Allegro-pyykinpesuaine

innostunut

Olen nyt Allegro-pesuaineen tilauksen ja käytön myötä alkanut kiinnittämään enemmän huomiota pesukoneen kuntoon ja itse pesuaineisiin. Käytän Allegro Ekoa (joskin olisin mielummin valinnut Plussan mutta teimme kimppatilauksen ystäväni kanssa ja hän oli ostanut Ekoa) ja odotukset ovat aika korkealla kyseisen pesuaineen suhteen. Olen vain hiukan pettynyt, kun jauhe tuntui tarrautuvan vaatteisiin ja erityisesti mustissa vaatteissa näkyi pesuainejäämiä, mitä ei ennen ole käynyt muilla aineilla. Nyt täytyi käyttää lisähuuhtelua, jotta sain pyykit puhtaiksi. Joskaan ihan puhtaiksi eivät lähteneet siltikään, vaan joitakin tahroja jäi.

Miten tuo pesuaine olisi parasta laittaa koneeseen? Itse olen annostellut 30ml (6kg kone) jauhetta pesupalloon ja laittanut sen rumpuun vaatteiden päälle. Minkä verran muut annostelee tuota ja minkä kokoisiin koneisiin? Minkä Allegroista olette todenneet parhaaksi pesuaineeksi?

Jäin itse tässä miettimään, että olisiko Plus ollut tehokkaampaa ainetta sen sisältämän fosfaattien vuoksi? Ekohan on sekä zeoliititon, että fosfaatiton. Mielenkiinnosta kävin vierailemassa Erisanin, LV:n ja Serton nettisivuilla ja heidänkin jauheensa ovat näköjään zeoliitittomia&fosfaatittomia, joten nykypäivän aineilla pitäisi saada näemmä puhdasta jälkeä ilman noitakin ainesosia. Olen aina jotenkin ajatellut, että kyllä pesuaineessa täytyy fosfaatteja olla, että tulee puhdasta jälkea.. Siksi kai aluksi hieman petyin tuohon Allegro Ekoonkin.

Mutta kertokaapas kommentteja kyseisestä merkistä!!

4

5543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maijamäki

      Moikka!

      Olen plussaa käyttänyt muutaman vuoden mutta huomasin että pulverista tulee vain huonompi ja huonompi koko ajan.. pesutulos vaihtelee ja jäämiä jää todella paljon pyykkiin että pöllyää vain kun niitä puristelee.

      Lopetin sen käytön pari vuotta sitten koska sain tietää korkeammalta taholta että olivat testanneet mitä pulveri sisältää ja siellä tuli sellainen ilmi että se sisältää jotain kiviainesta (vissin zeoliittia) jota käytetään pulverin kuivaus prosessissa. JA EKO SISÄLTÄÄ KYLLÄ FOSFAATTIA!!! Näin kertoi tämä kemisti. Huijausta koko firma

      Ja sitten kuin tämä kyseinen pulveri pilasi muutaman vaatekappaleen valkaisemalla läikkiä vaatteisiin ni heitin loputkin roskikseen. Vaikka tästä ilmoitin tuli vain vastauksena takaisin että on vika koneessa vaikka on uusi kone ja vallan käytetty allegroa.😡

      Sonta firma joka ei uskalla myöntää että tuotteessa vika.

      EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN!!!!

      • Truro

        Saisko faktaa eli mikä on se korkeampi taho ja missä oli testattu? Se että joku sanoi jollekin jotain on vähän sama kun uskoisi kaiken mitä löppilehdistä tai somesta lukee. Lähde- ja faktatiedot olisi hyvä olla olemassa. Jos kokee että pesuaine ei ole hyvä niin silloin se ei ole hyvä. Itsellä ei ollut ongelmia allegro eko pulverin kanssa, mutta eihän se sitä tarkoita etteikö jollain muulla olisi huonoja kokemuksia. Koneet ja veden kovuusasteet vaihtelee ja näin ollen myös pesutulokset. Mitäs muuten kuluttaja-asiamies sanoi kun näki todisteet että pesuaine sisältää kemikaaleja ja joita mainostetaan ettei niitä ole?


    • kokeillut

      Itsekin käytin pari astiaa, mutta sitten tuntui, että haluan vaihtaa. Vaihtelu virkistää ja saa pyykinkin puhdistumaan eri tavalla, kun käytetään eri aineita.

    • Anonyymi

      Miksi ette käy lukemassa valmistajan sivulta tai luo paketin kyljestä mitä aineita on pyykinpesuaineessanne.
      Allegro pesuaineessa ei ole zeoliittia, joku yrittää huijata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2689
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2577
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2337
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe