Kuukautiskierto sekaisin - raskaana?

Slolla

Ei tainnut tulla kyllä oikeaan paikkaan..
Tilanne on siis se, että olen käyttänyt Mercilon-pillereitä tasan vuoden. Kuukautiskiertoni on ollut tasainen suurimmaksi osaksi kulunutta vuotta, mutta viime syyskuussa menkat alko "temppuilla"; alkoi liian aikaisin vaikken kertaakaan siirrellyt niitä. Joulukuussa menkat alkoi 22. päivä ja kestivät tammikuun neljänteen asti eli melkein kaksi viikkoa (noin kaksi viikkoa edellisten kuukautisten jälkeen).
Seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa ensi viikolla, MUTTA olen koko tämän viikon kärsinyt hurjasta pahoinvoinnista, palelusta, itkuisuudesta ja ehkä vähän omituisesta fiiliksestäki. Eilen tulin sitten ajatelleeksi raskauden mahdollisuutta. Aloitin uuden laatan 9. tammikuuta eli ns. aikataulussa. Ovulaatiolaskurin mukaan minulla olisi ollut hedelmällinen jakso 6.-8. tammikuuta (edellisten menkkojen mukaan), jolloin tosiaan oli vipinää makkarissa ;). Mutta siltikin epäilen vahvasti, ettei pillereiden vaikutus noin vaan lakkaa (kaksi viikkoa olin siis syömättä).

Jotenka, olisiko täällä joku viisas joka osaisi valaista minua, että onko epäilyissäni mitään perää? :)

15

1394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee raskaustesti nyt

      Siis milloin olit kaksi viikkoa syömättä pillereitä?? Kyllä se vaikutus loppuu, jos et heti sen 7päivän tauon jälkeen aloita uutta laattaa!

      (et voi pidentää taukoa, tai muuten se katsotaan pillereiden lopettamiseksi, ja joudut aloittamaan niiden käytön kokonaan uudestaan seuraavien kuukautisten alkaessa)

      Eli siis pillerilaattoja voi syödä useamman putkeen, jolloin ei tule tyhjennysvuotoa kun ei ole sitä taukoakaan.
      MUTTA kun pidät tauon, voi se kestää ainoastaan tuon 7 päivää jonka jälkeen aloitettava uusi laatta (oli menkat vielä päällä tai ei) tai ehkäisyn vaikutus loppuu siihen! et siis voi "pidentää" taukoa! Laattaa ei myöskään voi jättää kesken vaikka menkat alkisikin, vaan se on silti syötävä loppuun.

      Jos nyt siis olet ollut kaksi viikkoa syömättä pillereitä, ja puuhastellut makuuhuoneessa voit aivan hyvin olla raskaana koska ei tuo pillereiden ehkäisyteho ole ollut voimassa sen 7 päivän jälkeen, ja lisäksi jos aloitat pillerit kahdenviikon jälkeen menee kiertosi aivan varmasti sekaisin koska olet vähän niinkuin lopettanut ne ja sitten yks kaks taas alkanutkin syömään niitä.... Sinun olisi kuulunut odottaa seuraavien kuukautisten alkua ja aloittaa pillereiden syönti kokonaan taas "alusta" ekana vuotopäivänä.

    • ir,i65e,4w

      Kirjoitat: Mutta siltikin epäilen vahvasti, ettei pillereiden vaikutus noin vaan lakkaa (kaksi viikkoa olin siis syömättä)

      Ei sitä ehkäisytehoa keräänny "varastoon" sinne elimistöön, oletpa syönyt vuoden tai kymmenen vuotta, kyllä se ehkäisyteho lakkaa kun pillerit lopetat ja voit pamahtaa paksuksi hyvinkin nopeasti jos ovulaatio vain sattuu kohdalle.

    • .

      Miksi joillekin on niin vaikeaa ymmärtää ne pilsujen syömiseen liittyvät ohjeet? Nehän lukee siinä paketissa, että miten niitä käytetään... Onko osa naisista todella noin tyhmiä, vai onko tuo vain jotain ihmeen temppuilua, että yritetään tulla tahallaan miehen selän takana raskaaksi, ja saadaan sitten sanoa "kyllä mä olen syönyt pilsuja koko ajan, ne vaan petti" -vai mistä on kyse?

      Toisaalta neiti on syönyt pilsuja säännöllisesti vuoden verran, eikä ole siirrellyt menkkoja, ja sitten kuitenkin on hupsista keikkaa pitänyt kahden viikon taukojakin... Koita nyt selittää vähän selvemmin, että mitkä ne käytännöt on sulla olleet. Oletko vuoden verran syönyt aina yhden laatan, ja sitten pitänyt taukoviikon, vai oletko tosiaan aina välillä jättänyt pilsut pois pariksi viikoksi, ja sitten aloittanut uudestaan, ja jos näin olet tehnyt -niin MIKSI, oi miksi?

      • Slolla

        Olen siis tasaisesti syönyt laatan ja pitänyt sitten väliviikon. En vain ole ymmärtänyt sitä, että laatta pitää syödä loppuun asti vaikka menkat alkais ennen aikojaan. Nyt olin siis kaksi viikkoa syömättä MENKKOJEN AJAN kun ne tosiaan kestii sen kaksi viikkoa. Muita taukoja en ole pitänyt.
        Tarkoituksena ei ole ollut tulla raskaaksi (tuskin koskaan).

        Tämä tyhmä nainen kysyy vielä sellaista asiaa, että voinko tehdä testin vasta kun menkat on myöhässä? Laatta mitä nyt olen syönyt 9. päivästä lähtien, loppuu huomenna eli menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla ma-to välillä.

        Nyt kyllä hävettää ku hoksaa miten idiootti on tosiaan ollut!
        Kiitokset vastauksista :).


      • .
        Slolla kirjoitti:

        Olen siis tasaisesti syönyt laatan ja pitänyt sitten väliviikon. En vain ole ymmärtänyt sitä, että laatta pitää syödä loppuun asti vaikka menkat alkais ennen aikojaan. Nyt olin siis kaksi viikkoa syömättä MENKKOJEN AJAN kun ne tosiaan kestii sen kaksi viikkoa. Muita taukoja en ole pitänyt.
        Tarkoituksena ei ole ollut tulla raskaaksi (tuskin koskaan).

        Tämä tyhmä nainen kysyy vielä sellaista asiaa, että voinko tehdä testin vasta kun menkat on myöhässä? Laatta mitä nyt olen syönyt 9. päivästä lähtien, loppuu huomenna eli menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla ma-to välillä.

        Nyt kyllä hävettää ku hoksaa miten idiootti on tosiaan ollut!
        Kiitokset vastauksista :).

        No tuossa sulle jo vastattiinkin, eli testiä tekemään. Se on noiden pilsujen kanssa vähän niin, että ne saattaa aiheuttaa kaikenlaisia välivuotoja yms. ja silloin jos näin käy, siitä jutellaan gynelle, eikä lopeteta pillereitä omin päin, ja sitten kohta aloiteta uudestaan. Sori jos töykeästi sulle vastasin tuossa aiemmin, mutta näitä tän kaltaisia kyselyitä saa lukea yhtenään, niin alkaa pikkuhiljaa epäilyttää joidenkin tarkoitusperät noissa väärinymmärryksissä... Minusta se pilsujen syönti ei nyt mitään rakettitiedettä ole, ja jos joku asia on epäselvä tai ei muista, että mitenkäs se menikään -niin siitä paketissa olevasta ohjeesta lukaisee.


      • Anonyymi
        Slolla kirjoitti:

        Olen siis tasaisesti syönyt laatan ja pitänyt sitten väliviikon. En vain ole ymmärtänyt sitä, että laatta pitää syödä loppuun asti vaikka menkat alkais ennen aikojaan. Nyt olin siis kaksi viikkoa syömättä MENKKOJEN AJAN kun ne tosiaan kestii sen kaksi viikkoa. Muita taukoja en ole pitänyt.
        Tarkoituksena ei ole ollut tulla raskaaksi (tuskin koskaan).

        Tämä tyhmä nainen kysyy vielä sellaista asiaa, että voinko tehdä testin vasta kun menkat on myöhässä? Laatta mitä nyt olen syönyt 9. päivästä lähtien, loppuu huomenna eli menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla ma-to välillä.

        Nyt kyllä hävettää ku hoksaa miten idiootti on tosiaan ollut!
        Kiitokset vastauksista :).

        Hyvä sinä:) Niin, totta ns. vanhalla kielellä "tyhjennysvuoto" eli menkat ja sit taas laatan aloitus. Monesti menkat ovatkin säännölliset pillereiden kanssa.Et omistanut kristallipalloo millä olisit nähnyt että menkat kestää seuraavat kaksi viikkoa.


    • lryuikety

      Siis tee se testi nyt vaan heti!!! Juu lattaa ei missään nimessä jätetä kesken vaikka mikä olisi/tulisi eli aina syödään se laattaa, pidetään 7 päivän tauko ja aloitetaan uusi laattaa menkat eivät siis säätele/määrää näitä aikatauluja mitenkään.
      Jos testi tänään näyttää positiivista, ala syö enää yhtään ainutta pilleriä, jos taas näyttää negaa, otat huomenna sen viimeisen pillerin ja pidät normaalin seitsemänpäivän tauon ja aloitat uuden laatan. Jos menkkojasi ei jostain syystä kuulukkaan siihen torstaihin mennessä, uusi raskaustesti!
      Tässä ainakin halvalla cittarista ostettava: raskaustestiliuskat 2kpl, paketissa 2.99e
      http://www.pregcheck.fi/tuotteet/raskaustestiliuskat/

      • .uhlijtyu

        Jos raskaustesti nyt näyttää negatiivista, syöt laatan loppuun, pidät normaalin tauon ja aloitat uuden laatan.... ja tästä eteenpäin jatkat samalla tavalla, ja tarkkana niiden ohjeiden kanssa, jo yhden-kahden pillerin unohdus voi johtaa raskauteen!

        Huom: Jos menkkasi eivät alakkaan nyt tämän tauon aikana, tee uusi raskaustesti! Sillä voi olla että tänään tehtävä testi ei vielä näytä positiivista jos raskaushormonia kehossasi vielä vähän. Jos menkat taas alkavat normaalisti ja ovat normaalit esim. määrältään tuon tauon aikana, en usko että olet raskaana.


    • Slolla

      Kävin ostamassa kaksi Apteekin Raskaustestiä ja negaa näyttää molemmat. Jotaki muuta ilmeisesti nuo "oireet". Katotaan nyt sitte ens viikko että kuuluuko niitä menkkoja.

      Kiitokset vastauksista!

      • Tee raskaustesti nyt

        Hei slolla, suosittelen että teet vielä uuden testin (vaikka menkat tulisikin) varmuudenvuoksi ennenkuin aloitat uuden laatan. Ja muista tästälähtien syödä aina koko laatta ja vasta sitten pitää se seitsemänpäivän tauko.
        Ja onneksi tämä asia selvisi nyt, eikä vasta myöhemmin :) Hyvää jatkoa :)


    • 39+1

      Tee myöhemmin uusi testi.


      Taukoviikko ei koskaan saa olla pidempi kuin 7 vrk, sen sijaan lyhyempi se saa olla.


      Miksi olit kaksi viikkoa pillereittä? Ja yhdistelmiä syödessä ei ole menkkoja/kuukautisia, tyhj.vuotoa sen sijaan on.

      • UIOLRY.U

        No kyllä sitä nyt tarvii pilkkuja nu**ia, hyvä 39 1 kirjoittaja. Sanotko sitten itse syödessäsi yhdistelmäpilleritä että nyt alko tyhjennysvuoto :D Kyllä mä sanon ainakin että menkat alko.


      • tyhjennyshän se
        UIOLRY.U kirjoitti:

        No kyllä sitä nyt tarvii pilkkuja nu**ia, hyvä 39 1 kirjoittaja. Sanotko sitten itse syödessäsi yhdistelmäpilleritä että nyt alko tyhjennysvuoto :D Kyllä mä sanon ainakin että menkat alko.

        No ei se kyllä itse asiassa ole mitään pilkunnussintaa. Joo, voi niistä menkkoina puhua, mutta menkat ne ei ole. Aloittajakin sanoi hassusti, että kuukautiskierto on sekaisin, vaikka pillereitä syödessä ei ole mitään kuukautiskiertoa, on vain keinotekoisesti hormoneilla aikaan saatu kierto, jossa välillä tyhjennetään liikaa kasvanut kohdun limakalvo. Moni ei edes tajua sitä, että oma hormonitoiminta on täysin tauolla hormoniehkäisyä käytettäessä.


    • therhwr

      No kai tuon nyt jokainen tietää mutta silti puhuu niistä ennemmin menkkoina kuin tyhjennysvuotona!

    • Slolla

      Kiitoksia kovasti vinkistä :). Yksi tuttava selvensi mulle tuon homman ihan rautalangasta vääntämällä; älysin lopullisesti että menkat ei "määrää" laattojen tahtia vaan niitten pitäisi määrätä menkkoja. Teen varalta keskiviikkona testin vielä.

      Hyvää jatkoa myös teille! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe