jaahas, kävi sitten niin että kämppäkaverin häihin pitäisi mennä bestmaniksi heinäkuussa....
Kuitenkin, olisi pikku ongelma...
Paljon puhutaan bestmanin tehtävistä, eli puheiden pitäminen, kirkossa sulhasen tukena oleminen jne....
Itse olen kuitenkin sen verran esiintymiskammoinen etten kauheasti välitä puheiden pitämisestä sun muusta.... (esim. yllätyksenä tuleva yleisölle esiintyminen ei ole hauskaa vaan oikeasti kammottavaa....) Tulevalle sulhaselle jo ilmoitin että en ole "esiintyvä bestman", joten puheiden pito jää osaltani väliin.... ja tämän on sulhanen myös hyväksynyt täysin...
(Erona "tavallisiin" häihin kuitenkin on se, että tuleva hääpari kuuluu helluntaiseurakuntaan, eli tilaisuuteen on tulossa mm. joitakin evankelistoja pitämään vuorollaan puheita joten tämä helpottanee myös bestmanin tilannetta....)
Eli, onko tällainen "hiljaisen" bestmanin rooli mielestänne täysin epäkorrektia ja sopimatonta, vai riittääkö se että olen alttarin vieressä vahtimassa sulhasen sormusta,ja lisäksi juhlatilaisuudessa toivottamassa vieraita tervetulleiksi....?
kokemuksia? vinkkejä? Kiitos!
hiljainen bestman...?
3
2960
Vastaukset
- Janna
Tietenkin riittää! Sinä olet ihmisenä juuri sellainen kuin olet, ei sinun tarvitse sirkushevoseksi alkaa, kun et sitä luonnostasi ole. Varmasti sulho tiesi millainen olet ja silti halusi juuri sinut pyytää. :o) Paniikki pois.
- puhe
Jokainen tavallaan! Tottakai riittää, kun olette siitä sulhasen kanssa jo keskustelleetkin. Itse olen menossa lähiaikoina naimisiin, eikä meidänkään häissä bestman pidä puhetta kun ei yksinkertaisesti uskalla. Niinpä puheita pitävät henkilöt, jotka haluavat mielellään sen tehdä kuten äitini.
- kaaso
.. oli viime kesänä bestmanin kanssa selvä jako, minä hoidin esiintymishommat hänen toiveestaan ja hän huolehti esim. lahjashekeistä, ja katsoi muutenkin että hommat esim. ruokailu luistaa. Bestman myös toimi kuskina ja esitteli tuoreen hääparn kirkon ovella ennen riiisin heittoa :) EI todellakaan tarvitse olla äänessä kyetäkseen hoitamaan tärkeää tehtävää, ota itsellesi sellaisia hommia missä esiintyä ei tarvitse. Bestmanin tärkein tehtävähän on kuitenkin huolehtia sulhasen hyvinvoinnista kuten kaason on morsiammesta :) Kyllä se hyvin menee, ja vaikkei nappiin kaikki menisi, ei sitä kukaan huomaa kuin sinä itse ;) Tyylillä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973