öljynpainevalo ajaessa (moottori oli lämmin.. Ja tietysti stop-merkkivalo. Öljyä on. Mitähän voisi kuvitella olevan vikana? Voiko pakkanen aiheuttaa jotain häikkää, tuskin? Joudun ajamaan viitisen kilometriä merkkivalon sytyttyä.
Meganessa syttyi
9
3019
Vastaukset
- ..kele
Onko öljypumppuviat kuinka yleisiä verrattuna vaikka anturivikaan?
- ..kele
Lisätietoa.
Auto ei käynnisty ollenkaan sen jälkeen, kun sammutin sen. Startti pyörittää normaalisti, ei kuulu epänormaaleja ääniä, mutta ei myös käynnisty. Käytin akukenkää irti, mutta ei auttanut, ei lähde käyntiin.- ..kele
Kun ei vastauksia tule, laitan lisää tietoa.
Ajonesto, vai onko se käynnistyksenestovalo (ovatko sama asia) vilkkuu startatessa.
- meganikko
Pahoin pelkään että korjaamolle joudut hinauttamaan meganen, vaikuttaisi siltä että käynnistyksen esto on nyt päällä - akunkenkien irroittaminen samalla kun huoltovalo paloi voi aiheuttaa sen että auton "tietokone" on nyt nollattava (eli testipenkkiin vikakoodaukseen) ennen kuin starttaus onnistuu. Sitä mikä aiheutti öljyvalon syttymisen voi vain arvailla, etenkin jos ennen liikkeellelähtöä mittaristossa km-määrän sijaan olevat viisi nollaa (eli öljy ok) olivat täydessä iskussa.
Jos yhtään lohduttaa niin yksin et ole tuon ongelman kanssa, lue vaikka tämä: http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=4814.0 - tosin tuossa linkissä kaveri toteaa "jos tällänen vika sattuu eteen niin älkää viekö heti korjaajalle. Vika löytyi palaneesta tuulilasin pyyhkijöiden sulakkeesta. Ilmeisesti ajoesto ottaa virtaa samasta piiristä ja kun sulake palanut -> ei käynnisty. Öljyvalo lakkasi samalla palamasta kun auto saatiin uudestaan elävien kirjoihin."- ..kele
Vika käynnistymättömyyteen löytyi takalasinpyyhkijän palaneesta sulakkeesta. Nyt lähtee käyntiin, mutta öljyvalo palaa edelleen. Sulakkeen takana on muutakin näköjään kuin mitä ohjekirja luettelee, koska vaikuttaa käynnistymiseenkin.
- ..kele
Takalasinpyyhkimen moottori oli palanut. Akunkengän irti käyttäminen saattoi olla se temppu, jolla öljynpainevalon toimintakin normalisoitui. Toimii taas.
- tsi 1.8
Ja tämä oli tällainen tyypillinen tarina renaultmiehen ja korjaajan käymästä keskustelusta. Ensin ei meinannut saada apua millään kun korjaajilla niin kova kiire mutta onneksi helpotusta löytyi lopulta. Jokaisesta renaultkuskista tulee oiva mekaanikko kun aikansa roplaa omaa kärryään. Ja roplaamistahan riittää.
- ratunen
TÄLLÄ HEKELLÄ TUTKIN SAMAA ONGELMAA ILMOITAN KUN TIEDÄN
- Zetecvelho
Öljyvalon palamiseen on kaksi mahdollista syytä. Joko öljynpaineen anturi on viallinen tai sitten öljyn painetta ei ole tarpeeksi. Anturi on helppo ja halpa vaihtaa. Öljynpaine korjataan nykyään vaihtamalla moottori. Useimmiten se ei kannata, vaan täytyy alkaa katselemaan nettiautoa tai rahamiehet menevät autoliikkeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784