Valtakunnan vauva?

Saulille ja Jennille

Saammekohan pian sen
pienokaisen ensimmäisen

47

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saulille ja Jennille

      Jos pikku prinsessa olis lapsi tää
      niin ehkä Senni voisi olla nimenään :D

    • Joko tai

      Ovat olleet jo sen verran monta vuotta naimisissa, ja Jennillekin alkaa ikää tulla, että olisivat lapsia jo saaneet jos olisivat saadakseen. Eli joko vapaaehtoisesti valinneet lapsettomuuden (joka on entistä yleisempää nykyään, varsinkin liitoissa joissa toisella osapuolella jo on lapsia) tai sitten kärsivät lapsettomuudesta.

      Tietysti toivon että kyse on ensimmäisestä vaihtoehdosta, eli ovat päättäneet elää kahdestaan (plus koira tietysti! :-)

      • tai joko

        Hmm... itse oltuani 8 v naimissa synnytin esikoiseni 38 v ikäisenä ... olisiko ollut jo parempi jättää synnyttämättä?


      • __________
        tai joko kirjoitti:

        Hmm... itse oltuani 8 v naimissa synnytin esikoiseni 38 v ikäisenä ... olisiko ollut jo parempi jättää synnyttämättä?

        Olipa onneni, että anoppini pyöräytti pojan 43-vuotiaana.


    • DaddyFrank

      Valitettavasti ole sitä mieltä että Sauli-pappa on liian vanha aloittaakseen nyt uudelleen vauvan isänä.

      • Laitoit kirjaimiksi sen mitä ajattelin.
        Luulen ettei Saulia enää innosta vaippojenvaihto.
        On omansa jo suuriksi saanut.
        Tuopa se on aina se ikävä puoli nuorelle vaimolle, se haluis, mut mies 98% varmuudella ei


      • anjaniina_ kirjoitti:

        Laitoit kirjaimiksi sen mitä ajattelin.
        Luulen ettei Saulia enää innosta vaippojenvaihto.
        On omansa jo suuriksi saanut.
        Tuopa se on aina se ikävä puoli nuorelle vaimolle, se haluis, mut mies 98% varmuudella ei

        Luulen samoin.

        Itse en ainakaan enää haluais alkaa. Vaikka olen Sauliin verrattuna vielä ihan poikanen.


      • ?++?
        anjaniina_ kirjoitti:

        Laitoit kirjaimiksi sen mitä ajattelin.
        Luulen ettei Saulia enää innosta vaippojenvaihto.
        On omansa jo suuriksi saanut.
        Tuopa se on aina se ikävä puoli nuorelle vaimolle, se haluis, mut mies 98% varmuudella ei

        Eivätköhän he ole asiat jo valmiiksi miettineet?
        Mikä ihmeen iki-iäkäs nykyisin on 6-kymppinen?


      • DaddyFrank kirjoitti:

        Luulen samoin.

        Itse en ainakaan enää haluais alkaa. Vaikka olen Sauliin verrattuna vielä ihan poikanen.

        Tiedän 45-50 ikäsii miehiä jotka ei enää haluis lapsia, vaikka nuoren vaimon laittavatki.
        Saati sit mies joka on yli 60 ;)))
        Ehkäpä sen ikäset olis hyvinkin kypsiä vanhemmiksi, sitä en kiellä, mut ne yölliset heräämiset.
        Niin ja olishan se kiva jos isi vaik jaksas lapsen kans jotain pelatakin/leikkiäkki...


      • Kyllä niitä on
        anjaniina_ kirjoitti:

        Tiedän 45-50 ikäsii miehiä jotka ei enää haluis lapsia, vaikka nuoren vaimon laittavatki.
        Saati sit mies joka on yli 60 ;)))
        Ehkäpä sen ikäset olis hyvinkin kypsiä vanhemmiksi, sitä en kiellä, mut ne yölliset heräämiset.
        Niin ja olishan se kiva jos isi vaik jaksas lapsen kans jotain pelatakin/leikkiäkki...

        ja vieläpä esikoisen sai noin 62-63v, tyttö on nyt noin 3-4 vuotias.

        Tutkimukset väittää että vanhempi mies nuortuu tuollaisesta traumasta ?

        No tuo ainakin on aloittanut kunnostaan ok-taloa, ja ties mitä muuta pappa tekee.
        Muuten tuo tyttö nimittää isänsä oikealla etunimellä, satuin kuulemaan, kun olin samaan aikaan kadulla, kun hekin olivat kävelylenkillä.

        Ja, papparaisella on nyt aikaa hoitaa tyttöä, kun on jo ollut eläkkeellä sen aikaa kun toi tyttö on ollut olemassa. Joten ei heillä ole päivähoito ongelmia.


      • Kyllä niitä on kirjoitti:

        ja vieläpä esikoisen sai noin 62-63v, tyttö on nyt noin 3-4 vuotias.

        Tutkimukset väittää että vanhempi mies nuortuu tuollaisesta traumasta ?

        No tuo ainakin on aloittanut kunnostaan ok-taloa, ja ties mitä muuta pappa tekee.
        Muuten tuo tyttö nimittää isänsä oikealla etunimellä, satuin kuulemaan, kun olin samaan aikaan kadulla, kun hekin olivat kävelylenkillä.

        Ja, papparaisella on nyt aikaa hoitaa tyttöä, kun on jo ollut eläkkeellä sen aikaa kun toi tyttö on ollut olemassa. Joten ei heillä ole päivähoito ongelmia.

        Toki on, en sitä väitäkkään ja jos se olis sit iltatähti ja ainoa, niin sitä arvokkaampi.
        Muistan laitoksella naisen joka sai esikoisensa yli 50.
        Lasta pidettiin niin varovasti, että näki miten kallisarvoinen se oli ;)))
        Mut, jotenkin tuntuu, et sitä haluis olla lapsensa elämässä hiukan pitempään?
        Jos ymmärrät mitä tarkoitan.
        Tosin, eläähän moni 100-vuotiaaksikin...


      • ?++? kirjoitti:

        Eivätköhän he ole asiat jo valmiiksi miettineet?
        Mikä ihmeen iki-iäkäs nykyisin on 6-kymppinen?

        No on se.
        Siis oikeesti, varovasti arvoiden ikää on jäljellä 20 v...
        Ei se ehken iki-iäkäs ole, mut vanha...kyl se niin vaan on.


      • ++++
        anjaniina_ kirjoitti:

        No on se.
        Siis oikeesti, varovasti arvoiden ikää on jäljellä 20 v...
        Ei se ehken iki-iäkäs ole, mut vanha...kyl se niin vaan on.

        Kuka tietää päiviensä mitan, nuori tai vanha?

        Kuka, vielä paremmin jonkun muun?

        Ihan turhista turhimpaa miettiä muiden "lastentekoikää".

        Kaikin mokomin, jos on niin helppoa.


      • ++++ kirjoitti:

        Kuka tietää päiviensä mitan, nuori tai vanha?

        Kuka, vielä paremmin jonkun muun?

        Ihan turhista turhimpaa miettiä muiden "lastentekoikää".

        Kaikin mokomin, jos on niin helppoa.

        No niinpä on ;)
        On tärkeämpääkin mietittävää, mut kun aloittaja nyt teki tällaisen aloituksen, niin kommentoinpa sitä sitten.
        Jokaisellahan on joka asiasta mielipide, ei sillä, etteikö se vois muuttua jos joku muu sanoo hyvän perustelun...
        Turinaahan tämä vain on, ajanvietettä. Ei mitään kiveen hakattua totuutta ;)


      • tiina...
        ++++ kirjoitti:

        Kuka tietää päiviensä mitan, nuori tai vanha?

        Kuka, vielä paremmin jonkun muun?

