Käyttäytymissääntöjä korjaamo käynnille

automasentaja

Laitetaanpa nyt autokorjaamoiden palveluita käyttäville henkilöille vähän käyttäytymis etikettiä. Olen itse merkkiliikkeen autoasentaja ja sanonpa nyt yleisesti kaikkien asentatien puolestakin, että selän takana kyttäys ei ole mitenkään hyvä tapaista. Ja se on ärsyttävää! Toki jos asiakkaalla on jotain olennaista kerrottavaa esim. vian etsinnän etenemiseksi, niin tokihan sen voi käydä kertomassa, mutta semmonen kyttäys työn etenemisestä on jopa työn laatua huonontavaa! Ajatus ei kulje vaativassa diagnoosi työssä ja jos jää paikalleen miettimään päässään mahdollisia vian aiheuttajia, niin kohta kuuluu "onko ongelmaa" ja se siitä ajattelusta!! Odotetaan, että koko ajan pitäisi kädet käydä, mutta tosi asia on, että nyky autojen vian etsintä on vaativaa ja johdonmukaista ajattelutapaa vaativaa työtä! Vitutus nousee kattoon, kun ei saa rauhassa tehdä työtä ja pahimmillaan pyöritään valon edessä ja haitolla ja päätä tungetaan samaan koloon asentajan kanssa. Työ kyllä tehdään ilman "valvontaakin" ja ehkä jopa paremmin, kun voi keskittyä 100%
Jos oman auton näkeminen nosturilla kiinnostaa, niin voihan sitäkin käydä vilkaisemassa ja vaihtaa pari sanaa asentajan kanssa ei siinäkään mitään, mutta jossakin vaiheessa se raja tulee vastaan.

35

3380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työnjohto vastaa

      Korjaamotilassa ei asiakkaalla ole mitää asiaa liikkua , johan on korjaamon työnjohdolla asiat hakusessa jos näin on että asiakkat pyörivät siellä asennustyön keskellä, tai ihan sama vaikka olet yrittäjä itse niin ystävällisesti voi asiakaille ilmoitaa asian. Muistan aikanaan kun olin työnjotohommisa eräässä merkkikorjaamossa, oli utelias asiakas luikahtanut korjaamon puolelle ja sattui siten että kompastui telinenostimen kulman ja polvi murtui sekä hampaita lähti, vaan kuis kävi, kukaan ei korvannu, ainoastaan itse sain sakot siitä että en huolehtinut siitä että asiattomat ei pääse hallin puolelle...kyllä se pitää aikuisten itsekkin ymmärtää olla menemättä joka paikkaan

    • Auto Masentaja 2

      Ammattitaitoisella asentajalla ei ole mitään sitä vastaan, että asiakas seuraa autonsa korjaamista. Ja jos vaikka kyseleekin jotain, niin hidastaahan se vähän työn etenemistä, mutta asiakashan siitäkin ajasta maksaa joten asia on OK.

      Sensijaan jossakin murskaamossa asiakas koetaan häiriöksi kun ns. asentaja ei osaakaan asiaansa niin pelkää, että asiakas huomaa tämän. Ja saattaa huomata valohoidonkin. Tämä se on se todellinen syy kieltää asiakkaan pääsy korjaamolle.

      • Asentaja

        Itse luulisin koulujakäyneen ja 10 vuotta autosähköhommia tehneen että jotain jopa osaisin.Ainakin luulen niin, mutta kyllä se asiakas minunkin työskentelyä häiritsee jos sattuu selän taakse pyörimään ja kyselemään.
        Tilanne kun vaan on että vaativissa töissä tarvitsee keskittymistä ja ainakin itseäni asiakkaan läsnäolo häiritsee.


      • Auto Masentaja 2
        Asentaja kirjoitti:

        Itse luulisin koulujakäyneen ja 10 vuotta autosähköhommia tehneen että jotain jopa osaisin.Ainakin luulen niin, mutta kyllä se asiakas minunkin työskentelyä häiritsee jos sattuu selän taakse pyörimään ja kyselemään.
        Tilanne kun vaan on että vaativissa töissä tarvitsee keskittymistä ja ainakin itseäni asiakkaan läsnäolo häiritsee.

        Minä kyllä pystyn keskittymään korjaukseen täysin vaikka asiakas olisikin kurkkimassa. Sanoisinpa, että työ käy lähes pelkällä selkäytimen ohjauksella. Jos asiakas haluaa niin kerron mitä milloinkin teen ja miksi. Tämä kyllä lisää työhön menevää aikaa hieman, mutta asiakashan senkin ajan maksaa. Ja tyytyväinen asiakas tulee vastakin!


    • ARIJAKARI

      23vuoden asentajan kokemuksella sanoisin että se riittää kun asiakas auton tuodessaan jättää yhteystietonsa ja kertoo mikä vikana autossa.jos asentaja haluaa kysyä tarkemmin miten vika ilmenee jne.niin asentaja soittaa ja kyselee kyllä.EIKÄ ASIAKKAAN TARVI HÄIRITÄ ESIM KUN ASENTAJA VAIHTAA JAKOHIHNAA

      • Arijakari skitsoo

        Mikä siinä niin kovasti risoo. Asiakas vuokraa sun työpanoksen ja hallipaikan työkaluineen, niin kai se nyt saatana voi vaikka esittää sulle nukketeatteria 85e/h?


    • 20tg0943j0934jgh534

      Eikös se etiketti mene niin että asiakas tuo autonsa määräaikaishuoltoon, antaa avaimen työn vastaanottoon ja lähtee sijaisautolla töihin. Työpäivän aikana autoon tehdään se huolto ja iltapäivällä tai seuraavana päivänä asiakas saapuu sijaisautolla autoliikkeeseen, maksa laskun ja lähtee juuri huolletulla autolla kotiinsa tai töihin, minne tahansa.
      Vanhemman auton omistajaa tietysti saattaa kiinnostaa käydä katsomassa esim. auton alustan kuntoa kun se kerrankin on nosturilla mutta yleensä kai vanhemmat autot huolletaan ja korjataan itse tai pienemmillä korjaamoilla.

      Katsastus-palstalla on havaittavissa joskus että jotkut katsurit eivät pidä asiakkaiden läsnäolosta mutta siellä sentään asiakas mukanaollessaan näkee itse missä kohtaa vika piilee. Tietysti asiakkaan kannattaa katsoa mihin astuu, olen itse tahrannut kerran takkini vahingossa pakokaasuanalysaattorin nokiseen anturiin. Kerran taas katsastusinssi käski minun painaa jarrudynamometrilaitteesta jotain nappia että laite alkoi toimia, se oli jo vähän että kuuluuko se homma minulle mutta painoin kumminkin :P

      • Jatkuva kusetus25

        Nämä on niitä Firmojen leasing autoja joista voi rokottaa ja pitääkin kun kuljettaja ei edes roskia vie ulos vaan määräaikais huolto pesee moottorin ,sisätilat ja auton että yleensä pystyy huoltamaan jopa uudet firmojen liisinki autot on karmeassa siivossa sisältä ruoan tähteet on penkeillä ja ja verhoiluissa,Autokorjaamojen hinnat on muodostuneet suuriksi kun voi rokottaa näitä autoja niin otetaanpa kaikilta sama että kassa vaje peittyy johtaja kun osti ökyveneen äskön.Itä -Hakkilan katsastuskonttorilla Vantaalla on Etelä -Korealainen katsastus mies se kyllä löytää aina vian , jos ei muuta niin alatukivarsi voi olla huono vaikka ei siinä paljon väljää ollut mutta pitää ja kannattaa vaihtaa hinta 170e, kun sain tän katsastajan ohitettua selviäis halvalla vain 65e


    • bright future

      milloinkahan autonkorjauspalvelutkin siirretään itsepalveluksi, korjaamoilta annetaan asiakkaalle vain pdf-tiedosto jossa on hätiköiden sutattuja korjausohjeita, tästä veloitetaan 500 euroa ja asiakas itse tekee korjaukset tällä ohjeella korjaamohallissa jossa lisäksi raksuttaa aikaperusteinen korjaamopaikan vuokra, joka työkalusta käyttömaksu, korvaukset asiakkaan omalle työnantajalle menetetystä työajasta, jne., lisämaksusta herra asentajainsinööri voi olla vieressä katsomassa korjauksen edistymistä ja heitellä muutaman ohjeen tai v*ittuilun väliin. Asiakkaan tulee asentajaa puhutellessaan ottaa lakki päästä ja herroitella sekä teititellä. Etikettivirheestä tulee sadan euron sakko.
      Jos auto ei tule kuntoon niin eikun paaliin vaan.

      • Varkaita autoalalla

        Lue tuo autonarvio.com siinä näet että autot arvioidaan virossa monistettu nippu ohjkeita autoa näkemättä , hinta monisteista 69e viivästys maksu 14e, virolaiset on ilman puhelinta siirtyneet täysin netti korjauksiin ja arviointiin, sikamaista rosvousta tein kuluttaja asiamiehelle ilmoituksen sekä poliisille, voi ola että mennään vantaan raastupaan jos löytyy vaatijan oikea henkilöllisyys eds puh. numeroa ei ole.


    • waler

      On noita aikoinaan ollut mullakin tsekkaamassa vieressä korjaamista,
      muttei se oo oikeastaan häiritsevää,vaan enemmänkin palkitsevaa,
      koska suurin osa on todellakin kiinnostunut autonsa vian löytymisestä tai
      korjaamisesta yleensä.
      Mutta jos korjaaja on ammattitaidoton,epävarma,huono itsetunto,
      kädet tärisee ,kun joku seuraa,ymmärrän kyllä,että se vituttaa.
      Itse seuraisin nykyään jopa sekunttikellon kanssa.

      • as2

        En ole ammattitaidoton, epävarma enkä omaa huonoa itsetuntoa.
        Se mitä haluan on työrauha.


    • autohuollot seestä

      Kyllä fittu tarttis olla kyttäämäs jokaista huoltoa.Niin ammattitaidotonta työtä EItehdä missään kuin merkkiliikkeiden huolloissa.Alaarvoista työtä josta pitää maksaa 120e tunti.Älkää marisko,vaan opetelkaa työnne jota voi ja uskaltaa esitellä kenellekkä vaan.

      • Olin töissä em.

        Autoasi korjaamo kannattaa kiertää kaukaa, viimeisen päälle nyrkkipaja, hirveällä kiireellä tehdään sutta ja sekundaa!


      • Auto5
        Olin töissä em. kirjoitti:

        Autoasi korjaamo kannattaa kiertää kaukaa, viimeisen päälle nyrkkipaja, hirveällä kiireellä tehdään sutta ja sekundaa!

        Itse olen todella tyytyväinen Autoasi palveluun. Jos jokin hajoo tai menee pieleen ovat tehneet takuuseen.


    • eikkajalmari

      Te jotka väännytte korjaamolle katsomaan kun autoanne korjataan, menettekö myös kodinkonehuoltoon katsomaan kun pesukonettanne korjataan, rakennusvirastoon katsomaan kun rakennuslupahakemustanne käsitellään, verovirastoon katsomaan kun veroilmoitustanne käsitellään, ravintolan keittiöön katsomaan kun annostanne tehdään, esimerkkejä on vaikka kuinka. Jos ette luota korjaamon toimintaan, vaihtakaa korjaamo johon voi luottaa. Jos sellaista ei ole, korjatkaa toki itse autonne, ja antakaa työrauha ammattimiehille, niinkuin hekin antavat teille työrauhan.

      • Huollan kodinkoneeni itse. Samoin autoni. Jos vien oman kalliimman laitteeni jonnekin korjattavaksi, saatan jäädä laitteesta riippuen katsomaan ettei sitä tahallan rikota ja oppiakseni korjaamaan sen itse seuraavalla kerralla. Tätä ei kyllä ole tullut vielä kohdalle, mutta minähän olenkin vasta 68 v nuori.


      • 2woigjeorigjeroigb

        Lääkärissä ja sairaalassa sekä esim. parturissa joutuu olemaan itse paikalla kun suoritetaan korjaavia toimenpiteitä vaikka erittäin mielelläni jättäisin kropan sinne korjattavaksi ja lähtisin itse vaikka kotiin nettiin surffailemaan :P


      • Anonyymi

        olen hammaslääkäri, asentaja sanoi, etten saa tulla halliin,
        kunhan asentaja tulet minun pakeille, niin sanon, ettet saa tulla työhuoneeseeni,
        anna hampaat tänne, niin korjaan ne


    • Rahattomalle kallis

      Aivan oikein,vain henkilökunnalla asiaa korjaamohalliin !Meneeköhän nämä taulapäät esim. maalaamon kammioon seuraamaan kun heidän autoaan maalataan ?
      Saattaisi naaman väri muuttua saman väriseksi auton kanssa ;-)
      Keran kävin autostani hakemassa kännykän kun se unohtui hanskalokeroon,autoni pohjaa oli ihmettelemässä nosturin alla KOLME muuta asiakasta,joiden autot oli huollossa,eivät olleet ennen nähneet varmaankaan tupla pakoputkistoa ;-)
      Tavan joutilaita,joilla on koko päivä aikaa ihmetellä korjaamossa,JOS HEIDÄT SINNE PÄÄSTETÄÄN,sen jälkeen alkaa automyyjien jututtaminen "kun minulla on tuo auto teillä huollettavana,voisit käydä vilkaisemassa ja tehdä tarjouksen",yleensä entisetkin osarit venyy perässä,tuli huoltoon kun kohta takuu loppuu,sen jälkeen ei näy eikä kuulu.

    • waler

      Sen takia tätä keskustelua käydään,koska haluatte rauhassa korjata autoja
      ja laittaa laskuun vähän ekstraa,ettei kukaan ole vahtimassa "kauanko menee"
      Esim,Kaverini kävi teettää muuta vuosi sitten kytkinrempan "ketjuunkuuluvassa
      autokorjaamossa"50,€ tarvikkeita?,johon ei sisältynyt vaihdelaatikon stefoja.
      Vuoti rempan jäkeen laatikkoöljyä,ja soittaessaan korjaamoon,olisi itse pitänyt
      osata mainita ,että stefat tulisi vaihtaa??? Eikä maksanut kuin 1000€.

      Tietokoneammattilaisen kaverini" olisi toki pitänyt tietää"että laatikkoon olisi
      hyvä vaihtaa stefat,niinkuin tietokoneeseen,vai mitä?
      Aikoivat vielä velottaa uudestaan vetareitten ulosotosta,ja stefojen asennuksesta.
      Kummasti otettuani yhteyttä kyseiseen korjaamoon,ja kertovani mitä mieltä
      olen tämmöisestä" korjaamisesta"se menikin takuuseen???
      Ihan vaan malliesimerkkinä,mitä nykyään touhutaan

    • Elvis oli kala

      Kerran asiakas valitti huollon jälkeen hyvin äänekkäästi, että takapenkki kastuu sisäpuolelta. Takapenkki oli märkä sisäpuolelta ja se oli asiakkaan mielestä korjaamon vika.
      Asia tutkittiin ja tuotiin rouvalle korjaamon kahvioon kaksi osittain tyhjää siideritölkkiä. Olivat irrallaan pyörineet takakontissa, menneet puhki ja suihkunneet siiderit takapenkin reunaan. Se näkyi matkustamon puolella märkänä takaistuimena.
      Asiakkaan kommentti oli "poika perkele, kun kulettee viinojaan äitin autolla". Ei tietenkään anteeksipyyntöä korjaamon henkilökunnalle suunsoitosta ja mylvinnästä asiakastiloissa. Ei käynyt muille asiakkaille kertomassa, että autokorjaamo ei ollut kastellut sitä takapenkkiä, vaikka alussa asiakas antoi niin ymmärtää (hyvin kuuluvasti).

      Asiakas voisi joskus myös miettiä omaa käytöstä. Palautetta pitää antaa, mutta siitä pitää myös kantaa vastuu ja sen voi tehdä monella eri tavalla.

      • as2

        Juu oon tohon samaan hommaan törmänny kans jokusen kerran.
        Jos asiakas tekee virheen on todella harvinaista että kuuluu anteeksi pyyntöä tai mitään muuta vastaavaa.
        Jos voidaan millään käsittämättömällä tavalla selittää korjaamon olevan vastuussa, vaikka näin ei olisikaan, silloin oletus on että anteeksipyynnöt ja korvaukset on tultava ja rankimman kautta.
        Ymmärrän toki jos korjaamo tekee virheen on se korvattava ja näin on toimittu ainakin meidän korjaamossa, mutta jos asiakas tekee virheen ja syyttelee turhista on todella harvinaista että siitä koskaan enää mitään kuuluu.


      • waler
        as2 kirjoitti:

        Juu oon tohon samaan hommaan törmänny kans jokusen kerran.
        Jos asiakas tekee virheen on todella harvinaista että kuuluu anteeksi pyyntöä tai mitään muuta vastaavaa.
        Jos voidaan millään käsittämättömällä tavalla selittää korjaamon olevan vastuussa, vaikka näin ei olisikaan, silloin oletus on että anteeksipyynnöt ja korvaukset on tultava ja rankimman kautta.
        Ymmärrän toki jos korjaamo tekee virheen on se korvattava ja näin on toimittu ainakin meidän korjaamossa, mutta jos asiakas tekee virheen ja syyttelee turhista on todella harvinaista että siitä koskaan enää mitään kuuluu.

        Jos asiakas on väärässä,ei hän pyydä anteeksi,koska tuntee olevansa
        oikeassa?
        Hän kuitenkin on se,joka laskun maksaa!
        Enemmänkin ihmetyttää se,että rehellinen korjaamo on yhtä harvinainen,
        kuin rehellinen poliitikko nykyään?


      • as2
        waler kirjoitti:

        Jos asiakas on väärässä,ei hän pyydä anteeksi,koska tuntee olevansa
        oikeassa?
        Hän kuitenkin on se,joka laskun maksaa!
        Enemmänkin ihmetyttää se,että rehellinen korjaamo on yhtä harvinainen,
        kuin rehellinen poliitikko nykyään?

        Ja vaikka asiakas ymmärtää ei silti pyydä anteeksi.


    • Bolt on

      Asiakas on aina väärässä. Silloinkin kun se on oikeassa. Tosimies osaa vielä rahastaakin siinä kohden.

    • bolt off

      Riittäisi kun saisi olla rauhassa edes viikonloppuisin; ettei joku kyselisi mikä mahtaa olla rieskassa vikana!

    • Hapelo

      Jep!

      Näistä olis monta herkullista juttua...Olin -80luvulla muutaman vuoden Aro Yhtymällä korjaamon varaosissa ja tuli nähtyä kaikkea!

      Kun "Niskapoka" oli aikansa pyörinyt jaloissa Pena iski ruuvarin ja lenkin asiakkaalle käteen ja sanoi että meen kahville,tuu kertoo kun oot valmis :)

      Alati valittava asiakas toi taas autonsa huoltoon ja valitteli ohjauksen väljyyttä,auto ylös ja taas sama kuvio eli asentaja kolisteli kiintarilla raidetankoa ja kyseli ett onko parempi.Aikansa kolkuteltuaan asiakas oli tyytyväinen ja lähti tyytyväisenä(Auton alusta oli varmasti kunnossa jo tuotaessa...)

      Kaksiovisen Datsun 140Y:n korjattiin vääntämällä ikkunan karmia sisäänpäin ihan käsin,muutakaan keinoa ei ollut.Asiakasta ei kyllä toimenpidettä päästetty seuraamaan.

      Toisaalta ymmärrän täysin että joku haluaa itse nähdä esim. pohjan kunnon etc...

      • sitroen.

        "Kaksiovisen Datsun 140Y:n korjattiin vääntämällä ikkunan karmia sisäänpäin ihan käsin,muutakaan keinoa ei ollut."

        Tuohan on ihan normaalia säätöä jos ovi on muuten säädetty OK. Kymmeniä ellen satoja olen itsekin tehnyt noin. Pääasiassa uusiin autoihin, mutta myös omiini, vanhana. Oliko tuo sinulle yllätys vai peräti järkytys? Näkisitpä, miten autot tehtaalla kasataan...


    • Eki Etukeno

      Ku viitsittäs asettua toisen asemaan ja ajatella miltä itsestä tuntuis jos töitä tehdessä joku tulisi niskan taakse hönkimään ja kyselemään tyhmiä, niin saattais havaita ettei se ainakaan työtehokkuutta paranna vaikka vieressä vahtiikin. Kyllä mua ainakin vituttas.

      Vasta uusin autooni renkaat ja korjaamopuolen ovessa luki isolla lapussa tyyliin asiakkaita ei sinne kaivata, no odottelin siinä asiakastiloissa kaffia ryystäen ja näyttipä siitä ovesta asiakasta kuitenkin lappaavan lapusta välittämättä.

    • Hapelo

      Miksi toi olis ollut mulle järkytys?Niinkuin sanoin tuli nähtyä ja koettua kaikenlaista noina vuosina...

    • jioj

      Kerran vein autoa korjattavaksi ja ajoin suoraan ovesta sisään. Ihmettelin kun missään en nähnyt asiakkaille tarkoitettua tilaa ja siinä yritin parhaani mukaan pysyä poissa tieltä. Tyhmäähän se oli kun en tajunnut kysyä.

      On tuota omalla kohdallakin sattunut, että juuri kun pitäisi ajatella, niin asiakkaat tulevat selän taakse huohottamaan ja kyselevät tyhmiä, pitää huutaa melun yli ja yrittää selittää ihmisille, joilta ne selitykset luultavasti menevät yli hilseen.

      Se on kumma miten ihmisen aivoissa on sellainen toiminto, että jos joku toinen hyörii ympärillä, niin aivot eivät osaa muuta kuin varautua siihen, mitä se toinen aikoo, varsinkin jos ei ole yhteistä tilannekuvaa ja tavoitetta.

    • Rommi Ryynänen

      60-luvulla kun korjaamolla otettiin aina sillointällöin Vinettoa ei haitannu vaikka "niskapoka" olikin vieressä, mutta ne kultaiset ajat ovat menneet eikä koskaan palaa.

    • Ota lääkkeet

      Voisi olla parempi olo jos ottaisit lääkkeet ohjeen mukaisesti

    • Mersuun kova autover

      Jos käytän autoa aina samassa korjaamossa johan ne loukkaantuu jos en vaihda kuulumisia, taidatte olla vähän paskan tärkeitä ainakin veholla jossa laitettiin Hondaan väärät öljyt ja laskutettiin kalleimmasa ja sitten käskettiin ulos kun piti vaihtaa ohjekirjan mukaiset 0w40 oljyt,minusta 5w50 käy hondaankin mutta jos ohjekirja kieltää niin kaise koskee asentajaa ja pomoa joka oli asentajan käskenyt laittamaan halvemmat öljyt.Uudesta autosta lähti väri hopeanvärisestä keskipaneelista ja aine oli Sherll yhtiön muovin puhdistus aine tämä Vehon korjaamo päällikkö sanoi että vain vedellä ja fairylla saa pestä,taas ohjekirja sanoo että vain muovin puhdistus aineella nämä panelit olisi maksaneet uutena alle 100e asennus joten takuu paperilla voi pyyhkiä pyllyä.Minua naurattyaa aina kun ajan vehon ohi niin pröystäilevää on kun rikas tulee ostamaan 350,420,500 mallin mersua hyvä ettyei kiilloteta kengät asiakkaalta, lopettivat kahvitarjoilun mutta huonopja oli keksit ja kahvi oli seisonutta sumppia,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe