Mitä tarjota rakennusoikeuttomasta tontista? Apua!

tietämätön olen

Minulla olisi mahdollisuus ostaa sukulaiseltani rakennusoikeudeton rantatontti kaava-alueelta. Viereiset tontit on kaavoitettu loma-asunnoille, mutta koska kantatilan rakennusoikeus on käytetty niin tälle tontille rakennusoikeutta ei ole annettu. Luultavasti tontille ei siis saa ikinä rakentaa (luvallisesti) mutta ajattelimme että jos sinne jalassaunan rakentaisi vaikka joskus tai sitten käyttää maata vaan veneen säilytykseen jne. Tontti on n.3500m2 kokoinen ja siinä sijaitsee kaivo. Puusto on arvotonta hoitamatonta ryteikköä. Viimeaikoina naapuri on ollut kiinnostunut myös tuosta tontista ja nyt pitäisi äkkiä keksiä mitä tuosta voisi tarjota. Onko kellään tietoa/ideoita tuollaisen tontin arvosta/neliöhinnasta??

6

1750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palajon muttia??

      voi-voi jaa hintaa?? onko inarissa vai affenanmaalla vai punkaharjulla vai pohojanmaalla?aloitetaan tuosta kysely...niija onko lutakko vai vesisto vai joki?

    • tonni tarjottu

      Se jalassauna tarvitsee ihan samalla tavalla rakennusluvan ja vaikka mitä nämä viisaat täällä sanoo niin lähtee viimeistään uhkasakkojen kera kunnan toimesta jos rakennusvalvonta puuttuu asiaan tosissaan.

      Itse voisin ostaa tuollaisen tontin kun on ajatuksena ollut tehdä lautan päälle mökki&sauna ja tontti olisi pelkästään tämän huoltoon ja talvivarastointiin.

      Muuten palsta on täysin arvoton jos virkistyskäyttöä/telttailua ei halua harrastaa tai vaihtoehtoisesti pienmuotoista viljelyä?

    • Ketjun aloittaja

      Tontti sijaitsee Sastamalassa, halutun Rautaveden (Kokemäenjoki) rannalla. Tontti sinänsä on savimaata ja kalliota, siinä on arvotonta puustoa, rantaan viettävä rinne ja ranta on kivikkoinen. Tontilla sijaitsee hyväkuntoinen, joskin 60 -vuotta vanha kaivo. Mökkitie kulkee tontin toisesta päästä tontin halki. Kyselin kunnan rakennusviranomaisilta tuosta mahdollisuudesta rakentaa tontille ikuna mitään, vastaus oli että loma-asunnolle tai saunalle tuskin lupaa saa heiltä ja Ely-keskuskin on yleensä samoilla linjoilla rakennuslautakunnan kanssa. He kylläkin mainitsivat että toimenpideluvalla rakennettavan pikkurakennelman, kuten laiturin, huvimajan, grillikodan, varaston tms. tontille tod.näk. saisi rakentaa. Kyllähän sitä "varastossa" vaikka nukkuu ja "grillikodassa" voi saunoa. ;)

      • Myyjämies

        Kaikki kodat ym missä tulisija vaatii nykyään luvan


    • miksihankaluuksia

      Epäilen että minkäänlaisille rakennelmille saa lupia, varsinkin kun rakennustonttien vieressä. Kaavoituksellahan on ollut tarkoitus että alue jää metsätalouskäyttöön. Miksi hankkia hankaluuksia naapureiden ja viranomaisten kanssa, grillikotia yms ovat viranomaiset purattaneet jos niitä metsätalousmaaksi kaavoitetuilta rantaaluelta ovat löytäneet.

    • rahat kouraa

      Jotai 5-10t e siitä varmaan joutuu maksamaan.

      Jos tontille on tie esim asuntovaunun pito ei vaadi toimenpidelupaa.

      Laiturin saa rakentaa
      Pitää venevalkamana (myös kavereiden)
      Venettä voi talvisäilöä
      Grillin voi tehdä
      Köllötellä OMALLA rannalla
      Muutenkin on kiva omistaa maata, eihän sitä koskaan tiedä...

      Sovi hinta ja osta pois, kuluja on kaupanvahvistaja 160e, lainhuuto 105e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe