kannattaako lastuttaa eli kestääkö normaalin ohjelmamuutoksen? Paraneeko kulkupuoli kokemusten mukaan paljonkin? Autoni on vm.05.
Volvo V50 T5
16
2408
Vastaukset
- paranoo
Itse tosin en ole vakiotehoista T5 mallia ajanut, mutta omani on rica softalla piristetty edellisen omistajan toimesta. Vääntöä tulee mukavasti lisää, penkitetty 414Nm ja 248hv. Jaksaa paremmin myös korkeilla kierroksilla. Eiköhän tuo normaalissa ajossa kestä ihan hyvin. Oma S40 T5 on ollut viimeiset 60000km uudella softalla.
- kyllä vakio riittää
Mainosten mukaan pelkällä lastulla ei saa paljoakaan lisätehoja, vaan jos tosissaa haluaa lisää huutoa pitää myös koneeseen kajota. Ja sehän sitten maksaa.
Ei kun kuukkelia kiusaamaan.- riittää
vakiokin, mutta softan vaihdolla bensan kulutus myös hieman laskee. Moottorin optimointi on hyvä nimitys tuolle "lastutukselle" Ja kyllä nuo teholisäykset ovat ihan huomattavia. Itse olen huvikseni tehnyt suorituskyky mittauksia. Esim. 80-120 km/h kiihtyvyys vakiotehoisena olisi n4s. uudella softalla se on 3.5s. Tuollahan ei merkitystä ole normaalissa ajossa, mutta onhan koneesta hyvä ottaa se optimaalinen teho.
- audikuski
Hauki on kala, VOLVO ON ROMU
- ja.
Audit ovat homojen suosimia kulkineita.
- Volvorane
ja. kirjoitti:
Audit ovat homojen suosimia kulkineita.
Kyllähän se voi vituttaa ku kantti volvo ohittaa sen, laiskan nuhapumppu A6
- teinikilpuri, hihii
Ei kait se lastu tapa, mutta kuinka paljon sitä rääkätään lastutuksen jälkeen??
- tee5
Kyllä kannattaa optimoida. Itse ajellut 100000 km softalla ja vakiolla en enää viitsisi.
- T5
tee 5, minkä lastun olet hommannut ja kertoisitko paremmista ominaisuuksista.
- tee5
T5 kirjoitti:
tee 5, minkä lastun olet hommannut ja kertoisitko paremmista ominaisuuksista.
BSR:n ohjelma on ollut käytössä jo 6 vuotta. Kaasuherkkyys ja alavääntö paranevat huomattavasti eli moottori reagoi herkemmin. Kaasupoljinta ei normiajossa tarvitse kuin hipaista niin jo mennään. Ohituskiihtyvyys paranee, 3-4 k rpm löylyä on siihen malliin että rekan ohi pääsee nopeasti. Lisäksi omassa ajossa bensan kulutus ei ole ainakaan lisääntynyt. 100000 km keskikulutus 7,97 l/100 km. Toki tuossa paljon maantieajoa mutta tulos hakkaa auton virallisen keskikulutuksen 0,8 litralla. Tuossa päällimmäiset kokemukset, huonoja ei ole.
- BSR jaT5 ?
tee5 kirjoitti:
BSR:n ohjelma on ollut käytössä jo 6 vuotta. Kaasuherkkyys ja alavääntö paranevat huomattavasti eli moottori reagoi herkemmin. Kaasupoljinta ei normiajossa tarvitse kuin hipaista niin jo mennään. Ohituskiihtyvyys paranee, 3-4 k rpm löylyä on siihen malliin että rekan ohi pääsee nopeasti. Lisäksi omassa ajossa bensan kulutus ei ole ainakaan lisääntynyt. 100000 km keskikulutus 7,97 l/100 km. Toki tuossa paljon maantieajoa mutta tulos hakkaa auton virallisen keskikulutuksen 0,8 litralla. Tuossa päällimmäiset kokemukset, huonoja ei ole.
Mikä tuo BSR on, näytät olevan tyytyväinen. Kuka niitä myy/ asentaa? Onkos ongelmia, jos vie katsastukseen tai merkkihuoltoon?
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
BSR jaT5 ? kirjoitti:
Mikä tuo BSR on, näytät olevan tyytyväinen. Kuka niitä myy/ asentaa? Onkos ongelmia, jos vie katsastukseen tai merkkihuoltoon?
Moottroinohjausohjelmisto, jolla saadaan moottorin tehot nostettua alkuperäistä korkeimmiksi. Asennuksen jälkeen auto pitäisi muutoskatsastaa mutta suurimmalla osalta taitaa jäädä tekemättä, koska katsastuksen yhteydessä ei ole mahdollista selvittää millainen moottorinohjausohjelmisto siellä ohjausboksissa on.
Tuollaisen "optimoidun" ohjalmiston asennuksen jälkeen on merkkihuollossa käydessä muistettava kieltää (moottoriohjaus)ohjelmiston päivitys, koska silloin valmistajan uusi ohjelmisto poistaa tuon "optimoidun" ohjelmiston.
http://en.bsr.se/products/tuning-kits/volvo/
- ongelmia ehkä tuloss
Jääpähän ainakin merkkihuollon kaikki ohjelmapäivitykset tekemättä tuon jälkeen.
Niissä on joskus todella tärkeitä ja hyviä päivityksiä.
Jos vakoilla ei pärjää, niin silloin on jossain vikaa, ainakin asenteessa. Pitää sitten ostaa paremmin kulkeva auto.- ongelmia
saattaa tulla vakiotehoiseenkin autoon. Tuntuu joitain risovan oikein tosissaan, jos eräät haluavat ottaa koneesta enemmän irti. Ja mitähän moottorin optimointi mahdollisesti kertoo asenteesta?
- Bsr ruless
BSR on erittäin luotettava ruotsalainen moottorinohjausjärjestelmien uudelleen ohjelmoija. Melko suuri firma ja luotettavaksi ja hyväksi todettu monissa testeissä vuosien varrella. Bsr mainosta myös aktiivisesti ruotsalaisissa medioissa esim. Teknikens värld autolehti, jossa taitaa olla lähes joka numerossa Bsr-mainos. Erinomaisia tuotteita kokemukseni mukaan. Suomessa ainakin pääkaupunkiseudulla niitä tarjoaa Doc-Power kohtuulliseen hintaan
- Anonyymi
asenne? Raskaan kaluston puolella kulutus tippuu 4-5l/100km optimoitaessa ja veto paranee, vaihdon tarve vähenee ylämäissä. onhan se mukava ajaa autolla joka vastaa kaasuun, eikä ole kuin kuminauha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1293267
- 1091311
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2671285Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.651096Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791061Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr141056IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku57979- 30976
Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie42944- 46854