http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=747672&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19651&compartmentId=20152&categoryId=31154#
vai
https://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product/Acer-eMachines-G640G-17-6/283709/92417/92365/92415
Jollain kokemuksia jommasta kummasta tai muuten enempi älyä päässä kuin mulla, että osaa vähän katsoa kumpi olisi järkevämpi ostos? En pelaile mitään erikoisia pelejä, enimmäkseen tarvin tietokonetta kirjoittamiseen, netin selaamiseen, musiikin kuunteluun ja joskus kattelen leffojakin. Tilaa tarvis olla kyllä suht riittävästi leffoja ja kuvia varten joita löytyy aika paljon...
Muitakin saa toki suositella, ei mielelllään noitten hintojen yli mentäis...
Kumpi parempi
8
130
Vastaukset
- 3G
Pavilion dv7 - Surullisen kuuluisa kotikone.
Kovalla prosentilla tulee hajoamaan jo takuuaikana, takuun umpeuduttua korjauskelvoton. Kannattaa googlettaa, jos ei usko!
Malli on toki uudistunut ja varmaan parempi kuin edeltäjänsä, mutta en uskaltaisi silti suositella.
Acer todennäköisesti kestää helposti 3-4 vuotta (toki pidempäänkin) ja takuut hoidetaan ihan suomessa, eikä jossain puolassa. - Mersetti Mutkula
Ihan vinkkinä vastaisuuden varalle, älä osta mitään missä on vaan vuoden takuu. Noi molemmat on vuoden takuulla ja tuon hintaluokan läppäreitä saa 2 vuoden noutotakuullakin joten kannattaa miettiä. Katsele esim. Konebox ja Gigantti joista irtoaa suht. edullisesti perusläppäreitä. Koneboxista olen itse ostanut kamaa ja toimitukset tulee kotiin saakka ja osassa on 0 euroa toimitus.
Sun kannattaa miettiä minkälaista on pääasiallinen käyttö ja ostaa sen mukainen läppäri. Kertomaasi käyttöön käy mikä tahansa perusläppärikin, mutta jos toivot esim. hiljaisuutta ja/tai viileähkönä käyntiä niin sitten pitää etsiä sellaisia ominaisuuksia. Ja muista varmuuskopiointi eli osta samalla ulkoinen kiintolevy tai kaksi jos on oikein tärkeitä tiedostoja. Jos ei ole väliä niin sitten ei tarvitse varmuuskopioitakaan. - naaainen
https://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product/ASUS-X53E-SX1009V-15-6-valkoinen/289637/92417/92365/92415
tässä näyttäis olevan 2 vuoden takuu, isompi näyttö ois kyllä parempi mutta muuten vaikuttaa ihan hyvältä?- Mersetti Mutkula
Kyllä tuo sun käyttötarpeisiin riittää eli leffoja, nettiä, musaa ja kirjoittelua. Pelata tuolla ei voi pasiansseja ja selainpelejä kummempia ja akkukesto on hintaluokkansa mukaisesti vain tuo noin 3 tuntia. Sillä just yhden leffan katsoo matkan päällä jos on käytöstä poistanut tarpeettomat palvelut siksi aikaa. Merkistä en sano mitään kun ei ole Asuksia ollut koskaan itsellä. Joku vähän järkevämpi foorumi jossa saa asiallisia vastauksia vois olla hyvä kysellä kokemuksia tai googlailla niitä itse. Muro tai Afterdawn tulee foorumeista mieleen.
http://murobbs.plaza.fi/kannettavat-tietokoneet/
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/213 - vcxvxcvcx
Meinaatko kantaa konetta paljon mukanasi? Oman kokemukseni mukaan isompi näyttö (= isompi läppäri), ei ole matkalla kovin mieluisa ominaisuus. Jos aiot konetta seisottaa kotona pöydällä, kannattaa miettiä myös pöytäkonetta, koska kunnon iso näyttö ja näppäimistö on kuitenkin mielekkäämpi käyttää.
Jos haluat ehdottomasti 17" näytön, tässä olisi yksi hintaansa nähden varsin pätevältä vaikuttava kone:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19444/dcgdk/Asus-X73E-17-3-HD-Intel-i3-2310M-4GB-320G-7HP64
- GEI
Vaimon Asus F3T-AP054C kuoli 4 kuukautta takuuajan päättymisen jälkeen, todennäköisesti emolevy simahti. Suomen Asus pesi kätensä virhevastuusta, neuvoivat ottamaan yhteyttä vakuutusyhtiöön tai kuluttajansuojaviranomaisiin.
Aiemmin sama kone oli liki kuukauden takuuhuollossa, päällykuori halkesi itsestään nuolinäppäimistä koneen oikeaan alakulmaan. Jos nyt ei tyyppivika, niin ei harvinainenkaan lahoaminen. - fsdfsfsd
Tilaa kannattaa ostaa mieluummin ulkoisen kovalevyn muodossa kuin maksaa siitä isommasta koneen sisässä olevasta kovalevystä. Halutessaan voi ostaa langattoman tukiaseman, jonka kautta ulkoisen kovalevyn sisältö on jatkuvassa käytössä jos niiden tarvitsee olla. Mielestäni on kuitenkin ihan riittävän helppoa liittää ulkoinen kovo suoraa koneeseen silloin kun sieltä tarvitsee jotain.
Sinulle koneessa on varmaankin tärkeintä riittävän hyvä prosessori (yli 2GHz kaksi ytiminen), riittävä keskusmuisti (4G) ja laadukas näyttö.
Parhaan ostoksen teet todennäköisesti liikkeessä, jossa voit itse kokeilla konetta. Kannattaa valita kaikista jämäkiltä tuntuvin malli, koska "löysät" muoviselta tuntuvat koneet taipuvat herkemmin niitä nostettaessa ja se ei tee hyvää piirilevyille. Mitä isompi kone, sitä helpommin se taipuu ja natisee nostettaessa. - Linus Torwalds
Paras laite on Getac B300.Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664