Olin työssäoppimassa melkein pari kuukautta ja sen jälkeen hain Kelalta matka-avustusta, koska joka päivä meni matkoihin noin 15 euroa edestakaiseen matkaan. Tuli sitten päätös, että en saakaan ensimmäiseltä kuukaudelta avustusta, koska se olisi pitänyt heti hakea ensimmäisen harjoittelukuukauden päätyttyä. Toiselta kuukaudelta nökättiin avustus, joka oli vain n. 35-40% todellisista kustannuksista. Ihme vedätystä ja sitten pitäisi hankkia työharjoittelupaikat itse ja ilmaiseksi siellä tehdä 37,5 tuntisia töitä yhtä tehokkaasti kuin ne, jotka saavat täyden palkan ja vielä verovähennykset työmatkakuluista. Eikö tämä ole vääryys, joka pitäisi oikaista, että edes matkakustannukset korvattaisiin koko ajalta, koska harjoittelussa oli käynyt? Eihän Kelan sivuilla edes kerrota, että matka-avustus on haettava heti seuraavana kuukautena kun kulu on syntynyt? Opiskelijoita surutta sahataan silmään täällä nälkä- ja riistoyhteiskunnassa! Myöskään koulun lupaamaa ateriakorvausta ei ole kuulunut, 3,5 euroa per päivä harjoittelusta muualla, kun opintotukikin on niin pieni, ettei se riitä kuin vuokraan ja 2 euron ateriaan per päivä!
Kelan matka-avustus riittämätön
Opiskelupakkoputkess
0
162
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448411
- 724846
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373530Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella512986Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262905- 402880
- 412166
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827