Miksi maalit on niin kalliita

ergaeg

Mikä niissä maksaa?

22

2085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkm äåj ojl kjk jk

      No laita ensiksi firma pystyyn, kehittele rahoitus, ekonomi ja kemian insinöörihän jo tietenkin jo oletkin, sekä väriopin huippuammattilainen, perustas väboratorio, rakennuta väritehdas, etsi yhteistyökumppanit ja alihankkijat, hanki tarvittavat patentit ja muut luvat, kehittele jakeluverkosto ja logistiikka, hoida markkinointi ja brändääminen ja koitappa sitten saada homma kannattavaksi, kun velkaa onkin kertynyt satoja miljoonia.

      Tietenkin voit menä kauppaan ja ostaa ruisjauhoja, vitriiliä jne ja keitellä punamultasi ihan itse pihalla muuripadassa. Ohjeita löytyy internetistä.

      • Kyl kannattaa

        Ei sitä jokaista maalipurkkia varten tarvitse tehdasta perustaa, ne maalitehtaat lienevät vanhimpia laitoksia, jotka edelleen toiminnassa.
        Samaa asiaa voisi kysyä Koskenkorvapullon kohdalta, miksi on niin kallista?
        Tai vastata. että voithan keitellä pontikkasi itse, ohjeet löytyy perimätietona.


      • nk äökn äönkm
        Kyl kannattaa kirjoitti:

        Ei sitä jokaista maalipurkkia varten tarvitse tehdasta perustaa, ne maalitehtaat lienevät vanhimpia laitoksia, jotka edelleen toiminnassa.
        Samaa asiaa voisi kysyä Koskenkorvapullon kohdalta, miksi on niin kallista?
        Tai vastata. että voithan keitellä pontikkasi itse, ohjeet löytyy perimätietona.

        Ootsie ikuna käynyt Tikkurilan tai Winterin tehtailla- Mä olen. Maaleissa ei ole alkoholiveroa.


      • Kyl kannattaa
        nk äökn äönkm kirjoitti:

        Ootsie ikuna käynyt Tikkurilan tai Winterin tehtailla- Mä olen. Maaleissa ei ole alkoholiveroa.

        Jos se on tinnerivero? Viinatehtaalla oon kyllä käynyt.


    • Maalit maksaa

      Maksaahan siinä kaikki.. Ja sitten kun niiltä maaleilta vaaditaan ja odotetaan kaikki mahdotonkin!

    • ahneuden tulosta

      No sehän niissä maksaa, että, kun ollaan pörssiyhtiö ja pitää saada osakkeenomistajille lisää voittoa.

      • Ei kovin ahneita

        Vuonna 2011 Tikkurilan liikevaihto oli 643 miljoonaa euroa josta tulosta tuli 62 miljoonaa. Tulos siis reilu 9 prosenttia liikevaihdosta, aika tyypillinen. Ei tuo maalibisnes miltään kultakaivokselta silti vaikuta. Osinkoa lupaavat maksaa 80 senttiä osakkeelle. Jos tuntuu hyvältä niin ei muuta kuin ostamaan Tikkurilan osakkeita, päivän kurssi näyttäis olevan 14,61 Euroa.


      • Anonyymi
        Ei kovin ahneita kirjoitti:

        Vuonna 2011 Tikkurilan liikevaihto oli 643 miljoonaa euroa josta tulosta tuli 62 miljoonaa. Tulos siis reilu 9 prosenttia liikevaihdosta, aika tyypillinen. Ei tuo maalibisnes miltään kultakaivokselta silti vaikuta. Osinkoa lupaavat maksaa 80 senttiä osakkeelle. Jos tuntuu hyvältä niin ei muuta kuin ostamaan Tikkurilan osakkeita, päivän kurssi näyttäis olevan 14,61 Euroa.

        Voitto 9 % liikevaihdosta on tosi hyvä tulos. Tallink teki 2010 tappiota 100 miljoonaa euroa.


    • Edullista maalia

      Punamultamaalia saa valmistettua itse eurolla per litra. Käy katsomassa ohjeet vaikka tuolta: http://www.puuntuottaja.com/punamultamaalin-keittaminen/ ja maalaa seinät halvalla maalilla. Jos taas haluat kaupallista maalia niin silloin joudut maksamaan tehtaan investointeja, palkkoja, pakkauksia, jälleenmyyjien palkkoja sekä arvokkaammista raaka-aineista.

    • Maalimies934

      Virossa maalit tällähetkellä noin 50% halvempia ja täyttävät kaikki samat kestävyys/hankaus/harjaus kriteerit. Suomessa vaan maksetaan tuotteista älyttömiä hintoja sekä markkinoilla kilpailun puutetta.

      • jnmk kjmöknm

        Virossa erilainen hintataso muutenkin, sekä verotus. Kumma kyllä, halvempi työvoimakin. Taloyhtiössä teetetty runsaasti remontteja. Ihme homma, yhtään suomalaista rakennusmiestä ei ole näkynyt ikinä. Viime kesänä maalautettettiin 17 rakennusta, virolaiset maalarit ja suomalaiset maalit.

        Kai muuten muistat maksaa tullit, kun tuot maalisi ulkomailta? Entäs rahtikulut? Että niinkuin hintaero alkaakin jo olemaan melko pieni.

        Kun työvoima alkaa virossakin kallistumaan, kaitpa suomessa on pikapuoliin intialaiset maalarit. Suomen maalarit kun ovat hinnoitelleet itsenä ulos markkinoilta ylisuurine palkkoineen :D


      • timpuri65
        jnmk kjmöknm kirjoitti:

        Virossa erilainen hintataso muutenkin, sekä verotus. Kumma kyllä, halvempi työvoimakin. Taloyhtiössä teetetty runsaasti remontteja. Ihme homma, yhtään suomalaista rakennusmiestä ei ole näkynyt ikinä. Viime kesänä maalautettettiin 17 rakennusta, virolaiset maalarit ja suomalaiset maalit.

        Kai muuten muistat maksaa tullit, kun tuot maalisi ulkomailta? Entäs rahtikulut? Että niinkuin hintaero alkaakin jo olemaan melko pieni.

        Kun työvoima alkaa virossakin kallistumaan, kaitpa suomessa on pikapuoliin intialaiset maalarit. Suomen maalarit kun ovat hinnoitelleet itsenä ulos markkinoilta ylisuurine palkkoineen :D

        EU:sta saa tuoda ilman tulleja ja alvia....

        Maaleissa on vaan katteet kohdallaan, joku RTV:kin antaa 40% alennuksia eivätkä silloinkaan varmasti tappiolla vielä myy.


      • Anonyymi
        jnmk kjmöknm kirjoitti:

        Virossa erilainen hintataso muutenkin, sekä verotus. Kumma kyllä, halvempi työvoimakin. Taloyhtiössä teetetty runsaasti remontteja. Ihme homma, yhtään suomalaista rakennusmiestä ei ole näkynyt ikinä. Viime kesänä maalautettettiin 17 rakennusta, virolaiset maalarit ja suomalaiset maalit.

        Kai muuten muistat maksaa tullit, kun tuot maalisi ulkomailta? Entäs rahtikulut? Että niinkuin hintaero alkaakin jo olemaan melko pieni.

        Kun työvoima alkaa virossakin kallistumaan, kaitpa suomessa on pikapuoliin intialaiset maalarit. Suomen maalarit kun ovat hinnoitelleet itsenä ulos markkinoilta ylisuurine palkkoineen :D

        Virosta ostetuista maaleista ei tarvitse maksaa mitään tulleja.


    • kaupalle jää raha

      ongelma on suomessa kaupan kilpailun puute. etujärjestö kilpailuviranomainen ja kunnaninsinööri huolehtii siitä. eli kaupan ja kaupan tukun ottama raha on niin valtava. itse maalitehdas ei saa oikeastaan mitään.

      • sdvcx

        No älähän nyt höpötä. Tikkurila on ihan kannattava yritys noilla katteilla. Nythän on kysymys vain ja ainoastaan siitä, että Paasikiven suku hamuaa lisää rahaa. Alamäki alkoi, kun Tikkurila listattiin pörssiin ja valtio myi osake-enemmistönsä näille veijareille.. Maalitehdas kyllä saa ihan tarpeeksi rahaa mutta, kun sen rahan ei ole tarkoitus tuottaa hyvää maalia kohtuuhinnalla, vaan tuottaa voittoa Paasikiven suvulle ja pahoinvointia suomalaiselle yhteiskunnalle. Ehdotankin, että kaikki suomalaiset boikotoivat Tikkurilan maaleja sekä mm.Oraksen hanoja, jotka ovat myös Paasikivien ahneuden tuotosta. Ruotsalaiset osaavat valmistaa parempia hanoja (Mora-merkkisiä) asiantuntijoidenkin mielestä. Joku saattaa nyt kysyä, että miksiköhän Suomessa ei ole kohta enää mitään teollisuutta??


      • troen25

        Heips, kerropa jotain lohduttavaa niiden itsemurhan tehneiden Tikkurilan työntekijöiden omaisille ja kerro heille, että Tikkurila ei ole saanut mitään. Ja kerro vielä, että Tikkurila huolehtii työntekijöistään. HAH-hah-hah. Raha se on mikä puhuu. Ja se maali, mitä levität seinillesi on aika veristä.


      • hohhoijaa
        sdvcx kirjoitti:

        No älähän nyt höpötä. Tikkurila on ihan kannattava yritys noilla katteilla. Nythän on kysymys vain ja ainoastaan siitä, että Paasikiven suku hamuaa lisää rahaa. Alamäki alkoi, kun Tikkurila listattiin pörssiin ja valtio myi osake-enemmistönsä näille veijareille.. Maalitehdas kyllä saa ihan tarpeeksi rahaa mutta, kun sen rahan ei ole tarkoitus tuottaa hyvää maalia kohtuuhinnalla, vaan tuottaa voittoa Paasikiven suvulle ja pahoinvointia suomalaiselle yhteiskunnalle. Ehdotankin, että kaikki suomalaiset boikotoivat Tikkurilan maaleja sekä mm.Oraksen hanoja, jotka ovat myös Paasikivien ahneuden tuotosta. Ruotsalaiset osaavat valmistaa parempia hanoja (Mora-merkkisiä) asiantuntijoidenkin mielestä. Joku saattaa nyt kysyä, että miksiköhän Suomessa ei ole kohta enää mitään teollisuutta??

        mikähän niistä svedujen hanoista parempia tekee kuin oraksen hanoista ???


      • Anonyymi

        Eikö 9 % liikevaihdosta ole oikeastaan mitään?


    • Maaleja monen hintai

      Aika halvalla saa maalit joka lähtöön kun ostaa jostain "varasto-tukku-halpamyynnistä". Suomessa on useita pieniä maalin valmistajia ja joidenkin maalit reilu 50% halvempia kuin isojen tehtaiden maalit. Aika monessa muussakin hommassa sama juttu, etenkin litkupuolella: juomat, saippuat, kemikaalit jne...

    • halvalla saa joskus

      Oli tuossa paikallisessa maaliliikkeessä tutustumispäivät . Maalia sai 100 % alennuksella. Oli Ilmeisesti värisekoitus mennyt vähän pieleen, mutta
      armeijanvihreä liiterin seinään sopikin erinomaisesti .

      Keitetty punamultamaali on parasta, jos kokonaistaloudellisuutta hakee.
      Ei homehdu eikä lohkeile ja puu säilyy alla pitkään hyvässä kunnossa.
      Huonona puolena sitten värivalikoiman niukkuus.

    • Anonyymi

      Mikä mahtaa olla maalin hinta 2022? Inflaatio jyrää

      • Anonyymi

        Kysy maalikaupasta, nyt on vuosi 2022. Kas kun et ole huomannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe