Mahaa turvottaa ja hengitys vaikeutuu

Hei
Nyt on 2 vuotta ollut tuommoisia oireita joka päivä ja alkaa voimat loppumaan tämän kanssa.
Maha tuntuu turvonneelta ja se vaikeuttaa hengitystä.

Kaikki tutkimukset kuten laktoosi, helikobakteeri ja keliakia on tehty. Olen myös kokeillut jättää pois viljatuotteita pariksi viikoksi, mutta olo ei helpotu yhtään. Lääkäri totesi että syy voi olla korvien välissä, mutta en usko sitä koska kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa tätä vaivaa lukuunottamatta.

Koko yläaste on mennyt ihan päin vittua, en yksinkertaisesti ole jaksanut opiskella tämän vaivan takia jokainen päivä on yhtä saatanan haukkomista.
Lääkärit eivät keksi mitään syytä ja kehottavat aina kokeilemaan erilaisten ruokalajien poisjättöä pariksi viikoksi ja katsoa helpttuuko olo.

Mahaa pitää jännittää koko ajan, vetää syvään henkeä, röyhtäilen koko ajan ja haukottelen jatkuvasti. Aamulla tuntuu olevan pahimmillaan ja iltaa kohden helpottuu.
Ajatellut että ajan kanssa paranee, mutta enää ei jaksa.
Olen siis 16v poika

Apua

3

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pernais

Selvisikö ongelma?

• Meiju50

Hei.
      Yksi, mitä voit kokeilla, on jättää kaikki maitotuotteet pois. Vaikka sinulla ei ole laktoosi-intoleranssia, voi olla maidon proteiinille yliherkkyys, joka aiheuttaa turvotusta. Maidon voi korvata soija- tai kauramaidolla ja jogurtit soijajogurtilla ym. vaihtoehtoja löytyy kun tutkii. Pitää vaan olla tarkkana tuoteselosteissa. Kaseiinikin on maitoa. Yleensä maito- ja viljayliherkkyys kulkevat käsi kädessä. Viljayliherkkyys on eri asia kuin keliakia. Sekin aiheuttaa kovaa mahan turvotusta. Itseäni helpotti nuo vaivat, kun jätin tarkasti pois maito- ja viljatuotteet eli vehnä, ruis ja ohra. Puhdas kaura käy, siinä ei ole samaa gluteenia eli proteiinia kuin muissa viljoissa. Kaupoista löytyy hyvin gluteenittomia tuotteita ja on tärkeä syödä täysjyväriisiä, kvinoaa, hirssiä, tattaria, amaranttia viljan tilalla. Ja tuota puhdaskauraa, esim. Semperillä on. Kokeile tätä kuukausi.
      Apteekissa myydään esim. Nogasinia joka voi auttaa. Toiset lisäksi nielevät paljon ilmaa syödessä ja sekin voi lisätä ilmaa vatsaan. Koeta löytää funktionaaliseen lääketieteeseen erikoistunut lääkäri, tavalliset ei näitä ymmärrä.

• yks esimerkki

Mitenkähän on tuo maito ja viljajuttu, itse olen syönyt lapsesta lähtien viljaa, perunaa ja paljon maitotuotteita, vasta nyt päälle 50v alko olla turvotusta, kurinaa ja ahdistusta ,kuin ilma loppus kesken, on vähän ylipainoa, olisko se syynä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1349
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      977
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      808
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      759
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56