lapsiveden meno?

mamma..oottelee

Oliko teillä mitään ennakoivia merkkejä et kun lapsivesi meni et pian menee vedet vai voiko tosiaan olla ihan normisti vaikka kaupassa ja humps sinne meni vedet?
Itselläni kuuluu mahasta välillä ihme paukkumista ja mitä oon lukenut noita juttuja niin monelta on kuulunu oikee kova ääni ku kalvot puhjennu,kertokaa kokemuksia missä teil on menny vedet ja kuinka pitkä siitä ku on vauva syntynyt. Itselläni toinen raskaus ja lapsivedet meni vasta synnytyssalissa jossa kalvot puhkaistii ku olin 6cm auki.

9

9344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei merkkejä

Herättiin aamuyöstä kun sadevesi tuli katosta läpi, luututtiin aikamme, päästiin viiden aikaan takaisin sänkyyn muka nukkumaan, ja hetken päästä hulahti housuun jotain lämmintä. Saman tien sairaalaan, hennot supistukset alkoi kuuden jälkeen, ja yhdeksän jälkeen kiireelliseen sektioon kun olin lähes kokonaan auki, ja sektio mulle oli suunnitteilla parin päivän päähän perätilan vuoksi.

Ei mitään ennakoivia merkkejä.

• Äitiiiiiiiii

Mulla kuului myös loppuraskaudessa mahasta ihme naksuminen. Luulin myös että kalvot naksuu, mutta taisi ollakin tytön polvi, joka naksahtelee siis edelleen :).mulla tuntui yöllä vatsassa nipistelyä ja sitten aamulla meni vedet sänkyyn.

Ja sitä vettä tulee sitten paljon! Hirvitti ihan, että mitäs jos vedet oliski menny vaikka kauppaan. Olis ollu kanssaihmisillä ihmettelemistä :)

• 00000ps

Ei mitään merkkejä. Käytiin saunassa, ja menin sen jälkeen vessaan niin seisoessani siellä jalan päälle lorahti jotain. Ajattelin että pissaanko mä vaikken edes pinnistä. :D Mut sit sitä tuli lisää ja lisää...

• ed

ei mitää merkkejä. yöllä heräsin että mahaan pisti vähän, nousin vessaan ja samas oli laattialla iso lätäkkö vettä. :D ja sitä vettä tuli paljo, sairaalaskin ihmeteltiin,kuinka sitä vettä nuon paljo tulee ja aina vaan..

• .................

Ei mullakaan ollu mitään merkkejä. Itellä oli supistellu säännöllisesti jo melkeen 12 tunnin ajan.Supistukset oli kuitenkin sen verran välissä hellittäneet, että pystyin hiukan nukkumaan. Unesta heräsin taas vähän napakampaan supistukseen ja supistuksen jälkeen kuulu poks ja housut kastu. Mulla ei sitä vettä kyl tullu mitään hirveitä määriä, mut kuitenki ihan lattialleki asti kunhan ponkasin sängystä ku raketti. Kaiken aikaakahan sitä sieltä sitte lurahteli siihen asti että lapsi oli pihalla.

• tammimamma

Ei mitään merkkejä. Illalla oli saunottu kunnolla ja vatsa oli tyhjentynyt ripulina. Hetken yöunia nukuttuani nousin vessaan kun oli hassu olo, jotenkin vähän ehkä kipristi, ja matkalla sitten valahti vettä.

• mammavaan1

Minulla irtosi ensin limatulppa, siitä 2 päivää ja vedet meni ilman mitään merkkejä. ja kyllä.. isossa marketissa juuri ennen kassajonoja iltapäivällä! :D eikun sairaalaan. pojan syntymään meni n.15h

• mammuli89

Minä söin ruokaa sängynpäällä kunnes tunsin jotain lämmintä , nousin seisomaan niin kunnon hulahdus tuli. Sen jälkeen sitä vuosi ja vuosi mutta supistuksia ei kuulunut pitkään aikaan..

• Greebio

2 vk ennen laskettua aikaa olin keskipäivällä laittamassa itselleni ruokaa lieden äärellä, kun n. 1.5 dl käsilämmintä nestettä lirahti housuun. Ymmärsin heti mistä oli kyse ja sammutin samantien lieden ja astelin rauhallisesti vähän matkan päässä olleeseen makuuhuoneeseemme. Menin selälleni sänkyyn ja yritin ajatella mitä siinä tilanteessa piti tehdä. En varmaankaan minuuttia tai kahta kauempaa siinä lepäillyt, kun ryhdyin tuumasta toimeen ja soitin ensin miehelleni, että nyt olisi aika. Hän halusi olla synnytyksessä mukana, joten asia oli sen vuoksi tärkeysjärjestyksessä ykkönen, vaikka jälkeenpäin ajatellen näin ei sitten ollutkaan. Seuraavaksi soitin taksin, puin päällysvaatteet päälleni ja otin valmiiksi pakatun kassin mukaani. Kassi ei ollut viimeisen päälle pakattu, koska luotin siihen, että jos jotakin puuttuu, joko mieheni tai joku ystävistäni tuo puuttuvat tavarat sairaalaan. Oikeasti sinne ei tarvitse mitään mukaan - sairaalassa on kaikki tarvittava.

Eli siis lapsivesi meni n. klo 13.00, mutta lapsi syntyi illalla klo 23.00.
      Lapsivettä valuu koko ajan, koska elimistö korvaa menetetyn veden. Määrä voi vaikuttaa runsaalta, mutta oikeasti puhutaan suhteellisen pienistä määristä. Joistakuista jo 1/2 dl voi olla iso määrä :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1701
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1546
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1260
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe