Eli olen jo pitempään miettinyt että hakisin lukemaan kemiantekniikkaa Lappeenrantaan kirjoitusten jälkeen. Pääsykokeista sanottiin, että siihen kuuluu sekä kemian, matematiikan että fysiikan koe, joista kaksi parasta otetaan huomioon. Matikka (pitkä) ja kemia mulla on mennyt ihan hyvin, mutta fysiikkaa en ole lukenut olleenkaan sen yhden pakollisen kurssin lisäksi. Onko siis mitään toivoa päästä sisään ja vieläpä pärjätä opinnoissa sitten jos sinne kouluun pääsee?
Teekkariksi ilman fysiikkaa?
3
1286
Vastaukset
- tme
Sisään voit päästä tekemällä matematiikan ja kemian pääsykokeet, tai tietysti paperivalinnallakin jos arvosanat riittävät. Ennen piti valita joko fysiikan tai kemian pääsykoe, mutta en tiedä tehdäänkö nykyään molemmat joka tapauksessa?
Opinnoissa fysiikka tulee varmasti vastaan, ja opinto-oppaasta bongasin ainakin seuraavat fysiikkaan liittyvät pakolliset perusopinnot, eli ne jotka tulevat vastaan melko aikaisessa vaiheessa. Muitakin varmasti tulee. Meillä Tampereella fysiikan opinnot tosin alkavat perusteista, joten tiukalla opiskelulla kyllä pärjää. En tiedä LTY:n tavoista.
http://www.lut.fi/fi/technology/lutchemistry/studies/student/Documents/Learning Outcomes Bachelor.pdf
Sivu 169: Kemiantekniikan koulutusohjelman tekniikan kandidaatin tutkinto
muodostuu seuraavasti:
A. Yleisopinnot 109 op
BH20A0300 Lämmönsiirron perusteet
BH20A0700 Teknillisen termodynamiikan perusteet
BH40A0250 Pumput, puhaltimet ja kompressorit
BH40A1400 Virtaustekniikka I
BM30A0210 Fysiikka L, osa 1
BM30A0220 Fysiikka L, osa 2
BM30A0230 Fysiikka L, osa 3
BM30A0320 Fysiikan laboratoriotyöt (KETE, KOTE)
Fyysiika L tarkoittanee Laajaa fysiikkaa. - -LUT:ssa opiskeleva-
Hyvä, että sulla on noin kirkkaana mielessä tulevaisuuden suunnitelmat :)
Elikkä jos haluat kemian puolelle hakea, niin saat vapaasti valita KAKSI valintakoetta kolmesta, joihin osallistut... Eli yleisesti diplomi-insinööri- ja arkkitehtikoulutuksen yhteysvalinnan valintakokeisiin kuuluu matikka, kemia ja fysiikka. Noista voit valita kaksi mieleistä... sinun tapauksessasi (kerta fysiikka on heikolla pohjalla) osallistut siis matikan JA kemian kokeisiin. - Teekkari_LTY
Lappenrannassa meidät jaettiin fuksivuotena kahteen eri tasoiseen fysiikkaryhmään lukiossa käytyjen kurssien mukaan. Toisessa eli tuossa Fysiikka L:ssä lähdettiin liikkeelle mekaniikasta ja sen jälkeen käytiin läpi samoja asioita kuin kovempitasoisessakin ryhmässä. Meillä pärjää ihan hyvin vaikkei fysiikkaa olisi liiemmin lukenutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438098
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724616
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373337Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482838Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262795- 382570
- 412096
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817