6-reikälävistin?

vihjettä kaipaan

Olisi mukava itse tehdä kätevästi rei'itys pieniin sivuihin (korkeus n. 12,7 cm), jotka sopivat Filofax-tyyppiseen kalenteriin. Mutta mistä sellaisen lävistimen löytää, jossa olisi valmiiksi nuo kuusi pientä stanssia oikeilla kohdilla, tai vaihtoehtoisesti stanssit, jotka voi itse asettaa haluamilleen kohdille?

Joo tiedän kyllä että voihan ne tehdä yksitellen kun ensin mittaa ja merkitsee välimatkat, mutta se ny vain on _hieman_ hankala keino.

Kai sellaisiakin lävistimiä joku myy?

12

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä niitä jossakin on tai sitten ei. Eihän täällä ole saatavilla muutakaan, pelkkää roskaa ja rojua vain.

Itse olen etsinyt tavallista reijitintä joka tekisi 7 mm:n reiät normaalin 80 mm:n välein. Vaan kun ei ole. Vain 5,5 millisiä. Ja nekin usein (Clas Ohlsonilla ainakin) muuten susia.
      Valmiiksi reijiteyissä papereissa on juuri tuo 7 mm:n reijitys ja ne todella liukkaasti kääntyilevät kansiossa. Siinä syy miksi sellaisen haluaisin. Vaan eihän täällä sellaista ole kaupan! Itse yhden tein, mutta kun ei ollut kunnon materiaaleja niin ei oikein hyvä tullut.

On paljon sellaisia tuotteita joitten valmistus ja myynti on tuntemattomasta syystä lopetettu ja tehty sutta ja sekundaa tilalle jos sitäkään.
      On valehdeltu kapitalismin olevan sitä, että huonot tuotteet karsiutuvat kilpailun seurauksena pois markkinoilta. Todellisuudessa onkin käynyt niin, että ne hyvät on karsittu millä syyllä milloinkin pois ja pelkkää roskaa on tullut tilalle jos sitäkään.

• Kysyntä määrää

Masennuksen oireet.

• Kauppias sen määrää
        Kysyntä määrää kirjoitti:

Masennuksen oireet.

Kyllä se jo alkaa masentamaan ketä tahansa.

• 19+13

Jostain toimistotarvikeliikkeestä voisi kysyä, heillä kai on kuitenkin yhteydet tukkuihin, joista ehkä tuollaisia löytäisi.

Eipä noita nyt sentään tarvitse yksitellen alkaa reijittää, käyttää yhtä valmista sivua mittana. Tokihan se vie enemmän aikaa ja vaivaa silti. :) Lävistimeksi tuohon hankkisin varmaan askartelukäyttöön tarkoitetun lävistimen, jolla saa yksittäisiä reikiä, olisikohan Fiskarsin tuote. Näitä saa kyllä ainakin isommista Tiimareista.

• ap.

Joo no tuo on juuri sitä jo aloituksessa kuvailemaani yksittäin tekemistä reikä kerrallaan, mitä haluaisin kaikin mokomin välttää, kun sivuja sentään on joitakin kymmeniä per kerta.

Useat toimistotarvikemaahantuojat, joilla olen nähyt tarkoittamani kaltaisia lävistimiä, myyvät valitettavasti vain firmoille.

• hth**
      • ap.

• ap.

Filofaxin rei'itys on näköjään kylläkin 6-reikäinen, mutta valitettavasti reiät eivät ole tasaisesti n. parin sentin välein vaan kahdessa kolmen reiän ryhmässä. Nähdäkseni stansseja ei myöskään voi itse siirtää.

• ap.

Harmittaa, etten heti alkuun kirjoittanut selvästi, etten tarkoita nimenomaan ja erityisesti Filofaxia vaan sen _kaltaista_ kuusirenkaista kansiota. (Ei ff:n rei'ittimiä ole vaikea löytää.) Niiden 6 stanssia ovat kuitenkin kahdessa kolmen stanssin ryhmässä, mikä taas ei sovellu omiin töihini.

Mieluiten hankkisin lävistimen, jonka stansseja voi itse siirtää, mutta markkinoilla ei tunnu olevan kuin yksi ainoa, ja se on aivan liian kallis.

Täytynee tyytyä omatekoiseen pahvimalliin ja reikien stanssaamiseen yksi kerrallaan, minkäs sille.

On se minusta vähän outoa, ettei esimerkiksi Panduro tai Slöjddetaljer näy myyvän kuin näitä yksi-reikä-kerrallaan stansseja näinä scrapbooking-aikoina. No, ei voi mitään. Iloisesti nyt vain sitten tekemään omaa mallia ja reikäilemään...

• Tässäkin olisi jollekin pikkupajalle tuote jota ei kaupassa ole, mutta eihän sitä voi tehdä kun ei muutkaan tee... Ja jos muutkin tekee, niin ei niillä markkinoilla pärjää.... Ei ihme, että työpaikat menee Kiinaan tällä ajattelutavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      51
      5866
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4585
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4352
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4131
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      91
      3735
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      61
      3255
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2443
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2349
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2079
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1209
    Aihe