Volvo V50 T5

tee-vitone

kannattaako lastuttaa eli kestääkö normaalin ohjelmamuutoksen? Paraneeko kulkupuoli kokemusten mukaan paljonkin? Autoni on vm.05.

16

2349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paranoo

      Itse tosin en ole vakiotehoista T5 mallia ajanut, mutta omani on rica softalla piristetty edellisen omistajan toimesta. Vääntöä tulee mukavasti lisää, penkitetty 414Nm ja 248hv. Jaksaa paremmin myös korkeilla kierroksilla. Eiköhän tuo normaalissa ajossa kestä ihan hyvin. Oma S40 T5 on ollut viimeiset 60000km uudella softalla.

    • kyllä vakio riittää

      Mainosten mukaan pelkällä lastulla ei saa paljoakaan lisätehoja, vaan jos tosissaa haluaa lisää huutoa pitää myös koneeseen kajota. Ja sehän sitten maksaa.
      Ei kun kuukkelia kiusaamaan.

      • riittää

        vakiokin, mutta softan vaihdolla bensan kulutus myös hieman laskee. Moottorin optimointi on hyvä nimitys tuolle "lastutukselle" Ja kyllä nuo teholisäykset ovat ihan huomattavia. Itse olen huvikseni tehnyt suorituskyky mittauksia. Esim. 80-120 km/h kiihtyvyys vakiotehoisena olisi n4s. uudella softalla se on 3.5s. Tuollahan ei merkitystä ole normaalissa ajossa, mutta onhan koneesta hyvä ottaa se optimaalinen teho.


    • audikuski

      Hauki on kala, VOLVO ON ROMU

      • ja.

        Audit ovat homojen suosimia kulkineita.


      • Volvorane
        ja. kirjoitti:

        Audit ovat homojen suosimia kulkineita.

        Kyllähän se voi vituttaa ku kantti volvo ohittaa sen, laiskan nuhapumppu A6


    • teinikilpuri, hihii

      Ei kait se lastu tapa, mutta kuinka paljon sitä rääkätään lastutuksen jälkeen??

    • tee5

      Kyllä kannattaa optimoida. Itse ajellut 100000 km softalla ja vakiolla en enää viitsisi.

      • T5

        tee 5, minkä lastun olet hommannut ja kertoisitko paremmista ominaisuuksista.


      • tee5
        T5 kirjoitti:

        tee 5, minkä lastun olet hommannut ja kertoisitko paremmista ominaisuuksista.

        BSR:n ohjelma on ollut käytössä jo 6 vuotta. Kaasuherkkyys ja alavääntö paranevat huomattavasti eli moottori reagoi herkemmin. Kaasupoljinta ei normiajossa tarvitse kuin hipaista niin jo mennään. Ohituskiihtyvyys paranee, 3-4 k rpm löylyä on siihen malliin että rekan ohi pääsee nopeasti. Lisäksi omassa ajossa bensan kulutus ei ole ainakaan lisääntynyt. 100000 km keskikulutus 7,97 l/100 km. Toki tuossa paljon maantieajoa mutta tulos hakkaa auton virallisen keskikulutuksen 0,8 litralla. Tuossa päällimmäiset kokemukset, huonoja ei ole.


      • BSR jaT5 ?
        tee5 kirjoitti:

        BSR:n ohjelma on ollut käytössä jo 6 vuotta. Kaasuherkkyys ja alavääntö paranevat huomattavasti eli moottori reagoi herkemmin. Kaasupoljinta ei normiajossa tarvitse kuin hipaista niin jo mennään. Ohituskiihtyvyys paranee, 3-4 k rpm löylyä on siihen malliin että rekan ohi pääsee nopeasti. Lisäksi omassa ajossa bensan kulutus ei ole ainakaan lisääntynyt. 100000 km keskikulutus 7,97 l/100 km. Toki tuossa paljon maantieajoa mutta tulos hakkaa auton virallisen keskikulutuksen 0,8 litralla. Tuossa päällimmäiset kokemukset, huonoja ei ole.

        Mikä tuo BSR on, näytät olevan tyytyväinen. Kuka niitä myy/ asentaa? Onkos ongelmia, jos vie katsastukseen tai merkkihuoltoon?


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        BSR jaT5 ? kirjoitti:

        Mikä tuo BSR on, näytät olevan tyytyväinen. Kuka niitä myy/ asentaa? Onkos ongelmia, jos vie katsastukseen tai merkkihuoltoon?

        Moottroinohjausohjelmisto, jolla saadaan moottorin tehot nostettua alkuperäistä korkeimmiksi. Asennuksen jälkeen auto pitäisi muutoskatsastaa mutta suurimmalla osalta taitaa jäädä tekemättä, koska katsastuksen yhteydessä ei ole mahdollista selvittää millainen moottorinohjausohjelmisto siellä ohjausboksissa on.

        Tuollaisen "optimoidun" ohjalmiston asennuksen jälkeen on merkkihuollossa käydessä muistettava kieltää (moottoriohjaus)ohjelmiston päivitys, koska silloin valmistajan uusi ohjelmisto poistaa tuon "optimoidun" ohjelmiston.

        http://en.bsr.se/products/tuning-kits/volvo/


    • ongelmia ehkä tuloss

      Jääpähän ainakin merkkihuollon kaikki ohjelmapäivitykset tekemättä tuon jälkeen.
      Niissä on joskus todella tärkeitä ja hyviä päivityksiä.
      Jos vakoilla ei pärjää, niin silloin on jossain vikaa, ainakin asenteessa. Pitää sitten ostaa paremmin kulkeva auto.

      • ongelmia

        saattaa tulla vakiotehoiseenkin autoon. Tuntuu joitain risovan oikein tosissaan, jos eräät haluavat ottaa koneesta enemmän irti. Ja mitähän moottorin optimointi mahdollisesti kertoo asenteesta?


    • Bsr ruless

      BSR on erittäin luotettava ruotsalainen moottorinohjausjärjestelmien uudelleen ohjelmoija. Melko suuri firma ja luotettavaksi ja hyväksi todettu monissa testeissä vuosien varrella. Bsr mainosta myös aktiivisesti ruotsalaisissa medioissa esim. Teknikens värld autolehti, jossa taitaa olla lähes joka numerossa Bsr-mainos. Erinomaisia tuotteita kokemukseni mukaan. Suomessa ainakin pääkaupunkiseudulla niitä tarjoaa Doc-Power kohtuulliseen hintaan

    • Anonyymi

      asenne? Raskaan kaluston puolella kulutus tippuu 4-5l/100km optimoitaessa ja veto paranee, vaihdon tarve vähenee ylämäissä. onhan se mukava ajaa autolla joka vastaa kaasuun, eikä ole kuin kuminauha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe