Läntinen teologia Joensuu

piri

Kyselisin löytyisikö täältä ihmisiä, jotka ovat tulleet valituiksi Joensuun teologiseen, joko opettajaksi tai joksikin muuksi. Aloitan itse opinnot keväällä 2005. Olisi mukava vaihtaa mietteitä kokeista,itse Joensuun kaupungista, muutosta ja muusta sellaisesta.

8

1556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teologian yo

Löytyy. Pääsin läntisen teologian pappilinjalle ekalla yrittämällä ja aloitan opinnot tänä syksynä.

Joensuusta en tiedä oikein mitään,ainoa kerta jolloin olen siellä käynyt on pääsykoepäivä. Kokeen jälkeen kiertelin vähän kaupungilla ja sain ihan hyvän ensivaikutelman.

Muutto pelottaa. Joensuusta on pitkä matka kotiini. Asun vielä vanhempieni luona ja ensimmäinen oma koti tulee paikkaan, josta en tunne yhtäkään ihmistä. Alunperin aioin hakea luokanopettajakoulutukseen kotikaupunkini yliopistoon, mutta lopulta pappiskoulutus vei pitemmän korren. Toivottavasti en joudu katumaan päätöstäni. Laitoin tulosten tultua asuntohakemuksen Joensuun Ellille. Yksiötä en sieltä saa jonojen takia, mutta voihan solussakin asua, ainakin jonkun aikaa..

Kerrohan toki omista suunnitelmistasi, piri :)

• Heiju

Mäkin olen lähdössä Joensuuhun, tosin biologiaa opiskelemaan. Ja Joensuu on niin kaukana! En ole ikinä käynyt edes koko kaupungissa, mutta mennään kai kuun puolessa välissä pyörähtämään. Asuntotilanne on mulla aivan sama kuin sulla...

• piri
        Heiju kirjoitti:

Mäkin olen lähdössä Joensuuhun, tosin biologiaa opiskelemaan. Ja Joensuu on niin kaukana! En ole ikinä käynyt edes koko kaupungissa, mutta mennään kai kuun puolessa välissä pyörähtämään. Asuntotilanne on mulla aivan sama kuin sulla...

Hienoa, että löytyi kohtalotovereita! Satuitteko jo saamaan yliopistolta tuhdin tietpaketin, jossa oli muun muassa valittavia aineita ja joitain opintosuunnitelmia. Aikamoinen kielikoulutus heti alkuun ;) Soitin Joensuun Elliin ja ilmoittivat yksiöjonojen olevan vuoden/2 mittaisia. Hienoa! Ehkä sitä sitten jossain vaiheessa..... Mietin, että onkohan minunkin tultava kaikkiin infojuttuihin ja muihin aloitukseen liittyviin muodollisuusksiin jo syksyllä, vaikka aloitan opinnot vasta tammikuussa.

• teologian yo
        piri kirjoitti:

Hienoa, että löytyi kohtalotovereita! Satuitteko jo saamaan yliopistolta tuhdin tietpaketin, jossa oli muun muassa valittavia aineita ja joitain opintosuunnitelmia. Aikamoinen kielikoulutus heti alkuun ;) Soitin Joensuun Elliin ja ilmoittivat yksiöjonojen olevan vuoden/2 mittaisia. Hienoa! Ehkä sitä sitten jossain vaiheessa..... Mietin, että onkohan minunkin tultava kaikkiin infojuttuihin ja muihin aloitukseen liittyviin muodollisuusksiin jo syksyllä, vaikka aloitan opinnot vasta tammikuussa.

Sain tietopaketin perjantaina. Olin aivan älyttömän väsynyt rankan työviikon jälkeen, mutta luin silti opinto-opasta silmät ristissä puoli yhteen perjantain ja lauantain välisenä yönä..:)

Mitä aiot lukea pääaineena? Olin itse alunperin miettinyt kirkkohistoriaa, mutta olen hiljalleen kääntymässä käytännöllisen teologian puoleen.. Saa nyt nähdä.

Mille linjalle pääsit sisään? Sain kuvan, että pääsit opettaja-linjalle, mutta silti pakko kysyä.
        Minusta pitäisi tulla pappi(aion hankkia myös uskonnon opettajan pätevyyden, ainakin se on alustava suunnitelmani..), vaikka välillä tulee kyllä hetkiä, jolloin tuntuu, että enhän minä nyt papiksi halua. Ja silti ala vetää minua puoleensa ja odotan opintojen alkua innolla..Vaikka koti-ikävä tulee olemaan hirveä. Ja kreikka vaikeaa..;)

En tiedä noista info-jutuista..Toivottavasti joku fiksumpi osaa vastata tuohon kysymykseen :)

• piri
        teologian yo kirjoitti:

Sain tietopaketin perjantaina. Olin aivan älyttömän väsynyt rankan työviikon jälkeen, mutta luin silti opinto-opasta silmät ristissä puoli yhteen perjantain ja lauantain välisenä yönä..:)

Mitä aiot lukea pääaineena? Olin itse alunperin miettinyt kirkkohistoriaa, mutta olen hiljalleen kääntymässä käytännöllisen teologian puoleen.. Saa nyt nähdä.

Mille linjalle pääsit sisään? Sain kuvan, että pääsit opettaja-linjalle, mutta silti pakko kysyä.
        Minusta pitäisi tulla pappi(aion hankkia myös uskonnon opettajan pätevyyden, ainakin se on alustava suunnitelmani..), vaikka välillä tulee kyllä hetkiä, jolloin tuntuu, että enhän minä nyt papiksi halua. Ja silti ala vetää minua puoleensa ja odotan opintojen alkua innolla..Vaikka koti-ikävä tulee olemaan hirveä. Ja kreikka vaikeaa..;)

En tiedä noista info-jutuista..Toivottavasti joku fiksumpi osaa vastata tuohon kysymykseen :)

Heh, sama täällä. Tuli kyllä paperit selattua muutamaan otteeseen. Täytyy myöntää, että en ole ihan perillä vielä pääaineista ja muista. En ole edes vielä kunnolla päättänyt, minkä toisen aineen opettaja minusta tulee. Psykologia voisi kyllä olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Niin, ja pääsin siis opettajakoulutuslinjalle. Tavallaan minäkin tahtoisin aloittaa opinnot jo syksyllä, tuntuu, että jää ulkopuolelle jos aloittaa vasta tammikuussa. Onko sinulla joensuussa ketään tuttuja?
        Papiksi ryhtyminen on kyllä kunnoitettavan rohkea päätös ;)

• teologian yo
        piri kirjoitti:

Heh, sama täällä. Tuli kyllä paperit selattua muutamaan otteeseen. Täytyy myöntää, että en ole ihan perillä vielä pääaineista ja muista. En ole edes vielä kunnolla päättänyt, minkä toisen aineen opettaja minusta tulee. Psykologia voisi kyllä olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Niin, ja pääsin siis opettajakoulutuslinjalle. Tavallaan minäkin tahtoisin aloittaa opinnot jo syksyllä, tuntuu, että jää ulkopuolelle jos aloittaa vasta tammikuussa. Onko sinulla joensuussa ketään tuttuja?
        Papiksi ryhtyminen on kyllä kunnoitettavan rohkea päätös ;)

Psykologia on hyvä vaihtoehto. Aion lukea sitä itsekin, kirjoitin tänä keväänä reaalissa uskonnon ja psykologian, koko lukioajan ne oli mun lempiaineita.

Alunperin aioin itsekin hakea opettajalinjalle, mutta olin varma etten haastattelujen ja ryhmätilanteiden takia pääsisi sisälle..Oon paineen alla surkea esiintymään ja olemaan edukseni. Ja pappina pitää sitten olla esillä koko ajan..;)nooh, toivottavasti totun siihen.. Millasia ne haastattelut ja muut oli?

Nopeasti porukkaan varmasti tottuu, kun aloittaa opinnot. Miksi muuten aloitat vasta ensi vuoden alusta? Jos olet miespuolinen henkilö, niin ehkä syynä on armeija..

Kävin toukokuussa teologisen valmennuskurssin ja siellä tutustuin ihmisiin, joita tulen näkemään syksyllä. Muuten en tunne ketään joensuusta.

Sain soluasunnon rantakylästä. Edullinen vuokra, mutta yliopisto on 5 km:n päässä. Kaipa siihen sitten tottuu.. :) Ja myöhemmin voi hakea asuntoa jostakin lähempää..

• Teologian yo

Hei!

Tervetuloa Joensuuhun. Kaikki, joilla on kysymyksiä, voivat rohkeasti lähettää sähköpostia. Yritän vastailla ja auttaa parhaani mukaan jo muutaman vuoden Joensuussa asuneena ja teologiaa opiskelevana. Olisi mukava saada myös uusia ystäviä. =)

[email protected]

• olio

Minä alotin viime vuonna ja tosiaan eka kerta Joensuussa oli pääsykokeet. Sopeutumiseen meni vuosi ( ja uskoin jo talvella ettei se tapahdu ikinä) ja sitten häippäsin. Tsemiä, kyllä se siitä kun vähän potkii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1189
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1048
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      838
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      764
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe