Mikä on taideprintti?

Kaisa J.

Nyt joku fiksu sieltä tulee ja päivittelee minun tyhmyyttäni. No päivää vain sinullekkin! Valitettavasti taidemaailma on minulle erittäin vieras aluesuuntaus.

Mutta aivan tosi, "taideprintti" on minulle hieman epäselvä sana. Luulin tienneeni mistä on kyse, mutta ne summat mitä toiset pyytävät ja toiset maksavat taideprinteistä, eivät mene yksiin luulejeni kanssa.

6

1920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artcom

Luultavasti canvas tauluja. Löytyy googlettamalla canvas tuotteet. Esimerkiksi digitaiteilija voisi teettää töistään tuotteet tuollaisilla!

• Kyllä mä luulen, että kyse noista canvas tauluista jotka käsittääkseni jollakin tapaa mielletään vielä taidetuotteeksi, kun ovat kankaalle tulostettuja. Itseänikin kiinnostaa tuo tuote vaan tulee niille väkisinkin hintaa toimituskuluineen satasen verran kohtuu kokoisena eikä siltikään oikeen kannata myydä sillä mitä siitä jää itselle kaiken vaivan jälkeen.

Kaipa noita sais jollakin 30 eurolla pelkän tulosteen mutta ostaako joku kangasrullan esim. koossa 50*70cm hintaan 75 euroa kotia toimitettuna.. hieman epäilen ja osaako asiakas sen laittaa itse kiilapuille? Kokonaisena toimitettuna melko kallista.

• Artcom

Googlettamalla:taideprintti, löytyy suomalaisia sivuaj esim., joilla tarjoavat paperisia ja canvas printtejä. Joku ulkolaisnen Fine Art tarjonnee myös.

• dotcom

Tulostus on tulostusta. Kuvista voi saada myös aitoja maalauksia kankaalle melkein samaan hintaan! ArtTailor varmaan tunnetuimpia.

• Näin näkisin

Taideprintiksi kutsutaan kyllä käsittääkseni aika lailla kaikkia printtejä, jotka on taideteoksesta teetetty.

Hinta muodostuu sitten siitä, onko kyseisestä teoksesta teetetty mielin määrin kopioita vai onko niitä jaossa vain numeroitu pienehkö/ pieni/ vallan minimaalinen sarja. Toki sekin vaikuttanee, onko alkuperäisen teoksen tekijä kuinka tunnettu/ osaava.

• halpaa verrattuna ..

Niitä saa halvemmalla kuin aitoja käsintehtyjä! Siksi moni niitä haluaa, jotta saa jotakin seinällä olevan reiän peitteeksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe