Kuitin puute vaivaa

missä meni väärin?

Miksi silmälasiliikkeistä ei saa kuittia, että heillä on asiakkaan maksetut ,1000 € arvoiset, uudet silmälasit hallussaan (yeinen käytäntö heillä, että mitään kuittia ei anneta) korjattavana, mutta suutari kyllä kirjoittaa mielellään kuitin, kun sinne jättää risat nahkasaapikkaansa korjattavaksi?

Voinko alkaa vaatimaan kuittia myös silmälaseista, vaikka se ei "yleinen käytäntö" olekaan ja miksi tässä asiassa toimitaan näin alkeellisesti?
Liike on Instrumentarium.

6

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loop

Onko kyseessä takuu korjaus vai ihan itsekustanteinen korjaus? -Ainakin itsekustanne korjauksista sinun tulisi saada tosite että olet silmälasit sinne jättänyt, yleensähän tätä vastaan saat sitten lasit takaisin.

Näin ainakin itselläni kun olen laseja korjauttanut.

• ap.

Takuukorjaus on kysymyksessä. Tekivät minulle tuplasti liian vahvat lasit ja yrittävät nyt paikata tekosiaan. Korjaus piti kestää 1-2 viikkoa. Soitin ja sanottiin sen kestävänkin 2-3 viikkoa. Kyselin, ovatko lasit kadonneet, kun ei minulle mitään kuittiakaan ole annettu,mutta on kuulemma yleinen käytäntö, että kuittia ei anneta. Vielä eivät ainakaan myöntäneet kadottaneensa laseja.
        - Olisin pyytänyt kuitin lasit viedessäni, jos en ärtyneisyyttäni (turhaa ajan hukkaa) olisi unohtanut.

• milla+
        ap. kirjoitti:

Takuukorjaus on kysymyksessä. Tekivät minulle tuplasti liian vahvat lasit ja yrittävät nyt paikata tekosiaan. Korjaus piti kestää 1-2 viikkoa. Soitin ja sanottiin sen kestävänkin 2-3 viikkoa. Kyselin, ovatko lasit kadonneet, kun ei minulle mitään kuittiakaan ole annettu,mutta on kuulemma yleinen käytäntö, että kuittia ei anneta. Vielä eivät ainakaan myöntäneet kadottaneensa laseja.
        - Olisin pyytänyt kuitin lasit viedessäni, jos en ärtyneisyyttäni (turhaa ajan hukkaa) olisi unohtanut.

Jos ne lasit sattuisivat katoamaan, niin ei se tarkoita, että liike alkaisi väittämään, että niitä ei ole koskaan otettu vastaan. Sen vastaanottokuitin voi vaatia, mutta ei se yleensä ole välttämätön. Suutarilla sen sijaan voi tosiaan olla vähän eri juttu, koska niillä monasti on ne systeemit järjestetty hieman yksinkertaisemmin, eikä ole mitään asiakastietorekisteriä.

• loop

Näissähän se on tympeetä kun kohtuulliseksi korjausajaksi lasketaan helposti tuo 2-3viikkoa. Mutta taas jos mietitään lähtökohtaa milloin olet lasit tilannut, ja käytännössähän et ole koskaan tilaamaasi tavaraa saanut joten voit tietty hakea kaupan purkia sen nojalla että toimitus on kestänyt liian kauan!=)

• ap.

Marraskuusta helmikuuhun on tilaus-toimitus -suhde eli taisi olla vika kerta ko. liikkeessä...

• Loop

No minä ostin näkösopista lasit niin meni viikko! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 81
      5037
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4268
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3058
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2596
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      53
      2247
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2221
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1850
    Aihe