Kuukautismigreenihän on hankala hoidettava, siihen ei oikein mikään auta. Ei perussärkylääkkeet, ei tulehduskipulääkkeet, ei triptaanit.
Kiinnostaisikin tietää oletteko te Triptylin käyttäjät saaneet apua tästä lääkkeestä kuukautismigreeniin? En ole tätä lääkettä syönyt, mutta lääkkeenhän pitäisi nostaa kipukynnystä. Osalla lääke auttaa tavalliseen migreeniin, mutta onko siitä ollut apua kuukautismigreenin hoidossa?
kuukautismigreeniin apua
3
258
Vastaukset
- rentoutta lisää
Onko sinulla aurallinen vai auraton migreeni?
Minulla on auraton, joten voin käyttää e-pillereitä. Niistä on se hyöty, että voin syödä pidemmän jakson pillereitä ennen taukoviikkoa. Mahdollisuus migreeniin harvenee.
Oletko kokeillut erilaiset hoidot ja hemmottelut, kuten akupunktio, vyöhyketerapia, shiatsu, reiki, aromaterapia...
Liikunta on aina hyväksi, mutta jotkut tanssit, joissa tutustutaan lantionseutuun ovat erityisen hyväksi. Pilates ja jooga vaikuttavat myös tässä suhteessa hyviltä, koska oppii tuntemaan lihaksistonsa rentouden ja jännityksen. Itse olen tykännyt melonnasta, jossa rento lantio on hyväksi. - tuula-neiti
Jäähaude on ainoa joka auttaa silloin, ei paranna mutta lievittää kipua merkittävästi. Pakastimessa kunnolla jäädytetty Migracap päähän - siinä ainoa konsti. Oikeastaan noita Migracappeja pitäisi olla kaksi että voisi toista pitää jo valmiiksi jäähtymässä kun toinen on käytössä.
- ap
Minulla on auraton migreeni. Olen syönyt e-pillereitä nyt yli 10 vuotta, ja ajatellut että voisin lopettaa ne kun ehkäisyllekään ei ole tarvetta tällä hetkellä. E-pillereissä on se hyvä puoli, että kuukautisväliä voi niillä pitkittää. Olen myös miettinyt, olisiko kuukautismigreeni helpompi tai jopa oireeton ilman e-pillereitä kun hormonit tulisivat omasta takaa eikä purkista. Olen aina ollut päänsärkyherkkä, mutta häiritsevä migreeni ja sen mukana kuukautismigreeni tulivat kuvioihin vasta 5 vuotta sitten. Ennen tätä minulla ei kuukautismigreeniä ollut, ilman e-pillereitä tai niiden kanssa.
Luulen vaan että tarvitsen jotain "tukea" e-pillereiden lopetukseen. Olo alkaa heti huonontua kun pillerilevy loppuu ja pari päivää olen ollut ilman e-pillereitä. Sitten kun pari päivää olen e-pillereitä syönyt alkaa olo taas normalisoitua. Usein silloin on särkenyt yli viikon päätä, joten vaatii aikamoista tahdonvoimaa (ja sopivaa ajankohtaa muuten elämässä) ettei jatkaisi e-pillereiden syöntiä, kun niillä tietää saavansa päänsäryn loppumaan. :o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404472Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3512243Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik42220Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481901- 1081843
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4591805Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4841640MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571519Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4931376Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat451350