Pohjanpystykorvan vaikea saatavuus

Mulle pohjis !

On se nyt perkele ettei pentuja ole saatavilla !

Minkätakia eivät kasvattajat laita hengen hinnaksi vaikkapa 2000€/pentu jos niistä niin kova kysyntä on.

En voi käsittää ettei kysyntä ja tarjonta kohtaa ja kuitenkin pentujen hinnat on naurettavan halpoja.

Hinnat ylös jos kysyntä kova niin toimii markkinalaki.

9

3475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläs nyyt

      Hinnat voivat minun puolestani pysyä alhaisina :-) Minulla on jo 5 pohjanpystiksen lauma. Tosin en harrasta mitään metsästystä. Mutta mahtava rotu. Jokainen maksoi 800-1000 e. Vartoa kärsivällisesti, kyllä se onni vielä sinuakin tökkäisee. Suomessa rekisteröidään yleensä noin 200-250 pentua/vuosi, joten ei rotu kauhean harvinainen ole.

      • Liity

        SPJ:n jäseneksi ja yhteys pentuvälitykseen.

        Alat saamaan s-postia tulossa olevista pentueista. Olet vaan sitten kärppänä ja luuraat päivittäin postisi ja välitön yhteyden otto, niin siinä se salaisuus on.

        Toimin noin ja olisin heti saanut uros-pennun, vaan kun havittelin narttua. Sitten sain "kiinnityksen" tulevan pentueen narttu-pentuun ja kohta toiseen, jonka valitsin sitten rotukirjojen ja tiedustelujen perusteella.

        Kahden viikon päästä pentu kotiutuu :))


      • Resinisti
        Liity kirjoitti:

        SPJ:n jäseneksi ja yhteys pentuvälitykseen.

        Alat saamaan s-postia tulossa olevista pentueista. Olet vaan sitten kärppänä ja luuraat päivittäin postisi ja välitön yhteyden otto, niin siinä se salaisuus on.

        Toimin noin ja olisin heti saanut uros-pennun, vaan kun havittelin narttua. Sitten sain "kiinnityksen" tulevan pentueen narttu-pentuun ja kohta toiseen, jonka valitsin sitten rotukirjojen ja tiedustelujen perusteella.

        Kahden viikon päästä pentu kotiutuu :))

        SPJ:n jäsenyys ei ole pakollinen. Voit ottaa yhteyden toki pentuvälitykseen, mutta nytkin siellä oli noin kuudenkymmenen (60 !) pennunkysyjän jono. Helpompaa pennun saanti on monesti, kun otat yhteyttä eri pohjanpystykorvakenneleihin ja muihin ppk-omistajiin. Nimi- ja yhteystietoja saat seuraamalla koiranäyttelyiden tuloksista omistajatietoja tai SPJ.n sivuilta kennellinkkejä.

        Pyri myös jututtamaan jokaista näkemääsi pohjanpystykorvan ulkoiluttajaa - heillä on paljon "sisäpiirin" tietoa, mitä et aina saa virallisilta tahoilta.


    • robbes

      Minun puolesta kyseinen sekulirotu voi vaipua unholaan. Turhan monia suomen pystykorva risteytyksiä rodussa. Lähinnä sekarotuiselta vaikuttaa.

      • pölkky

        Voi voi robbes kun et taida tietää koko rodusta mitään Tutkippa pohjisten rotumääritelmä ja mieti asioita. Hieno koira on suomenpystykorvakin mut ei pohjikset ole mitään sekarotuisia!!! Mutta jokaisella saa olla sananvapaus myös tässä asiassa,,,


      • Pohjis

        Pohjanpystykorvan kaltaiset sekarotuiset niin sanotut maatiaispystykorvat ovat kulkeneet suomalaisten rinnalla ammoisista ajoista lähtien. Itse arvostan enemmän koirassa tuollaista alkukantaisempaa ulkomuotoa kuin suomenpystykorvan koko punaista olemusta. Tulee mieleen vanhojen sukulaisten metsästystarinat, joissa pääroolia esitti kaikenviljan koira, joka haukkui linnut ja oravat, ajoi jänistä ja oli näädän pyynnissä mestari.


      • hsgshsgs
        Pohjis kirjoitti:

        Pohjanpystykorvan kaltaiset sekarotuiset niin sanotut maatiaispystykorvat ovat kulkeneet suomalaisten rinnalla ammoisista ajoista lähtien. Itse arvostan enemmän koirassa tuollaista alkukantaisempaa ulkomuotoa kuin suomenpystykorvan koko punaista olemusta. Tulee mieleen vanhojen sukulaisten metsästystarinat, joissa pääroolia esitti kaikenviljan koira, joka haukkui linnut ja oravat, ajoi jänistä ja oli näädän pyynnissä mestari.

        Pohjanpystykorva on kylläkin ruotsalainen rotu, eli kehitetty Ruotsissa. Ja millä perusteella pohjanpystykorva on alkukantaisempi kuin suomenpystykorva ? Kumpi on enemmän suden näköinen ?


      • Pohjispoika
        hsgshsgs kirjoitti:

        Pohjanpystykorva on kylläkin ruotsalainen rotu, eli kehitetty Ruotsissa. Ja millä perusteella pohjanpystykorva on alkukantaisempi kuin suomenpystykorva ? Kumpi on enemmän suden näköinen ?

        Ruotsalainen rotu on kyseessä mutta pohjanpystykorvan rotumääritelmän mukaisia koiria on löytynyt myös Suomestakin, joita on aikoinaan otettu rotuun ja käytetty myös jalostukseen. Rotuunotettiinhan Vienan Karjalasta tuotu uros rotuun muistaakseni vuonna 2006, koska täytti rotumääritelmän mitä parhaiten ja samaista koiraa käytettiin myös jalostukseen. Kuvailin ajatukseni hieman väärin,koska en tarkoittanut niinkään alkukantaisuutta vaan sellaista kylärakin ulkomuotoa. Sellainen komean kirjava metsäkaveri.


      • suomipystis
        Pohjispoika kirjoitti:

        Ruotsalainen rotu on kyseessä mutta pohjanpystykorvan rotumääritelmän mukaisia koiria on löytynyt myös Suomestakin, joita on aikoinaan otettu rotuun ja käytetty myös jalostukseen. Rotuunotettiinhan Vienan Karjalasta tuotu uros rotuun muistaakseni vuonna 2006, koska täytti rotumääritelmän mitä parhaiten ja samaista koiraa käytettiin myös jalostukseen. Kuvailin ajatukseni hieman väärin,koska en tarkoittanut niinkään alkukantaisuutta vaan sellaista kylärakin ulkomuotoa. Sellainen komean kirjava metsäkaveri.

        Minä puolestani pidän pohjanpystykorvaa sellaisena tarkemman ulkomuototuloksen tuloksena kirjavan värityksensä perusteella, jossa tasaisesti nätit kuviot ovat vaalean pinnan päällä. Suomenpystykorvan tasaisesti laskeva keltaruskeahko turkin väri on minusta kaikista yksinkertaisimmin rotusekoituksen tuloksena syntyvä väritys. Ja pidän enemmän suomenpystykorvan kuin pohjanpystykorvan luonteesta.

        Mutta hyvä, ette molemmilla roduilla on omat ihailijansa, jotka säilyttävät rodun vaikka jäisivät viimeisiksi kasvattajaehdokkaiksi maailmassa. Samoin kuin pystykorvat omistajilleen, niin niiden omistajienkin kuuluu olla äärimmäisen uskollisia pystykorvilleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe