Vaalien satoa,Jungner eroaa.

temari.,,

Sanansa mittainen mies. Sain pari tuntia sitten sähköpostiini viestin, jossa SDP:n Jungner kertoo vaalien jälkeisestä pettymyksestä puolueessa ja ilmoittaa lupauksensa mukaan eroavansa keväällä.

"Jotta Suomi voi menestyä, on suomalaisten voitava luottaa päättäjiinsä. Siksi ja vain siksi en hae jatkokautta ensi kevään puoluekokouksessa. Pidän sanani ja jätän samalla tilaa demareille etsiä tälle puolueelle vielä parempi puoluesihteeri. Tämä on upea työ ja tästä kannattaa kilvoitella."
Helsingissä 25.1.2012 Mikael Jungner Puoluesihteeri

11

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohti parempaa

      Hyvä alku! Tämä on alku pahamaineiselle SDP-puolueelle!! Kusetuksen aika on ohi!

    • tätämieltätänään

      Ihmettelen miksi mediassa ei ole enemmän nostettu esiin sitä, miten Lipponen "ihan ite" ryssi mahdollisuutensa. Jommassa kummassa iltapäivälehdessä eilen oli maininta-mutta ehkä parempi jättää tuollaiset omaan arvoonsa, nyt keskitytään olennaiseen: presidentin valintaan ja kahteen erinomaiseen ehdokkaaseen.

      Vähän mietityttää mitä sen kiukuttelun ja jatkuvan piikittelyn taustalla oikein on.
      Kalkkiviivoillakin viitsii laukoa P.Väyrystä vähätteleviä lausuntoja.
      Jotenkin ei normaalia katkeruutta. Jospa Lipponen on sairas ja nuo piikittelyt ovat ensi oireita?
      ps. en on keskustan kannattaja(kaan)
      Ja mitä tulee Jugner -hömpötykseen...kunhan taas metelöi. Tuli SDP:n suurella ryminällä ja samanlaisella kohkaamisella pitää lähteäkin. Voisiko kyseinen mies olla muutaman vuoden vaikkapa matalalla profiililla, vaikka miten elää täysillä. Alkaa uskottavuus kärsiä.

      • kunoonsyntynyt

        siis Jungner hömpötys - sori!


      • temari.,,

        Ihmisen, jolta puuttuu se viimeinen sulka hatusta, on pyrittävä saamaan se hinnalla millä hyvänsä, siitäkin huolimatta, vaikka sulkajuna män jo. Itse hän ei sitä välttämättä huomaa, mutta muiden pitäisi huomata.

        Sama ongelma oli muuten sillä toisellakin Paavolla, nimittäin V:llä. Koko loppuikänsä saa murehtia sitä pientä eroa. Ei se kuitenkaan hänen itsensä vika ollut, Paavo löytää selittävän tekijän yleensä muualta.

        SD-Puolueessa olisi ollut nuorempaakin presidenttiainesta, mutta kun näin on käynyt ei sille mitään voi. Sitä saa mitä tilaa, kuten sanotaan.

        Nyt olisi mahdollisuus korjata edes vähän tilannetta menemällä tukemaan Haavistoa. Niinistö ei sovi työväenpuolueen ehdokkaaksi.


      • Numero 6
        temari.,, kirjoitti:

        Ihmisen, jolta puuttuu se viimeinen sulka hatusta, on pyrittävä saamaan se hinnalla millä hyvänsä, siitäkin huolimatta, vaikka sulkajuna män jo. Itse hän ei sitä välttämättä huomaa, mutta muiden pitäisi huomata.

        Sama ongelma oli muuten sillä toisellakin Paavolla, nimittäin V:llä. Koko loppuikänsä saa murehtia sitä pientä eroa. Ei se kuitenkaan hänen itsensä vika ollut, Paavo löytää selittävän tekijän yleensä muualta.

        SD-Puolueessa olisi ollut nuorempaakin presidenttiainesta, mutta kun näin on käynyt ei sille mitään voi. Sitä saa mitä tilaa, kuten sanotaan.

        Nyt olisi mahdollisuus korjata edes vähän tilannetta menemällä tukemaan Haavistoa. Niinistö ei sovi työväenpuolueen ehdokkaaksi.

        " Niinistö ei sovi työväenpuolueen ehdokkaaksi"

        Niinistö on aina ollut isänmaan asialla, ei ole ollut takki levällään eurooppaan ja venäjälle kuten Puavo ym.

        Kun yritysmaailmassa menee hyvin, menee kaikilla hyvin. Eikö tämä uppoa temarin kuuppaan.


    • ?

      Ettei itse kirjoittajalta puuttuisi sitä tai ole jäänyt puuttumaan?

      • temari.,,

        Miten päin se nyt olisikaan?

        Vastaus sopinee kahteen edelliseen viestiin.

        Lisäksi,

        "Kun yritysmaailmassa menee hyvin, menee kaikilla hyvin. Eikö tämä uppoa temarin kuuppaan."

        Tämä on itsestään selvyys, vaikka ei sekään aina takaa sitä, että kaikilla menee hyvin.

        Senkin olen lähes 50 vuoden kokemuksella todennut, kun yritysmaailmassa alkaa mennä huonosti, siitä kovin herkästi syyllistetään työntekijöitä vaikka he ovat pyrkineet omalla toiminnallaan pitämään pyörät pyörimässä niin, ettei yrityksellä menisi huonosti. Siinähän on kaikkien leivästä kysymys.

        Työntekijän panos ei aina riitä pitämään yritystä toiminnassa ja kannattavana, siihen tarvitaan muutakin, kuin työntekijän panos.

        Kuuppaan on uponnut lähes 50-työvuoden aikana monenlaista asiaa, huonoa jos hyvääkin. Suvun yrittäjien kokemukset ovat kasvattaneet ymmärrystä yritystoiminnasta käytännön tasolla, samoin kuin omatkin kokemukset.

        Toistan vielä jo aiemmin toteamani, vaikka se onkin kärjistetysti sanottu: "Niinistö ei sovi työväenpuolueen ehdokkaaksi"


      • niskalainen
        temari.,, kirjoitti:

        Miten päin se nyt olisikaan?

        Vastaus sopinee kahteen edelliseen viestiin.

        Lisäksi,

        "Kun yritysmaailmassa menee hyvin, menee kaikilla hyvin. Eikö tämä uppoa temarin kuuppaan."

        Tämä on itsestään selvyys, vaikka ei sekään aina takaa sitä, että kaikilla menee hyvin.

        Senkin olen lähes 50 vuoden kokemuksella todennut, kun yritysmaailmassa alkaa mennä huonosti, siitä kovin herkästi syyllistetään työntekijöitä vaikka he ovat pyrkineet omalla toiminnallaan pitämään pyörät pyörimässä niin, ettei yrityksellä menisi huonosti. Siinähän on kaikkien leivästä kysymys.

        Työntekijän panos ei aina riitä pitämään yritystä toiminnassa ja kannattavana, siihen tarvitaan muutakin, kuin työntekijän panos.

        Kuuppaan on uponnut lähes 50-työvuoden aikana monenlaista asiaa, huonoa jos hyvääkin. Suvun yrittäjien kokemukset ovat kasvattaneet ymmärrystä yritystoiminnasta käytännön tasolla, samoin kuin omatkin kokemukset.

        Toistan vielä jo aiemmin toteamani, vaikka se onkin kärjistetysti sanottu: "Niinistö ei sovi työväenpuolueen ehdokkaaksi"

        Demareiden syöksykierre katkeaa kun he kääntävät katseensa maahanmuuttajaväestöstä syntyperäisiin suomalaisiin.

        En usko että tätä tapahtuu ennen kuin Jungerit, Nasimat ja Lipposet ovat pysyvästi siirretty syrjään puolueen "kovasta ytimestä".

        Nykyinen demari- ja vihervasemmistoeliitti ajaa kaikkia muita asioita ennen kuin työläisen asioita.


      • påp
        niskalainen kirjoitti:

        Demareiden syöksykierre katkeaa kun he kääntävät katseensa maahanmuuttajaväestöstä syntyperäisiin suomalaisiin.

        En usko että tätä tapahtuu ennen kuin Jungerit, Nasimat ja Lipposet ovat pysyvästi siirretty syrjään puolueen "kovasta ytimestä".

        Nykyinen demari- ja vihervasemmistoeliitti ajaa kaikkia muita asioita ennen kuin työläisen asioita.

        Toivottavasti tuo syvä syöksykierre ei katkea koskaan.


      • temari.,,
        niskalainen kirjoitti:

        Demareiden syöksykierre katkeaa kun he kääntävät katseensa maahanmuuttajaväestöstä syntyperäisiin suomalaisiin.

        En usko että tätä tapahtuu ennen kuin Jungerit, Nasimat ja Lipposet ovat pysyvästi siirretty syrjään puolueen "kovasta ytimestä".

        Nykyinen demari- ja vihervasemmistoeliitti ajaa kaikkia muita asioita ennen kuin työläisen asioita.

        Tässä asiassa voin sanoa olevani 90%:sti samaa mieltä. Se 10% koskee niitä "Nasimia", jotka ovat hyvin kotoutuneet tänne Suomeen. Nasima henkilönä on erityisen hyvä asimerkki monelle "meikäläisellekin" siitä, kuinka sitkeällä työllä ja opiskelulla pääsee sisään tähän yhteiskuntaan. Maahanmuuttajataustaisista löytyy monta henkilöä, joka "hakkaa" syntyperäisen mennen tullen. Heitä arvostan.

        Tuohon viimeiseen toteamukseesi työläisten asioiden hoitamisesta voin sanoa yhtyväni täysin. Itselläni ja monella muulla samassa yrityksessä työskennelleellä on karvaita kokemuksia siitä, kuinka huonosti loppumetreillä työläistaustainen ja työläisten edustajien hallinnoima yritys kohtelee työntekijöitään.

        Viimeisinä vuosina työntekijän edut jäivät taka-alalle. Niitä perättiin oikeudessa useamman työntekijän voimin. Tärkeintä lopulta oli se, että työntekijät saivat "omansa pois".

        Tässä oli pieni ristiriita, koska traditionaalisesti työläiset ovat taistelleet liput liehuen "kylmää kapitalistia" vastaan, mutta nyt tilanne oli se, että työläinen taisteli toista työläistä vastaan puolustaessaan omia saavutettuja etujaan, jotka oli kaikki sovittu samassa pöydässä tämän työläistaustaisen työnantajan kanssa. Jos tässä ei tuntunut olevan ristiriitaa, niin sitä ei ole missään.

        Tämä on yksi pieni "hyttysen pisu" suuremmassa kokonaisuudessa, kun lähdetään etsimään puolueen kannatuksen "notkahdusta".

        Itse vielä äänestin näissä vaaleissa, mutta kyseisen yrityksen hallintoon kuuluvan kansanedustajan kuulin alueradiossa sanovan, että hän ei mene äänestämään. Huono esimerkki tulevaisuutta ajatellen, meille vielä äänestäville puolueen jäsenille.


      • niskalainen
        temari.,, kirjoitti:

        Tässä asiassa voin sanoa olevani 90%:sti samaa mieltä. Se 10% koskee niitä "Nasimia", jotka ovat hyvin kotoutuneet tänne Suomeen. Nasima henkilönä on erityisen hyvä asimerkki monelle "meikäläisellekin" siitä, kuinka sitkeällä työllä ja opiskelulla pääsee sisään tähän yhteiskuntaan. Maahanmuuttajataustaisista löytyy monta henkilöä, joka "hakkaa" syntyperäisen mennen tullen. Heitä arvostan.

        Tuohon viimeiseen toteamukseesi työläisten asioiden hoitamisesta voin sanoa yhtyväni täysin. Itselläni ja monella muulla samassa yrityksessä työskennelleellä on karvaita kokemuksia siitä, kuinka huonosti loppumetreillä työläistaustainen ja työläisten edustajien hallinnoima yritys kohtelee työntekijöitään.

        Viimeisinä vuosina työntekijän edut jäivät taka-alalle. Niitä perättiin oikeudessa useamman työntekijän voimin. Tärkeintä lopulta oli se, että työntekijät saivat "omansa pois".

        Tässä oli pieni ristiriita, koska traditionaalisesti työläiset ovat taistelleet liput liehuen "kylmää kapitalistia" vastaan, mutta nyt tilanne oli se, että työläinen taisteli toista työläistä vastaan puolustaessaan omia saavutettuja etujaan, jotka oli kaikki sovittu samassa pöydässä tämän työläistaustaisen työnantajan kanssa. Jos tässä ei tuntunut olevan ristiriitaa, niin sitä ei ole missään.

        Tämä on yksi pieni "hyttysen pisu" suuremmassa kokonaisuudessa, kun lähdetään etsimään puolueen kannatuksen "notkahdusta".

        Itse vielä äänestin näissä vaaleissa, mutta kyseisen yrityksen hallintoon kuuluvan kansanedustajan kuulin alueradiossa sanovan, että hän ei mene äänestämään. Huono esimerkki tulevaisuutta ajatellen, meille vielä äänestäville puolueen jäsenille.

        Yleisesti ottaen puolueet uskovat tekevänsä kannattajilleen palveluksia sijoittaessaan omia "broilereitaan" julkishallintoon tai kaikenmaailman valtion rahoittamiin hankkeisiin. Näin ei kuitenkaan käy vaan käytännössä he korruptoivat valtaansa. Tähän korruptointiin kyllästyneet hallintoalamaiset iskevät vastaan "ison jytkyn" merkeissä.
        Esimerkiksi SDP:n Jungner-tohelointi konkretisoi miten puolueen city-siipi ns. "nakkaa paskat" tehdastyöläisille. Paavo (ja Päivi) Lipposen rekrytointi presidentti-kampanjaan veti tapin lopullisesti SDP:n veneestä.

        Käsittämätöntä tunarointia työväenaatteella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe