Tuulilasin hinta 2012

Käsittämätöntä.

Tuossa joku oli nostanut tosi vanhan keskustelun, joten tullaanpa nykypäivää.

Eli kyseessä Honda Civic vm.2009. Hölmöyksissani en ollut huomannut ottaa lasivakuutusta, joten omasta pussista meni.

Kysyin hintaa Magneetista ja Vehosta. Molemmissa hinta hieman päälle 900€ töineen.
No, hinta tuntui riistolta, joten pyysin tarjousta parista liikkeestä, ja valitsin Carglass:in, http://www.carglass.fi/ ja hinta asennettuna 360€.

Ja hyvin homma toimi. Soitin vielä Magneettiin, että oliko tuo heidän hinta todellinen, ja kuulinko hinnan oikein. Oikein oli. Kun kerroin, että muualla hinta on 500€ halvempi, niin puhelimesta alkoi kuulua omituista mutinaa :-)

Joten ainakin nuo kaksi liikettä suorastaan ryöstävät ihmisiä.

32

9400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----

      niin,eihän se joka pyytää ole tyhmä,vaan se joka maksaa.

      • Anonyymi

        Classpoint lasi oli rikki 5 tuntia asennuksesta . En saanut uutta lasia , vaikka lasilla 2 vuoden takuu . Kyllä kierrän kaukaa ,


      • Anonyymi

        Joo ei kai kukaan merkkiliikkeessä lasia vaihda !?
        Classpoint vaihtoi mulle lasin , samana päivänä
        jo lasi uudestaan rikki. EI mennyt takuuseen vaikka lupaavat 2 vuotta takuuta lasille . Kierrän tämän liikkeen kaukaa , lisäksi Vantaan toimipisteen porukka on varttivenäläisiä , ei vaan jaksa sitä hoonosoomi kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Classpoint lasi oli rikki 5 tuntia asennuksesta . En saanut uutta lasia , vaikka lasilla 2 vuoden takuu . Kyllä kierrän kaukaa ,

        Ei varmaan mennyt takuun koska lasissa oli kiveniskemä? Ihan normaalia käytäntöä kun ei liikkeet tollasista voi ottaa vastuuta.


    • riippuu kuka maksaa

      Noita pikkuisia tuulilasiliikeitä löytyy ympäri suomenniemeä jotka eivät muuta tee kuin lasihommia ja hinnat paremmin kohdillaan. Kalliiden merkkiliikeiden hinnat perustuvat juuri tuohon lasivakuutukseen.

    • AS

      Jotkut merkkiliikkeethän eivät itse edes lasihommia tee vaan teettävät alihankintana jossain muussa korjaamossa.Eiköhän se kalliimpi hinta tule siitä

      • näinhän se on

        Juu myös se vaikuttaa hintaan.


      • nimet

        Itseasiassa.. alihankintaa käytetään juuri siksi niin paljon, koska se tulee työnantajalle paljon halvemmaksi.


      • Anonyymi

        Classpoint lasit huonoa laatua . Lasi hajosi uudestaan , ja ei mennyt takuuseen . Vantaan pisteellä varttivenäläiset selitti ja sepitti. Kierrän kaukaa kyseisen firman . Varokaa


    • sen se maksaa

      109,00 euroa, plussakortilla 99,00 euroa/vuosi.

      • hihii kihikihi

        ah, mitä huumoria, kiitos paljon koomikolle.


      • Auto Masentaja 2

        Taisipa olla suunnilleen vuosi 1988 kun viimeksi olen joutunut tuulilasin uusimaan eikä ollut kallis. Tosin uusitin sen autolasiliikkeessä enkä maahantuojan korjaamolla.
        Kuinkahan paljon olisin tuulilasivakuutuksesta joutunut tähän mennessä maksamaan?
        Nyt alkaa lasin reunoissa väri muuttua (ikää reilusti yli 20 v). Ilmeisesti muovikerros imee jotain jostakin? Sitten kun katsastusmies määrää, niin ostan lasin ja vaihdan itse autotallissa. En viitsi maksaa sellaisesta minkä osaan itsekin, ostan hinnan erolla jotain muuta mukavaa.


      • ite tehty on parasta
        Auto Masentaja 2 kirjoitti:

        Taisipa olla suunnilleen vuosi 1988 kun viimeksi olen joutunut tuulilasin uusimaan eikä ollut kallis. Tosin uusitin sen autolasiliikkeessä enkä maahantuojan korjaamolla.
        Kuinkahan paljon olisin tuulilasivakuutuksesta joutunut tähän mennessä maksamaan?
        Nyt alkaa lasin reunoissa väri muuttua (ikää reilusti yli 20 v). Ilmeisesti muovikerros imee jotain jostakin? Sitten kun katsastusmies määrää, niin ostan lasin ja vaihdan itse autotallissa. En viitsi maksaa sellaisesta minkä osaan itsekin, ostan hinnan erolla jotain muuta mukavaa.

        vanhoissa autoissa lasit kestikin, mutta nykyään nämä myrkkysäädäkset estävät kestävän lasin käytön. Luulisi masentajan tietävän. Voi olla mukaavaa harrastella haperoisen tiivisteen kanssa lasin vaihtaminen "ammattimiehellekkin" ja säästöillähän voi vaikka ostaa mäyriksen.


      • sitroen.
        ite tehty on parasta kirjoitti:

        vanhoissa autoissa lasit kestikin, mutta nykyään nämä myrkkysäädäkset estävät kestävän lasin käytön. Luulisi masentajan tietävän. Voi olla mukaavaa harrastella haperoisen tiivisteen kanssa lasin vaihtaminen "ammattimiehellekkin" ja säästöillähän voi vaikka ostaa mäyriksen.

        Ei tiivisteet haperru ainakaan ranskalaisissa autoissa. Italian laatu tietysti on Italian laatu... Varalasi on autotallissa odottamassa mahdollista tarvetta. Otin sen pois sulattoon menevästä autosa, otin kyllä muutakin...


    • kielestäni

      hinta kannattaisi kysyä tallinnan hondaliikkeestäsekä pienemmistä liikkeistä,saatat yllättyä hinnoista,civic 2009 lasin hinta nin 250 euroa

    • koettua ongelmaa

      Joskus noissa Nipponin ihmeissä on listoja jotka on liimattu samalla kuin tuulilasikin ja niitä ei välttämättä saa siistinä ja ehjänä irti, ehkä merkkiliike tietää sen eikä halua ottaa riskiä ja väkisin yrittää pitää listoja ehjinä vaan laittaa automaattisesti uutta osaa.

    • kirkasotsa

      Minulla on kokemusta pienemmästä liikkeestä lasin vaihdossa. Oli sitten suhinaa vaikka yhden kerran jälkeenpäin yrittivät paikkailla.
      Lasi meni nyt tän CR-Veen kanssa vaihtoon ja ajattelin, että nyt saa laittaa originaalia tilalle ja eiku Veholle. Lasku oli pauttiarallaa 850 euroa auto pestynä ja kaikki lasiin kuuluvat kiinnikkeet ym himmelit uusivat, eivät laittaneet vanhoja takaisin, aiheuttaisivat ongelmia. Työn jälki silmiinpistävän siistiä (edellisellä kerralla A-pilarissa mustaa paskaa), toimitus nopeaa, vein aamulla ja seuraavana päivänä pois (viimeksi auto pois neljä päivää).
      Hondalasin Suutarilan Vehokorjaamolla hinta kuulemma alle 400 loput hinnat tarvikkeista että työ.
      Kokemuksen rintaäänellä väitän, että tässä rahalle tuli vastinetta kun vertaa edelliseen noin 450 euroa ja hatuiks meni (oli kuitenkin autolasifirma).
      Ainahan sitä halvemmallakin saa mutta...

    • http://autolasi.fi/
    • Kokeiltu on

      Käytin Golffini tuolla Carglassilla, ja aikaa meni 1h 45min ja hintaa tuli about 340e. Yön yli vaihdot on nykypäivänä historiaa, kyselykierroksella ainoat jotka sellasta tarjos oli maahantuojat. Ilmeisesti jollain pitää yrittää perustella tuo täysin käsittämätön työn hinta (840e tarjottiin).

      Olen myös kuullut että merkkiliikkeissä vaihdellaan uusia sadetunnistimia ja listoja autoihin joissa niitä ei tarvitse vaihtaa koskaan, joten en sitten tiedä tosta listojen vaihtamisesta ja muusta, ja uskoisin että pienet lasiputiikit vaihtaa ne jos pyydät ja varmasti huomattavasti halvemmalla.

    • fdhsh

      Tallinnassa viime kesänä 770 eesti kroon. Pimeänä ehkä satanen halvemmalla. Auto oli ibíza

    • kaikki maksaa

      Tammikuun kyselyjä, joten olet pahasti myöhässä.

    • goint sabain

      nuo merkkiliikkeet suurin osa itseasiassa ottaa sen 200-500 siintä,että teettävät sen vaihdon lasiliikkeissä.Ai mistäkö tiedän,no sattuu kaverini omista s.g virallisen vaihtoliikkeen.ja miksikö täämä yli hinnoittelu??Lasivakuutus syyyllinen

      • Tero 43

        www.123tuulilasi.fi paras hinta varmasti! Ammatilaiset Viro isomasta Tuulilasiliikesta on tulult Suomen etta antaa suomalaisille hyva laatu ja hinta.Eritain hyva palvelu, 7 vuoden takuu jne jne.


    • Tero 44

      Ja ei yhtään kirjoitus viehettä. Edellisessä. Itsekkö kirjoitin???

    • Antti1985

      Nostetaan vanha keskustelua ja jaetaan vähän hyviä kokemuksia.
      Kävin tuulilasia vahtamassa kehä iv centerissä glasspoint nimisissä paikassa, kokemus oli hyvä, sain sijaisauton ilmaiseksi ja lasi vaihtui 2 tunnissa, työn jälki siisti.

      tässä linkki: https:// www.glasspoint.fi

      • Anonyymi

        Glasspoint vaihtoi lasin aamulla , iltapäivällä kun liimat oli vielä tuskin kuivuneet, lasi rikki ja heti 20 cm halkeama. En saanut takuuseen uutta lasia . Kiertäkää kaukaa Vantaan toimipiste . Lasimies kuulemma ex raksaäijä , työnlaatu sutta .Varokaa.


    • Juokyrfgvuu

      Mikähän Tampereella mahtaisi olla edullinen ja hyvä firma? Corollan lasi on kovin heikossa kunnossa ja pitäisi vaihtaa.
      Edelliseen autoon vaihdatin Vehnömyllynkadulla. Kyseistä firnaa ei varmaan enää ole olemassa. Aikaa on yli kymmenen vuotta. Silloin liimaus ei ollut ihan tiivis ja kuului tuhinaa. Jouduin käymään uudestaan seuraavana päivänä korjauttamassa vuotokohdat.

      • Anonyymi

        Älä ainakaan Classpointiin mene . Lasi rikki uudestaan samana päivänä Vantaan piste asensi . Siellä on joku entinen raksaäijä lasien kimpussa. Ei mennyt takuuseen vaikka 2 vuotta lupaavat takuuta . Ei Jatkoon . Ei jatkoon


    • Jjkkkkkkkkl

      Tuolla joku Pilkingtonia suositellut. Itselläni meni kaikki perseelleen niiden kanssa. Lopulta jollain neljännellä käynnillä auto tuli kuntoon, tosin todennäköisesti katto naarmutettuna.

      Mutta Pilkingtonillahan on valtuutettuja yksityisyrittäjiä listoillaan, eivät kai ne kaikki sysipaskoja ole, mutta selvästikään laadunvalvonta ei toimi, ei kannattaisi antaa valtuutustaan mille tahansa kyläjuopolle.

      • sdklkdjfsfsdklfdskl

        Kyläjuoppohan suostuu lasinvaihtoon mielellään, tyhjän tilalle täysi...


    • Anonyymi

      Virolainen lasipulju , Vantaan virolainen lasihemmo exraksa äijä . Lasi oli rikki ennen iltaa , eikä mennyt lasi eikä asennus takuuseen, vaikka työlle 5 vuotta ja lasille 2 vuotta lupaavat takuuta . Minä ja muut kaverit pistetään poikottiin , huonoa asiakaspalvelua. Älkää menkö tänne

    • Anonyymi

      Glasspointtia suosittelen välttämään. Eivät ota vastuuta aiheuttamistaan vahingoista. Valinnanvaraa on onneksi paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe