"Obesitas. Palpoiden pieni kohtu, adnexit vapaat.
UÄ:llä nähdään kohdun sisällä 7mm endometrium. Molemmat munasarjat täysin normaalit. "
Eli onko minussa jotain vikaa ? Olen käynyt gynekologin tutkimuksissa ja näin hän kirjoitti ultrattuaan. Mitä nuo siis tarkoittavat? Enkö voi saada lasta ilman hoitoja?
Mitä termit tarkoittavat?
4
457
Vastaukset
- jolene
obesitas = lihavuus :D
kato terveyskirjastosta vastaukset! :D Hei!
Tutkimuksesi on ollut täysin normaali!
Suomennettuna se menee seuraavasti:
"Ylipainoinen. Tunnustellen kohtu on pieni (eli normaali), sivulla tuntuvat munasarjat liikkuvat tutkittaessa vapaasti (eli eivät ole kiinnikkeiset). Ultraäänellä tutkittaessa nähdään kohdun sisällä 7 mm:n paksuinen limakalvo (normaali siis). Molemmat munasarjat ovat normaalit.
Tutkimuksen perusteella ei ole mitään syytä olettaa ettet voisi saada lasta ilman hoitoja. Tässä ei tosin ilmene tehtiinkö tutkimus oletettuun ovulaatioaikaan? Ylipaino voi estää ovulaation, minkä vuoksi laihdutus ja ovulaatioinduktiohoito voivat olla tarpeellisia.
Ystävällisin terveisin,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat- böllö1
Kiitos vastauksesta :)
Eli jos varaan väestöliiton klinikalle ajan ensikäynnille, niin voin pyytää minulle tuota ovulaatioinduktiohoitoa? Onko se mahdollista? Ja jos sekään ei tepsi, niin minä voin pyytää IVF:ää? Vai mitäköhän lääkärit minulle suosittelisivat? Vuoden verran kuitenkin yritystä takana. Tutkimusta ei tehty oletettuun ovulaatioaikaan. Hei!
Juuri niin. Toki sinun ei tarvitse tietää itse mitä hoitoa pyytää, sillä varmasti tarpeellisten tutkimusten jälkeen osoittautuu, mitä on järkevintä tehdä. Ammattitaitoinen henkilökunta osaa asiansa ja tietysti kuunnellaan potilaan toiveita. Vuoden yrityksen jälkeen on sopiva hetki selvitellä asioita tarkemmin.
Hyvää jatkoa toivottaen,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803