Allegro-pyykinpesuaine

innostunut

Olen nyt Allegro-pesuaineen tilauksen ja käytön myötä alkanut kiinnittämään enemmän huomiota pesukoneen kuntoon ja itse pesuaineisiin. Käytän Allegro Ekoa (joskin olisin mielummin valinnut Plussan mutta teimme kimppatilauksen ystäväni kanssa ja hän oli ostanut Ekoa) ja odotukset ovat aika korkealla kyseisen pesuaineen suhteen. Olen vain hiukan pettynyt, kun jauhe tuntui tarrautuvan vaatteisiin ja erityisesti mustissa vaatteissa näkyi pesuainejäämiä, mitä ei ennen ole käynyt muilla aineilla. Nyt täytyi käyttää lisähuuhtelua, jotta sain pyykit puhtaiksi. Joskaan ihan puhtaiksi eivät lähteneet siltikään, vaan joitakin tahroja jäi.

Miten tuo pesuaine olisi parasta laittaa koneeseen? Itse olen annostellut 30ml (6kg kone) jauhetta pesupalloon ja laittanut sen rumpuun vaatteiden päälle. Minkä verran muut annostelee tuota ja minkä kokoisiin koneisiin? Minkä Allegroista olette todenneet parhaaksi pesuaineeksi?

Jäin itse tässä miettimään, että olisiko Plus ollut tehokkaampaa ainetta sen sisältämän fosfaattien vuoksi? Ekohan on sekä zeoliititon, että fosfaatiton. Mielenkiinnosta kävin vierailemassa Erisanin, LV:n ja Serton nettisivuilla ja heidänkin jauheensa ovat näköjään zeoliitittomia&fosfaatittomia, joten nykypäivän aineilla pitäisi saada näemmä puhdasta jälkeä ilman noitakin ainesosia. Olen aina jotenkin ajatellut, että kyllä pesuaineessa täytyy fosfaatteja olla, että tulee puhdasta jälkea.. Siksi kai aluksi hieman petyin tuohon Allegro Ekoonkin.

Mutta kertokaapas kommentteja kyseisestä merkistä!!

4

6836

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maijamäki

Moikka!

Olen plussaa käyttänyt muutaman vuoden mutta huomasin että pulverista tulee vain huonompi ja huonompi koko ajan.. pesutulos vaihtelee ja jäämiä jää todella paljon pyykkiin että pöllyää vain kun niitä puristelee.

Lopetin sen käytön pari vuotta sitten koska sain tietää korkeammalta taholta että olivat testanneet mitä pulveri sisältää ja siellä tuli sellainen ilmi että se sisältää jotain kiviainesta (vissin zeoliittia) jota käytetään pulverin kuivaus prosessissa. JA EKO SISÄLTÄÄ KYLLÄ FOSFAATTIA!!! Näin kertoi tämä kemisti. Huijausta koko firma

Ja sitten kuin tämä kyseinen pulveri pilasi muutaman vaatekappaleen valkaisemalla läikkiä vaatteisiin ni heitin loputkin roskikseen. Vaikka tästä ilmoitin tuli vain vastauksena takaisin että on vika koneessa vaikka on uusi kone ja vallan käytetty allegroa.😡

Sonta firma joka ei uskalla myöntää että tuotteessa vika.

EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!!!!

• Truro

Saisko faktaa eli mikä on se korkeampi taho ja missä oli testattu? Se että joku sanoi jollekin jotain on vähän sama kun uskoisi kaiken mitä löppilehdistä tai somesta lukee. Lähde- ja faktatiedot olisi hyvä olla olemassa. Jos kokee että pesuaine ei ole hyvä niin silloin se ei ole hyvä. Itsellä ei ollut ongelmia allegro eko pulverin kanssa, mutta eihän se sitä tarkoita etteikö jollain muulla olisi huonoja kokemuksia. Koneet ja veden kovuusasteet vaihtelee ja näin ollen myös pesutulokset. Mitäs muuten kuluttaja-asiamies sanoi kun näki todisteet että pesuaine sisältää kemikaaleja ja joita mainostetaan ettei niitä ole?

• kokeillut

Itsekin käytin pari astiaa, mutta sitten tuntui, että haluan vaihtaa. Vaihtelu virkistää ja saa pyykinkin puhdistumaan eri tavalla, kun käytetään eri aineita.

• Anonyymi

Miksi ette käy lukemassa valmistajan sivulta tai luo paketin kyljestä mitä aineita on pyykinpesuaineessanne.
      Allegro pesuaineessa ei ole zeoliittia, joku yrittää huijata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe