1. Passat Variant 3C 2.0 TDI DSG Highline 1/2012
2. Tehtiin 120tkm Longlife huolto jakopäänhihnan vaihto yms siihen kuuluvat toimet DSG-öljynvaihto sisälokarin vaihto eteen vasemmalle (oli tullut suuri aukko kivestä tms) talvinen maskinsuoja
3. Hinta yhteensä 1120€ ja eriteltynä:
-Jakopään sarja 251,75€
-Moniurahihna 24,30€
-Hammashihna irrotettuna ja kiinnitettynä kiristys, rullien vaihto, moniurahihnan uusinta 249€
-Jaksohuolto ja liikkumisturva ja maskinsuojan asennus 89€
-Öljynsuodatin 11,08€
-Sisäilmansuodatin 23,13€
-Shell helix ultra extra 5w30 55,52€
-Maskinsuojus 48,98€
-Vesipumppu irrotettuna ja kiinnitettynä 15€
-Vesipumppu 63,20€
-Sisälokarin asennus 39€
-Lokari 47,20€
-Vaihteistoöljy ja suodatin, työ 55€
-Suodatin 19,24€
-Vaihteistoöljy 117,51
Ja parilla eurolla meni muutakin rompetta. Työt yhteensä 447€ ja osat 669,82€. Ilmaiseksi sain kuitenkin uuden RNS-510 ohjekirjan ja paljon hyvää mieltä
passat sikakallis huoltaa
51
14266
Vastaukset
- neksi, jos
No se on tuo 120.000 km muutamassa päivässä niin kova juttu, että osaa menee ja paljon. On ollut pakkastakin hiukan koko ajan. Aika vähillä osilla toisaalta noinkin paljon kilometrejä.
Eikö polttoainefirman limiitti tullut vastaan? Nopeahan tuo auto on. Jos normaalityöpäivinä on tullut ajettua, niin keskinopeus on ollut kova. Riittääko 2000 km/h?- 1/2012
huoltokuukausi ei ostokuukausi
- passkatti
käskikö joku sun ostaa paskatin? kärsi nyt sitten nahoissas.
- passatisti
Oletkos ajanut passatilla aja sinä millä ajat äläkä tuu tänne piipittämään passatin huonoudesta.
- Mastera2
Perseaukinenen piipittää
Huippu hyvä auto
- kusetusta sanon mä
Niin, onhan näillä sivuilla ollut puhetta tuon vw: kalleudesta. Kallis uutena ja kallis huoltaa. Kaik rahat menee kun vw : n omistaa. On se vaan kuitenkin kurjaa kun kaikki rahat mennee autoon.
Ja jotkut fanaatikot sitä vielä ylistävät.- passatisti
Et taida tietää passatin huoltohinnoista mitään
- Happy with VW
Suloisen naivia tekstiä, kun et ole koskaan omistanut Jeeppiä!
- --
Mikä vuosimalli? Jos on DSG7 siihen ei öljyjä edes vaihdeta. Tuostahan on sitten järkevän ihmisen helppo katsoa mikä tuossa maksoi, jakopäähihnan vaihto romppeineen töineen sekä lokari/maski yms. ylimääräinen,mikä ei normaalihuoltoihin kuulu. Ilmeisesti malli on -06? Jokatapauksessa uudemmissa tuo hihnan vaihto on 180 tkm välein.
- 10cc
Muuten hyvä kommentti mutta kyllä nuo 2litran disukat DSG:llä on aina DSG6:lla joihin tuo öljynvaihto kuuluu.
- danamnmanma
Huoltohinnat ovat merkkilliikkeistä etukäteen tiedusteltavissa, aivan turha piipittää jos ostaa auton jonka huoltoja ei ole varaa maksaa.
- passatisti
Olen sinun kanssa samaa mieltä.
- säästän
Jaahas, Mersuun (-94) vaihdetaan itse öljyt ja muuta ei sitten tarviikaan! Lämmintä on ja edullista ja mukavaa ajella.
Ostan vasta sitten uuden auton, kun siinä touhussa on jotain JÄRKEÄ!- rahaa on
eihän siinä järkeä ole, mutta on se mukava ajaa uudella autolla eikä millään vanhalla lintalla .
- köyhät
vaihtaa öljyt ite.
- osssss
köyhät kirjoitti:
vaihtaa öljyt ite.
Ja tarkastaa nesteet ja palat.Ei sitä tarvi merkkiliikkeen valohoitoon viedä.
- ammattilainen-2014
osssss kirjoitti:
Ja tarkastaa nesteet ja palat.Ei sitä tarvi merkkiliikkeen valohoitoon viedä.
ja OSAA TEHDÄ TYÖT ITSE sitä ei pussihousunuoret voi ymmärtää.
- osssss
Ainakin osat ja suodattimet sekä öljyt olis motonetista tullut 200e halvemmalla.Ja pitikö juuri viedä merkkihuoltoon eikä tullut vertailtua hintoja?Jakopään sarja motonetissa touraniin 130e.Öljyt 30e jne...
- 10cc
Ihme valitusta hinnasta. Sisälokari ja viimasuoja ei ole mitään "kallista" huoltaa asioita vaan korjauksia joista toisen olet rikkonut itse ja toisen voi tehdä itse muovista parilla eurolla.
Toisekseen olet kerännyt kaikkein kalleimman huolto repertuaarin kun on dsg automaatin huolto ja hihnanvaihto samassa. Seuraava 150tkm huolto onkin sitten n.300 luokkaa ja vasta 30tkm päästä, olisit nyt voinut senkin mainita vertailun vuoksi.
- saksalaissika!
hei haloo!!!!!!!!!! kun ostat minkä tahansa saksalaisen "NS" "laatutuotteen" niin joudut maksamaan siitä hunajaa!!!!!!!!!!! milloin olet nähnyt saksalaissian toimivan maailman parantamiseksi rehellisin keinoin??? jos,niin kerro joku esimerkki!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Hitler
- Ijdbjbfckbfrkcbjfrck
Vaihdoin bemarin volkkariin,enkä todellakaan voi valittaa huoltojen hinnoista. Kaikki on suhteellista.
- Elvis oli kala
Maskipeiton ja asennusken maksaa maahantuoa alle 5v vanhoihin TDI/TSI-moottorilla varustettuun volkkariin.
Mikä vuosimalli 2007> jakohihnan vaihtoväli on 150 000km.- kala se on
Ja 2,0 CR-koneet vuosimalli 2009> jakohihnan vaihtovöli 180 000km, 1,6CR-koneet 210 000km.
- HÄ?
Mikäs juttu tämä on, että maskinpeitto menisi maahantuojan piikkiin? Kiinnostaisi kuulla lisää kun juuri kyselin sellaista -09 Passattiin ja paikalliset varaosamyyjät tyrkyttivät ei oota.
- Elvis oli kala
kysy sitä maskipeittoa VW-merkkiliikkeen varaosa- tai huoltotiskiltä.
Siellä on ammattitaitoin ja osaava henkilökunta joka kertoo sinulle.
Taikasanat on " autoni ei lämpene". - kelen tyhmät
Voi v*ttu mitä itkua kiinnostais tietää vaan jonkun yllä itkevän voort/toijota kuskin 100-150tkm huolto kulut, kyllä ne automerkistä riippumatta maksaa öljyn vaihto moottori vaihteisto suodattimineen ja jakopää.. että ei se vaihtamalla parane!
- Köyhän on pakko yrit
Kyllä se niin on, että jos on köyhä ja peukalo keskellä kämmentä, niin autoilu on kallista.
Mulla on tommonen vanha Matukka, jossa 200000km. mittarissa.
Itse olen tehnyt kaikki huollot.
Huoltokulut on silti aika suuret. Ainiin, jakohihna ja rullat vaihdettiin nyrkkipajassa ja lasku näytti 280 e.
Kaikenkaikkiaan rahaa on mennyt silti 1680e.
Autoilu ei ole halpaa. - ---
Eli huoltosi hinta oli alle 300 euroa, sen päälle menevät ovat kaikki sellaisia, joita ei tehdä kuin 1-2 kertaa auton huoltohistorian aikana ja nyt sä niputit ne samaan pakettiin kaikki, näin helposti joitakin ihmisiä voidaan johtaa harhaan. Tollo.
- ei vwtä
Olisi luullut alkuperäsen ottavan selvää huoltohinnoista ennen auton ostoa. Vwhän nyt on tunnetusti kallis huoltaa, ja kallis ostaakin, mutta jos viimeisillä rahoillaan ostaa vw:n niin turha ruikuttaa kun huolto on kallista. Kyllä pitäis jo kaikkien tietää mihin merkkiin ei kannata näppejään sotkea.
- Pieleen meni
Pieleen meni tälläkin kertaa mutta ei se mitään. Kakkien vertailujen mukaan VW on edullismpia huollettavia. Minä maksoin 175.- ensimmäisestä LL-huollosta 30tkm kohdalla. Seuraava on sitten 2v. päästä.
- -------
No enpäs nyt menisi sanomaan että VW kovin kallis huoltaa. Huoltoväli 30 tkm tai 2 vuotta.
Meidän toinen auto Mitsu ASX vm -11. Huoltoväli 20 tkm tai yksi vuosi, eli meidän tapauksessa yksi vuosi ja tuona aikana kilsoja tulee n. 10 tkm (kakkosauto).
Syksyllä huolto, ei mitään ylimääräisiä vaan perus määräaikaishuolto. Hinta n. 550.-
Että kyllä ne muutkin osaa.
Toyotan huoltoväli taas on 15 tkm, eli siinä pitää laskea kaksi huoltohintaa yhteen ja verrata sitä Volkkarin yhteen huoltohintaan. Taatusti mennään näissä 30 tkm välein tehtävissä huolloissa halvemmalla.
Lopettakaa siis lässytys jotka ette tajua kuinka huoltohinnat pitää vertailussa suhteuttaa.
- Passat 2007
Vie hyvä mies muualle huollettavaksi. Ajan folkkarini rajan yli ja hinta putoaa puoleen.
Huono puoli on sitten siinä, että matkalla tulee ostettua myös viinat ja bensat, joten se mikä säästäen tulee, se litkuihin menee. - Kohtuullista on
VW sdi 1.9 varustettu autoni huolto jakopäähihna moniurahihna vesipumppu kiristinrulla defa 2 ohjainrullaa jarrunesteen vaihto jn-putken tiivistys öljy p-a suodatin öljysuodatin raitisilms.huolto vikakoodien luku:
työt 251 €
osat 295 €- Ei tainnu olla
merkkihuolto??
- tyrmistynyt
Ei tainnu olla kirjoitti:
merkkihuolto??
Merkkihuollossa alle tonnilla sanotaan korkeintaan päivää.
- osssss
tyrmistynyt kirjoitti:
Merkkihuollossa alle tonnilla sanotaan korkeintaan päivää.
Vertailu kannattaa...soittokierros käyntiin kun remppa eessä.
- tiptronic
Kohtuullista on:lle
Vanha ketju, mutta olisi kiinnostava saada tarvikeluetto yksikköhintoineen ja mahdollisesti tuotemerkkeineen.
Oletetavasti tuohon tarvikehintaan on ostettu halvinta mahdollista kuraa (?).
Jotenkin nopeasti katsottuna alla olevassa travikelistassa ja niiden konaishinnassa vaikuttaisi olevan jotakin, joka ei oiken täsmää (?). Vai erehdynkö?
- jakopäähihna
- moniurahihna
- vesipumppu
- kiristinrulla
- defa
- 2 ohjainrullaa
- jarrunesteen vaihto
- jn-putken tiivistys
- öljy p-a suodatin
- öljysuodatin
- raitisilms.
osat 295 €
Mutta jos tuohon hintaan saa asianmukaiset laadukkaat osat ja hyvin tehdyn työn, niin hieno asia.
Ps. Jokin käytetty ( - 60tkm ajettu) WV-Audi on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossa. Mieluusti Tiptronicilla.
Paljonko tiptronicin "keinomunuais-huuhtelu" öljyn- ja suodattimen vaihto kustantaa merkkiliikkeessä tai jollakin automaattispesialistilla?
Mikäli tiptronicilla olevan auton hankin, niin teettänen siihen öljhuollon 50tkm välein, niin saa huolettomia kilometrejä ja jouhevasti toimivan laatikon. Tämän vuoksi myös käytettynä ostaessa tuo -60tkm raja, niin voi sitten pitää laatikosta jatkossa asianmukaista huolta.
Quatro olisi plussaa, ovat liene kestäviä, mutta en tiedä paljonko vaikuttaa keskimääräiseen pottoaineen kulutukseen.
- ->
Avaaja olisi jo heti otsikossaan pitänyt mainita kyseessä olevan isot hyvin harvoin tehtävät työt, ei perushuolto, sen sijaan, että maailailee (ttarkoituksellisen) harhaanjohtavasti huollon yleistä kalleutta.
Paljonko vastaavat työt maksavat toisilla vastaavan kategorian autoilla? Eiköhän ne ole suunnilleen samoissa ja saattavat olla kalliimpiakin.
- vw-passat
Jakohihnan vaihto muistaakseni 210.000 km:ssa nykyisessä mallissa
- Happy with VW
Tilasin aikoinaan itselleni uuden Passatin, olikohan vuonna 2003. Passat oli 1,9tdi -koneella. Mitään vikoja ei koskaan ollut. Merkkihuollossa käytin ja toki se jotakin maksaa. Sitten tein elämäni pahimman virheen -ostin Jeep Cherokeen. Te ihmiset, jotka moititte VW:tä tai oikeastaan mitään muutakaan automerkkiä -pl. Jeep- teille haluan sanoa, että älkää hyvät ihmiset valittako! Cherokeen jälkeen Grand Cherokee ja samat ongelmat jatkuivat. Huolto tuskin maksoi sen enempää mitä muihinkaan merkkeihin, mutta se huollon tarpeen määrä on jotakin todella suurta. Jeep asetti itselleni aivan uuden perspektiivin, mitä on huono laatu. Kun yhden paikan korjasi, hajosi kolme tilalle. Vaihdoin 2011 uuteen Diesel Golfiin ja pankkitilini on taas alkanut kasvamaan positiivisen etumerkkiseksi. Nyt uusi Passat ja lupaan ja vannon, etten enää ikinä osta tai omista amerikkalaista autoa.
- väh kilsoja
motako vuotta ,tavan autoilialla tohon menee väh. 10 vuotta?
- Tinke
Samaa mieltä edellä kirjoittaneen kanssa. Itselläni oli myös Jeep GC. Luulin sen olevan luja jenkki, mutta kaikkea muuta! Vikakoodia pukkasi enemmän kuin ehti korjata! Pahimmillaan minulla oli vikakoodin kuittaaja kokoajan kytkettynä OBD-porttiin että auto ei olisi jäänyt tielle. Kas kun koodeja tulee tarpeeksi menee auto ns. vikatilaan ja uhkaa sammua. Sytytyksestä oli kyse. Ja pakko oli liikkua, että sai auton huoltoon ajettua. Loppuvaiheessa auto oli enemmän huollossa kuin kotona ja huollot olivat aina vaan kalliimpia. Olin aina luullut että jenkit on perusvahvoja autoja, mutta petyin niin raskaasti, että voin silloin jopa fyysisesti huonosti kun omistin ko auton, enkä mielestäni ole kovin herkkä kaveri. Auto oli kyllä toimiessaan todella hieno ajaa ja voimaa riitti. Tosi harmi!
- Mulla on
Auton huollattaminen on tietysti kallista jos ei ole rahaa.
- Max Pain
Oman Passatin 1.9TDI 120tkm huolto tulossa (sitten joskus kun on rahaa verojen ja energian maksuilta) ja tässä vähän ylimääräistä korjattavaa:
- Webasto ei toimi, ei inahdakaan, kiva ajaa talvikeleillä. Tästä ei selviä halvalla...
- Molemmat takapyörien laakerit, auto ujeltaa >90 km/h nopeuksissa kuin susi
- Pissapojan säiliö/letkut vuotaa nesteet päivässä tyhjäksi
- Akku/laturi?, ei meinaa startata kylmällä säällä
- Oikea sivupeilin säätömoottori (saa jäädä, ei korjata)
- Plus muu silppu/sälä konepellin alla mitä meikä tavallinen kuski ei osaa havannoida
Webasto taitaa tulla kalleimmaksi, ja taitaa jäädä mykäksi ja seuraavan omistajan vaivaksi...
Onneksi tuli tehtyä jakopääremppa viime talvelna 90tkm kohdalla, konkurssi olisi tullut.- Passat 2007/2011
Menossa toinen uutena hankittu Passat eikä valittamista ole. Eka hankittu 2007 1.9 TDI jolla ajoin vähän alle 90tkm ja nyt 2011 1.6 TDI jolla ajettu 60tkm.
Yhtään euroa ei korjauksiin ole tarvinut käyttää ja huoltojakin vain 30tkm välein. Auto tai sen huollot eivät ole halvimmasta päästä mutta eivät kalleimmastakaan.
2011 mallissa voi webastoa käyttää "surutta" koska sille on varattu oma akku eikä virta lopu. 2007 mallissa pidin kovemmilla pakkasilla joitain öitä akkua varalta latauksessa mutta virta ei koskaan loppunut (käytimme lämmitintä useita kertoja päivässä).
2007 mallin passatin "käyttö" hinnaksi tuli 0,36eur / km, tässä kaikki autoon käytetyt kulut (arvon alentuminen, polttoaine, renkaat, vakuutukset, verot, huollot, pesut yms). Kulu tuntuu korkealta mutta ajan vain vähän yli 20000tkm vuodessa joten ns. kiinteät maksut vaikuttavat aika paljon.
Tästä laskettuna maksoi autoilu noin 600eur/kk. - EGK
Passat 2007/2011 kirjoitti:
Menossa toinen uutena hankittu Passat eikä valittamista ole. Eka hankittu 2007 1.9 TDI jolla ajoin vähän alle 90tkm ja nyt 2011 1.6 TDI jolla ajettu 60tkm.
Yhtään euroa ei korjauksiin ole tarvinut käyttää ja huoltojakin vain 30tkm välein. Auto tai sen huollot eivät ole halvimmasta päästä mutta eivät kalleimmastakaan.
2011 mallissa voi webastoa käyttää "surutta" koska sille on varattu oma akku eikä virta lopu. 2007 mallissa pidin kovemmilla pakkasilla joitain öitä akkua varalta latauksessa mutta virta ei koskaan loppunut (käytimme lämmitintä useita kertoja päivässä).
2007 mallin passatin "käyttö" hinnaksi tuli 0,36eur / km, tässä kaikki autoon käytetyt kulut (arvon alentuminen, polttoaine, renkaat, vakuutukset, verot, huollot, pesut yms). Kulu tuntuu korkealta mutta ajan vain vähän yli 20000tkm vuodessa joten ns. kiinteät maksut vaikuttavat aika paljon.
Tästä laskettuna maksoi autoilu noin 600eur/kk.Ajan kysymys koska tuon tyyppivika eli EGR alkaa oireilemaan.
- Today 3.4.14
On se käytettynä melkoinen pommi.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/67983-kaytetty-vw-passat-oli-taysi-pommi-10-000-eun-remontti-kohtuuton - Helahoito
Ei ihme että VAG autoja paukkuu kun kuvittelee jotkut aivan sairaita kilometrimääriä jakopään remmien kestävän. Bensamoottorisissa on hammashihna tarvittaessa vaihdettava jo 90000 km kohdalla. 120000km kohdalla vaihdetaankin sitten pumppusuutin dieseleihin. Oma iso huolto sattui juuri puoleen väliin. Huoltokirja lupaa kiristysrullien kestävän kaksi kertaa pidenpään mitä hihna. Mutta kuka siihen uskoo teettää kalliin moottorirempan. Itse maksoin vajaa 600 euroa kaikkien hihnojen rullien kuin myös kaikkien nesteiden ja suodattimien vaihdosta. DSG myös mukana. Mutta auttaa kun poika on työnjohtajana autokorjaamossa.
- ihaanaaaikaa
Ei tuo minun korvissani kuulosta kalliilta. Mutta silloin kun itse suoritin ehdonalaista passatin ratissa, niin kustannussyistä vaihdoin vw-autosta metro-auton huoltoon. Lasku putosi noin puoleen vw auton huoltohinnoista. Mutta ymmärtää sen. Kun vw:nkin on pakko edes jotain noista vikaantuvista paskoista hoitaa takuun piikkiin, nin jostain se katekin pitää kerätä. En usko, että tehdas maksaa takuukorjauksista vw-autolle näitä asiakkaalta perittäviä, molemmin puolin suolattuja hintoja.
Tai ainakaan oma, muun alan yritykseni, ei pysty laskuttamaan omilta asiakkailtani yli sadan euron tuntiveloituksia. - Paskattina
TSI/DSG/jakohihnat vaihdetaan varmuuden vuoksi, paskat korjataan, vaikkei vikaa olisikaan, kun autot ne vapautuu leasing käytöstä, käytetyn auton ostajalle vaan sitä ei kerrota
- Anonyymi
normaalia
skodaa korjaa 3000e vuodessa ja huoltaa niin toimii se
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768322Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619