.- KysynVaan:)
Itse asiassa olen tässä se 14 vuotias, yritän tässä vakuuttaa äidilleni että pelistä ei ole mitään haittaa minulle, enkä pelkää niitä "pikkumörköjä"!
- ikärajoista
KysynVaan:) kirjoitti:
Itse asiassa olen tässä se 14 vuotias, yritän tässä vakuuttaa äidilleni että pelistä ei ole mitään haittaa minulle, enkä pelkää niitä "pikkumörköjä"!
Pohjois-Amerikassa se on saanut ikäluokituksen "Teen", eli 13-vuotiaista ylöspäin. Suomessa käytetään PEGI-luokitusta, joka on 16 vuotta.
Tässä tapauksessa 16 ei tarkoita Suomen lain mukaan "kielletty alle 16-vuotiailta", vaan se on suositusikäraja. Eli kaupan myyjä tai oma äitisi ei siis riko lakia jos sinulle kyseisen pelin toimittaa. Laki ottaa kantaa vain K-18 pelien välittämisestä alaikäiselle.
Ja syy miksi luokitus on mitä on, johtuu lähinnä muutamista väkivaltaisista kohtauksista. ESRB:ltä löytyy tarkempi kuvaus heidän kriteereistään täältä:
http://www.novacrystallis.com/?p=2095
PEGI:n määritelmissä sanotaan näin: "The content of this game is suitable for persons aged 16 years and over only. It contains: Realistic looking violence"
- welagu
No itse olen pelannut tätä peliä ja eipäs siinä mitään traumatisoitavia kohtia ole vielä löytynyt. Verta ei kyseisessä pelissä lennä ollenkaan. Kyllä tämä menee aivan hyvin 14 vuotiaalle. Pelissä lentelee mekaanisia ihme härveleitä kuten lentäviä ampuvia mopoja joten kuulostaako se pelottavalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882