Kuuluuko vaimon kuoria miehensä perunat

lihakastike

ja voidella hänen voikkuleipänsä?

Olen aina tottunut näin tekemään ja mielestäni se kuuluu naisen velvollisuuksiin kodinhengettärenä. Uusi avomieheni kuitenkin vastustaa tätä käytäntöä ja sanoi minulle tänäkin aamuna, kun olin hänen leipänsä valmiiksi voidellut, että hän ei ole mikään lammas!?

Minä pahoitin mieleni asiasta, mutta itkin vasta, kun hän oli lähtenyt töihin. En aio kuitenkaan luovuttaa, vaan häntä odottaa kuoritut perunat töistä tullessa. Minä en mitään umpeloisia miehelleni tarjoile!

142

1513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itkuvirren veisaaja

Kaikesta sinäkin jaksat itkun vääntää. Helppoa on elämäsi jos ei muuta itkunaihetta ole kuin tuo.

Käännäpä asia toisinpäin ja kysy itseltäsi: onko miehen pakko ottaa vastaan valmiiksi voideltu leipä tai kuoritut perunat. Siitä saat hyvät itkut aikaan taas.

• lihakastike

En voi jäädä sänkyyn makaamaan, kun miehelläni on aikainen ylösnousu! Minun ei tarvitse laittautua, vaan voin jäädä kotiin, joten minulla on aikaa keittää miehelleni kahvit sekä valmistaa hänelle voikkuleivät. Toki laitan salaatit ja leikkeleetkin esille, ettei mieheni tarvitse niitä erikseen noutaa.

• ksurselli

Mie taas pyyhin miehen pepun. Mie ku en luota et hää osaisi sen kunnolla tehrä.

• lihakastike

Nuo ovat intiimejä toimituksia. Mieheni on korkeasti koulutettu, akateeminen ja sivistynyt mies. Sukuni perinteisiin kuuluu, että nainen huolehtii miehelle nämä perusasiat valmiiksi.

• ksurselli
        lihakastike kirjoitti:

Nuo ovat intiimejä toimituksia. Mieheni on korkeasti koulutettu, akateeminen ja sivistynyt mies. Sukuni perinteisiin kuuluu, että nainen huolehtii miehelle nämä perusasiat valmiiksi.

Miehen kaa käytetään niitä ringejä vai mitä ne narupöksyt on ja mie huolehin, et naru pyssyy puhtaana. Kakka ku kovettaa sitä naruu.

• ----
        ksurselli kirjoitti:

Miehen kaa käytetään niitä ringejä vai mitä ne narupöksyt on ja mie huolehin, et naru pyssyy puhtaana. Kakka ku kovettaa sitä naruu.

Minä pesen, kuivaan ja rasvaan pepun joka päivä, vaihdan myös vaipat. (Omaishoitaja)
        Kuorin perunat ja syötän myös:)
        Paninko paremmaksi?

• muori.
        lihakastike kirjoitti:

Olet proijija ja juttusi on pelkkää satuilua!!!!

• muori.
        muori. kirjoitti:

Olet proijija ja juttusi on pelkkää satuilua!!!!

Siis tämä aloittajalle ja tulipa painovirhekin. Piti olla provoilija.

• Anonyymi
        lihakastike kirjoitti:

Jospa hän jää aikanaan leskeksi? Miten mahtaa selviytyä.

• ....

tietenkin kuuluu, kun kerran kotona vain makoilet kaiket päivät.

• ennen kaikkea

Mieheni ei ole oppinut olemaan niistettävänä. Ärisee mokoma kun niistän hänen nenäänsä. No hiukset kampaan sovinnolla ja Wc vedän aina pyllyn pyyhittyäni.
      Vaimolla on velvollisuutensa.

• Minä olen itseasiassa kanssasi samaa mieltä kun on aikaa niin miksi ei passaisi miestä tai jälkikasvua.

Passaan ja huolehdin Petzen hyvinvoinnista aina kun hän on luonani siis joka päivä ; ) Nyt kun kuopus tuli samoille kulmille asumaan hästään hänenkin eteensä. Eilen hän tuli myöhään työstä tuoden autoni lämpöpistokkeeseen yöksi, niin olin tehnyt ruoan ja kuorinut perunat valmiiksi.

Pyörällä jatkoi iloinen mussukkani kotiinsa unimaan, masu täynnä.

• Kun vihdoin saan hunksin omakseni, palvelen ja hoivaan häntä kaikin olemassa olevin tavoin ja keksin uusia.
      Miestä pitää palvoa, palvella ja täyttää hänen kaikki mielitekonsa, ennen kuin hän ehtii pyytää.

• 1+1=2

vaimo ei ole äiti eikä piika

• voihan tappura

ei niin, hän on orja

• Dia Petis

Peruna = sokruu
      Riisi = sokruu
      Pasta = sokruu

En syö sokeria.

• joobajoo

Sian niska= rasvaa
        Voi= rasvaa
        Pekoni= rasvaa
        Kerma =rasvaa

En syö verisuonen tukkimisaineita

• kyllä sä osaat

Hieno provo!

• Provo tietty, mutta kaikissa provoissa on pohja johon provoaja vetoaa.

Kuinka moni nainen passaa mietä ja kuinka moni mies palvoo naista tai pääsääntöisesti tällä ikää ja pitkissä liitoissa asia lienee päinvastainen.

Asianhan voi ajatella käänteisesti.

• Kuka näitä älyttömiä aloituksia suoltaa? Joku ylläpidon palkkaama hörhökö se yrittää näin saada enemmän lukijoita palstoille?
      Jättäisivät mieluummin asialliset kommentit sensuroimatta niin palstojen taso paranisi ja lukuaste paranisi. Nyt ei kovin usein viitsi edes otsikoita lukea!

• lihakastike

Miksi minua taas loukataan tällaisilla epäilyksillä!

• Wanhoina aikoina kuvioihin on kuulunut ja kohtalaisen usein edelleen nykyäänkin kuuluu käytöstapoja, joita moni nuoremman polven edustaja saattaa luokitella patologiseksi fossiilisuudeksi.Aterioimisen aloittamista varten mies leikkaa lihan, esim. paistin, siipaleiksi ja hän ottaa ensimmäisenä lihaa lautaselleen, ellei sitten vaimo huolehdi tarjoilusta eli molemmat käytännöt pätevät. Kyllä vaimon suorittama perunoitten kuorinta on vallitsevana käytäntönä sekin joissain perheissä. Aterioidessa ruokapöydässä istutaan rauhallisesti ja jutellaan henkevästi. Hyvinkasvatetut lapset pysyvät hekin pöydässä ruokailun ajan eivätkä lähde kesken kaiken menemään menojaan. Aterioimisen lopuksi kiitetään ruuasta. Ja monissa perheissä pidetään arvossa myös ruokarukouksia.

Wanhanaikaiseksi luonnehdittavaa perinteistä käytöstapaa näkee ruokailun lisäksi myös muussa elämässä. Herrasmies ottaa päähineen päästään hississä ja varsinkin, jos läsnä on naishenkilöitä. Mies avaa naiselle oven ja auttaa häneltä takin pois päältä. Istuutuessa herrasmies, gentleman, odottaa, että naiset istuvat ensiksi. Tupakoimisen ollessa nykyistä yleisempää entisaikaan miehen kuului antaa naiselle tulta tupakkaan. Tämä oli niin selkeä sääntö, että omana varusmiespalveluksen aikanani 1960-luvun alkupuolella ennen ensimmäiselle iltalomalle lähtöä vääpeli piti tarkastuksen, jossa jokaisella varusmiespojalla piti olla taskussa tulitikkuaski ja siinä kolme rikkipäätä näkyvissä, jotta tupakkaan tulen antamisen valmius oli taattu asian niin vaatiessa. Ne olivat niitä wanhoja aikoja.

• lihakastike

Vielä 1980-luvulla sukuni naiset söivät tiskipöydän ääressä ja miehet ruokapöydässä. Tuo on peruja siitä, kun miehet olivat raskaissa metsätöissä ja peltotöissä, niin pitihän heidän nälkäisinä saada hyvä syöntipaikka itselleen. Naisilla ei ollut niin nälkäkään, kun he tekivät kevyempiä töitä ja saivat syödä siinä ruokaa laittaessaankin.

• pöytäliinanen
        lihakastike kirjoitti:

Vielä 1980-luvulla sukuni naiset söivät tiskipöydän ääressä ja miehet ruokapöydässä. Tuo on peruja siitä, kun miehet olivat raskaissa metsätöissä ja peltotöissä, niin pitihän heidän nälkäisinä saada hyvä syöntipaikka itselleen. Naisilla ei ollut niin nälkäkään, kun he tekivät kevyempiä töitä ja saivat syödä siinä ruokaa laittaessaankin.

Niin ja muutenkin naiset ovat kevyempiä, niin ei heidän kannattaisi syödä ollenkaan. Korkeitaan mitä lattialle tippuu. Pysyvät hoikkina ja notkeina kun kyykkivät siellä pöytäliinan laskoksissa.

• bessie*

Aloitukseen

Tee niin kuin toivotaan, pyydetään tai käsketään, äläkä päsmäröi. Kata pöytään levite ja leivät, ottakoon tai jättäköön. Kannattaa myös opetella voitelemaan leivät juuri kuten Hän haluaa, ettei aikaa tuhraannu turhaan. Pysyttele lähellä valmiina tarvittaessa palvelemaan, mutta älä tuputa tai muutenkaan häiritse. Tarvittaessa voit pikaisesti käväistä aukaisemassa reitin autolle.
      Anna miehen itse päättää milloin hän haluaa syödä. Älä keitä, saati kuori, perunoita liian aikaisin. Ja keitä ne perunat oikein. Pukeudu seksikaupasta tilaamaasi sievään sisäkön asuun.

• lihakastike

Minä yritän muistaa, että näkkileipä voidellaan reikäpuolelta eikä sileältä puolelta, kuten itse itselleni voitelen. Ainoastaan tuosta hän on joskus valittanut. Sen sijaan voin määrästä hän ei ole koskaan nähnyt nurkumisen sijaa.

Olen minä tavannut katsella häntä aamuisin, kun hän on niin suloinen mupeltaessaan voikkuleipää. Itse juon vain kahvia aamuisin ja kun mieheni on lähtenyt töihin, menen takaisin nukkumaan.

• lihakastike kirjoitti:

Minä yritän muistaa, että näkkileipä voidellaan reikäpuolelta eikä sileältä puolelta, kuten itse itselleni voitelen. Ainoastaan tuosta hän on joskus valittanut. Sen sijaan voin määrästä hän ei ole koskaan nähnyt nurkumisen sijaa.

Olen minä tavannut katsella häntä aamuisin, kun hän on niin suloinen mupeltaessaan voikkuleipää. Itse juon vain kahvia aamuisin ja kun mieheni on lähtenyt töihin, menen takaisin nukkumaan.

Taisi provoaja paljastua ; ) no en kerro ajatuksiani, seuraan viestejäsi.

• lihakastike
        korpikirjailija kirjoitti:

Miksi väitätte tuollaista? Minä en tiedä, miksi mieheni haluaa näkkileipäänsä enemmän voita, kuin muihin leipiin, mutta niin se vain on. Jos tuon asian tähden syytätte minua provoajaksi, niin voi voi. On maailma mallillaan!

• hilipalipippan
        korpikirjailija kirjoitti:

Kerro ihmeessä kuka yrittää noin typerää provoa!

• hilipalipippan kirjoitti:

Kerro ihmeessä kuka yrittää noin typerää provoa!

"hilipalipippan"

Minä paljastin joku aika sitten että lapsuudenajan ja vieläkin, paras herkkuni oli/on sokeri-maito-tee, johon kastoin reilulla kerroksella maalaisvoita katettua Näkkileipää.
        Minun ihqu-ihailijani eivät näytä unohtavan mitään.
        Tässä en usko hänen olevan Korpelainen. :).) Vaan aikasti vieläkin pidempiaikainen Groupie.
        Mukavaahan se aina on, mutta ihan pitkää Stringinarua ei enää jaksais, pestynäkään.
        Satunnainen lirkku joskus, riittäisi hyvin.
        H.

• hilipalipippa
        hunksz kirjoitti:

"hilipalipippan"

Minä paljastin joku aika sitten että lapsuudenajan ja vieläkin, paras herkkuni oli/on sokeri-maito-tee, johon kastoin reilulla kerroksella maalaisvoita katettua Näkkileipää.
        Minun ihqu-ihailijani eivät näytä unohtavan mitään.
        Tässä en usko hänen olevan Korpelainen. :).) Vaan aikasti vieläkin pidempiaikainen Groupie.
        Mukavaahan se aina on, mutta ihan pitkää Stringinarua ei enää jaksais, pestynäkään.
        Satunnainen lirkku joskus, riittäisi hyvin.
        H.

en ihmettele.
        Pullamössöpoika
        kolahtiko jotenkin ? kukahan sinunkin kuminauhan päässä olevat pottusi kuorii puoliväkisin ?
        groupietko

• hilipalipippa kirjoitti:

en ihmettele.
        Pullamössöpoika
        kolahtiko jotenkin ? kukahan sinunkin kuminauhan päässä olevat pottusi kuorii puoliväkisin ?
        groupietko

"hilipalipippa"

Siinäpä hänellä miettimistä.
        Varsinkin kun en ole Perunoita syönyt viiteen vuoteen.
        Minä kuorin ja syön Punajuuria, koska ovat paljon isompia ja vähä-HHoisempia.
        Naisenpuutteeni saattaa siitä johtuakin, eivät enää haluaisi nähdä sormiaan punaisina.
        Kummallista sinänsä, 60 palstalla siitä täytyy olla jo 45v. vähintään, vierailevilla vanhuksillame jo 55v.....:)
        H.

• hilipalipippa
        hunksz kirjoitti:

"hilipalipippa"

Siinäpä hänellä miettimistä.
        Varsinkin kun en ole Perunoita syönyt viiteen vuoteen.
        Minä kuorin ja syön Punajuuria, koska ovat paljon isompia ja vähä-HHoisempia.
        Naisenpuutteeni saattaa siitä johtuakin, eivät enää haluaisi nähdä sormiaan punaisina.
        Kummallista sinänsä, 60 palstalla siitä täytyy olla jo 45v. vähintään, vierailevilla vanhuksillame jo 55v.....:)
        H.

Paljon en puheistasi ymmärrä
        sen verran kuitenkin ettei tarvitse kuukautisia pelätä naisilla joihin sormesi yltävät.
        Luulen ma

• hilipalipippa kirjoitti:

Paljon en puheistasi ymmärrä
        sen verran kuitenkin ettei tarvitse kuukautisia pelätä naisilla joihin sormesi yltävät.
        Luulen ma

"hilipalipippa"

"Naisenpuutteeni saattaa siitä johtuakin, eivät enää haluaisi nähdä sormiaan punaisina.
        Kummallista sinänsä, 60 palstalla siitä täytyy olla jo 45v. vähintään, vierailevilla vanhuksillame jo 55v.....:)"

Tässä pikauusinta. Jospa nyt aukeaisi ajatukseni, jonka taisit kyllä ymmärtää hyvin.
        Kommentistasi päätellen.
        Tuo uusinta kattaa myös sormipelin josta laitoit säälittävän haukku-yrityksen.

Näin vanhalle ja fiksulle, kuten minä, ei kannata yrittää.
        Saat vain itsellesi pahan mielen lapsellisuudestasi.
        H.

• "hilipalipippa"
        hunksz kirjoitti:

"hilipalipippa"

"Naisenpuutteeni saattaa siitä johtuakin, eivät enää haluaisi nähdä sormiaan punaisina.
        Kummallista sinänsä, 60 palstalla siitä täytyy olla jo 45v. vähintään, vierailevilla vanhuksillame jo 55v.....:)"

Tässä pikauusinta. Jospa nyt aukeaisi ajatukseni, jonka taisit kyllä ymmärtää hyvin.
        Kommentistasi päätellen.
        Tuo uusinta kattaa myös sormipelin josta laitoit säälittävän haukku-yrityksen.

Näin vanhalle ja fiksulle, kuten minä, ei kannata yrittää.
        Saat vain itsellesi pahan mielen lapsellisuudestasi.
        H.

vanhalle ja viksulle.
        Ymmärrän halausi sormettaa aina uudelleen
        oma asiasi kalastaa haluava silli halukas ja rikkoa 45 vuoden saamaton putki
        mätiä pöytääsi
        luulen ma

• oletko täysjärkinen

Hyvä alotuksen tekijä !!!

Ei voi kun nauraa h ö r ö n a u r u a HAHAAAAAAA HHHHHAAAAAAAAAAAHHHAA,,,
      älä viitti naurattaa terveitä ihmisiä HA HAH HAA;;;;

vain sairaan puolison ollessa kyseessä tulee häntä auttaa.

• No omapa on valintasi. Minä en kyllä päästäisi ketään lautaselleni sorkkimaan. Ravintolat ovat sitten asia erikseen...

• lihakastike

Sorkkimaan! Minä kuorin perunat ennen, kuin asetan lautasen mieheni eteen. Siinä onkin kaunis näky, kun ruoka-aineympyrän kaikki osaset ovat kasassa. Maistuis varmaan sullekin...

• lihakastike kirjoitti:

Sorkkimaan! Minä kuorin perunat ennen, kuin asetan lautasen mieheni eteen. Siinä onkin kaunis näky, kun ruoka-aineympyrän kaikki osaset ovat kasassa. Maistuis varmaan sullekin...

Mä kyllä nauroin kippurassa tolle Yohuuhkajan sorkkimiselle!

Niin hyvin lohkastu :DD

• becob^^

Tämän on oltava provo. Runsas mielikuvitus on köyhän ainut huvitus, lauletaan jossain renkutuksessa tähän se sopii.
      Kun liikaa passaat keksii miehesi mitätahansa menoja ettei tarvitse olla palveltavanasi. Hän selvästi ärsyyntyy siitä ja sinä et varoitussingnaalia halua ymmärtää. Satuile nyt kuitenkin lisää.

• Sulla on sopiva mies

Oletpa saanut oikean miehen, etkä vätystä. Kuka haluaa lammasmaisen miehen?? Tosi mies ei kaipaa perunan kuorijaa, olisit tyytyväinen.

• puolipäinen.

Puretko potut hänen puolestaan?
      Mikset käy töissä hänen puolestaan?

• virheestä oppinut

ei kannata kuoria, sillä miehelle tulee aika pitkäks ja menee vieraisiin...

• huumoria välillä

silläkös emännät oli ennen lihavia, kun saivat syödä pitkin päivää ja vauraan talon merkkihän oli lihava isäntä ja emäntä :),mutta isäntä liho kun oli renki talossa..

• '''''''''
        huumoria välillä kirjoitti:

silläkös emännät oli ennen lihavia, kun saivat syödä pitkin päivää ja vauraan talon merkkihän oli lihava isäntä ja emäntä :),mutta isäntä liho kun oli renki talossa..

Niinhän ennen sanottiin. Miten se naapurin pulska ja punaposkinen isäntä kuoli kesken ikäänsä.

No, kun se oli ylipainoinen ja sillä oli verenpainetauti.

• KUULUUKO??????

Kuuluuko naisen aina laittaa ruokaa - aina tiskata - aina siivota pöytä - aina siivota vessat - aina imuroida - aina pyyhkiä pölyt - aina pestä lattiat - aina viedä roskat - aina huolehtia kotieläimistä - aina pestä pyykit - aina silittää - aina leikata nurmikko - aina haravoida - aina tehdä lumityöt - aina tampata matot - aina tehdä ruokaostokset - aina maksaa laskut - aina kerätä toistenkin huolimattomasti jätetyt tavarat ja vaatteet - aina hoitaa lapset - aina osallistua lasten harrastuksiin ja koulun vanhempainiltoihin/tapahtumiin - aina arkiaamuina lähteä töihin? häh? KUULUUKO?

• meeriamanda

Olet niin oikeassa. Luin kirjoituksesi avokilleni ja hän totesi et jos nainen piiaksi ryhtyy ... piikana pysyy. Avioliitossaan aikoinaan kuullut samaa liturgiaa, kun kaikki olisi pitänyt tehdä vaimon lukujärjestyksen mukaan jne.

Minen ´naputa´ mut osaan kolistella pirhanan lujaa juurikin hyvän matsinaikana telkkua tuijottajaa tahalleen häiriten. Olen huomannut ajat sitten sen tehneen tehtävänsä :)

Ja kyllä avokin äiti kuori pojilleen ja miehelleen perunat niin kauan kuin pojat kotona asuivat. No he olivat sitä jo nurmenalla nukkuvaa sukupolvea.

• Namispuuppeli

KUULUU !

Jos naisella ei ole MIESTÄ, ja on tuollainen omaisuus.

• illan piristys
        Namispuuppeli kirjoitti:

KUULUU !

Jos naisella ei ole MIESTÄ, ja on tuollainen omaisuus.

=D

• KUULUUKO luetella töitä ja rakentaa VAKANSSEJA?????

Se tekee joka osaa ja joka on tilaisuudessa tekemään!

Tilanteet ja olosuhteet vaihtelevat ja vakanssien rakentaminen tekee asiat vaikeiksi.

Esimerkiksi meillä, vaimon ollessa lasten kanssa kotona, minä osallistuin vain viikkosiivoukseen ja huolehdin pihatöistä.

Rakentamisen alkuvaiheessa murtui nilkkani. Vaimo oli jo aikaisemmin hankkinut sekundaeristeet, talon tiilet ja kaikki keittiökoneet ja kalusteet, halvalla.
        Tuon 2,5kk hän hoiti kaikki rakennuksen vaatimat touhut ml. osa aputöistä.

Vaimon mentyä iltatöihin, olin luonnollisesti lasten kanssa ja teimme heidän kanssaan viikkosiivoukset.

Ollessani 12-vuotta töissä muualla ja vain viikon loput kotona, en tehnyt mitään.
        Vaimo ja lapset hoitivat kaiken, sisä- ja ulkotyöt.

Laiskistuttuani 11-vuotta sitten koti-isäksi, olen hoitanut kaiken muun paitsi rättihuollon.
        Mm. suunnittelen viikon ruokalistat, teen ostokset ja valmistan pöperöt kattausta ja tarjoilua myöten.
        Siivouksessa vaimo pyyhkii pölyistä suurimman osan.

Rättihuollossakin silitän omat vaatteeni ja teen pieniä paikkauksia.

Koko ajan olen vastannut ja huolehtinut perheeen toimeentulosta ja autoon liittyvistä touhuista sekä taloon/asuntoon kuuluvista kohennuksista.

Nyt lähden viemään vaimoa labraan.
        Matkaa on 2,5km joten ei se olisi mahdoton käveltäväkään ja bussipysäkkikin on 100m:n päässä.
        Kotiuduttuani jätti vaimi ajokorttinsa uusimatta.

Joten, jumaliste, minä inhoan töiden lajittelua ja vakanssiajattelua!
        Minun työni, sinun työsi? Paskaa!!!!!!!!!!!!

• annamunkaikkikestää'

Voikkul....

Tuossa iässä vielä noin lapsellinen. Tietenkin äiteemuori on laittanut sukat ja kengäkin jalkaan ja niistänyt nenänkin uloslähtiessä.

Jos ei tuon ikäinen mies osaa itse kuori pottujaan ja levittää voita leivän päälle, niin on aika tumpelo ja pois passattu. Kuorikoon itse pottunsa ja tehköön voileipänsä ja/tai olkoon ilman. Eiköhän se nälkä aja opettelemaan.

• Älä heevetti voitele mitään leipiä, varsinkaan jos miehesi on selkeesti sanonu, ettei sitä halua.

Loukkaat hänen aikuisuuttaan.

Vaikka provolta tää alotus nyt vaikuttaa.

Mä rasvaan ukkoni koivet, ne pitää ihosairauden vuoks rasvata joka pv, mut vaan siks, etten jaksanu katella ku se teki sen ite niin "amatöörimaisesti"

:D

• Hehe hauska provo aloitus.
      Mä taas pureskelen ruuankin valmiiksi ukolleni ettei sen hampaat vain kulu.

• Pikku rouvan surut

No siitä vaan, kun kerran olet ryhtynyt äidiksi ukollesi. Siinä riittää sarkaa. Koska olet ajatellut olla tasavertainen vaimona vai pyyhitkö miehesi pyllynkin? Ennustan,että valitsemallasi uralla riittää itkua, jollei miehesi kyllästy äitiyteesi ja katsele vaimoa tosi naisesta. Se ei ole mikään ihme, jollei hänestä huomassasi ole jo kehkeytynyt täysi tumpelo. Parasta nyt lirauttaa taas pikku itkut.

• Älä unohda kengännauhoja!

Asiasta vakavasti.
      Isäni oli täysin äitini jyrän alla.
      Kuitenkaan isäni ei saanut edes kaadetuksi kahvia kuppiinsa.
      Ruokapöydässä isäni oli kunkku eikä puuttunut keittiö- eikä pyykkitouhuihin mutta missään muussa asiassa hänellä ei ollut mitään sanomista.

Me. kaikki kolme miehenpuolta, veimme avaamattomat tilipussit äitini kouraan ja anoimme rahaa tarve perustellen.
      Likimainkaan aina ei anomusta hyväksytty sellaisenaan.

Mielipiteeen vapaus oli, kunhan sen piti omanaan.

• Hellanduudelis sendään...

• ,,,,

Luonnollisesti, aina kuorin näppäräsormisena mieheni perunat.
      Tosin, sillä välin hän laittaa vaikkapa pesukoneeseen pyykkiä pyörimään.
      Mahdollinen kastikekin on usein hänen valmistamaansa.
      Kastikkeen nesteosaa hän ei halua.
      Leipiään, sen harvan kerran, kun hän niitä syö, en saa voittaa.
      En osaa tehdä sitä hänen haluamallaan lailla, eli laidasta laitaan
      sileästi ja samalla volyymillä.

• Kuuluu. Voin sen toisaalta minäkin tehdä vaimolle.

• Rimmir tänään

Mun poikapa ei osaa edes kuorimattomia perunoita keittää :=)

• Namispuuppeli

Tehdäänpä tästä arvaus.

Kummassa on vika, pojassa, vai vanhemmissa jos ei osaa perunoita keittää ?

• Rimmir tänään
        Namispuuppeli kirjoitti:

Tehdäänpä tästä arvaus.

Kummassa on vika, pojassa, vai vanhemmissa jos ei osaa perunoita keittää ?

No lähinnä tarkoitin ettei hänen perheensä koskaan keitä perunoita kuori päällä, aina kuorivat ensin ;)mutta hassu kyllä, voivat tehdä lohkoperunoita joissa kuoripäällä ja niitä ei kukaan kuori toisilleen.

• avkt..-l

Ei kuulu.

• Tilja K

No ei kuulu! Miksi perunat pitäisi ylipäätänsäkään kuoria? Itse syön keitetyt ja uuniperunat aina kuorineen. Silloin ne maistuvat parhailta.

Jos vielä alat pureksia miehesi ruoat, niin sulle hevosetkin nauraa.

• tiina...

sama täällä meillä syödään perunat kuorineen sillon ne on sentään jonkun makusia eikä niitä kenenkään lautaselle valmiiks laiteta jokainen voi ottaa niin paljon tai vähän kun ite haluaa jos ei alotus ollu provo niin alottajalla on ja on ollut pakonomainen tarve tehdä itsestään korvaamaton mutta kaikki vaan ei tykkää siitä että tehdään kaikki puolesta alotukseta ei myöskään käyny selville mihin se eka mies hävis kun on menossa mukana uus avomies eka varmaan halus ruveta ite päättään mitä lautaselleen laittaa ;)))))

• tartarrak

Ei kuulu. Neljä ensimmäistä vuotta passasin.Saunassa pesin hänen hiuksetkin.
      Sitten aloin ajatteleen, et mitä ihmettä teen ja mitä itse siitä saan, en niin mitään. edes kiitosta.
      Pikkuhiljaa jätin tekemättä, en kuorinut perunoita en laittanut voileipiä en passannut millään lailla.
      Nykyisin en kata edes pöytää, pyydän kyllä syömään mutta kai aikuinen ihminen saa itsekin lautasen ja muutkin tykötarpeet mitä ruokaillessa tarvii.
      Ei minuakaan passata.

No minun mieheni on jo, kait, tottunut tähä nykyiseen, hän ei valita eikä myöskään vaadi, kuorii kiltisti perunansa ja tekee leipänsä.
      Niin, harvoin kyllä keitän kuoriperunoita.
      On kyllä hieman säälittävän näkiönen ährtäessään niiden perunoiden kanssa ja kuoret missä sattuu.

On joskus keittänyt itse kuoriperunoita, ja hampaissani narskahtaa hiekka mutta en minäkään valita, kiittelen ja kehun.
      Hä on kuitenkin ihan rakastettava mies, olen josku sanonutkin hänelle, et en ole piiaksi hänelle tullut vaan rakastajaks. Hän hymyili .

• Namispuuppeli

Hyi hyii, mitä te syötätte miehillenne, minulle käy vaan kalja ja roiskeläpät.

• miehensä vaimo

Tuo on tosimiehen puhetta jos mikä .

• Ykä Kymäläinen

Ja kalijaa pitää olla käteen tölkki, kun mies alkaa katsoa uutisia.

• ``````

Sehän on sitten kuin Archie Bunkerilla?

• vaimokoäiti

Voi taivahan talikynttilät. Onko miehesi lapsesi, Väännä vaan itkua ja kasva itsekin aikuiseksi,

• Hei eipäs nyt aliarvioida lapsia. Jokainen itseään kunnioittava kolmivuotias "osaa" kuoria perunat itse.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Hei eipäs nyt aliarvioida lapsia. Jokainen itseään kunnioittava kolmivuotias "osaa" kuoria perunat itse.

Kuopus oli eilen työpaikalla avannut ruokapakin ja oli laittamassa sitä mikroon lämpiämään, työkaveri oli katsonut pojan evästä ja tuumannut.. oikein kotiruokaa...äidinkö tekemää. Pojalla oli ollut mukana omatekoista pastaa ja jauhelihakastiketta.

Pipopäisiä poikiakaan ei saa aliarvioida.

• meeriamanda
        Paloma.se.co kirjoitti:

Hei eipäs nyt aliarvioida lapsia. Jokainen itseään kunnioittava kolmivuotias "osaa" kuoria perunat itse.

Kyllä jos niitä perunoita keitettäisiin ja annettaisin lapsen osata. Sinulta on varmaan jäänyt hiljakkoin telkkuohjelma näkemätä jossa koulujen ruokalistoista puhuttiin ja haastateltiin keittolan henkilökuntaa. Eivät osaa kuoria alakoululaiset, tuli selväksi
        .
        He halusivat pastaa, makaronia, pitsaa ... kala oli ihan tuntematonta syötävää, samoin lihasoosikastikkeet, laatikoista vain lihamakaroni kelpuutettiin.

Eli eineksiä tai valmisruokia ovat tämänpäivän lapsoset oppineet syömään, eikä heidän vanhempansa osaisi mitään kotiruokia tehdäkään. Näin minulle on mon mon
        nuoriäiti kertonut kun ´kentällä´ vielä liikuin. Usea kertoi aikataulusta, hakevat tarhasta viideltä, kauppaan ja kotiin. On vain hetki aikaa olla lastenkanssa kun kahdeksalta nukkumaan heidät laittavat, haluavat selviytyä ruokapuolesta vaivatta ja viettää aikaa oleilemiseen yhdessä. Sen jälkeen jyllää pyykkikone, ja lasten aamuisia vaatteita laitellen, ei jaksa enää esivalmistella huomisen ruokaa.

En kyllä yhtikäs kadehdi nykyäidin arkea.

• meeriamanda kirjoitti:

Kyllä jos niitä perunoita keitettäisiin ja annettaisin lapsen osata. Sinulta on varmaan jäänyt hiljakkoin telkkuohjelma näkemätä jossa koulujen ruokalistoista puhuttiin ja haastateltiin keittolan henkilökuntaa. Eivät osaa kuoria alakoululaiset, tuli selväksi
        .
        He halusivat pastaa, makaronia, pitsaa ... kala oli ihan tuntematonta syötävää, samoin lihasoosikastikkeet, laatikoista vain lihamakaroni kelpuutettiin.

Eli eineksiä tai valmisruokia ovat tämänpäivän lapsoset oppineet syömään, eikä heidän vanhempansa osaisi mitään kotiruokia tehdäkään. Näin minulle on mon mon
        nuoriäiti kertonut kun ´kentällä´ vielä liikuin. Usea kertoi aikataulusta, hakevat tarhasta viideltä, kauppaan ja kotiin. On vain hetki aikaa olla lastenkanssa kun kahdeksalta nukkumaan heidät laittavat, haluavat selviytyä ruokapuolesta vaivatta ja viettää aikaa oleilemiseen yhdessä. Sen jälkeen jyllää pyykkikone, ja lasten aamuisia vaatteita laitellen, ei jaksa enää esivalmistella huomisen ruokaa.

En kyllä yhtikäs kadehdi nykyäidin arkea.

Nojoo, mä syön lasten kaa koulun ruokasalissa joka arkipäivä ja totuus on että monet ei osaa kuoria (kuoriperunoita in keskimäärin kaksi kertaa viikossa), toiset osaa mutta ei viitsi ja jotkut kuorivat näppärästi, nää on siis alakouluikäisiä.

Lastenlasten päiväkodissa opetetaan kuorimaan ja viisivuotias osaa kuoria perunansa eikä HALUA että kukaan muu sitä tekee. Kolmivuotias napittaa silmiin ja sanoo että jag kan SJÄLV, vaihtelevalla menstyksellä.

Kouluruuasta: kyllä on mennyt aivan liian einesvoittoiseksi.Liikaa kebabbeja, chicken nuggets, makkaroita. Kalaa tarjotaan kerran viikossa, soppaa torstaisin. Salaattipöydässä käynti pakollinen. On kuitenkin budjetin rajoissa monipuolista ja ravitsevaa.

• Namispuuppeli
        Paloma.se.co kirjoitti:

Nojoo, mä syön lasten kaa koulun ruokasalissa joka arkipäivä ja totuus on että monet ei osaa kuoria (kuoriperunoita in keskimäärin kaksi kertaa viikossa), toiset osaa mutta ei viitsi ja jotkut kuorivat näppärästi, nää on siis alakouluikäisiä.

Lastenlasten päiväkodissa opetetaan kuorimaan ja viisivuotias osaa kuoria perunansa eikä HALUA että kukaan muu sitä tekee. Kolmivuotias napittaa silmiin ja sanoo että jag kan SJÄLV, vaihtelevalla menstyksellä.

Kouluruuasta: kyllä on mennyt aivan liian einesvoittoiseksi.Liikaa kebabbeja, chicken nuggets, makkaroita. Kalaa tarjotaan kerran viikossa, soppaa torstaisin. Salaattipöydässä käynti pakollinen. On kuitenkin budjetin rajoissa monipuolista ja ravitsevaa.

Miten on, saako Ruotsissa vanhukset tuollaisia pöperöitä, siis noinkin hyviä kun kouluissa ?

Täällähän ne on pelkkää makaronivelliä, kuten kouluissakin oli 50-luvulla.

Siksihän täällä vaativat vangit vanhainkoteihin, ja vanhukset vankiloihin.

• Namispuuppeli kirjoitti:

Miten on, saako Ruotsissa vanhukset tuollaisia pöperöitä, siis noinkin hyviä kun kouluissa ?

Täällähän ne on pelkkää makaronivelliä, kuten kouluissakin oli 50-luvulla.

Siksihän täällä vaativat vangit vanhainkoteihin, ja vanhukset vankiloihin.

Ei ensikäden tietoa.
        Olettaisin että samantyyppistä laitosruokaa kuin kouluissakin. Makkarastroganoffia, perunamuussia, seitä kastikkeessa, lihapullia, riisiä ja salaatteja. Torstaisin hernerokkaa ja lettuja.

• meeriamanda
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ei ensikäden tietoa.
        Olettaisin että samantyyppistä laitosruokaa kuin kouluissakin. Makkarastroganoffia, perunamuussia, seitä kastikkeessa, lihapullia, riisiä ja salaatteja. Torstaisin hernerokkaa ja lettuja.

Monissa kaupunkimme koulukeittoloissa tehdään myös vanhuksille ruoat. On otettava huomioon ettei monellekaan voida antaa tekareita enää suuhun ... tukehtumisvaaranvuoksi, hekun kielellään niitä mielellään lonksuttelevat.

Ruoan on oltava murusta, soseista ja helposti nieltävää. Pöllöähän on tarjotakaan jotain pitsaa, kepappia tms. he haluavat juurikin läskisoosia muusilla, niitä perinteisiä vanhanajan ruokia. Uskomatonta sotaa on käyty mielipidesivustolla mikä on vanhusten ruokaa? Mielestäni pitää kunnioittaa iäkkään viimeisiä elinvuosia jopa ruokavalinnoilla.

Mut nyt tulee Faktalta, Paranormaalit lapset... olen kiinnostunut näistä asioista.

• Namispuuppeli
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ei ensikäden tietoa.

Jaa, mulla on kyllä hyviä muistoja "ruotsalais-laitos-sapuskoista" Sellaisesta paikastakun
        AMU-center i Liljeholm, alltså i Stockholm.

Mutta sehän oli jonkin sortin aikuiskoulutuskeskus, ja noi oppilaat valmisti ne ruuat.

Niin nämä kokemukset ovat sieltä kultaiselta 70-luvulta, jolloin Namispuuppelikin oli niin ylös otettu et ei aina tiennyt missä oli milloinkin. ;)

• 1943
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kun esikoiseni oli menossa kouluun 1987, koululta tuli kirje, missä selostettiin, mitä koululaisen pitää osata. Piti mm. osata kuoria perunat. Oli sitten ensimmäinen vanhempainkokous ja opettaja oli kauhuissaan, kun pojat söivät perunat kuorineen. Sanoin hänelle, ettei ole katasrofi, senkun syövät, jos niin maittaa. Saavatpahan kuitua enemmän. Omille lapsilleni kouluruoka on maittanut sekä ala-asteella, yläasteella, että lukiossa.

• Namispuuppeli kirjoitti:

Jaa, mulla on kyllä hyviä muistoja "ruotsalais-laitos-sapuskoista" Sellaisesta paikastakun
        AMU-center i Liljeholm, alltså i Stockholm.

Mutta sehän oli jonkin sortin aikuiskoulutuskeskus, ja noi oppilaat valmisti ne ruuat.

Niin nämä kokemukset ovat sieltä kultaiselta 70-luvulta, jolloin Namispuuppelikin oli niin ylös otettu et ei aina tiennyt missä oli milloinkin. ;)

Kyllä täällä valitetaan paljon kouluruuista, mutta itse en allekirjoita väitettä että kouluruoka täällä olisi jotain ala-arvoista mössöä. Tavallista arkiruokaa kouluissa tarjotaan, muslimeille omat sapuskansa, halal-safkat erikseen. kaikille allergikoille omat ruokansa. maitoa ja vettä juotavaksi. Näkkäriä viittä eri sorttia. Salaattipöytä jossa on tuoreita vihanneksia. Aamulla puuroa tai muroja, pehmeää leipää ja näkkärisortteja. Margariininappeja. Viiliä tai jugurttia. Leivän päälle kinkkua, juustoa tai maksapasteijaa suolakurkun kera. Kananmunaa ja kaviaaria. Muslimeille omat makkaransa. Välipalalle voileipää ja päällysteitä. Maitoa. Hedelmä.
        Kaikki kouluruoka on ilmaista, siis verorahoilla maksettua ja budjetit on tarkat.
        MUTTA: nykyajan muksut eivät laita suuhunsa mitä tahansa. Joillekin ei kelpaa juuri mikään, paitsi näkkäri ilman päällysteitä ja vesi. Äitikin sanoo että on ajateltava "linjoja".

• merukki.
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kyllä täällä valitetaan paljon kouluruuista, mutta itse en allekirjoita väitettä että kouluruoka täällä olisi jotain ala-arvoista mössöä. Tavallista arkiruokaa kouluissa tarjotaan, muslimeille omat sapuskansa, halal-safkat erikseen. kaikille allergikoille omat ruokansa. maitoa ja vettä juotavaksi. Näkkäriä viittä eri sorttia. Salaattipöytä jossa on tuoreita vihanneksia. Aamulla puuroa tai muroja, pehmeää leipää ja näkkärisortteja. Margariininappeja. Viiliä tai jugurttia. Leivän päälle kinkkua, juustoa tai maksapasteijaa suolakurkun kera. Kananmunaa ja kaviaaria. Muslimeille omat makkaransa. Välipalalle voileipää ja päällysteitä. Maitoa. Hedelmä.
        Kaikki kouluruoka on ilmaista, siis verorahoilla maksettua ja budjetit on tarkat.
        MUTTA: nykyajan muksut eivät laita suuhunsa mitä tahansa. Joillekin ei kelpaa juuri mikään, paitsi näkkäri ilman päällysteitä ja vesi. Äitikin sanoo että on ajateltava "linjoja".

voi lapsiparkoja..vesi.

• avkt,,kk,

Haluan auttaa kuorimisessa, hän ei halua?

obs. ei vaimo.

• oijjoijjakka

Perunat kannattaa syödä kuorineen ja leivän päälle ei mitään. Näitä neuvoja noudattaen, voit vielä vuosien jälkeen leikitellen miettiä perunoiden kuorimista ja rasvan levittämistä ihanan rakkautesi leivän päälle. Avomies on ukottunut, mutta pysynyt vireänä. Suoli toiminut hyvin kaikki nämä yhteiset rakkauden vuodet ja jumalattoman suurta ihramahaa ei ole kertynyt hänen vyötäisilleen ; /

• 1943

Niin kovin suurta eroa ravintopitosuudessa ei ole kuorineen ja kuorittuina keitettyjen perunoiden välillä. Pääasia on, että syö perunaa ja mieluiten juuri keitettyinä. Uuni- ja lohkoperunat kypsennän kuorineen, lohkoperunat syönkin kuorineen. Kaikista karppaamisideoista huolimatta peruna on suomalaisen perusruokaa. Noissa rasvajutuissa kokonaisuus ratkaisee eli kohtuudella.

• lihakastike

Muistakaa poistaa vihreät kohdat perunoistanne! Mikäli ihminen söisi koko vuoden solaniiniannoksensa (perunan vihreä osa) kerralla, hän kuolisi.

Minulle mieheni terveys on ensiarvoisen tärkeä asia!

• Annostus a ja o
        lihakastike kirjoitti:

Muistakaa poistaa vihreät kohdat perunoistanne! Mikäli ihminen söisi koko vuoden solaniiniannoksensa (perunan vihreä osa) kerralla, hän kuolisi.

Minulle mieheni terveys on ensiarvoisen tärkeä asia!

Kukaan ei syö vuoden peruna-annosta yhdellä kertaa. Mikäli ylität itsehoitolääkkeessä Panadol, suurimman suositellun vuorokauden annoksen, joka ei ole suuri, maksa vaurioituu yksi kerta riittää. Panadol on maksatoksinen.

• lihakastike
        Annostus a ja o kirjoitti:

Kukaan ei syö vuoden peruna-annosta yhdellä kertaa. Mikäli ylität itsehoitolääkkeessä Panadol, suurimman suositellun vuorokauden annoksen, joka ei ole suuri, maksa vaurioituu yksi kerta riittää. Panadol on maksatoksinen.

Eihän perunakaan yleensä ole vihreä.

• 1943

Eiks nää oo niitä parisuhteen sisäisiä juttuja? Ihmisten ilmoilla miesystäväni häpeäisi, jos moista yrittäisin. Mieluummin hän passaa minua eli esim. tuo juoman samalla kuin omansakin noutopöydästä. Perunat kuorin kaikille, sillä en itse pidä kuorineen keitetyistä.

• kaikkea sitä kuulee

vastaus alottajalle:

ei kuulu, !!!!!!!!!!!
      varsinkaa jos on selkeästi ilmoittanua ettei halua valmiiksi kuorittuja perunoita,

sairaat on eri asia , heitä joutuu myös syöttämään.

• |||||
    • Uusi avomies? Vanha kuoli yksipuoliseen ruokavalioon?

• tupu

Jos ei miehet saa perunaa kuorittua olkoot syömättä.

• lapso

Yli kuusikymppinen isäni naureskeli naapurin miestä, joka tuhersi perunankuorimisen kanssa, kun ei oikein osannut. Kertoi että vaimo kuorii hänelle kotona aina perunat. Kyllä se oli hupaisaa meistä lapsista ja isää myös kovasti nauratti ja hän piti tuota miestä todella nolona tapauksenta. Isäni on hyvin sovinnainen ja vanhanaikainen ikäisekseen, mutta jotain rajaa hälläkin...

• Kati 27

Voihan sitä kuoria perunat ja vaikka pureskella valmiiksi jos ihan oikeesti ei ihmisellä ole mitään omaa tai tärkeämpää tekemistä. Vanhainkodit on täynnä syötettäviä mummoja ja pappoja jotka ei oikeesti itse pysty. Siinä ois vaihtoehtoa.
      Yks äiti

• "lapso"

Täällä nauretaan jo, miksi haluat tehdä itsesikin naurettavaksi?
      H.

• lapso

Et tainnut ihan ymmärtää mitä kirjoitin? Lyhyesti: Se naapurinmies oli se naurunalainen. ;)

• erl-aaroni
        lapso kirjoitti:

Et tainnut ihan ymmärtää mitä kirjoitin? Lyhyesti: Se naapurinmies oli se naurunalainen. ;)

itsehän sinä itsesi tyhmäksi teet kun noin tarkkailet toisten asioita,ja isäs kanssa näköjään pikkusielu.

• Mom

Kuuluu ja kuuluu...sehän on hyvästä tahdosta ja hellyydenosoitus. Oma kuopus kun tulee harkoista (20v) niin kyllä kuorin perunat ja istun vieressä ja kaadan maitoa hänen lasiin kun hän tyhjentää niitä aika monta. Hänellä on yleensä kauhea nälkä kun on uurastanut jäällä. Jos olen kotona palvelen ja mielellään mutta en aina tietenkään kun olen töissä.

Olen nainen olen fixu olen työssäkäyvä hyvätuloien ja tietenkin ois eri asia jos minulle KUULUIS nää hommat mutta minä haluan istua ja kuunnella oman mussukan juttuja ja samalla kantaa safkaa ja olen iloinen kun mamin ruoka on maailman parasta :)

• karhunpalvelusta,,,

Ymmärrän toki halusi passata, vaan opettaahan meidän vanhempien pitäisi jälkipolveamme selviytymään ominneuvoin elämästään kuin myös avioliitossa elämisestä.
        Vaimo ei kenties ala äidiksi pojallesi, jos mistä niin kotitöistä riidellään eniten.
        menetkö nuorenparin kotiinkin häsläämään passariäitinä? Meiltä olisi sellainen anoppi lähtenyt hyvin nopeasti ulkopuolelle, ja tulisi vain kutsuttuna jatkossa.

• karhunpalvelusta,,, kirjoitti:

Ymmärrän toki halusi passata, vaan opettaahan meidän vanhempien pitäisi jälkipolveamme selviytymään ominneuvoin elämästään kuin myös avioliitossa elämisestä.
        Vaimo ei kenties ala äidiksi pojallesi, jos mistä niin kotitöistä riidellään eniten.
        menetkö nuorenparin kotiinkin häsläämään passariäitinä? Meiltä olisi sellainen anoppi lähtenyt hyvin nopeasti ulkopuolelle, ja tulisi vain kutsuttuna jatkossa.

Miten opetit lapsesi selviytymään omin neuvoin elämästään ja avioliitossa elämisestä?

• Herää kysymys.

Miksi et keittäisi jo kuorittuja perunoita? Se vasta olisi luksusta,kuten myös se,että kattaisit annoksen kauniisti lautaselle. Ehkä et sittenkään halua oikeasti esittää hyväntahtoisuuttasi miehellesi,koska et ole näitä pieniä nyansseja oivaltanut. Miehestään aidosti pitävä nainen kattaa kauniisti,niin aamiaispöydän kuin päivällispöydän,unohtamatta kauniisti aseteltua ruoka-annosta lautaselle. Näin meillä,kuinkas teillä?

• --

Kuoriperunat ovat terveellisempiä.

Minä ajattelen mieheni terveyttä.

• sipsipellon poika
        -- kirjoitti:

Kuoriperunat ovat terveellisempiä.

Minä ajattelen mieheni terveyttä.

Juuri näin. Sanotaanhan että paras osa perunasta on juuri siinä kuoren alla. Kuoren päällähän ei ole juuri mitään.

• kaks aikuista

Ja miksi aikuiselle ihmiselle pitää kuoria perunat,jo hyvinki pieni lapsi haluua tehä monia asioita ite. Musta tuntuu tmiehen alistamiselta ja nöyryytykseltä kuoria hänelle parunat ja tehä leivät valamiiksi... Nainen hakee myötätuntoa tommosella käytöksellä.

• Alistanko vaimoani ruotiessani hänelle valmiiksi kalat ja kokonaisen kalan palat?
        Jopa kirjolohen!

Nisäkkäiden lihat leikkaan valmistusvaiheessa valmiiksi paitsi kokonaisina paistetut fileet ja paistit jotka leikkaan annostelun yhteydessä.

Meneekö palveluni överiksi ja alistavaksi?

• ihana nainen

olet tosi symppis muuta meille!

• Minna

Mitäs keität kuorineen.... Hih : )

• .

alottajalle :

ehdottomasti kuuluu, ja suu pyyhkiä, sekä nokasta räkaä ku roikkuu.

jos kieltäytyy on keksitty kaulin jolla humauttaa ottaan muutaman kerran eiköhän se siitä tokene.

• Pirre*

Jos toinen ei saa niitä itse kuorittua, tai se on hyvin hankalaa, niin siinä tapauksessa "kuuluu", tai mie ainakin kuorin..ennenkuin kerään ne perunat lattialta..
      :(

Terveet ihmiset kuorii itse..

• ---pampula---

Mies pitää autoaan kuin naistaan. Pitääkö nainen autoaan kuin miestään?
      Pesen meidän auton ja passaan miestäni joka päivä. Mieheni ei tee kotona muuta kuin on vain.....sellainen sohvaperuna.

• rakasta kärsi ja

Koettu on, puolison sairaus kyllä vaatii kuorimaan perunat jopa syöttämään, pesemään, ja WC käynille kaveriksi, jos ei halua kakkaläjiä siivota lattialta.

Terveet ihmiset on aivan eriasia, ei puolisoa tule liikaa passata vaikka usein naiset siihen sortuvatkin helliessään rakastaa.

• aisivi

Jos mies ei saa itse kuorittua perunoitaan niin olkoon sitten kuorimatta. Ei ole oikein paapoa miestään ja mikä kumman velvollisuus naisella olisi siihen. Olin lähes 53 v. naimisissa kunnes mieheni kuoli v. 2010. Koskaan meillä ei tuollatavalla kumpikaan toista paaponut. Miehesi tekee ihan oikein kun ei halua sinun kuorivan hänen perunoitaan eikä levittelevän leivälleen voita. Avioliitto ei tarkoita että nainen tai sitten vastaavasti mies olisi toisen piika tai renki.

• vaikea immeinen

- mikähän sinäkin olet määrittelemään toisille mikä on oikein! Puhe piioista ja rengeistä osoittaa kuinka köyhä ihmisen tunnemaailma on ,alystä puhumattakaan.

Onkohan miehellä jokin itsetunto-ongelma kun pahastuu toisen palvelualttiudesta...

• perunat

tai pähkinät?

• jaahastämmönenprovo

Juu, kuuluu kuoria perunat ja voidella leivät. Ja tietty kuoria viinirypäleet, ottaa niistä siemenet pois ja laittaa valmisteltu rypäle suoraan miehen suuhun.

• porproo

Siksipä ostankin aina siemenettömiä viinirypäleitä, pienentää urakkaa.

• naiselle kuuluu

kuoria esiin miehensä banaani.

• nappilista

Siksihän on banaanissa vetoketju. Kyllä hän itsekin voi sen kuoria.

• qwertyuioåp

Kuoressa on kaikki vitamiini, älkää kuoriko niitä perunoita.

• tavallinen muija

Minä keitän aina kuorittuja perunoita koska on varoitettu kuorissa olevista lannoitteista ja muista myrkyistä joita eisaa pesemällä pois.

• stuppper

Kuoressa ovat kuidut ei vitamiinit.

• .........

minua äsrytti todella uusi miesystävä aikoinaan, kun hän laittoi valmiiksi juoman lasiin ja voileivät päällysti, myös laittoi itse haluamansa määrän voileipiä asetilleni, no eipä enää ole elämässäni mutta kaikilla omat tapansa, ja aina ei tiedä mitä toinen haluaa..

• ¨¨¨¨¨¨

voi hellunlettus pikku-täti mitä sinä oletkaan kärssii saanu..."itse haluamansa määrän"...buahahaahahaaaaaaaaaa

• rakastava puoliso

aloittajalla paha mielenterveysongelma ja jos miehelle ei ole, ei tuo suhde pitkään kestä! ONNEKSI!

• meeriamanda

Aloittaja on jo tunnistettu, kohan vedättää... kai jonkunlaista mielihyvää kokee kun jatkatte ketjua?

• porproo
        meeriamanda kirjoitti:

Aloittaja on jo tunnistettu, kohan vedättää... kai jonkunlaista mielihyvää kokee kun jatkatte ketjua?

Witsi, kun olen pöllö, en tunnista ilman nicciä ketään.
        Kuiskaa kissanvillan korvaani, no, et tietenkään.

"Kissanmintun iltatee"!

• Täällä sitä vain pottuja kuoritaan ; ) No, mikäpä hänessä, tuli mieleen pitääkin lakata kynnet ennen unimaan menoa.

• he

Ei enää vuonna 2000luvulla passailla. Koitas ajatella hyvä tyttö itseäsi äläkä ala olla naurunalainen.

• ;;

Kyllä passataan, vuorotellen.

• bertsy

Niin..nyt eletään itsekeskeisyyden aikaa - ei palvella.:P

• kuoriperuna

Voi hellan lettas sentään

• ilman muuta

Sitä varten se vaimo on,että kuorii potut.

• muut ilman

Ja sitä varten ukko, että keittää ne potut.

• ei potuta

pottuja olis, muttei ukkkoa :)

• pottu-nokka

Ei potut ukkoa kaipaa, vaan ukko pottuja.

• Anonyymi

Tiedätkö omasta mielestäni perunat tulisi kuoria perinteiselle tavalla jolla ne on jo tuhansia vuosia kuorittu. Eli kynsin ja hampain naama irvessä. Mutta ymmärrän että tämä tyyli ei kuulu kaikille. MUTTA jos haluaa osoittaa kunnioitusta esivanhemmilleen tämä on paras menetelmä

• Anonyymi

Tuosta provosoiduin!
      Kyllä tää -12 vuoden palvelualttius pitää viedä aivan uudelle tasolle ja osoittaa että -24 on kehitystä tapahtunut.
      Perunoiden kuorimisen jälkeen,aseta valmis annos lautaselle ja lautasen voi teipata vaikka hattuun kiinni,hattu päähän ja sitten vaan ulko ovelle kontalleen,odottamaan miestä töistä.Siinä kun mies nauttii ateriaansa niin samalla voi ottaa suikkiin,niin tulee lähes kaikki tarpeet tyydytettyä sujuvasti.
      Ps.itse kuorin perunani..
      Jannu-huoleton

• Anonyymi

On taantumuksellista kristillistä/natsistista ajattelua että miehet ja naiset ovat jotenkin erilaisia.

• Anonyymi

Tuo kommentti kyllä kaipaa selvennystä? Mielestäni naisen ja miehen eroavaisuudet ovat hyvinkin suuret,jos kyseessä on selkeästi mies/nainen.
        Fyysisesti eroja on paljon ja jopa ajattelutapa on lähes aina erilainen.
        On aikoinaan jauhettu paljonkin tasa arvosta ja paljon on asioita missä tasa-arvo on toteutunutkin.Muutamia esimerkkejä.
        Naisetkin voivat olla presidenttejä.
        Naisetkin osaavat ajaa autoa,rekkaa,junaa ja jopa lentokonettakin.
        Naisen paikka ei ole enää lasten kanssa kotona ja hellan ääressä.
        Nainen voi olla perheen "pää" Jota mies yrittää ohjailla.
        Nainen voi olla pappi,vaikka sitä on miesvaltainen enemmistö yrittänyt estää.Kummallista kyllä on se että joulupukiksi nainen on kelpuutettu aina,vaikka pukkikin on taruolento.
        Mitä haittaa siitä on jos nainen haluaa palvella miestään?
        Tai toisin päin,että mitä haittaa siitäkään on jos mies palvelee,tai jopa palvoo naistaan?
        Hemmottelu hetket on kaikille sallittuja..No ei ihan kaikille ehkä ja ainakaan petteri orpo ei ansaitse hemmottelua..
        Jannu-huolet-on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kommentti kyllä kaipaa selvennystä? Mielestäni naisen ja miehen eroavaisuudet ovat hyvinkin suuret,jos kyseessä on selkeästi mies/nainen.
        Fyysisesti eroja on paljon ja jopa ajattelutapa on lähes aina erilainen.
        On aikoinaan jauhettu paljonkin tasa arvosta ja paljon on asioita missä tasa-arvo on toteutunutkin.Muutamia esimerkkejä.
        Naisetkin voivat olla presidenttejä.
        Naisetkin osaavat ajaa autoa,rekkaa,junaa ja jopa lentokonettakin.
        Naisen paikka ei ole enää lasten kanssa kotona ja hellan ääressä.
        Nainen voi olla perheen "pää" Jota mies yrittää ohjailla.
        Nainen voi olla pappi,vaikka sitä on miesvaltainen enemmistö yrittänyt estää.Kummallista kyllä on se että joulupukiksi nainen on kelpuutettu aina,vaikka pukkikin on taruolento.
        Mitä haittaa siitä on jos nainen haluaa palvella miestään?
        Tai toisin päin,että mitä haittaa siitäkään on jos mies palvelee,tai jopa palvoo naistaan?
        Hemmottelu hetket on kaikille sallittuja..No ei ihan kaikille ehkä ja ainakaan petteri orpo ei ansaitse hemmottelua..
        Jannu-huolet-on

Testosteroni on myrkky.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Testosteroni on myrkky.

Purskahdin nauruun, kun luin tuon aloittajan otsakkeen! Elämme sentään jo 2000 lukua,
        ei enää kivikautta.
        Tasa arvo meillä on, emme naisetkaan mitään alempaa kastia.
        Lopeta nyt hyvä ihminen tuo miehesi turha passaaminen!!

• Anonyymi

Miehille kemiallinen kastraatio, loppuu maailman ongelmat.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      139
      4299
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2069
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2051
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      65
      1769
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1492
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      139
      1485
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      103
      1369
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1266
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1211
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1090
    Aihe