kuukautismigreeniin apua

Triptylistä?

Kuukautismigreenihän on hankala hoidettava, siihen ei oikein mikään auta. Ei perussärkylääkkeet, ei tulehduskipulääkkeet, ei triptaanit.

Kiinnostaisikin tietää oletteko te Triptylin käyttäjät saaneet apua tästä lääkkeestä kuukautismigreeniin? En ole tätä lääkettä syönyt, mutta lääkkeenhän pitäisi nostaa kipukynnystä. Osalla lääke auttaa tavalliseen migreeniin, mutta onko siitä ollut apua kuukautismigreenin hoidossa?

3

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rentoutta lisää

      Onko sinulla aurallinen vai auraton migreeni?
      Minulla on auraton, joten voin käyttää e-pillereitä. Niistä on se hyöty, että voin syödä pidemmän jakson pillereitä ennen taukoviikkoa. Mahdollisuus migreeniin harvenee.
      Oletko kokeillut erilaiset hoidot ja hemmottelut, kuten akupunktio, vyöhyketerapia, shiatsu, reiki, aromaterapia...
      Liikunta on aina hyväksi, mutta jotkut tanssit, joissa tutustutaan lantionseutuun ovat erityisen hyväksi. Pilates ja jooga vaikuttavat myös tässä suhteessa hyviltä, koska oppii tuntemaan lihaksistonsa rentouden ja jännityksen. Itse olen tykännyt melonnasta, jossa rento lantio on hyväksi.

    • tuula-neiti

      Jäähaude on ainoa joka auttaa silloin, ei paranna mutta lievittää kipua merkittävästi. Pakastimessa kunnolla jäädytetty Migracap päähän - siinä ainoa konsti. Oikeastaan noita Migracappeja pitäisi olla kaksi että voisi toista pitää jo valmiiksi jäähtymässä kun toinen on käytössä.

    • ap

      Minulla on auraton migreeni. Olen syönyt e-pillereitä nyt yli 10 vuotta, ja ajatellut että voisin lopettaa ne kun ehkäisyllekään ei ole tarvetta tällä hetkellä. E-pillereissä on se hyvä puoli, että kuukautisväliä voi niillä pitkittää. Olen myös miettinyt, olisiko kuukautismigreeni helpompi tai jopa oireeton ilman e-pillereitä kun hormonit tulisivat omasta takaa eikä purkista. Olen aina ollut päänsärkyherkkä, mutta häiritsevä migreeni ja sen mukana kuukautismigreeni tulivat kuvioihin vasta 5 vuotta sitten. Ennen tätä minulla ei kuukautismigreeniä ollut, ilman e-pillereitä tai niiden kanssa.

      Luulen vaan että tarvitsen jotain "tukea" e-pillereiden lopetukseen. Olo alkaa heti huonontua kun pillerilevy loppuu ja pari päivää olen ollut ilman e-pillereitä. Sitten kun pari päivää olen e-pillereitä syönyt alkaa olo taas normalisoitua. Usein silloin on särkenyt yli viikon päätä, joten vaatii aikamoista tahdonvoimaa (ja sopivaa ajankohtaa muuten elämässä) ettei jatkaisi e-pillereiden syöntiä, kun niillä tietää saavansa päänsäryn loppumaan. :o)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe