deguille sopiva häkki..

kyselijädeguuista

käykö deguille kanin häkki ?
olen nähnyt deguja sellaisessa häkissä...
mitä tarkoittaa jos degu syö häkin kaltereita aivan vimmatusti..?
virikkeet ?
hintapyyntö?
onko harmaita ja ruskeita deguja vaan...vai onko myös siltä väliltä tms..?

6

1857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Degujen ylpeä omista

      riippuu häkin koosta itselläni on n120cm korkea ja 80 cm leveä häkki. muista että eläin kaupan häkit ovat vain väliaikaisia siihen asti että ne saavat kodin (: elikkä siis liian pieniä.

      kaltereiden kaluaminen voi tarkoittaa ettei se pääse tarpeeksi ulos ja virikkeitä on liian vähän tai se vain haluaa järsiä niitä.

      virikkieiksi sopii oksat kuten paju ja wc paperi rullan pahviset hylsyt ja JYRSIJÄN lelut ja häkkiin kannattaa laittaa tasoja koska degut RAKASTAVAT kiipeilyä ;)

      hinta on yleensä 30-60 e jotkut voivat olla jopa yli 100 e

      on myös niin sanottuja sinideguja jotka maksavat enemmän ja ovat sinertävän hopeita eivät huomattavasti sinisiä =)

      • kertokaa deguista(nne)

        kiitos vastauksesta ! =)
        olen 13 täytän 14,enkä huomaa vaikeuksia degujen suhteen :")..
        Silti minulla on vähän kysymyksiä..
        Miten saisin rohkaistua deguja,mun degut pelkää tulla vapaana ollessaan syliin :/
        Ja säikähtävät pienimpiäkin liikkeitä.lähtee juoksee piiloo...vanhempi degu on tumma,hieman harmaa ja toinen sit on nuorempi ja ruskee..välil ne hieman ääntelee ku isompi meinaa vallata ruokakupin=D ...kumpikin uroksia ja joskus tulee pieniä riitoja..(ei oo sukua) mut juu saisinko tietoa lisää ja sit mitkä on hyvii virikkeit c: ?


      • Sentti
        kertokaa deguista(nne) kirjoitti:

        kiitos vastauksesta ! =)
        olen 13 täytän 14,enkä huomaa vaikeuksia degujen suhteen :")..
        Silti minulla on vähän kysymyksiä..
        Miten saisin rohkaistua deguja,mun degut pelkää tulla vapaana ollessaan syliin :/
        Ja säikähtävät pienimpiäkin liikkeitä.lähtee juoksee piiloo...vanhempi degu on tumma,hieman harmaa ja toinen sit on nuorempi ja ruskee..välil ne hieman ääntelee ku isompi meinaa vallata ruokakupin=D ...kumpikin uroksia ja joskus tulee pieniä riitoja..(ei oo sukua) mut juu saisinko tietoa lisää ja sit mitkä on hyvii virikkeit c: ?

        mullakin on kaks uros degua ja tappelee joskus, niin että verikin lentää (mitä johtuu ilmeisestikkin niiden huimasta ikä erosta).....joudun laittamaan eri häkkeihin.
        Virikkeiksi sopii myös teippirullien hylsyt (pahviset), myös puiset korit on hyvä pesäpaikkoja.... Itse olen laittanut deguilleni vessapaperi rullan narulla häkin kattoon kiinni ja täyttänyt heinällä, näin niillä on tekemistä ja häkki pysyy siistinpänä. Degut voivat myös kesällä olla pihalla, JOS niillä on kunnon tuulen/auringon suoja (esim. Jokin peitto puoliksi häkin päällä). Omat deguni nauttivat ulkona olemisesta, auringon otosta ja vihreän heinän maitelusta ;) Jos haluat degusi kesyyntyvän, syötä niitä kädestä ja pitele paljon. Rakenna luottamusta niiden ehdoilla, ÄLÄKÄ hätäile! Itse anna herkkuina auringonkukan siemeniä ja kaurahiutaleita/leseitä. Jos olet joskus koittanut saada jonkin "villin" hevosen luottamusta, ymmärrät hyvin mitä tarkoitan..... :)


    • azvb

      Hyvä virike on myöskin se, että piilottelet ympäri huonetta herkkuja ja annat degujen vapaana ollessaan etsiä niitä.

    • degufani

      Moi! Haluaisin hankkia degun, mutta voisiko sitä pitää isossa kanin häkissä jos sitä pitää muuten paljon vapaana? :))

      • Kanihäkin pinnaväli on liian suuri, degu pääsee sieltä karkaamaan. Muutenkin degulle paremman mallinen on korkea häkki, koska ne tykkäävät kiipeillä. Niille paras häkki on terraarion ja häkin yhdistelmä, koska silloin pohjalle saa paljon purua kaiveltavaksi, mutta myös kiipeilytilaa riittää. Siis tämän tyylinen:
        http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakit_aitaukset/gerbiili/leveys_80cm/225330
        Lisäksi tuollaisen päälle voi vielä laittaa toisen häkin, jolloin kiipeilytilaa on entistäkin enemmän :)

        Hankithan kuitenkin kaksi degua, koska ne ovat laumaeläimiä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe