Olin työssäoppimassa melkein pari kuukautta ja sen jälkeen hain Kelalta matka-avustusta, koska joka päivä meni matkoihin noin 15 euroa edestakaiseen matkaan. Tuli sitten päätös, että en saakaan ensimmäiseltä kuukaudelta avustusta, koska se olisi pitänyt heti hakea ensimmäisen harjoittelukuukauden päätyttyä. Toiselta kuukaudelta nökättiin avustus, joka oli vain n. 35-40% todellisista kustannuksista. Ihme vedätystä ja sitten pitäisi hankkia työharjoittelupaikat itse ja ilmaiseksi siellä tehdä 37,5 tuntisia töitä yhtä tehokkaasti kuin ne, jotka saavat täyden palkan ja vielä verovähennykset työmatkakuluista. Eikö tämä ole vääryys, joka pitäisi oikaista, että edes matkakustannukset korvattaisiin koko ajalta, koska harjoittelussa oli käynyt? Eihän Kelan sivuilla edes kerrota, että matka-avustus on haettava heti seuraavana kuukautena kun kulu on syntynyt? Opiskelijoita surutta sahataan silmään täällä nälkä- ja riistoyhteiskunnassa! Myöskään koulun lupaamaa ateriakorvausta ei ole kuulunut, 3,5 euroa per päivä harjoittelusta muualla, kun opintotukikin on niin pieni, ettei se riitä kuin vuokraan ja 2 euron ateriaan per päivä!
Kelan matka-avustus riittämätön
Opiskelupakkoputkess
0
169
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849