passat sikakallis huoltaa

aika reilua

1. Passat Variant 3C 2.0 TDI DSG Highline 1/2012
2. Tehtiin 120tkm Longlife huolto jakopäänhihnan vaihto yms siihen kuuluvat toimet DSG-öljynvaihto sisälokarin vaihto eteen vasemmalle (oli tullut suuri aukko kivestä tms) talvinen maskinsuoja


3. Hinta yhteensä 1120€ ja eriteltynä:

-Jakopään sarja 251,75€
-Moniurahihna 24,30€
-Hammashihna irrotettuna ja kiinnitettynä kiristys, rullien vaihto, moniurahihnan uusinta 249€
-Jaksohuolto ja liikkumisturva ja maskinsuojan asennus 89€
-Öljynsuodatin 11,08€
-Sisäilmansuodatin 23,13€
-Shell helix ultra extra 5w30 55,52€
-Maskinsuojus 48,98€
-Vesipumppu irrotettuna ja kiinnitettynä 15€
-Vesipumppu 63,20€
-Sisälokarin asennus 39€
-Lokari 47,20€
-Vaihteistoöljy ja suodatin, työ 55€
-Suodatin 19,24€
-Vaihteistoöljy 117,51

Ja parilla eurolla meni muutakin rompetta. Työt yhteensä 447€ ja osat 669,82€. Ilmaiseksi sain kuitenkin uuden RNS-510 ohjekirjan ja paljon hyvää mieltä

51

13510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neksi, jos

      No se on tuo 120.000 km muutamassa päivässä niin kova juttu, että osaa menee ja paljon. On ollut pakkastakin hiukan koko ajan. Aika vähillä osilla toisaalta noinkin paljon kilometrejä.

      Eikö polttoainefirman limiitti tullut vastaan? Nopeahan tuo auto on. Jos normaalityöpäivinä on tullut ajettua, niin keskinopeus on ollut kova. Riittääko 2000 km/h?

      • 1/2012

        huoltokuukausi ei ostokuukausi


    • passkatti

      käskikö joku sun ostaa paskatin? kärsi nyt sitten nahoissas.

      • passatisti

        Oletkos ajanut passatilla aja sinä millä ajat äläkä tuu tänne piipittämään passatin huonoudesta.


      • Mastera2

        Perseaukinenen piipittää
        Huippu hyvä auto


    • kusetusta sanon mä

      Niin, onhan näillä sivuilla ollut puhetta tuon vw: kalleudesta. Kallis uutena ja kallis huoltaa. Kaik rahat menee kun vw : n omistaa. On se vaan kuitenkin kurjaa kun kaikki rahat mennee autoon.
      Ja jotkut fanaatikot sitä vielä ylistävät.

      • passatisti

        Et taida tietää passatin huoltohinnoista mitään


      • Happy with VW

        Suloisen naivia tekstiä, kun et ole koskaan omistanut Jeeppiä!


    • --

      Mikä vuosimalli? Jos on DSG7 siihen ei öljyjä edes vaihdeta. Tuostahan on sitten järkevän ihmisen helppo katsoa mikä tuossa maksoi, jakopäähihnan vaihto romppeineen töineen sekä lokari/maski yms. ylimääräinen,mikä ei normaalihuoltoihin kuulu. Ilmeisesti malli on -06? Jokatapauksessa uudemmissa tuo hihnan vaihto on 180 tkm välein.

      • 10cc

        Muuten hyvä kommentti mutta kyllä nuo 2litran disukat DSG:llä on aina DSG6:lla joihin tuo öljynvaihto kuuluu.


    • danamnmanma

      Huoltohinnat ovat merkkilliikkeistä etukäteen tiedusteltavissa, aivan turha piipittää jos ostaa auton jonka huoltoja ei ole varaa maksaa.

      • passatisti

        Olen sinun kanssa samaa mieltä.


    • säästän

      Jaahas, Mersuun (-94) vaihdetaan itse öljyt ja muuta ei sitten tarviikaan! Lämmintä on ja edullista ja mukavaa ajella.

      Ostan vasta sitten uuden auton, kun siinä touhussa on jotain JÄRKEÄ!

      • rahaa on

        eihän siinä järkeä ole, mutta on se mukava ajaa uudella autolla eikä millään vanhalla lintalla .


      • köyhät

        vaihtaa öljyt ite.


      • osssss
        köyhät kirjoitti:

        vaihtaa öljyt ite.

        Ja tarkastaa nesteet ja palat.Ei sitä tarvi merkkiliikkeen valohoitoon viedä.


      • ammattilainen-2014
        osssss kirjoitti:

        Ja tarkastaa nesteet ja palat.Ei sitä tarvi merkkiliikkeen valohoitoon viedä.

        ja OSAA TEHDÄ TYÖT ITSE sitä ei pussihousunuoret voi ymmärtää.


    • osssss

      Ainakin osat ja suodattimet sekä öljyt olis motonetista tullut 200e halvemmalla.Ja pitikö juuri viedä merkkihuoltoon eikä tullut vertailtua hintoja?Jakopään sarja motonetissa touraniin 130e.Öljyt 30e jne...

      • 10cc

        Ihme valitusta hinnasta. Sisälokari ja viimasuoja ei ole mitään "kallista" huoltaa asioita vaan korjauksia joista toisen olet rikkonut itse ja toisen voi tehdä itse muovista parilla eurolla.
        Toisekseen olet kerännyt kaikkein kalleimman huolto repertuaarin kun on dsg automaatin huolto ja hihnanvaihto samassa. Seuraava 150tkm huolto onkin sitten n.300 luokkaa ja vasta 30tkm päästä, olisit nyt voinut senkin mainita vertailun vuoksi.


    • saksalaissika!

      hei haloo!!!!!!!!!! kun ostat minkä tahansa saksalaisen "NS" "laatutuotteen" niin joudut maksamaan siitä hunajaa!!!!!!!!!!! milloin olet nähnyt saksalaissian toimivan maailman parantamiseksi rehellisin keinoin??? jos,niin kerro joku esimerkki!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Hitler


    • Ijdbjbfckbfrkcbjfrck

      Vaihdoin bemarin volkkariin,enkä todellakaan voi valittaa huoltojen hinnoista. Kaikki on suhteellista.

    • Elvis oli kala

      Maskipeiton ja asennusken maksaa maahantuoa alle 5v vanhoihin TDI/TSI-moottorilla varustettuun volkkariin.
      Mikä vuosimalli 2007> jakohihnan vaihtoväli on 150 000km.

      • kala se on

        Ja 2,0 CR-koneet vuosimalli 2009> jakohihnan vaihtovöli 180 000km, 1,6CR-koneet 210 000km.


      • HÄ?

        Mikäs juttu tämä on, että maskinpeitto menisi maahantuojan piikkiin? Kiinnostaisi kuulla lisää kun juuri kyselin sellaista -09 Passattiin ja paikalliset varaosamyyjät tyrkyttivät ei oota.


    • Elvis oli kala

      kysy sitä maskipeittoa VW-merkkiliikkeen varaosa- tai huoltotiskiltä.
      Siellä on ammattitaitoin ja osaava henkilökunta joka kertoo sinulle.
      Taikasanat on " autoni ei lämpene".

    • kelen tyhmät

      Voi v*ttu mitä itkua kiinnostais tietää vaan jonkun yllä itkevän voort/toijota kuskin 100-150tkm huolto kulut, kyllä ne automerkistä riippumatta maksaa öljyn vaihto moottori vaihteisto suodattimineen ja jakopää.. että ei se vaihtamalla parane!

    • Köyhän on pakko yrit

      Kyllä se niin on, että jos on köyhä ja peukalo keskellä kämmentä, niin autoilu on kallista.
      Mulla on tommonen vanha Matukka, jossa 200000km. mittarissa.
      Itse olen tehnyt kaikki huollot.
      Huoltokulut on silti aika suuret. Ainiin, jakohihna ja rullat vaihdettiin nyrkkipajassa ja lasku näytti 280 e.
      Kaikenkaikkiaan rahaa on mennyt silti 1680e.
      Autoilu ei ole halpaa.

    • ---

      Eli huoltosi hinta oli alle 300 euroa, sen päälle menevät ovat kaikki sellaisia, joita ei tehdä kuin 1-2 kertaa auton huoltohistorian aikana ja nyt sä niputit ne samaan pakettiin kaikki, näin helposti joitakin ihmisiä voidaan johtaa harhaan. Tollo.

    • ei vwtä

      Olisi luullut alkuperäsen ottavan selvää huoltohinnoista ennen auton ostoa. Vwhän nyt on tunnetusti kallis huoltaa, ja kallis ostaakin, mutta jos viimeisillä rahoillaan ostaa vw:n niin turha ruikuttaa kun huolto on kallista. Kyllä pitäis jo kaikkien tietää mihin merkkiin ei kannata näppejään sotkea.

      • Pieleen meni

        Pieleen meni tälläkin kertaa mutta ei se mitään. Kakkien vertailujen mukaan VW on edullismpia huollettavia. Minä maksoin 175.- ensimmäisestä LL-huollosta 30tkm kohdalla. Seuraava on sitten 2v. päästä.


      • -------

        No enpäs nyt menisi sanomaan että VW kovin kallis huoltaa. Huoltoväli 30 tkm tai 2 vuotta.
        Meidän toinen auto Mitsu ASX vm -11. Huoltoväli 20 tkm tai yksi vuosi, eli meidän tapauksessa yksi vuosi ja tuona aikana kilsoja tulee n. 10 tkm (kakkosauto).
        Syksyllä huolto, ei mitään ylimääräisiä vaan perus määräaikaishuolto. Hinta n. 550.-
        Että kyllä ne muutkin osaa.

        Toyotan huoltoväli taas on 15 tkm, eli siinä pitää laskea kaksi huoltohintaa yhteen ja verrata sitä Volkkarin yhteen huoltohintaan. Taatusti mennään näissä 30 tkm välein tehtävissä huolloissa halvemmalla.

        Lopettakaa siis lässytys jotka ette tajua kuinka huoltohinnat pitää vertailussa suhteuttaa.


    • Passat 2007

      Vie hyvä mies muualle huollettavaksi. Ajan folkkarini rajan yli ja hinta putoaa puoleen.

      Huono puoli on sitten siinä, että matkalla tulee ostettua myös viinat ja bensat, joten se mikä säästäen tulee, se litkuihin menee.

    • Kohtuullista on

      VW sdi 1.9 varustettu autoni huolto jakopäähihna moniurahihna vesipumppu kiristinrulla defa 2 ohjainrullaa jarrunesteen vaihto jn-putken tiivistys öljy p-a suodatin öljysuodatin raitisilms.huolto vikakoodien luku:
      työt 251 €
      osat 295 €

      • Ei tainnu olla

        merkkihuolto??


      • tyrmistynyt
        Ei tainnu olla kirjoitti:

        merkkihuolto??

        Merkkihuollossa alle tonnilla sanotaan korkeintaan päivää.


      • osssss
        tyrmistynyt kirjoitti:

        Merkkihuollossa alle tonnilla sanotaan korkeintaan päivää.

        Vertailu kannattaa...soittokierros käyntiin kun remppa eessä.


      • tiptronic

        Kohtuullista on:lle

        Vanha ketju, mutta olisi kiinnostava saada tarvikeluetto yksikköhintoineen ja mahdollisesti tuotemerkkeineen.

        Oletetavasti tuohon tarvikehintaan on ostettu halvinta mahdollista kuraa (?).

        Jotenkin nopeasti katsottuna alla olevassa travikelistassa ja niiden konaishinnassa vaikuttaisi olevan jotakin, joka ei oiken täsmää (?). Vai erehdynkö?

        - jakopäähihna
        - moniurahihna
        - vesipumppu
        - kiristinrulla
        - defa
        - 2 ohjainrullaa
        - jarrunesteen vaihto
        - jn-putken tiivistys
        - öljy p-a suodatin
        - öljysuodatin
        - raitisilms.

        osat 295 €

        Mutta jos tuohon hintaan saa asianmukaiset laadukkaat osat ja hyvin tehdyn työn, niin hieno asia.

        Ps. Jokin käytetty ( - 60tkm ajettu) WV-Audi on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossa. Mieluusti Tiptronicilla.

        Paljonko tiptronicin "keinomunuais-huuhtelu" öljyn- ja suodattimen vaihto kustantaa merkkiliikkeessä tai jollakin automaattispesialistilla?

        Mikäli tiptronicilla olevan auton hankin, niin teettänen siihen öljhuollon 50tkm välein, niin saa huolettomia kilometrejä ja jouhevasti toimivan laatikon. Tämän vuoksi myös käytettynä ostaessa tuo -60tkm raja, niin voi sitten pitää laatikosta jatkossa asianmukaista huolta.

        Quatro olisi plussaa, ovat liene kestäviä, mutta en tiedä paljonko vaikuttaa keskimääräiseen pottoaineen kulutukseen.

        - ->

        Avaaja olisi jo heti otsikossaan pitänyt mainita kyseessä olevan isot hyvin harvoin tehtävät työt, ei perushuolto, sen sijaan, että maailailee (ttarkoituksellisen) harhaanjohtavasti huollon yleistä kalleutta.

        Paljonko vastaavat työt maksavat toisilla vastaavan kategorian autoilla? Eiköhän ne ole suunnilleen samoissa ja saattavat olla kalliimpiakin.


    • vw-passat

      Jakohihnan vaihto muistaakseni 210.000 km:ssa nykyisessä mallissa

      • Happy with VW

        Tilasin aikoinaan itselleni uuden Passatin, olikohan vuonna 2003. Passat oli 1,9tdi -koneella. Mitään vikoja ei koskaan ollut. Merkkihuollossa käytin ja toki se jotakin maksaa. Sitten tein elämäni pahimman virheen -ostin Jeep Cherokeen. Te ihmiset, jotka moititte VW:tä tai oikeastaan mitään muutakaan automerkkiä -pl. Jeep- teille haluan sanoa, että älkää hyvät ihmiset valittako! Cherokeen jälkeen Grand Cherokee ja samat ongelmat jatkuivat. Huolto tuskin maksoi sen enempää mitä muihinkaan merkkeihin, mutta se huollon tarpeen määrä on jotakin todella suurta. Jeep asetti itselleni aivan uuden perspektiivin, mitä on huono laatu. Kun yhden paikan korjasi, hajosi kolme tilalle. Vaihdoin 2011 uuteen Diesel Golfiin ja pankkitilini on taas alkanut kasvamaan positiivisen etumerkkiseksi. Nyt uusi Passat ja lupaan ja vannon, etten enää ikinä osta tai omista amerikkalaista autoa.


      • väh kilsoja

        motako vuotta ,tavan autoilialla tohon menee väh. 10 vuotta?


    • Tinke

      Samaa mieltä edellä kirjoittaneen kanssa. Itselläni oli myös Jeep GC. Luulin sen olevan luja jenkki, mutta kaikkea muuta! Vikakoodia pukkasi enemmän kuin ehti korjata! Pahimmillaan minulla oli vikakoodin kuittaaja kokoajan kytkettynä OBD-porttiin että auto ei olisi jäänyt tielle. Kas kun koodeja tulee tarpeeksi menee auto ns. vikatilaan ja uhkaa sammua. Sytytyksestä oli kyse. Ja pakko oli liikkua, että sai auton huoltoon ajettua. Loppuvaiheessa auto oli enemmän huollossa kuin kotona ja huollot olivat aina vaan kalliimpia. Olin aina luullut että jenkit on perusvahvoja autoja, mutta petyin niin raskaasti, että voin silloin jopa fyysisesti huonosti kun omistin ko auton, enkä mielestäni ole kovin herkkä kaveri. Auto oli kyllä toimiessaan todella hieno ajaa ja voimaa riitti. Tosi harmi!

    • Mulla on

      Auton huollattaminen on tietysti kallista jos ei ole rahaa.

    • Max Pain

      Oman Passatin 1.9TDI 120tkm huolto tulossa (sitten joskus kun on rahaa verojen ja energian maksuilta) ja tässä vähän ylimääräistä korjattavaa:

      - Webasto ei toimi, ei inahdakaan, kiva ajaa talvikeleillä. Tästä ei selviä halvalla...
      - Molemmat takapyörien laakerit, auto ujeltaa >90 km/h nopeuksissa kuin susi
      - Pissapojan säiliö/letkut vuotaa nesteet päivässä tyhjäksi
      - Akku/laturi?, ei meinaa startata kylmällä säällä
      - Oikea sivupeilin säätömoottori (saa jäädä, ei korjata)
      - Plus muu silppu/sälä konepellin alla mitä meikä tavallinen kuski ei osaa havannoida

      Webasto taitaa tulla kalleimmaksi, ja taitaa jäädä mykäksi ja seuraavan omistajan vaivaksi...

      Onneksi tuli tehtyä jakopääremppa viime talvelna 90tkm kohdalla, konkurssi olisi tullut.

      • Passat 2007/2011

        Menossa toinen uutena hankittu Passat eikä valittamista ole. Eka hankittu 2007 1.9 TDI jolla ajoin vähän alle 90tkm ja nyt 2011 1.6 TDI jolla ajettu 60tkm.
        Yhtään euroa ei korjauksiin ole tarvinut käyttää ja huoltojakin vain 30tkm välein. Auto tai sen huollot eivät ole halvimmasta päästä mutta eivät kalleimmastakaan.

        2011 mallissa voi webastoa käyttää "surutta" koska sille on varattu oma akku eikä virta lopu. 2007 mallissa pidin kovemmilla pakkasilla joitain öitä akkua varalta latauksessa mutta virta ei koskaan loppunut (käytimme lämmitintä useita kertoja päivässä).

        2007 mallin passatin "käyttö" hinnaksi tuli 0,36eur / km, tässä kaikki autoon käytetyt kulut (arvon alentuminen, polttoaine, renkaat, vakuutukset, verot, huollot, pesut yms). Kulu tuntuu korkealta mutta ajan vain vähän yli 20000tkm vuodessa joten ns. kiinteät maksut vaikuttavat aika paljon.
        Tästä laskettuna maksoi autoilu noin 600eur/kk.


      • EGK
        Passat 2007/2011 kirjoitti:

        Menossa toinen uutena hankittu Passat eikä valittamista ole. Eka hankittu 2007 1.9 TDI jolla ajoin vähän alle 90tkm ja nyt 2011 1.6 TDI jolla ajettu 60tkm.
        Yhtään euroa ei korjauksiin ole tarvinut käyttää ja huoltojakin vain 30tkm välein. Auto tai sen huollot eivät ole halvimmasta päästä mutta eivät kalleimmastakaan.

        2011 mallissa voi webastoa käyttää "surutta" koska sille on varattu oma akku eikä virta lopu. 2007 mallissa pidin kovemmilla pakkasilla joitain öitä akkua varalta latauksessa mutta virta ei koskaan loppunut (käytimme lämmitintä useita kertoja päivässä).

        2007 mallin passatin "käyttö" hinnaksi tuli 0,36eur / km, tässä kaikki autoon käytetyt kulut (arvon alentuminen, polttoaine, renkaat, vakuutukset, verot, huollot, pesut yms). Kulu tuntuu korkealta mutta ajan vain vähän yli 20000tkm vuodessa joten ns. kiinteät maksut vaikuttavat aika paljon.
        Tästä laskettuna maksoi autoilu noin 600eur/kk.

        Ajan kysymys koska tuon tyyppivika eli EGR alkaa oireilemaan.


    • Helahoito

      Ei ihme että VAG autoja paukkuu kun kuvittelee jotkut aivan sairaita kilometrimääriä jakopään remmien kestävän. Bensamoottorisissa on hammashihna tarvittaessa vaihdettava jo 90000 km kohdalla. 120000km kohdalla vaihdetaankin sitten pumppusuutin dieseleihin. Oma iso huolto sattui juuri puoleen väliin. Huoltokirja lupaa kiristysrullien kestävän kaksi kertaa pidenpään mitä hihna. Mutta kuka siihen uskoo teettää kalliin moottorirempan. Itse maksoin vajaa 600 euroa kaikkien hihnojen rullien kuin myös kaikkien nesteiden ja suodattimien vaihdosta. DSG myös mukana. Mutta auttaa kun poika on työnjohtajana autokorjaamossa.

    • ihaanaaaikaa

      Ei tuo minun korvissani kuulosta kalliilta. Mutta silloin kun itse suoritin ehdonalaista passatin ratissa, niin kustannussyistä vaihdoin vw-autosta metro-auton huoltoon. Lasku putosi noin puoleen vw auton huoltohinnoista. Mutta ymmärtää sen. Kun vw:nkin on pakko edes jotain noista vikaantuvista paskoista hoitaa takuun piikkiin, nin jostain se katekin pitää kerätä. En usko, että tehdas maksaa takuukorjauksista vw-autolle näitä asiakkaalta perittäviä, molemmin puolin suolattuja hintoja.
      Tai ainakaan oma, muun alan yritykseni, ei pysty laskuttamaan omilta asiakkailtani yli sadan euron tuntiveloituksia.

    • Paskattina

      TSI/DSG/jakohihnat vaihdetaan varmuuden vuoksi, paskat korjataan, vaikkei vikaa olisikaan, kun autot ne vapautuu leasing käytöstä, käytetyn auton ostajalle vaan sitä ei kerrota

    • Anonyymi

      normaalia

      skodaa korjaa 3000e vuodessa ja huoltaa niin toimii se

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe