Poliisihallitus väärensi vuosikausia tilastojaan, ja petkutti eduskunnan oikeusasiamiestä:
http://www.mikkoniskasaari.fi/node/122
Poliisihallitus valehteli EOA:lle
12
138
Vastaukset
- 13
Näin varamaan on, että valehteli, kun kerran siitä poliisipalstalla kirjoitetaan.
Helsingin Sanomien toimittaja Jarmo Huhtanen kirjoittaa kuitenkin 24.1.2012 kotimaansivuillaan aivan toisin.
Eduskunnan oikeusasiamiehen kanslian esittelijäneuvos Juha Haapamäki kertoo kyseessä olleen tilastovirheen, eikä ole mitään syytä epäillä tahallisuutta.
Poliisin on kuitenkin kumarrettava moittijaa, joten poliisijohtaja Robin Lardot´n mukaan tilastointitapaa aiotaan muuttaa.- Rosvot kiinni
Tilastovirhe oli tahallinen, mikä ilmenee yllä olevasta linkistä, sekä tietenkin apulaisoikeusasiamiesmies Jussi Pajuojan päätöksestä, joka on perin kitkerä.
Virhe oli niin ilmeinen, että joko se oli tahallinen, tai sitten täytyy epäillä poliisiylijohdon älyllisen suorituskyvyn olevan apukoulutasoa. Vaihtoehdot ovat siinä.
AOA Pajuoja käynnisti selvityksensä vuonna 2009. Poliisi lopetti tilastojen väärentämisen vasta vuonna 2010, kun AOA vaati siltä selvitystä vääristä tilastoista. Poliisi siis lopetti väärentämisen vasta, kun käry oli käynyt. - 6
Rosvot kiinni kirjoitti:
Tilastovirhe oli tahallinen, mikä ilmenee yllä olevasta linkistä, sekä tietenkin apulaisoikeusasiamiesmies Jussi Pajuojan päätöksestä, joka on perin kitkerä.
Virhe oli niin ilmeinen, että joko se oli tahallinen, tai sitten täytyy epäillä poliisiylijohdon älyllisen suorituskyvyn olevan apukoulutasoa. Vaihtoehdot ovat siinä.
AOA Pajuoja käynnisti selvityksensä vuonna 2009. Poliisi lopetti tilastojen väärentämisen vasta vuonna 2010, kun AOA vaati siltä selvitystä vääristä tilastoista. Poliisi siis lopetti väärentämisen vasta, kun käry oli käynyt.Joopa, joo
Tahallisesta virkavirheestä Pajuoja olisi voinut määrätä tilastoa pitäneet syytteeseen, mutta eipä näytä sitä tehneen, miksiköhän ? Pelkäsikö arvovaltatappiota, koska oma
esittelijäneuvos oli eri mieltä.
Pajuojan on hyvä huudella mitä sylki suuhun tuo, koska hänen suuntaansa on pakko kumartaa. Ettei vain ole jokin kajahtanut hattuun ? - Poliisi on rosvo
6 kirjoitti:
Joopa, joo
Tahallisesta virkavirheestä Pajuoja olisi voinut määrätä tilastoa pitäneet syytteeseen, mutta eipä näytä sitä tehneen, miksiköhän ? Pelkäsikö arvovaltatappiota, koska oma
esittelijäneuvos oli eri mieltä.
Pajuojan on hyvä huudella mitä sylki suuhun tuo, koska hänen suuntaansa on pakko kumartaa. Ettei vain ole jokin kajahtanut hattuun ?Pajuojan selvitys tuotti sen täysin riidattoman tuloksen, että poliisihallitus oli vuosina 2006-2009 valmistanut ja antanut EOA:lle väärän sisältöisen kertomuksen.
Tilaston tekeminen on niin yksinertaista, että kun poliisi kehittää siihen periaatteen, jolla huolellisesti 6 / 7 tapauksista jätetään tilastojen ulkopuolelle, on vain kaksi mahdollisuutta:
- poliisihallitus on miehitetty vähämielisillä
- poliisit tekivät tahallisen virkarikoksen..
Kumman poliisiuskovaiset valitsevat?
Vaikka EOA ja AOA ovat antaneet paljon hyviä päätöksiä, jotka nostavat esiin poliisin pimeän, rikollisen puolen, ne eivät koskaan, siis koskaan määrää poliisin virkarikoksia esitutkintaan. Kuten ei myöskään oikeuskansleri.
Poliisista tehtyjne virkarikosilmoitusten tutkinnan taas estää valtakunnansyyttäjänviraston, ja sinne päätyvät kaikki poliisin törkeimmät virkarikokset.
Poliisilla on siis Suomessa syytesuoja, eikä lainkaan virkavastuuta. - Nuntius Pontius
Poliisi on rosvo kirjoitti:
Pajuojan selvitys tuotti sen täysin riidattoman tuloksen, että poliisihallitus oli vuosina 2006-2009 valmistanut ja antanut EOA:lle väärän sisältöisen kertomuksen.
Tilaston tekeminen on niin yksinertaista, että kun poliisi kehittää siihen periaatteen, jolla huolellisesti 6 / 7 tapauksista jätetään tilastojen ulkopuolelle, on vain kaksi mahdollisuutta:
- poliisihallitus on miehitetty vähämielisillä
- poliisit tekivät tahallisen virkarikoksen..
Kumman poliisiuskovaiset valitsevat?
Vaikka EOA ja AOA ovat antaneet paljon hyviä päätöksiä, jotka nostavat esiin poliisin pimeän, rikollisen puolen, ne eivät koskaan, siis koskaan määrää poliisin virkarikoksia esitutkintaan. Kuten ei myöskään oikeuskansleri.
Poliisista tehtyjne virkarikosilmoitusten tutkinnan taas estää valtakunnansyyttäjänviraston, ja sinne päätyvät kaikki poliisin törkeimmät virkarikokset.
Poliisilla on siis Suomessa syytesuoja, eikä lainkaan virkavastuuta.****Poliisilla on siis Suomessa syytesuoja, *****
Jos et pysty antamaan pykälää, mihin väitteesi perustuu, niin se tulkitaan valheeksi.
Kyllä syytesuoja on vain ulkovaltojen diplomaateilla, sekä tasavallan presidentillä virassa ollessaan. - jippii!!
Nuntius Pontius kirjoitti:
****Poliisilla on siis Suomessa syytesuoja, *****
Jos et pysty antamaan pykälää, mihin väitteesi perustuu, niin se tulkitaan valheeksi.
Kyllä syytesuoja on vain ulkovaltojen diplomaateilla, sekä tasavallan presidentillä virassa ollessaan.Hyvävelijärjestelmä elää ja voi hyvin.
Piiri pieni pyörii... poliisit, syyttäjät ja tuomarit siinä yhdessä hyörii ja kaikilla on niin mukavaa. Ei veljeä unohda:) - Poliisi on rosvo
Nuntius Pontius kirjoitti:
****Poliisilla on siis Suomessa syytesuoja, *****
Jos et pysty antamaan pykälää, mihin väitteesi perustuu, niin se tulkitaan valheeksi.
Kyllä syytesuoja on vain ulkovaltojen diplomaateilla, sekä tasavallan presidentillä virassa ollessaan.Missä kohdin väitin, että poliisin syytesuoja perustuisi lakiin? Rikokseen se perustuu.
Syyttäjät, ennen kaikkea valtakunnansyyttäjänviraston syyttäjät käyttävät virka-asemaansa väärin estäen poliisien rikosten tutkinnan. Näiden syyttäjien rikosten tutkinnan estävät poliisit. Täydellinen kehä, suljettu kierto. - 3
Miksi sinä suosit poliisin rikoksia? Hyödytkö itse siitä, ettei poliisien virkarikoksia tutkita?
Miksi ihmiset eivät saisi olla katkeria poliisin rikollisuudesta? Pitäisikö heidän olla tyytyväisiä, kun poliisi väärentää todisteita, asiakirjoja, esitutkintapöytäkirjoja? Tilastojen lisäksi. - Nuntius Pontius
3 kirjoitti:
Miksi sinä suosit poliisin rikoksia? Hyödytkö itse siitä, ettei poliisien virkarikoksia tutkita?
Miksi ihmiset eivät saisi olla katkeria poliisin rikollisuudesta? Pitäisikö heidän olla tyytyväisiä, kun poliisi väärentää todisteita, asiakirjoja, esitutkintapöytäkirjoja? Tilastojen lisäksi.*****kun poliisi väärentää todisteita, asiakirjoja, esitutkintapöytäkirjoja? *****
Kai sinulla on diaarinumerot ylhäällä em. väitteistä. Pistä nyt ensialkuun vaikka parikymmentä numeroa, niin tarkistetaan tuomioista, pitikö väite paikkansa, vai kirjoititko taas valheita. - Kok.erityissuojelu
Rosvot kiinni kirjoitti:
Tilastovirhe oli tahallinen, mikä ilmenee yllä olevasta linkistä, sekä tietenkin apulaisoikeusasiamiesmies Jussi Pajuojan päätöksestä, joka on perin kitkerä.
Virhe oli niin ilmeinen, että joko se oli tahallinen, tai sitten täytyy epäillä poliisiylijohdon älyllisen suorituskyvyn olevan apukoulutasoa. Vaihtoehdot ovat siinä.
AOA Pajuoja käynnisti selvityksensä vuonna 2009. Poliisi lopetti tilastojen väärentämisen vasta vuonna 2010, kun AOA vaati siltä selvitystä vääristä tilastoista. Poliisi siis lopetti väärentämisen vasta, kun käry oli käynyt."Vakiintuneen käytännön mukaan kukaan poliisi ei kuitenkaan joudu väärinkäytöksistä vastuuseen."
Miksi tämä sama vanha käytäntö jatkuu koko ajan? Perustuslain mukaan kuuluu olla yhdenvertaisuus lain edessä, myös rikoslain edessä. Poliisilta puuttuu vastuu omista teoistaan, joten ammattiosaaminen heikkenee jatkuvasti, koska he ovat Kokoomuksen erityissuojeluksessa.
Poliisiylijohdolla älykkyys on nollatasoa, kuten sanoit. Se on huomattu Paateron aikana. Kokoomuslaiset rikkovat tahallaan lakia, koska he ovat eduskunnan erityissuojeluksessa.
Ilman Pajuojaa ei olisi saatu kiinni laittomuutta harjoittavia poliiseja. Toivottavasti he oppivat ottamaan vastuuta sanoistaan ja teoistaan.
- Laki sama?
On hyvä, että oikeuasiamies edes moittii, mutta ruokotonta se, ettei poliisi joudu koskaan virkarikoksistaan vastuuseen. Annapa olla, että kansalainen olisi tehnyt vastaavan tempun...
- väärinon
miksi poliisit saavat jatkuvasti rikkoa lakia ilman rangaistusta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466