Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hiljainen bestman...?

Borneo

jaahas, kävi sitten niin että kämppäkaverin häihin pitäisi mennä bestmaniksi heinäkuussa....

Kuitenkin, olisi pikku ongelma...

Paljon puhutaan bestmanin tehtävistä, eli puheiden pitäminen, kirkossa sulhasen tukena oleminen jne....

Itse olen kuitenkin sen verran esiintymiskammoinen etten kauheasti välitä puheiden pitämisestä sun muusta.... (esim. yllätyksenä tuleva yleisölle esiintyminen ei ole hauskaa vaan oikeasti kammottavaa....) Tulevalle sulhaselle jo ilmoitin että en ole "esiintyvä bestman", joten puheiden pito jää osaltani väliin.... ja tämän on sulhanen myös hyväksynyt täysin...

(Erona "tavallisiin" häihin kuitenkin on se, että tuleva hääpari kuuluu helluntaiseurakuntaan, eli tilaisuuteen on tulossa mm. joitakin evankelistoja pitämään vuorollaan puheita joten tämä helpottanee myös bestmanin tilannetta....)

Eli, onko tällainen "hiljaisen" bestmanin rooli mielestänne täysin epäkorrektia ja sopimatonta, vai riittääkö se että olen alttarin vieressä vahtimassa sulhasen sormusta,ja lisäksi juhlatilaisuudessa toivottamassa vieraita tervetulleiksi....?

kokemuksia? vinkkejä? Kiitos!

3

2915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janna

      Tietenkin riittää! Sinä olet ihmisenä juuri sellainen kuin olet, ei sinun tarvitse sirkushevoseksi alkaa, kun et sitä luonnostasi ole. Varmasti sulho tiesi millainen olet ja silti halusi juuri sinut pyytää. :o) Paniikki pois.

    • puhe

      Jokainen tavallaan! Tottakai riittää, kun olette siitä sulhasen kanssa jo keskustelleetkin. Itse olen menossa lähiaikoina naimisiin, eikä meidänkään häissä bestman pidä puhetta kun ei yksinkertaisesti uskalla. Niinpä puheita pitävät henkilöt, jotka haluavat mielellään sen tehdä kuten äitini.

    • kaaso

      .. oli viime kesänä bestmanin kanssa selvä jako, minä hoidin esiintymishommat hänen toiveestaan ja hän huolehti esim. lahjashekeistä, ja katsoi muutenkin että hommat esim. ruokailu luistaa. Bestman myös toimi kuskina ja esitteli tuoreen hääparn kirkon ovella ennen riiisin heittoa :) EI todellakaan tarvitse olla äänessä kyetäkseen hoitamaan tärkeää tehtävää, ota itsellesi sellaisia hommia missä esiintyä ei tarvitse. Bestmanin tärkein tehtävähän on kuitenkin huolehtia sulhasen hyvinvoinnista kuten kaason on morsiammesta :) Kyllä se hyvin menee, ja vaikkei nappiin kaikki menisi, ei sitä kukaan huomaa kuin sinä itse ;) Tyylillä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe