ASX:n kulutus

1.6 bensa

Paljonkohan on todellinen kulutus sekalaisessa (taajamavoittoista) ajossa näin talviaikaan, yli vai alle 8 l/100km.

8

3383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A-SX

      Talviaikaan mulla noin 6.5 - 7.8 osa ruuhkassa pääkaupunkiseudulla

      • 1.6 bensa

        Ei tuo kuulosta pahalata. Oletko autoon muuten tyytyväinen, onko mitään ominaisuuksia, jotka ns. ärsyttävät?


    • Tossa ominaisuuksia

      En tiedä keneltä kysyit, mutta kierrä kaukaa. Ostimme vaimolle puolivuotta sitten ASX:n 1.6 moottorilla ja malli oli se toiseksi kallein, eli lasikatot, xsenonit jne. Ohjaus tosiaan on surkea, ei palauta kuin väkisin, rengasmelu asfaltilla järkyttävä, penkeissä ei minkäänlaista sivuttaistukea (saat pitää kovemmissa kurveissa ratista kiinni että pysyt "jakkaralla". Eka talvi oli juuri mennyt talvi, moottori lämpenee äärimmäisen hitaasti. Meillä väri valkoinen, pesun jälkeen järkyttäviä ruskeita rainoja maalipinnassa, vaikka testattiin jopa kahteen kertaan tehopesussa, ei lähde. Delta-auton vastaus, kannattaa ottaa liuottimella pois, voi v..tu. Käytimme heidän "ammattilaisen" luona autoa.
      Delta ei ota mitään vastuuta, unohda 5 vuoden takuu, toi takuu oli suurin syy, miksi erehdyimme Japsiin. Tässä kalliimmassa mallissa piti olla paremmat Stereot, vaikka kuinka kovalle säädät ja balanssit vedät keskiarvolle, niin ääni tulee kuin kellarista, ei kuulu. En viitsi jatkaa. Yksi hyvä asia tuossa on, se on hyvännäköinen.

      • A Super X

        Minä olen taas erittäin tyytyväinen. 5 vuoden takuu, mutta tuskin mitään vikoja tulee. Olen ajanut 15000 eikä mistään valittamista. Tänään 90 km keskikulutus, osa mootoritiellä, osa taajamassa, 6,2 l !!! Lasikaton läpi näkyy aurinko ja tulee valoa. Xenonit varmaan parasta mitä on. Miesihmisena en pidä ohjauksen palautusta tärkeinä, liialliset mukavuudet ohjauksen osalta sopii naisille paremmin.... kyllä sitä ASX: ää hyvä on ohjata. Tänään totein erityisesti jousituksen mukavuutta. Ei kova, mutta napakka. Aion tätä pitää kunnes tulee seuraava sukupolvi, sitten katon, vaihdanko. Väri on met. ruskea, todella kaunis, eikä likaannu sen koomin, kunhan ei aja kura- ja öljykenttien läpi. Tä on mun yhdeksäs auto, ja vaikka Volvo oli parempi ajaa koska se piti ostaa käydettynä,oli siellä vikoja...... stereot ovat tosi hyvät, kunhan valitsee oikeat bändit. Mulla heavy ja pop.... ei ole ihan Bose, mutta eihän nyt auton pitä olla kotiteatteri tai hi-fi-huone. Kodistani kummatkin löytyy erikseen...
        Suosittelen ASX-ää, aina hymyilen kun sellainen tulee vastaan. Onneksi ei ole joka kymmenes, kuten Qasqai tahto olla.


    • dr.albanjakaverit

      Nyt ensimmäiset viikot uudella autolla takana, taajama-ajossa kulutus pyörii 6,3-7,2 tuntumassa, joka ei lakkaa hämmästyttämästä, auto kuitenkin on aivan reilun kokoinen. Valitsin tämän auton puhtaasti tuon kulutuksen ja ulkonäön perusteella (1,6 mivec), lisäbonuksena sen ajettavuus on aika mainio ollakseen crossover. Sähköinen ohjaustehostin on sähköinen ohjaustehostin, se nyt vaan tuntuu hieman erilaiselta kuin hydraulinen. Tällä säästettäneen kuitenkin kulutusta ja ihan jokaisen auton ohjaukseen täytyy totutella, esimerkiksi omalla kohdallani kuvottavin auto ikinä, jolla olen joutunut ajamaan oli 2007 ML mersu.

      Viiden vuoden takuu oli toisaalta toisena vaikuttavana tekijänä ja japanilaisuus siinä rinnalla. Joku moitti takuuta, kysyisinkin että onko niissä teidän eurovessoissa sellaiset takuut, jotka suojaa asiakasta auton likaantumiselta? Siis jos itse valitset valkoisen, ajat sen sontaan joka ei lähde kuin liuottimella, olisi tästä vastuussa siis saksalaisten kuplatehdas?

    • nookalle

      En minäkään koskaan ole ymmärtänyt, että autoilun tarkoitus olisi säästää mahdollisimman paljon polttoainetta.
      Kyllä niistä kaikista ne normikulutukset ilmoitetaan, ettei ihan sikaa säkissä tarvitse ostaa, mitä väliä sillä on jos sitten "oikeasti" kuluttaa vähän enemmän tai vähemmän. Oikein kun yrittää pihistäen ajaa niin todennäköisesti korjauskuluissa saa maksaa moninkertaisesti.
      Luotettavalta taholta olen kuullut, että XV:n kulutus on sama kuin muillakin Subaruilla - kaikki menee, mitä tankkiin panee!

      Ei kai elämä ole pelkkää bensapihistämistä.

      Voi käydä niinkuin eräällekin kulkurille, joka kenkiä säästääkseen päätti ottaa pitkiä askelia ja mitenpäs kävi ... housut repes;)

      Että jos pers kestää ostaa uusi auto niin ei juuri kannata laskea paljonko voi säästää ajamalla;)

      Auto näyttää kyllä hauskan näköiseltä.

    • are

      Kyllä se on minun asxllä, parin talven kokemuksella, reilusti alle 8 litran ollut, mutta riippuen ajotyylistä saa menemään ylikin.

    • pavelius

      Vaihdoin parin qashqain jälkeen ASX.n ihan sen takia kun niitä alkaa olla kuin ladoja ennen vanhaan.Ei se paljon gassusta poikkea,vähän nopeammin lämpenee ja parempi kiihtyvyys,huonompi ohjattavuus.Stop and go olisi saanut jäädä keksimättä,ihan joutava bensan säästäjä.Bensaa ostetaan ja autolla ajetaan maksoi mitä maksoi tai sitten kävellään.Ja kolmen vuoden päästä katellaan seuraava auto alle.Näin se menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe