auttaako paniikkihäiriöön...

sellainen lääke kuin paroxetin.piti vaihtaa kun ei tuntunut toinen auttavan...tuntuu vaan että olotila vain huononee päivä päivältä.nytkin kun tässä kirjoittelen niin on koko ajan lievä paniikki päällä.ahistaa niin pirusti...kertokaa kokemuksistanne tuosta lääkkeestä
4958
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

on niitä pahimpia SSRI-lääkeitä markkinoilla, tunnetaan yleisesti "lempinimellä" suicide pills eli itsemurhapillerit sen itsetuhoisuutta nostattavan vaikutuksen ansiosta.

SSRI-lääkkeiden teho ahdistukseen ja paniikkiin on murto-osa bentsojen tehosta, kummatkin aiheuttavat riippuvuutta mutta itse bentsoja käyttäneenä pidän niiden käytön hallitsemista kohtuuhelppona jos vain luonnetta piisaa.

Tärkeintä paniikin hoidossa on kuitenkin terapia ja paniikinhallintaharjotukset, mikään lääke ei paranna, poistaa/helpottaa vain oireita annostuksesta/lääketyypistä riippuen vaihtelevassa määrin.

Jos ahdistuksesi ja levottomuutesi lisääntyy hälyttävässä määrin, eli jos et esim. pysty istumaan aloillasi, olet saanut paroksetiinin sivuvaikutuksena akathisian joka on askel itsetuhoisaan käyttäytymiseen, joten siinä tapauksessa äkkiä lääkäriin ... vaikka psyk. polille.

Äänestä

Kysy lääkäriltäsi onko se nopea vai hidas vaikutteinen lääke. Jos on hidasvakutteinen, se saattaa olla syy miksi edelleen on paniikkia päällä. Vaihda ihmeessä se lääke toiseen, jos olo menee karseeks. Mun paniikkilääkkeeni meni myös samasta syystä vaihtoon.

Äänestä

huono olo tuosta lääkkeestä...huimauttaa,oksettaa,ei oo ruokahaluja ym.....kauhee olo.autolla ajokin tuntuu ku olis pienissä maisteissa...onkohan lääkäri antanu pikkusen väärät lääkkeet.en tiedä kauanko sivuoireet kestää,mutta jospa ne loppuis...ei jaksa kohta noitakaan syödä

Äänestä

Mulla oli vastaava (seroxat) ja otti noin kuusi viikkkoa ennenkuin alkoi kunnolla vaikuttamaan mutta sitten vaikuttikin todella auttavasti eli olo ihan normaali.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


pete75 kirjoitti:

sellainen lääke kuin paroxetin.piti vaihtaa kun ei tuntunut toinen auttavan...tuntuu vaan että olotila vain huononee päivä päivältä.nytkin kun tässä kirjoittelen niin on koko ajan lievä paniikki päällä.ahistaa niin pirusti...kertokaa kokemuksistanne tuosta lääkkeestä

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu