Omistan paimenkoiran, ikää vajaa 2 vuotta, narttu. Tokoa ja agia on harrasteltu koiran ollessa noin päälle vuoden, yksi kurssi molempia. Itse en jaksa tokoa, koira tykkää agista kyllä paljon, mutten itse siitä oikein syty.
Onko missään pirkanmaan alueella mitään kokeilua, mihin koira parhaioten soveltuisi, kun itseä kiinnostaisi nuo pk-lajit, ihan kilpailumielessäkin?
Ongelma vaan, että KAIKKI kurssit maksaa niin älyttömästi, ja jotenkin tuntuu turhalta mennä jollekin kurssille, jos ei siitä sitten innostu. Haluaisin myös kokeilla koiran kanssa suojelua, mutta mistään ei tunnu löytyvän maalimiestä, joka katsoisi, onko koirasta siihen. (sillä ei ole saksanpaimenkoira.).
en omista autoa, joten sekin hieman hiertää kulkemista, vaikka koira kyllä hienosti menee bussissa. mielellään siis tampereen alueelta koulutuksia, yms tietoa, jos joku voisi valaista. olen itse yrittänyt etsiä mutta etenkin nyt talvella tuntuu ettei löydä oikein mitään.
haluaisin siis kokeilla hakua, jälkeä ja suojelua. vepe on meiltä poisluettu, kun koira ei pidä vedestä.
Luonteeltaan elukka on hyvin työskentelevä, (osaa tokoa, ja vähän jälkeä, mitä nyt kotona otettu, on kahdestaan käyty reenikentillä ottamassa noutoja yms. ) vielä lisää yksi ongelma on, ettei minusta kauas irtaudu, noin 20 metriä on maksimi, onko tämä ongelma?
kiitoksia kaikille vastauksista!
koiran kanssa HARRASTAMAAN?
3
128
Vastaukset
- canis.familiaris
Etsi paikallinen pk- seura, niin ei maksa, kuin jäsenmaksun/ vuosimaksun.
Joko yksityinen,joka pitää myös lajiin tutustumiskursseja tai sitten kuten jo sanottiin,pk-seura.Tietoja seuroista saa soittamalla oman kennelpiirin toimistoon tai/ja kuukelilla.
Suojelua harrastamaan paras tie pk-seura.Ihan helposti kun ei molareitakaan muuten saa.
Jos ajattelee pk-lajeja,niin kyllä tuo irtautuminen pitäisi harjoittaa kuntoon.- saku-Tre
moro eipä suojeluun paljon mahista ainakaan Tre spl porukoissa jos ei saku ole,,NPKH ;ssa voi päästä kokeileen,ja muuten seurassa voi harrastaa jälkeä ja hakua,,,,katso kotisivut,,reenit pyörii tottiksissa koko ajan,,ei muuta kuin mukaan,,Tampereeltakin kulkee porukkaa voipi päästä jonkun kyydissäkin,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212253Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582187Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501875EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt121436Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan801408- 941387
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311160Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men631139- 691010