        Ihan turhista turhimpaa miettiä muiden "lastentekoikää".

        Kaikin mokomin, jos on niin helppoa.

        vaikka se olis kuinka turhaa miettiä toisten lastentekoikää mutta kyllähän se niin on että nuorena ne lapset pitää tehdä kyllä se ihminen kumminkin jollailailla vanhemmiten köpsähtää mää tunnen sellasen kuusvitosen miehen jolla on uus setti menossa ja sillä on kaks koulupoikaa kun niitä näkee tuolla liikenteessä niin väkisinkin tulee mieleen että pappa on lähteny...


      • **
        tiina... kirjoitti:

        vaikka se olis kuinka turhaa miettiä toisten lastentekoikää mutta kyllähän se niin on että nuorena ne lapset pitää tehdä kyllä se ihminen kumminkin jollailailla vanhemmiten köpsähtää mää tunnen sellasen kuusvitosen miehen jolla on uus setti menossa ja sillä on kaks koulupoikaa kun niitä näkee tuolla liikenteessä niin väkisinkin tulee mieleen että pappa on lähteny...

        Minulla ei tulisi mieleen arvostella kenenkään lastensaanti-ikää.. Ainahan kuitenkin ihmiset, enimmät, saavat nuorena lapsensa.
        Voihan joku tavata vasta vanhempana puolisonsa, eikä kaikille lapsia niin vain ilmaannukaan.

        Eikä elämä ota muutenkaan aina vastaan lukujärjestyksiä.


      • tiina...
        ** kirjoitti:

        Minulla ei tulisi mieleen arvostella kenenkään lastensaanti-ikää.. Ainahan kuitenkin ihmiset, enimmät, saavat nuorena lapsensa.
        Voihan joku tavata vasta vanhempana puolisonsa, eikä kaikille lapsia niin vain ilmaannukaan.

        Eikä elämä ota muutenkaan aina vastaan lukujärjestyksiä.

        en määkään yleensä arvostele joillain on ollu vaikeuksia saada lapsia nää on ihan eri juttu määhän kirjoitin että tällä miehellä on uusi setti menossa ;)))) jotkut vaan ei lopeta vaihtamista.


      • 1+13
        tiina... kirjoitti:

        vaikka se olis kuinka turhaa miettiä toisten lastentekoikää mutta kyllähän se niin on että nuorena ne lapset pitää tehdä kyllä se ihminen kumminkin jollailailla vanhemmiten köpsähtää mää tunnen sellasen kuusvitosen miehen jolla on uus setti menossa ja sillä on kaks koulupoikaa kun niitä näkee tuolla liikenteessä niin väkisinkin tulee mieleen että pappa on lähteny...

        mitä on suvaisevaisuus?

        Toisella kädellä vaatii oikeutta lapsiin lesbo/homopareille ja toisella kädellä ikärasismilla kieltää lapset keski-ikäsisiltä


      • tiina...
        1+13 kirjoitti:

        mitä on suvaisevaisuus?

        Toisella kädellä vaatii oikeutta lapsiin lesbo/homopareille ja toisella kädellä ikärasismilla kieltää lapset keski-ikäsisiltä

        sinäkö vaadit... kuuskytneljä vuotias on jo ylittäny keski iän.


      • Faktaa kehään!
        1+13 kirjoitti:

        mitä on suvaisevaisuus?

        Toisella kädellä vaatii oikeutta lapsiin lesbo/homopareille ja toisella kädellä ikärasismilla kieltää lapset keski-ikäsisiltä

        Suvaitsevaisuus on SIETÄMISTÄ. Siis yritetään olla kohtelias ihmisille/asioille joita ei siedetä.
        Minulla ei ole mitään homoa vastaan ihmisenä. Hän on ihmisenä tasavertainen kanssani. Yritän suvaita hänen edustamaa poikkeavuuttaan ja se esille tuomista vähän joka asiassa vaikka sitä en ymmärräkään. Homoushan on luonnotonta. Homoutta osataan käyttää myös hyväksi. Jos sinänsä pätevää henkilöä, homoa, ei rekrytoida, vetää homo firman oikeuteen syynä homovastaisuus. Tästä on lukuisia esimerkkejä. Samaa koskee erottamista firman palveluksesta. Syynä on mukamas homous.
        Esim. P.Haavisto on ihmisenä ihan Ok mutta sitä homoutta yritän suvaita (=sietää).

        Homous ja ikäihmisen saama lapsi on aivan eri asioita. Edelliset niitä eivät koskaan saa luonnottomuudesta johtuen. Jälkimmäisille taas lapsi saattaa olla toivottu tai sitten ei jolloinka lapsi tulee olemaan rasite. Myös lapsi on silloin kärsijä syyttään.


      • Onko liian jyrkkä?
        1+13 kirjoitti:

        mitä on suvaisevaisuus?

        Toisella kädellä vaatii oikeutta lapsiin lesbo/homopareille ja toisella kädellä ikärasismilla kieltää lapset keski-ikäsisiltä

        Tämä poistettiin heti aamusella. Mikä mahtoi olla syynä? Suvaitsemattomuusko?
        Suvaitsevaisuus on sietämistä. Ei homous tee ihmisestä huonoa. Hän voi olla Ok. Niinkuin Haavisto. Homoutta sensijaan pitää sietää vaikka ei sitä ymmärräkään.
        Lapsi homoparille on luonnoton koska he eivät sitä voi saada.
        Lapsi 64 vuotiaalle voi olla haluttu tai sitten ei. Jälkimm.tapauksessa lapsi on rasite ja tulee kärsimään siitä tod.näk. itsekin.


      • Turhaa spekuloida,)
        anjaniina_ kirjoitti:

        Tiedän 45-50 ikäsii miehiä jotka ei enää haluis lapsia, vaikka nuoren vaimon laittavatki.
        Saati sit mies joka on yli 60 ;)))
        Ehkäpä sen ikäset olis hyvinkin kypsiä vanhemmiksi, sitä en kiellä, mut ne yölliset heräämiset.
        Niin ja olishan se kiva jos isi vaik jaksas lapsen kans jotain pelatakin/leikkiäkki...

        Miksi tuollaista täällä pohditte? Onko Sauli jotenkin ilmaissut, ettei halua enää lapsia? Oliko kysymyksenä jossain vaalikeskustelussa?
        Aivan turhaa arvailua, vai onko tämä piilo vi**uilua Haavistolle?
        Kai Niinistö voi lapsen tehdä jos haluaa ja jos hänen vaimonsa haluaa, vai haluaako hän?


      • ajan kulku
        anjaniina_ kirjoitti:

        Tiedän 45-50 ikäsii miehiä jotka ei enää haluis lapsia, vaikka nuoren vaimon laittavatki.
        Saati sit mies joka on yli 60 ;)))
        Ehkäpä sen ikäset olis hyvinkin kypsiä vanhemmiksi, sitä en kiellä, mut ne yölliset heräämiset.
        Niin ja olishan se kiva jos isi vaik jaksas lapsen kans jotain pelatakin/leikkiäkki...

        Mielestäni pitäisi ajatella myös lapsen kannalta. Miltä lapsesta tuntuu isoisä-ikäinen isä? Ei ole kovin kivaa lapselle.


      • 63v on vanha
        ?++? kirjoitti:

        Eivätköhän he ole asiat jo valmiiksi miettineet?
        Mikä ihmeen iki-iäkäs nykyisin on 6-kymppinen?

        63-vuotias on aivan yhtä vanha nykyään kuin tuhat vuotta sitten. Ei ihmisen biologinen ikä ole miksikään muuttunut vaikka muuta kovasti uskotellaan tai muka näytetään nuorekkailta, silmänlumetta.


      • hmmm????
        63v on vanha kirjoitti:

        63-vuotias on aivan yhtä vanha nykyään kuin tuhat vuotta sitten. Ei ihmisen biologinen ikä ole miksikään muuttunut vaikka muuta kovasti uskotellaan tai muka näytetään nuorekkailta, silmänlumetta.

        No mikshän se Saara aikanaan naureskeli?


      • antakaa kaikkien....
        63v on vanha kirjoitti:

        63-vuotias on aivan yhtä vanha nykyään kuin tuhat vuotta sitten. Ei ihmisen biologinen ikä ole miksikään muuttunut vaikka muuta kovasti uskotellaan tai muka näytetään nuorekkailta, silmänlumetta.

        18 v vankilakierteinen huumeisä vai 63 v lapsia rakastava ja niistä hyvin huolehtiva taloudellisesti vakaalla pohjalla oleva isä?


    • ,,,,,,,

      Ihan olisi mukavaa se.
      Varmasti keskimääräistä paremmat vanhemmat olisivat he.

      • tiina...

        mikäs heistä tekis keskimääräistä paremmat vanhemmat ihan rupes kiinnostamaan.


      • yönkukka+
        tiina... kirjoitti:

        mikäs heistä tekis keskimääräistä paremmat vanhemmat ihan rupes kiinnostamaan.

        Mielestäs varmaan toinen pressaehdokaspari olisi parempi. :)))


      • tiina...
        yönkukka+ kirjoitti:

        Mielestäs varmaan toinen pressaehdokaspari olisi parempi. :)))

        en niinkään sanois kun en tunne tyyppejä mutta enpäs saanu vastausta tohon mikä tekis saulista ja jennistä keskimääräistä paremmat vanhemmat.


      • ,,,,,,,
        tiina... kirjoitti:

        en niinkään sanois kun en tunne tyyppejä mutta enpäs saanu vastausta tohon mikä tekis saulista ja jennistä keskimääräistä paremmat vanhemmat.

        Kai minullakin on oikeus mutu-tuntemukseen?
        Siihenhän täällä varmasti moni muukin viisastelija lausuntonsa perustaa.


      • tiina...
        ,,,,,,, kirjoitti:

        Kai minullakin on oikeus mutu-tuntemukseen?
        Siihenhän täällä varmasti moni muukin viisastelija lausuntonsa perustaa.

        no tietysti on mutta mua vaan jäi vaivaan minkälaisia ne on ne keskimääräistä paremmat...


      • ,,,,,,,
        tiina... kirjoitti:

        no tietysti on mutta mua vaan jäi vaivaan minkälaisia ne on ne keskimääräistä paremmat...

        Rakastavia, huolehtiviä, välittäviä, aikaansa lapseensa tuhlaavia.

        Tai, mistäpä minä mitään tiedän, kunhan pienessä mielessäni mietin.


      • tiina...
        ,,,,,,, kirjoitti:

        Rakastavia, huolehtiviä, välittäviä, aikaansa lapseensa tuhlaavia.

        Tai, mistäpä minä mitään tiedän, kunhan pienessä mielessäni mietin.

        no niinpä jos vaan on aikaa ja onhan se varmaan tosi asia että miehillä herää se hoivavietti vähän vanhempana kun naisilla ja eipä oo saulin pojat vielä kertoneet minkälainen isä sauli on ollut yleensä miehillä on nuorempana aina niin kiire ettei ne kerkee keskittyyn lapsiinsa sit ne ottaa sen takasin lastenlasten kanssa ajattelematta sitä miltä niistä omista lapsista tuntuu kun sillon kun olis tarvinnu isää se ei ollu koskaan paikalla nyt en tarkoita saulia mutta haluan vielä jatkaa ja varsinkin sillon mies jättää perheensä ja ottaa uuden ja ehomman vaimon tekee pari kersaa ja hehkuttaa isyyden onnea mennen tullen ajattelematta miltä se tuntuu niistä vanhemmista lapsista jotka on jääny äidin luo.


    • Oma kokemus =tämä

      Vastuutonta Saulilta lisääntyä tuolla iällä. Ikä on liian korkea lasta ajatellen. Isyydestä tuolla iällä on liikaa rasitetta. Sekin että Sauli olisi pressa, vähentäisi entisestään norm.ihmiseen verraten lapsensa kanssa vietettyä aikaa.
      Tuo ikäerokin on hieman arveluttava Suomessa. Tosin keskieuroopassa on normaalia, että varakkaalla miehellä on 20vee nuorempi vaimo.
      Tuon ikäinen kuin Sauli on, pystyy vielä täysin touhuamaan sängyssä ja pitämään Jenninsä tyytyväisenä.

      Täsää hyvä esimerkki liian iäkkäästä isästä: Isäni oli 50v kun minä synnyin. Hänellä ei ollut aikaa ja voimia mitenkään olla touhuissani mukana. Isälläni ei ollut voimia koskaan tehdä ritsoja kanssani, olla kalassa tai vaeltaa metsissä. Nuorempana kylläkin hän oli kova kala- ja erämies koirinensa. Ei minun kanssani koskaan leikittykään.
      Hän jäi eläkkeelle 65 vuotiaana. Kun olin armeijassa oili hän 70v "vanhus".

      Muutettuani saunalliseen asuntoon ei hän koskaan tullut saunaan vaikka olisin hänet autollani hakenut/vienyt takaisin. Hyvä jos tuli edes kerran vuodessa käymään katsomaan lapsenlastaan. Asuimme noin 3n kilsan päässä toisistamme. Silloin hän oli jo 80 vuotias.

      • tiina...

        ihan oikeessa oot tossa kirjoituksessas ja sauli on sentään jo kuuskytneljä vaarit on vaareja ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka ottavat ittelleen kolkytvuotta nuorempia puolisoita ja jos on presidentti pari ei siinä kummallakaan riitä aikaa lastenhoitoon ei se lapsen elämää sen paremmaks tee vaikka isä on presidentti.


      • isin tyttö

        Mun isä oli 48 v syntyessäni. Parempaa isää saa etsiä, aina osallistui ja avitti kaikessa mahdollisessa. Taitaa olla enemmän halusta kuin iästä kiinni. Valitettavasti matkansa päättyi ollessani 44 vuotias. Onneksi olin nopeampi ja hän ehti osallistua tyttärentyttärensä elämään ja vielä jopa nähdä tyttärentyttärenpoikansa :)


      • tiina...
        isin tyttö kirjoitti:

        Mun isä oli 48 v syntyessäni. Parempaa isää saa etsiä, aina osallistui ja avitti kaikessa mahdollisessa. Taitaa olla enemmän halusta kuin iästä kiinni. Valitettavasti matkansa päättyi ollessani 44 vuotias. Onneksi olin nopeampi ja hän ehti osallistua tyttärentyttärensä elämään ja vielä jopa nähdä tyttärentyttärenpoikansa :)

        mun isä oli neljäkymmentä kun mää synnyin enkä saanut pitää häntä kun kakskyt neljä vuotta oma lapseni ei muista vaaria ollenkaan muuta kun nimenä.


      • Baby ei välttämätön
        tiina... kirjoitti:

        ihan oikeessa oot tossa kirjoituksessas ja sauli on sentään jo kuuskytneljä vaarit on vaareja ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka ottavat ittelleen kolkytvuotta nuorempia puolisoita ja jos on presidentti pari ei siinä kummallakaan riitä aikaa lastenhoitoon ei se lapsen elämää sen paremmaks tee vaikka isä on presidentti.

        Ihmettelen -Oman kokemus=tämä- nimimerkin saamaa miinusta.
        Mielestäni hän puhuu täyttä asiaa. Tuossa esimerkissäkin näkee ajan puutteen ja/tai väsymyksen. Aikakaan lapselle ei riitä jos S on presidentti, miten jaksamisen laita?. Yhden kauden jälkeen hän on jo 70 vuotias.
        Vanhempien ja lasten etu on otettava huomioon. Sitäpaitsi Saulillahan on jo lapsia. Jennistä en tiedä koska juorupalstat eivät kiinnosta.

        Lapset eivät ainakaan mitenkään ole välttämättömyys.


      • varmaankin
        tiina... kirjoitti:

        mun isä oli neljäkymmentä kun mää synnyin enkä saanut pitää häntä kun kakskyt neljä vuotta oma lapseni ei muista vaaria ollenkaan muuta kun nimenä.

        monen mielestä isäsi oli ehdottomasti liian vanha


      • tiina...
        varmaankin kirjoitti:

        monen mielestä isäsi oli ehdottomasti liian vanha

        mun mielestä se oli sillonkin kun olin teini iässä ja isä oli mun ikäinen sen aikuset viisvitoset oli paljon vanhoillisempia kun nykyään.


      • tiina...
        tiina... kirjoitti:

        mun mielestä se oli sillonkin kun olin teini iässä ja isä oli mun ikäinen sen aikuset viisvitoset oli paljon vanhoillisempia kun nykyään.

        ja vielä täytyy sanoo etten itse missään tapauksessa haluais että mulla olis vielä teini ikäisiä lapsia tavallaan siinä menis niinkun se paras ikä hukkaan itseltä.


      • joskususku
        tiina... kirjoitti:

        mun isä oli neljäkymmentä kun mää synnyin enkä saanut pitää häntä kun kakskyt neljä vuotta oma lapseni ei muista vaaria ollenkaan muuta kun nimenä.

        Tähän munkin kohtalosta... Isä kuoli kun täytti 40v. olin itse tuolloin 3v. En muista häntä. Jäi tuntemattomaksi. Olin kateellinen kavereilleni lapsena.


    • Voi lapsi raukkoja

      Voi voi Lipposen lapsiraukkoja, ihan kamala elämä kun on niin vanha isä.

      Tiinan mielestä pitäisi varmaan kaikki miehet steriloida nelikymppisinä ettei vaan enää laittaisi ketään paksuksi? Toinen vaihtoehto on tietysti pakkoabortti yli nelikymppisille.

    • <

      Mahtaa olla oma elämä varsin mallikelpoista, kun täällä pää märkänä mietitään muiden ihmisten lasten "tekoa".

      Voi hyvät hyssykät sentään.

      Määräilkää omianne, eiköhän sieltä löydy tärkeämpää.

    • Mielenkiintoinen ketju, itse "myöhään" lapset tehneelle. Myöhäänkin voi tehdä useamman lapsen, ei vaan yhtä.

      Tein esikoisen 36-vuotiaana ja kuopuksen 42-vuotiaana. Miesystäväni Petzellä on kahdesta aikaisemmasta avioliitostaan neljä lasta. Vanhimman ja nuorimman ikäeroa kertyy 33-vuotta.

      Mutta milloin miehet ovat liian vanhoja tulemaan isäksi. Mielestäni kysymys ei ole iästä vaan miehen luonteesta. Kun aloitin keskusteluissa sain nimimerkkini heti top-listalle kun kerroin ilosanoman Korven miehestä, joka tuli isäksi 79-vuotiaana. Salme-tytönen taitaa täyttää pian viisi vuotta.

      Kuopukseni koulukaveri sai lapsen 18-vuotiaana avoliitto kesti vuoden. Niin nuorinako on lapset tehtävä?

      Se on taivaan tosi, että nuoret lapsemme pitävät meidät vanhukset nuorekkaina.

      • tiina...

        joo onhan munkin miehellä vaarinsa kanssa ikäeroo sataviisvuotta ei ollu oikeen mahdollista tavata ja tutustua hänen isänsä oli viisikymppinen kun mieheni syntyi ja mieheni mielestä hänen isänsä oli vanha niin kauan kun hän muistaa ei pitäny nuori poika isäänsä nuorekkaana.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe