Mitä veikkaatte nousevatko pisterajat tänä vuonna entisestään? Kokeesta saa alkaa jo melkeen saamaan täydet jos mielii sisään
Pisterajat
221
6204
Vastaukset
- tgahio
tuhansia hakijoita lisää, nousee vähän.. matikan kirja takaisin, laskee vähän
- kopplo
NÄHTÄVÄSTI on aallossa ainakin noussut pisteet jonkin verran.
- ,.,.
Paha sanoa, itse ekaa kertaa hakemassa. Kai se matikka jonkin verran laskee?
- rhee4yhe
Luultavasti laskee. Matikka tiputtaa pisterajoja ja tämän vuoden kokeen luulisi olevan viime vuotista helpompi, koska muuten ei ole missään mitään järkeä.
- Anu T.
Veikkaan että nousee vähän, hakijoita todennäköisesti taas enemmän, edelleenkin epävarmasta taloustilanteesta johtuen.
Matikka itse asiassa voi nostaa jopa hieman, koska matikan hallitseva saa helposti täydet matikkaosiosta. - Pisteraja ei merkkaa
Kannattaa muistaa ettei pisterajoilla ole loppujen lopuksi mitään merkitystä; sisään otetaan sama määrä pyrkijöitä, olipa koe sitten helppo tai vaikea (ts. pisteraja matala tai korkea) ja oleellista on osata asiat riittävän hyvin = paremmin kuin ne, jotka eivät tule hyväksytyksi kouluihin
- Toista kertaa hakeva
No merkkaa se siinä mielessä, että kun hakijamäärä nousee niin myös pistemäärä nousee, jolloin sisäänpääsy on vaikeampaa. Aina enemmän on silloin niitä jotka ei pääse sisään, taso myöskin nousee, jolloin aina suuremmalle määrälle pyrkijöistä koe vaikeutuu omien resurssiensa ulottumattomiin.
- dfdfdfdfdfd19
Ainakin Aaltoon otetaan jatkossa vähemmän hakijoita eikä ne määrät ole varmana muuallakaan tismalleen samat vuosittain.
- ¨mikko86
dfdfdfdfdfd19 kirjoitti:
Ainakin Aaltoon otetaan jatkossa vähemmän hakijoita eikä ne määrät ole varmana muuallakaan tismalleen samat vuosittain.
Enemmän hakijoita vähemmän paikkoja = vaikea päästä. Alustavatkin sen kertoo.
- aalto2012
¨mikko86 kirjoitti:
Enemmän hakijoita vähemmän paikkoja = vaikea päästä. Alustavatkin sen kertoo.
aaltoon ihan saman verran hakijoita kuin viimevuonna
- tse -11
Ikinä mitään ei voi sanoa varmasti, mutta veikkailen että on todennäköisempää että rajat pysyvät aikalailla samana tai laskevat 1-3 pistettä riippuen kuinka onnistunut koe on. Tähän taas vaikuttaa matikka, ja esim. markkinointiosuus. Markkinointi siksi, että kirjaksi on jälleen otettu StartMark -sarjan kirja, jollainen oli viimeksi 2 vuotta sitten, jolloin markkinoinnin pääsykoeosuus epäonnistui totaalisesti (2 kysymystä hylättiin ja kysymykset olivat todella vaikeita!).
- jepujee32
No tässähän voisi enemmän syyttää kokeen tekijöitä kuin itse kirjaa, joka oli kyllä hieman epäselvä paikoin. Siitä olisi voitu tehdä järkevämpiä kysymyksiä helposti.
- Ocelot
Miten voitte tehdä noin rajuja johtopäätöksiä siitä, että taloudellinen tilanne on epävarma ------> TUHANSIA uusia hakijoita? Onko tästä todisteita jo pidemmältäkin ajalta, oliko 1990-luvun alussa enemmän hakijoita kun koskaan? Eiköhän pisterajojen nousu johtunut vain ja ainoastaan siitä, että matematiikan poisjäänti teki kauppiksesta aivan selkeästi seksikkäämmän paikan.
Lähes jokainen kauppikseen pyrkivä on käynyt lukion, ja tietää ainakin noin suunnilleen mikä oli kaikista vihatuin aine ruotsin jälkeen noin yleisesti? Aivan, matematiikka. Tiedän useita, joilta lensi pyyhe kehään heti kun tämän kevään kirjat julkaistiin, ja sitten on vielä ne jotka eivät koske koko opukseen pitkällä tikullakaan, vaikka hakevatkin tänä keväänä kauppikseen. Eikä tämä suinkaan johdu siitä, että he osaisivat jo sisällön.
Oma veikkaukseni on, että pisterajat laskevat 3-5 pistettä riippuen kokeesta. - ap
sama määrä haki aaltoon kun viime vuonna. Vähemmän paikkoja vain koepistekiintiössä, ei vaikuta siis yhtepistekiintiön pisterajoihin.
Luulen että laskevat ehkä 56-59 pinnaa aaltoon, ja koepisteet 28-30. Voi myös laskea enemmän, viimeksi kun oli matemattiikka mukan oli rajat jtn 54 ja 26 - yuii
mitä veikkaatte? nouseeko? laskeeko?
- servator
Laskenee vähän matikan takia. Koe vaikutti muutenkin viimevuotista hiukan haastavammalta.
- hööks
Ihmetelen tuota pistemäärän odotusarvotehtävää.. toki itsekin laskin että tuolla 4/7p:llä "juuri ja juuri" pääsee plussan puolelle mutta jos puhutaan odotusarvon maksimoinnista niin eikö se olisi sitten 3/4p?
- odotusarvo
Itse aattelin silleen että 3/7 todennäköisyydellä saa enemmän kuin 0 pistettä jolloin jo kannattaa alkaa vastaamaan ja teoriassa saa eniten pisteitä silloin :)
- nakki nenän sisällä
Eläydy tilanteeseen, jossa teet sitä koetta. Et varmaankaan saa enää kokeentekemisvaiheessa valita tiedätkö oikean vastauksen 3/4, 3/7 tai jollain muulla todennäköisyydellä. Odotusarvo maksimoidaan, kun teet valintaa vastaatko vai et.
Esim. Oikeasta vastauksesta saa 1p ja väärästä menettää 0,75. Vastaamatta jättämisestä ei menetä eikä saa mitään.
Tilanne: tiedän, että vastaus on joko a tai b, mutta ei ainakaan c eikä d. Mielestäni a ja b ovat yhtä suurella todennäköisyydellä oikein. Eli fifty-fifty.
Odotusarvo E(en vastaa)=0p
E(vastaan "a")=0,5 x 1p 0,5 x (-0,75p)=0,125p
E(vastaan "b")=0,5 x 1p 0,5 x (-0,75p)=0,125p
Alkuperäinen kysymys kysyi, kuinka suuri tulisi todennäköisyyden oikealle vastaukselle olla(esimerkissäni se on 1/2), jotta sitä kannattaisi lähteä arvaamaan vastaamatta jättämisen sijaan. Eli täytyy laskea se todennäköisyys, jolla E>0. Käytännössä tehtävä oli helpompi, sillä vastausvaihtoehdot olivat valmiina, ja täytyi vain "kokeilla" mikä on oikea. - ----------------
nakki nenän sisällä kirjoitti:
Eläydy tilanteeseen, jossa teet sitä koetta. Et varmaankaan saa enää kokeentekemisvaiheessa valita tiedätkö oikean vastauksen 3/4, 3/7 tai jollain muulla todennäköisyydellä. Odotusarvo maksimoidaan, kun teet valintaa vastaatko vai et.
Esim. Oikeasta vastauksesta saa 1p ja väärästä menettää 0,75. Vastaamatta jättämisestä ei menetä eikä saa mitään.
Tilanne: tiedän, että vastaus on joko a tai b, mutta ei ainakaan c eikä d. Mielestäni a ja b ovat yhtä suurella todennäköisyydellä oikein. Eli fifty-fifty.
Odotusarvo E(en vastaa)=0p
E(vastaan "a")=0,5 x 1p 0,5 x (-0,75p)=0,125p
E(vastaan "b")=0,5 x 1p 0,5 x (-0,75p)=0,125p
Alkuperäinen kysymys kysyi, kuinka suuri tulisi todennäköisyyden oikealle vastaukselle olla(esimerkissäni se on 1/2), jotta sitä kannattaisi lähteä arvaamaan vastaamatta jättämisen sijaan. Eli täytyy laskea se todennäköisyys, jolla E>0. Käytännössä tehtävä oli helpompi, sillä vastausvaihtoehdot olivat valmiina, ja täytyi vain "kokeilla" mikä on oikea.joo, oikea vastaus on 1/2. Siinä matikan kirjassa on muuten käytännössä katsoen sama tehtävä! onneksi muistin! :D
- nakki nenän sisällä
---------------- kirjoitti:
joo, oikea vastaus on 1/2. Siinä matikan kirjassa on muuten käytännössä katsoen sama tehtävä! onneksi muistin! :D
Oikea vastaus on 3/7. katso vaikka sieltä kauppatieteet.fi :stä.
- Aallon prof.
Alustavien tietojen mukaan pisterajat Aaltoon ovat:
Koekiintiö: 37p
Yhteispistekiintiö: 70p
Näet myös pisterajat täältä: http://econ.aalto.fi/fi/for/prospective/results2012/
Ystävällisin terveisin
Aallon prof.- 2013uudestaan
ai vittu, jäi tnä vuon paikka aallost saamatta
- oikeuden puolustaj:D
trolli.
ei kiinnitetä tähän huijariin enää mitään huomiota. - tässenyoli
EI HELEVETIN HELEVETTI! WITTU PASKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
JÄIN JO NELJÄTTÄ KERTAA ULOS AALLOSTA WITTU! VITTUJUMALAUTASAATANAPERKELE VITTUJUMALAUTASAATANAPERKELE
ENÄÄ EN YRITÄ
SE OLI SITTEN SIINÄ!
KIITOS - HAISTA PASKA!
tässenyoli kirjoitti:
EI HELEVETIN HELEVETTI! WITTU PASKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
JÄIN JO NELJÄTTÄ KERTAA ULOS AALLOSTA WITTU! VITTUJUMALAUTASAATANAPERKELE VITTUJUMALAUTASAATANAPERKELE
ENÄÄ EN YRITÄ
SE OLI SITTEN SIINÄ!
KIITOSHei voitteko jo oikeesti lopettaa ton kiroilemisen. Mä en kestä enää. Toi ei oo enää yhtää kivaa.
- Entinen kylteri
mitä helvettiä?? en siis pääse taaskaa sisää vaikka sain 35 pistettä!! tuskin jaksan enää yrittää uudellee, tää oli jo mun neljäs kerta saatana!!
- setämies65
Ottakaas nyt rauhallisesti lapsukaiset.
- hakija
toivottavasti laskee ainakin 4p
- toivonsamenettänyt
käväsin kattomassa ton aallon proffan linkin ja aika karua luettavaa oli.
sama tiedote oli kans tänään aallon ovessa töölössä. pisterajat on kyl mennyt naurettavan korkeiks - justtttttt
Ihan hyvä aprillipila ja silleen :D
Ei tod. Aalto julkaise mitään alustavia pisterajoja. Pisterajat ja sisäänpäässeet ilmoitetaan vasta 6.7.
Hyvää ja stressitöntä juhannusta kaikille kokeessa olleille :)- esbolainen
kiva trolli sulta. käväsin tänää stadis kattoo sen lapun ovesta. kumma juttu kun mä näin sen aivan selvästi.
Olisko sulla tarvetta ottaa silmä käteen?!!?
- ghghty
eipä näkyny ovessa eikä seinilläkään:)
- töypo
helvetti!
mä meen heti huomen kattoo ovesta ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VOI WITTU! - ...
c'moon kuka tarttuu näihin trolleihin tässä vaiheessa! kaikki tietää että ainostaan valmennuskurssit on ainoita konkreettisia suuntaa antavia arvioita. muut voi painua suohon!
- töypo
mä kävin äsken töölös kattoo sen lapun jossa oli noi proffan mainitsemat jutut
aika paha pisteraja nyt on tulos- juhannus pilalla ;<
Ihme juttu, mäkin kävin kattoo mutta ei näkyny mitään. Missä siellä se oli? Voisitko käydä vielä ja ottaa vaikka kuvan niin tulisi varmistus asiaan..?
- juhannus ei pilalla
juhannus pilalla ;< kirjoitti:
Ihme juttu, mäkin kävin kattoo mutta ei näkyny mitään. Missä siellä se oli? Voisitko käydä vielä ja ottaa vaikka kuvan niin tulisi varmistus asiaan..?
Homman nimi on se, ettei siellä ole mitään alustavia pisteitä. Ei ole ollut eikä tule olemaan.
Joku vaan nyt keksi näillä sivuilla, että tehään muille jäynää. - aallon kylteri-10
juhannus ei pilalla kirjoitti:
Homman nimi on se, ettei siellä ole mitään alustavia pisteitä. Ei ole ollut eikä tule olemaan.
Joku vaan nyt keksi näillä sivuilla, että tehään muille jäynää.Tää on aika lapsellista että jotkut tulee tänne ja yrittää johtaa ihmisiä tahallaan harhaan.
Aalto yliopiston kauppakorkeakoulun ovessa on alustavat pisteet. Olen itse käynyt asian tänään varmistamassa henkilökohtaisesti paikan päällä.
Aiemmin ketjussa esitetyt pisteet eri kiintiöille ovat yhteneväisiä ovessa olevan tiedotteen kanssa. Tiedotteessa luki myös että pisteet voivat vielä muuttua, joten ne eivät välttämättä ole vielä lopulliset.
Toivottavasti tämä selvensi tilannetta. Eiköhän lopeteta tämä turhanpäiväinen väittely.
Hyvät Juhannukset kaikille! - möööööö
aallon kylteri-10 kirjoitti:
Tää on aika lapsellista että jotkut tulee tänne ja yrittää johtaa ihmisiä tahallaan harhaan.
Aalto yliopiston kauppakorkeakoulun ovessa on alustavat pisteet. Olen itse käynyt asian tänään varmistamassa henkilökohtaisesti paikan päällä.
Aiemmin ketjussa esitetyt pisteet eri kiintiöille ovat yhteneväisiä ovessa olevan tiedotteen kanssa. Tiedotteessa luki myös että pisteet voivat vielä muuttua, joten ne eivät välttämättä ole vielä lopulliset.
Toivottavasti tämä selvensi tilannetta. Eiköhän lopeteta tämä turhanpäiväinen väittely.
Hyvät Juhannukset kaikille!Eli Aallon rajat 37 ja 70?
- näläkänen
möööööö kirjoitti:
Eli Aallon rajat 37 ja 70?
joo näin on. paska juttu kun oon jäämässä ulos...
- Jjjkkdldkf
Millaiset pisterajat siinä tiedotteessa on annettu. Itsellä ei tuo linkki toimi
- tottakaitaas
uskokaa nyt, ei ole mitään pisterajoja seinässä, eikä ovessa. niitä ei nyt ole koskaan annettu etukäteen. aikaisintaan taitaa tulla 5.7 illalla koulujen nettisivuille. ottakaan rauhallisesti ja unohtakaa nämä "hyvää juhannusta trollit". jokainen voi kyllä itse kyllä käydä toteamassa että niitä ei siellä ole:)
- Trollataan sitten
http://econ.aalto.fi/fi/for/prospective/results2013/
2013 pisterajat julkaistu. - etsivälöytää111
toi linkki toimi vielä eilen mulla, mutta ei enää. suuntaan nyt koululle katsomaan jos pisterajat näkyisivät sieltä
- höpöhöpöheinää
Tuo linkki ei ole ikinä toiminut. Vuosilukukin on väärin :DD
Missään koulun ovissa tms ei ole mitään listaa. Joku jolla kusi pääsykoe, taitaa nyt vähän kikkailla täällä. - Kyllnäin
Katelpaaka vähän 2004/2005 rajoja, jolloin on ollut 100 paikkaa enemmän helsinkiin ja samantasosii/vaikeampia kokeita niin ei aallon proffan rajat näytä ihan hatusta vedetyiltä
- etsivälöytää111
olin töölössä eilen kattoo ja siel se lappu ilmielävänä seiso.
alustavat pisteet julkaistiin 20.6, kuten tiedotteessa luki
Siinä kans sanottiin että pisteet voi vielä muuttua, koska se oli ollut vain ensimmäinen tarkistuskerta. - höppöhöppö
kumma asia että "etsivälöytää111" on ne nähnyt kun 5 ihmistä täälläkin käynyt ja ei ole nähny:)
- tutilutkuttaavauvat
jumalauta! täällä jengillä tuntuu olevan vitun vaikeeta löytää se tiedote
ITSE KÄVIN 30MIN SITTEN LUKEMASSA SEN TIEDOTTEEN JA SIINÄ LUKI SAMAT JUTUT MITKÄ ON JO AIKAISEMMIN TÄÄLLÄ MAINITTU. - Uwaaaasaan1
Mitä veikkaatte Vaasaan, Kuopioon ja Ouluun pisterajoiksi?
- vaasangylteri
Itse epäilisin että myös noilla paikkakunnilla pisterajat tulevat nousemaan.
Aallossa alustavien mukaan nousi viime vuodesta
32,5 --> 37
61 --> 70
Tämä voi enteillä Kuopioon, Vaasaan ja Ouluun 2-4p nousua viime vuotiseen verrattuna koekiintiöön ja 3-5 pisteen nousua yhteiskiintiöön. Tämä tietenkin voi vaihdella esim. Oulussa enemmänkin pääaineesta riippuen.
Kuopio 23 --> 26 ja 45 --> 49
Vaasa 24,5 --> 27,5 ja 46,5 --> 50,5
Oulu
Johtaminen 45,5 --> 49,5 ja 21,5 --> 24,5
Kansantaloustiede 44 --> 48 ja 21 --> 24
Laskentatoimi 43 --> 47 ja 22 --> 25
Markkinointi 44 --> 48 ja 21,5 --> 24,5
Kansainvälinen liiketoiminta 52 --> 56 ja 24,5 --> 27,5
Rahoitus 47 --> 51 ja 22,5 --> 25,5 - vaasaanhakenu
vaasaan kyllä nousee rutkasti, koska hakijamassa oli tänä vuonna hyvin laadukasta!
menee varmaan johonkin 29 ja 50 veikkaisin
- hohhoijaajoo
hohhoijaa näitä juttuja taas täällä:)
- huhhuh
HOH HOIJAA! terveellä järjellä kun pohtii asiaa niin tulee siihen johtopäätökseen että jos aaltoon on pisteet noussut niin todennäköisesti nousee muuallakin, koska aallosta jää ulos paljon korkeita pisteitä omaavia henkilöitä --> nostaa muiden yliopistojen pisterajoja KAUPPATIETEELLISEEN KOULUTUKSEEN ON HAKENUT ENEMMÄN OPISKELIJOITA KUIN KOSKAAN AIEMMIN OPISKELUPAIKKOJEN MÄÄRÄÄ ON SUPISTETTU = PISTERAJAT NOUSEVAT KAIKKIALLA.
Aallosta on jo tuo virallisesti vahvistettu.
- tsihihih
aloittelevatkin trollit näköjään menestyvät täällä
- tutilutkuttaavauva
Laita penikka ne potkuhousut jalkaan ja tutti turpaan, ja lähde vaeltamaan Aaltoa kohti. Siellä se tiedote valkoisena päärakennuksen lasiovissa loistaa.
- samaaasiaa
juu, poikkeuksellisen ahkerasti trollaavat nyt:)
- Hv1111
Hei oikeesti mitä kuraa te levitätte!
- Egonomi
On se kumma juttu kun jotkut tulee vielä tänne jauhamaan tollasta paskaa, näköjään joillekin näyttäysi olevan todella vaikeaa hyväksyä tosiasiat.
Aallon alustavat pisteet on kuitenkin jo julkaistu neljä päivää sitten, eikä se asia siitä miksikään muutu. Pisterajat näkyvät netissä ja myös Aallossa paikan päällä. Myös tässä viestiketjussa ne on mainittu jo monesti.
Vai onko tässä nyt kenties kyse siitä, että joillakin on mennyt pupu pöksyyn kun ovat nähneet nuo pisterajat? Ymmärrän kyllä, ei se ole helppoa myöntää tappiotaan jos Aallon paikka olisi jäämässä tänä vuonna haaveeksi.
Tosiaan hyödyllisempää on käydä katsomassa tiedote paikan päältä kuin tulla jauhamaan tänne paskaa. - hushhush
en tiedä nyt kuinka moni on käynyt ovea katsomassa tai ei, mutta itse en löytänyt kyllä ovesta mitään ja netin linkit ei "yllättäen" toimi.
- TÄNNEHETI
VOIS LAITTAA AALTO TON LINKIN TOIMIMAAN. HALUUN NÄHDÄ TON TIEDOTTEEN NYT HETI!
- asiantarkaastanut
Päätin tänään käydä katsomassa tilanteen ja itse ainakin löysin täällä mainitun tiedotteen.
Pääkohdat onkin jo aikaisemmin mainittu tässä ketjussa, joten ei sen enempää siitä.
Tiedote kuitenkin on yliopistolla. - nytselviää
vittu sentään, lähden kattomaan onko siellä muka joku tiedote
- turkuunmennää
Mä veikkaan että Turkuun on rajoina 32 ja 58 jos aaltoon kerta on noin korkeet ni turkukin nousee viime vuodesta ku loogisesti ajattelee
- pistepoika
Nousisi kyllä melko rajusti jos toi sinun arviosi pitää paikkansa. Mutta sinänsä varteenotettava näkemys kun huomioidaan tuo HSE:n tilanne.
Saa nähdä mihin nousevat, eivät suinkaan laske vaikka matematiikka oli mukana, koska sen osio oli hyvin yksinkertainen. - !
sä et selkeesti ajattele loogisesti
- pistepoika
! kirjoitti:
Turkuun oli ennätysmäärä hakijoita kuten kaikkialla Suomen kauppatieteellisissä. En pidä mitenkään mahdottomana rajuakin nousua Turussa, mutta tod.näk. nousee vain koekiintiös 2-3p ja yht.kiintiös ehkä 4-5. Tän arvion sain Turun kauppiksen 6:nnen vuoden opiskelijalta.
- takasinpersukouluun
! kirjoitti:
Äly hoi älä jätä nimimerkki "!" Osaatko laskea 1 1=2???????
- voi harmi
voi hitsin vitsi. tämän keskustelun takia panikoin ja lähdin pyöräilemään sateeseen kesämökiltämme helsinkiin (220km) mutta ei siellä mitään ollut :( nyt harmittaa vietävästi. kokeesta sain 37,5p, tiukille menee eiks nii!
- handelspojken
Taisit polkea väärän koulun luokse.
Ei niitä siellä Hankenilla lue! - nytselviää
polkasin nopee tonne skolelle ja siellähän toi lappunen möllötti
kovat on pisterajat ja taidan jäädä ulos itekki jos ne nyt tommosina säilyy TOIVOTTAVASTI NE LASKEE
- kerotaak
voisko joku kertoo nyt oikeesti että onko tollanen tiedote julkastu!? toi linkki ei toiminu enkä viittis lähtee täältä (lahdesta) sinne kattomaan
- pyöräilijätyttönen
joo jos viitsisit käydä katsomassa. itse en jaksa enää lähteä 220km pyörälenkin jälkeen. ps älä mene hankenille! för helvete
- mennyt naurettavaksi
ei niitä ole vaikka kuinka "asiallisesti" ja "tietäväisenä" varmasti yksi ja sama trolli täällä kirjoitteleekin. kun on yhteishaku niin KAIKKI tiedot myös julkaistaan samaanaikaan. pisterajoja ei julkaista 20.6 eikä 25.6 eikä 29.6.
- nytselviää
Kuules juippi, itse kävin juuri tarkastamassa asian ja viitsit vielä tulla puhumaan täyttä paskaa tänne.Täysin naurettavaa kun trollit tulevat tänne väittämään ettei mitään ole vielä julkaistu. Totuus on se että ALUSTAVAT pisteet on julkaistu, kuten moni henkilö on jo edellä tämän asian vahvistanut.
Lopettakaa turhanpäiväinen trollaaminen ja käykää tarkistamassa asia. - juipero
nytselviää kirjoitti:
Kuules juippi, itse kävin juuri tarkastamassa asian ja viitsit vielä tulla puhumaan täyttä paskaa tänne.Täysin naurettavaa kun trollit tulevat tänne väittämään ettei mitään ole vielä julkaistu. Totuus on se että ALUSTAVAT pisteet on julkaistu, kuten moni henkilö on jo edellä tämän asian vahvistanut.
Lopettakaa turhanpäiväinen trollaaminen ja käykää tarkistamassa asia.kerro toki ne ALUSTAVAT? :)
- nytselviää
juipero kirjoitti:
kerro toki ne ALUSTAVAT? :)
Etkö edes viitsi ketjua lukea. Monta päivää sitten tässä ketjussa Aallon prof. kertoi alustavista pisteistä. Voin ne vielä sanoa tässä 37 ja 70. Koulun ovessa ja netissä tiedote on ollut.
- päiviäodotellessa.
hain nyt ensimmäistä kertaa kauppikseen ja kaveri joka viimevuonna Aaltoon pääsi antoi hyvän neuvon, jonka nyt olen huomannut hyväksi ja todeksi: älä lue suomi24 keskustelua pisterajoista tai muustakaan "oikeasta" tiedosta. Täällä harvoin on oikeaa tietoa mistään virallisesta tässä vaiheessa ja monet haluavat aiheuttaa hämminkiä tarkotuksellaan. syytä siihen en osaa itsekään sanoa. suosittelen monille lukemaan viralliset ohjeistukset tuloksien ilmoittamisista ja käyttämään ihan tavallista järkeä näitä lukiessa vaikka kuinka jännittääkin sen opiskelupaikan saaminen:) pisterajoja tai muutakaan alustavaa ei ole mielestäni ilmoitettu. "virallisinta" kantaa edustavat ehkä nämä valmennuskurssien järjestäjien mielipiteet ja arviot.
- nytselviää
Suosittelen ihmisiä sivuuttamaan kokonaan "päiviäodotellessa" -tapaiset viestit. Nämä naurettavat trollausyritykset aiheuttavat aivan turhaa hämminkiä. Valmennuskurssit ovat täysin kaupallistettua paskaa, joiden tehtävänä on ainoastaan liikevoiton saavuttaminen keinolla millä hyvänsä. Heidän kantansa ovat kaukana "virallisesta" ja puolueettomasta. Nettisivujen linkki ei nyt jostain syystä toimi, mutta toivottavasti huomenna tai alkuviikosta se korjataan. Ilmeisesti Juhannus vaikuttanut siihen, ettei sitä ole vieläkään korjattu. Koulun ovessa tiedote kuitenkin edelleen on.
- selviääkönyt
nytselviää kirjoitti:
Suosittelen ihmisiä sivuuttamaan kokonaan "päiviäodotellessa" -tapaiset viestit. Nämä naurettavat trollausyritykset aiheuttavat aivan turhaa hämminkiä. Valmennuskurssit ovat täysin kaupallistettua paskaa, joiden tehtävänä on ainoastaan liikevoiton saavuttaminen keinolla millä hyvänsä. Heidän kantansa ovat kaukana "virallisesta" ja puolueettomasta. Nettisivujen linkki ei nyt jostain syystä toimi, mutta toivottavasti huomenna tai alkuviikosta se korjataan. Ilmeisesti Juhannus vaikuttanut siihen, ettei sitä ole vieläkään korjattu. Koulun ovessa tiedote kuitenkin edelleen on.
lopeta jo, hävisit pelin
- juhannus pilalla ;<
täytyy niellä tappion karvas kalkki, en aluks uskonut tähän mutta tänään kävin frendien kanssa kattomassa siellä ja se tiedote oli siellä aika vituttavaa...
- pohjonenkutsuu
ONneks en hakunut aaltoon koska en olis noilla pisteillä koskaan sinne päässyt mä meen ouluu
- KauppisBitch
iha mielenkiintoseksi menee kyllä jos noi alustavat pisteet pitää paikkansa. ite en kyl asiasta tiedä sen enempää enkä jaksa turhaa lähteä sinne saakka kattomaan. sen verran kyllä tiedän että lopulliset pisteet julkaistaan 6.7.
joka tapauksessa aika lapsellista kinasteluu täällä :P - einäin
ei todellakaan ole mtn julkaistu.
70 pisteen yhteispisteet merkkais että huonoin sisään päässyt on saanut esim. 37 lähtöpistettä ja 33 pinnaa saanut kokeest.
koskaan ei ole myöskään ollut 33 pinnaa eroa koe ja yhteispistekiintiössä, aina ollut alle 30. - UTA:n poikia
Soitin Aalto yliopistossa työskentelevälle ystävälleni ja hän "epävirallisesti" vahvisti tiedon henkilökunnan intrasta. Surullista lukea näitä viestejä, toivottavasti korkealle asettunut rima karsii tällaiset alhaisen älykkyysosamäärän omaavat tähtöset.
- kopasijd
JUMLAUTA! paskoin housuun kun luin tän. huomenna Suuntaan askeleeni kohti töölöä
- Huooooooooooooooh
Miksi helvetissä Aallon henkilökunnan Inside-intrassa lukisi jotain kauppatieteellisen yhteisvalinnan alustavista pisteistä? Miksi se kiinnostaisi ketään yliopistolla työskentelevää? Miksi se kiinnostaisi edes ketään kauppatieteiden opettajaa yhtään?
Ihmisten hakulomakkeet luetaan optisesti ja se on sillä selvä. Pisteitä ei tarvitse laskea miljoonaa kertaa uudelleen, koska optinen lukija lukee aina samalla tavalla. Mitään alustavia pisteitä ei todellakaan julkaista - miksi niitä kutsuttaisiin sitten "alustaviksi"? Valintakokeen pisteiden laskeminen ei todellakaan työllistä tai kiinnosta koko yliopistoa.
Jos trollaat, niin trollaa edes uskottavasti. Ehkä sinusta uskottavuutta voi lisätä se, että monta päivää kirjoittelet tänne sekavia eri nimimerkeillä ja tykkäät omista kirjoituksistasi. Määrä ei kuitenkaan korvaa laatua. Todellisuudessa annat itsestäsi vain todella hämmentävän kuvan ihmisenä.
- Aallon prof. 2011
Aallon prof viime vuoden "tiedote" kertoo varmaan kaiken
Pystyn ilmoittamaan teidän iloksenne tämän vuoden viralliset pisterajat Aalto yliopiston kauppakorkeakouluun.Teksti on kopioitu Aalto yliopiston kotisivuilta.
Tänä vuonna (2011) koepisteraja on asettunut 40 pisteeseen ja yhteispistevalinnan raja 80 pisteeseen. Näihin luonnolliset lisätään mahdolliset ensisijaisuuspisteet ( 2p). Tänä vuonna hakijoiden määrän kasvu ja paikkojen vähentyminen johtivat pisterajojen rajuun nousuun, mitä selittää osaltaan myös kokeen vaatimustason alhaisuus. Virallinen lista valituista hakijoista julkaistaan internetissä ja päärakennuksemme (Töölössä) ovessa 8.7.2011. Kaikille valintakokeeseen osallistuineille lähetetään myös kotiin kirje valintapäätöksestä kyseiseksi päiväksi.
Turkuun ja Tampereelle vaadittanee 36 pistettä, kun taas Vaasaan ja Lappeenrantaan tarvitaan 32 pistettä- ????
mikäköhän trolli tääkin on.. nyt puhutaan tän vuoden pääsykokeist
- melekonen21
nyt tais epäonnistuu pahasti NYT ON VUOSI 2012!
- jgkdj
jep sama "aallon prof" täällä joka vuosi trollaa
- Aallon prof2011
melekonen21 kirjoitti:
nyt tais epäonnistuu pahasti NYT ON VUOSI 2012!
toi tiedote on otettu viime vuoden topicista
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9931132
siellä on sama aallon prof jakamassa tietoa - gameover22
Aallon prof2011 kirjoitti:
toi tiedote on otettu viime vuoden topicista
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9931132
siellä on sama aallon prof jakamassa tietoajep ne pisteet oli siellä Aallon ovessa. peli pelattu mun osalta
- nerospoika
Kattokaas tätä minkä mä löysin. Aallon prof. viesti vuodelta 2010
Pystyn ilmoittamaan teidän iloksenne tämän vuoden viralliset pisterajat Aalto yliopiston kauppakorkeakouluun.Teksti on kopioitu Aalto yliopiston kotisivuilta.
Tänä vuonna (2010) koepisteraja on asettunut 29,5 pisteeseen ja yhteispistevalinnan raja 57pisteeseen. Näihin luonnolliset lisätään mahdolliset ensisijaisuuspisteet ( 2p). Virallinen lista valituista hakijoista julkaistaan internetissä ja päärakennuksemme (Töölössä) ovessa.
ystävällisin terveisin
Aallon prof.- hähmitä?
mitä tosta?!? noi pisterajat pitää paikkansa
- nytonvuos2012
huoh mitä vittua te nyt oikeen puhutte?? lopettakaa toi menneisyydessä eläminen ja herätkää nykypäivään, edellisten vuosien pisterajoilla ei ole enää mitään merkitystä!!
- mitätapahtuu?!
MITÄ WITTUA SÄ ITKET SAATANAN PENTU??? TOI 2010 PISTEET ON OIKEET, MUTTA 2011 EI OO OIKEET! 2012 ALUSTAVAT PISTEET ON OIKEET?
- uiot
se kuka tätä juttua uskoo ei kyllä aallossa paikkaa ansaitse
- paimiostatulossa
voi vittu... oli pakko lähtee ajamaan täältä paimiosta saakka hesaa kattomaan tää juttu
en saa mielenrauhaa ennen kuin nään tän omin silmin- stadilainen33
Ajele poju vaan sieltä Paimiosta saakka tänne. Meikä poika hypppää sporaan ja ajelee katsomaan tiedotteen nyt välittömästi.
- jamppa virtanen
Hei voisko lössit kertoo mulle mitä täällä oikein meuhkataan?!? noi pisteet julkastiin täl viikolla ja ne on vasta alustavat, yrittäkääs rauhottuu ja menkää kattoo ne sieltä opistolta
- alustavat pojot?
ihmeellist touhuu et jotkut lähtee ees mukaa tähän eikä oo käynyt edes varmistamassa asiaa. ite en tosta tiiä mitään, mut meen huomen mun kaverin kans koululle kattomaan sen tiedotteen.
- aalto-hakija93
huoh en jaksa lukee tätä kaikkee paskanjauhantaa, voisko joku kertoo mulle ne alustavat pisteet??
- Hehhehhee
Oot kyllä sitkeä kaveri. Tämä taitaa olla sinulle oikein sydämen asia.
- juipero
ruoki säkin nyt näitä trolleja nii hyvä tulee. kuvittele jos kaikki ois tollasii nii siitä ne vasta innostuis. koita säkin kasvaa ja jättää noi omaan arvoonsa, on se kumma jos kauppikseen tällästä väkeä hakee. taisin hakea väärään paikkaan..
- Hehhehhee
Nyt minä tosin lähden tästä illan viettoon. Kaikilla meillä ei ole aikaa tuntikaupalla kirjoittaa tänne viestejä ja tykätä omista kirjoituksistansa ja ilmoittaa kaikkien muiden kirjoittamia viestejä asiattomiksi. Mukavaa illanjatkoa Sinulle, jatka ihmeessä samaan malliin vaikka koko yö.
- stadilainen33
Itse vaivauduin Aallolle saakka kattomaan ton tiedotteen, ja kyllä siellä oli kuin olikin tiedote koskien Aallon alustavia pisterajoja. Siin oli noi samat jutut mitkä toi joku aallon prof. kerto aiemmin täällä eli alustavat pisterajat on 37 ja 70.
Multa meni arvokasta aikaa hukkaa tähän, mutta onpahan asia nyt varmistettu. Suosittelen kaikkia menemään Aallolle katsomaan tiedote omin silmin, koska se linkki ei tällä hetkellä toimi. Itekin epäilin tota, mut nyt on paljon helpottuneempi olo kun näin sen omin silmin.
Eipä toi mua paljoo hetkauta, koska kyseessä on vasta alustavat pisteet ja siinä luki että ne voi vielä muuttua suuntaan tai toiseen. - safasfasf
trollari löysi elämänsä eliksiirin kultalähteen
- hmmmmm..
onks esim. turun kauppiksesta tai mistään muusta julkastu alustavat pisterajat?
- tse12
turkuun oli 34 ja 63
- raisiost
tse12 kirjoitti:
turkuun oli 34 ja 63
voi vittu taisin jäädä ulos.
- dsd4
tse12 kirjoitti:
turkuun oli 34 ja 63
Miten ton turun pisterajat on noin ylhäällä?? Ketä sinne oikein hakee? Uskon että ne laskee vielä
- pöntinen
Aalto yliopiston kauppakorkeakoulun alustavat pisteet ovat nousseet kyllä melko korkeiksi. Tämä vaikuttaa toivottavasti sisäänpäässeiden tason kasvuun. Onnea sisäänpääseville!
- itäkeskuslainen22
lähen just tarkastaa ton tiedotteen, koska en itse oikein usko tähän juttuun
- itäkeskuslainen22
pitkän etsimisen jälkeen löysin lapun yliopistolta, jossa ilmotettiin pisterajat. oon ilonen koska pääsen sisään jos ne ei enää tosta noujse
- eijaksamennä
menitkö sä sinne pyörällä? ite en jaksa kyllä lähtee kattomaan, koska ne pisteet on vasta alustavat...
- Hehhehhee
Onpas sulla ollut taas hedelmälliset keskustelut itsesi kanssa. Myöhään iltaan ahkeroitu ja ensi töikseen aamulla taas aloitettu.
- Hehhehhee
Taidan joka tapauksessa varmistaa, että onko kauppakorkeakoululla tuo tiedote.
- Hehhehhee
Miksi kirjoitat minun nimimerkilläni? Miksi saat mielihyvää itsesi kanssa kirjoittelusta ja siitä, että luulet jonkun uskovan noin epärealistisia pisterajoja? Kelvollinen trollaaja olisi edes keksinyt hieman uskottavammat rajat, jotta joku voisi edes hetken pitää niitä mahdollisina. Oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
- Hehhehhee
Hehhehhee kirjoitti:
Miksi kirjoitat minun nimimerkilläni? Miksi saat mielihyvää itsesi kanssa kirjoittelusta ja siitä, että luulet jonkun uskovan noin epärealistisia pisterajoja? Kelvollinen trollaaja olisi edes keksinyt hieman uskottavammat rajat, jotta joku voisi edes hetken pitää niitä mahdollisina. Oletko jotenkin jälkeenjäänyt?
Voisitko ystävällisesti lopettaa nimimerkilläni kirjoittamisen. Tämä ei ole enää kenestäkään hauskaa. Taitaa kirjoittaja olla jotenkin henkisesti sairas, kun kirjoittelee mitä sattuu.
- Hehhehhee
Hehhehhee kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti lopettaa nimimerkilläni kirjoittamisen. Tämä ei ole enää kenestäkään hauskaa. Taitaa kirjoittaja olla jotenkin henkisesti sairas, kun kirjoittelee mitä sattuu.
Sama tyyppi ahkeroi täällä edelleen. Mikä viehättää noin paljon itsensä kanssa keskustelussa? Voisit painua jo hoitoon.
- Hehhehhee
Hehhehhee kirjoitti:
Sama tyyppi ahkeroi täällä edelleen. Mikä viehättää noin paljon itsensä kanssa keskustelussa? Voisit painua jo hoitoon.
Mitä täällä oikein tapahtuu ja kuka on kuka? Joku kirjoittaa nimimerkilläni.
- Hehhehhee
Hehhehhee kirjoitti:
Mitä täällä oikein tapahtuu ja kuka on kuka? Joku kirjoittaa nimimerkilläni.
Hei, lopetas nyt tuo pelleily. En ymmärrä kuinka oikein jaksat kirjoittaa tänne koko ajan. Koppiauto paikalle äkkiä.
- raisiost
Kävin yliopistonmäellä varmistamassa Turun pisteet.
- Turkumies
Mitä ihmettä sinä yliopistonmäellä teit? Minkä tiedekunnan rakennuksen ovelta olet oikein käynyt nuo pisteet lukemassa?
- Hehhehhee
Turkumies kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä yliopistonmäellä teit? Minkä tiedekunnan rakennuksen ovelta olet oikein käynyt nuo pisteet lukemassa?
Mitä kummaa? Ei Turussa ole edes kauppakorkeakoulua.
- jamppalainen123
no piti oikei ajaa jampasta helsinkiin saakka kattomaan toi tiedote ku se vitun linkki ei toiminut. tässä vielä kaikille sokeille ja vajaa-älyisille kuva paikasta jotta osaatte varmasti mennä oikeaan paikkaan:
http://oi50.tinypic.com/2d2d24x.jpg
ottakaa silmä kätee ja lopettakaa toi turhanpäivänen kinastelu, jampassa tollasta ei hyvällä kateltais!!- ghghty
kiitti kun selvensit, kävin itse vahingossa vääräst paikasta tsekkaamassa, mutta nyt tiedän miestä etsiä. lähden noppaa tsiigaamaan noi, ei kauaa nokka tuhise kun skeitillä vetelee
- ghghty
ghghty kirjoitti:
kiitti kun selvensit, kävin itse vahingossa vääräst paikasta tsekkaamassa, mutta nyt tiedän miestä etsiä. lähden noppaa tsiigaamaan noi, ei kauaa nokka tuhise kun skeitillä vetelee
totta tosiaan se tiedote oli aallon ovessa, ja siellä olivat nuo pisterajat. todella korkeiksi ovat tänä vuonna nousseet :( Saa nähdä kuinka tässä oikein käy.
- lolleroooooooooooooo
Etkö sä oikeasti tee mitään muuta kuin kirjoittele täällä päivät pitkät ittes kanssa? Eikö sun tarvitse käydä edes töissä välillä?
- lolleroooooooooooooo
Uudelleen pohdittuani päätin suunnata kulkuni kohti Töölön päärakennusta. Haluun nähdä että onko toi lappu oikeesti siellä!
- alkuperänen lollis=)
Miksi sä kirjoitat muiden nimimerkeillä? Kukaan oo niin tyhmä että menis Töölöön mitään kattomaan. Hanki elämä hyypiö :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Ei terve ihminen istu koko juhannusta yksin tappelemassa ittensä kanssa netissä? Mieti hetki itteäs ja elämääs. Kannattaisko sille tehdä jotain, jos sulla ei muuta hommaa oo kun täällä pyöriä aamusta iltaan kirjottamassa AMATÖÖRIMÄISIÄ trollauksia. Kunnon trolli on edes uskottava ja aiheuttaa aitoa hämmennystä kanssaihmisissä.
- alkuperänen lollis=)
alkuperänen lollis=) kirjoitti:
Miksi sä kirjoitat muiden nimimerkeillä? Kukaan oo niin tyhmä että menis Töölöön mitään kattomaan. Hanki elämä hyypiö :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Ei terve ihminen istu koko juhannusta yksin tappelemassa ittensä kanssa netissä? Mieti hetki itteäs ja elämääs. Kannattaisko sille tehdä jotain, jos sulla ei muuta hommaa oo kun täällä pyöriä aamusta iltaan kirjottamassa AMATÖÖRIMÄISIÄ trollauksia. Kunnon trolli on edes uskottava ja aiheuttaa aitoa hämmennystä kanssaihmisissä.
Hei kuules trolli, voisitko oikeesti hankkii elämän. Ihme hyypiö keskustelee ja riitelee täällä itsensä kanssa päivästä toiseen. Ei noi sun trollausyritykset pure ihmisiin. Laita se suusi kiinni ja lopeta tänne kirjoittaminen. Ja tehdäänpä se selväksi että minä olen aito ja alkuperäinen lollis.
- lolleroooooooooooooo
Totta, tiedote löyty Aallon kkk:n päärakennuksen etuovesta!
- moropasqoille
Ihmiset olette aivan hemmetin tyhmiä, jos todella luulette pisterajojen nousevan tänä vuonna! Hah
- moropasqoille
Lähden potkimaan kohti HSE:TÄ. Toivottavasti se tiedote on vielä siellä!
- Hehhehhee
No mene kuule pikkunen itse katsomaan ne alustavat pisterajat Aallon ovesta. Kyllä ne jonkin verran on noussut viime vuodesta jos en ihan väärin muista.
- ffaffafafafaffaf
Jos joku yksityinen henkilö tunnustaa kirjoittaneensa tähän ketjuun yli 8 viestiä, suosittelen vakavasti hoitoon hakeutumista. Hän voi itse miettiä miksi.
- ydinkotka
en jaksanut lukea viittä minuuttia pidempää tätä aihetta, niin sekava tää on. voisko joku kertoa että onko joitain alustavia pisteitä muka julkastu? toi linkki ei toiminu enkä viittis lähtee täältä (150km) päästä hesaan menemään.
kiitos. - ydinkotka
en jaksanut lukea tätä ketjua viittä minuuttia pidempää lukea, niin sekava se on. voisiko joku kertoa että onko muka joitain alustavia pisteitä aaltoon julkaistu? toi linkki ei toimi enkä jaksa lähteä hesaan menemään (matkaa 150km), joten asiallinen vastaus tähän.
kiitti.- hevosherra
JUMAKAUTA! Lähden nyt liikkeelle ratsain täältä Kirkkonummelta. Alustavat pisteet ovat saapuneet, nyt on kiire! Ratsastan koko yön kohti Helsinkiä. Aamulla nähään!
- Ei huolta
hevosherra kirjoitti:
JUMAKAUTA! Lähden nyt liikkeelle ratsain täältä Kirkkonummelta. Alustavat pisteet ovat saapuneet, nyt on kiire! Ratsastan koko yön kohti Helsinkiä. Aamulla nähään!
Kävin tänään aamupäivällä kauppiksen pihalla: EI LAPPUA. Ikkunassa oli vain kokeen oikeat vastaukset. Yllä olevan kuvan (Aallon etupihalta) voi todeta myös olevan feikki sen perusteella, että nykyään yksi ikkunoista on rikki ja sen ympärillä on keltaista teippiä, jota kuvassa ei näy.
Myönnän kyllä että trolli oli aika hyvä aluksi, mutta lopussa homma alkoi hajoomaan käsiin. - Ei huolta
Ei huolta kirjoitti:
Kävin tänään aamupäivällä kauppiksen pihalla: EI LAPPUA. Ikkunassa oli vain kokeen oikeat vastaukset. Yllä olevan kuvan (Aallon etupihalta) voi todeta myös olevan feikki sen perusteella, että nykyään yksi ikkunoista on rikki ja sen ympärillä on keltaista teippiä, jota kuvassa ei näy.
Myönnän kyllä että trolli oli aika hyvä aluksi, mutta lopussa homma alkoi hajoomaan käsiin.Kävin tänään uudelleen kauppiksen pihalla ihan varmuuden vuoksi. Nyt siellä ovessa oli tiedote alustavista pisteistä, joten joudun vetämään sanani takaisin. Kyseessä ei ole trolli vaikka niin aluksi luulinkin.
Eli hyvät ihmiset, menkää katsomaan ne alustavat pisteet kauppiksen päärakennuksen ovista! - hevosherra
hevosherra kirjoitti:
Kävin ratsain viime yön aikana yliopistolla ja TIEDOTE oli siellä! JES! TOD.NÄK. PÄÄSEN SISÄÄN KOSKA MULLA ON TULOSSA 38P!!! Palasin kotiin Kirkkonummelle jo ennen aamun sarastusta. Rankka matka, mutta sen arvoinen.
- TurkuUn
Tämähän trollaus vaatii jo paljon työtä ja vaivaa! Ne jotka noihin "alustaviin pisteisiin" uskoivat ihan tosissaan voivat kattoo itteään peilistä ja vaikka ääneen ihmetellä omaan tyhmyyttään :D
Miten joku jaksaa aina muutaman tunnin välein tulla tänne samalle foorumille ja kirjoittaa jatkoa samaan tarinaan? Kertoo ajan, kumppanin ja tekemisen puutteesta!
Tuohon odotusarvo-tehtävään haluaisin palata: miten voit tietää vastauksen 3/7 todennäköisyydellä? Kyseessä siis vain teoriassa? Tokihan kokeessa kokeilin muutamat vaihtoehdot läpi, mutta ajattelin olevan kompa ja vastasin 1/2 :D noh, onneks ei siitä jäänyt kiinni! - Iakimies
Mitä helvettiä te jaksatte vielä jauhaa täällä?? Alustavat pisteethän julkaistiin jo melkein viikko sitten, siinä ei ole enää mitään uutta. Itse suuntaan katseeni jo heinäkuun 6. päivään, jolloin lopulliset pisteet julkaistaan.
- Tuntiopet
Kertokaapas arvon "proffat ja etuovesta tiedotteita lukeneet" yksikin hyvä syy, miksi Aalto-yliopisto julkaisisi jotain alustavia pisterajoja, jotka toki vielä saattavat muuttua suuntaan tai toiseen? Oikea vastaus: Ei miksikään. Mitään virallista tietoa (tai epävirallistakaan) tuloksista ei anneta yliopiston puolelta ennen 6.7. Samana päivänä saapuvat myös kirjeet kokeissa olleille. Niistä selviää yksiselitteisesti pisterajojen lisäksi, pääsikö kyseinen hakija vai ei.
Olen muuten työskennellyt tuntiopettajana Aallossa (saa uskoa tai olla uskomatta :-D), vaikkei se asiaan mitenkään liitykään. - Tuntiopet
Tuntiopet kirjoitti:
Kertokaapas arvon "proffat ja etuovesta tiedotteita lukeneet" yksikin hyvä syy, miksi Aalto-yliopisto julkaisisi jotain alustavia pisterajoja, jotka toki vielä saattavat muuttua suuntaan tai toiseen? Oikea vastaus: Ei miksikään. Mitään virallista tietoa (tai epävirallistakaan) tuloksista ei anneta yliopiston puolelta ennen 6.7. Samana päivänä saapuvat myös kirjeet kokeissa olleille. Niistä selviää yksiselitteisesti pisterajojen lisäksi, pääsikö kyseinen hakija vai ei.
Olen muuten työskennellyt tuntiopettajana Aallossa (saa uskoa tai olla uskomatta :-D), vaikkei se asiaan mitenkään liitykään.Selvittelin vielä hieman asiaa ja minulle selvisi, että Aalto yliopiston kauppakorkeakoulu on tosiaan julkaissut alustavat pisterajat jo viime viikolla. Pahoittelen aiempaa harhaanjohtavaa viestiäni.
- höööö
Nimenomaan. Miksi esim. kauppatieteet.fi-sivuilla ei mainittaisi alustavien pisteiden julkistamisesta mitään, vaikka sieltä löytää kaiken mahdollisen mitä hakemiseen voi ikinä liittyä? Miksi kauppatieteiden hakuoppaassa tälle vuodelle ei mainittaisi mitään alustavien pisterajojen mahdollisesta julkaisemisesta? Miksi "todisteeksi" otetussa kuvassa ei näy koko tiedotetta? Jos tiedote olisi julkaistu, miksi kaikki pelkää että se tuosta ovesta otettaisiin pois jo nyt? Ylipäätään, miksi mitään alustavia rajoja edes tarvittaisiin kun tuloksia joutuu muutenkin odottamaan "vain" kolme ja puoli viikkoa, yo-kirjoitukset ehkä onkin eri asia kun tuloksiin voi mennä sen kolme ja puoli kuukautta. Järki kauniiseen kouraan tuon panikoimisen kanssa, ja samoin sille/niille jotka tällaista propagandaa kehittelee.
- Tuntiopet
Aika onneton yritys tuo valokuva "tiedotteesta" tosiaan, jos väärentää kannattaisi väärentää kunnolla. "Vastaus" aiempaan viestiini on trollin käsialaa. Muuten, ei se kauppis näköjään mitenkään autuaaksi tee... vaikka aikoinaan on sinne sisään päässyt ja vielä myöhemmin opettamaankin, jostain syystä satun olemaan kommentoimassa tässä ketjussa. Vähän nolottaa...
Oikeasti, kun hakijoita on paljon ja ns. "tulevaisuus" pelissä tuollaisista tiedotteista valehteleminen saa aikaan sen, että joku turhan päiten saattaa lähteä vaikka sieltä 150 km päästä katsomaan paikan päälle ja varmasti useampikin on soitellut sinne koululle tuon takia, mikä taas aiheuttaa aivan täysin turhaa vaivaa työntekijöille.
- vili vilperi
mä lähen kahtoo oisko ne allustavat eddelleen siel ovvessa!
- PartiiPartiiPartii
Onko muille tullut vielä kirjeitä?
Minulla tupsahti tänään postista kirje, jonka kuoressa komeili iso A - if you know what I mean ;)- Kirje
Isolla A:lla varustettu kirje tulee myös valitsematta jääneille :-D Tosin vasta 6.7.
- sillisilmä69
Oootteko nyt sit vitun tyhmiä?? Aallon professori tulee SUOMI24:SEEN kertomaan, että pisteitä tarvitaan 37/40 sisään pääsyyn. Hyvä trolli on aina hauska, mutta nyt alkaa jo säälittää
- aallossa2012
Tulkoon 37 pisterajat. Terveisin 37,5p varmistellen :)
- vaasan gylteri
Itse epäilisin että myös noilla paikkakunnilla pisterajat tulevat nousemaan.
Aallossa alustavien mukaan nousi viime vuodesta
32,5 --> 37
61 --> 70
Tämä voi enteillä Kuopioon, Vaasaan ja Ouluun 2-4p nousua viime vuotiseen verrattuna koekiintiöön ja 3-5 pisteen nousua yhteiskiintiöön. Tämä tietenkin voi vaihdella esim. Oulussa enemmänkin pääaineesta riippuen.
Kuopio 23 --> 26 ja 45 --> 49
Vaasa 24,5 --> 27,5 ja 46,5 --> 50,5
Oulu
Johtaminen 45,5 --> 49,5 ja 21,5 --> 24,5
Kansantaloustiede 44 --> 48 ja 21 --> 24
Laskentatoimi 43 --> 47 ja 22 --> 25
Markkinointi 44 --> 48 ja 21,5 --> 24,5
Kansainvälinen liiketoiminta 52 --> 56 ja 24,5 --> 27,5
Rahoitus 47 --> 51 ja 22,5 --> 25,5- vaasan gylteri
Pakko myöntää, että olin väärässä. Liimahuuruissa näin harhoja! Eihän siellä ovessa mitään ollutkaan :D
Pahoittelut
- Pupujuussi
Tuo on täyttä puppua! Pisterajat ei missään kombinaatiossa nouse! Vähennä mielummin tuo kolmepistettä viime vuoden pisterajoista.
Eli:
Oulu 21,5 --> 18,5
Vaasa 24,5 --> 21,5
Kuopio 23 --> 20
Ehkä rajat eivät noin paljoa laske mutta todennäköisempiä nuo minun arvioni ovat kuin nuo edelliset.- Pupujuussi
Toisaalta kun mietin asiaa tarkemmin, niin vaasan gylterin arviot ovat lähempänä totuutta. Puhuuhan tämän puolesta Aallon pisteiden nousu, joka on virallisesti tiedotettu.
- Hohhoijaa
Tämmöseltä se vaan sitten näyttää joidenkin jäädessä pysyvästi tälle lapsosten tasolle. Menisitte tekin juniorit töihin, teillä on aivan liikaa aikaa.
- aikapommi tikittää
Hohhoijaa voi kertoa mistä nuoret löytävät töitä kun Suomen nuorisotyöttömyysprosentti huitelee jossain 20%. Innokkaita ja ahkeria nuoria on paljon, mutta työt ovat vähissä, joka johtaa monenlaisiin lieveilmiöihin. On kummallista kun edes kaikki ns. hyvin työllistäviä aloja opiskelevat nuoret eivät saa osa-aika/ kesätöitä vaikka kovasti yrittävät; karua kieltään puhuvat esimerkiksi SeFe:n ja Tral:in tilastot.
Enemmistö nuorista tahtoo tehdä töitä, mutta valitettavasti se ei ole mahdollista.
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2012/04/16/nuorisotyottomyyden-aikapommi-tikittaa-jo/201227258/12
- Hohhoijaa
Oletko kenties ajatellut, että kuinka suuri osa siitäki työttömyydestä on vapaaehtoista eli työtä ei haluta ottaa vastaan. Puhuin tuossa yhteydessä näistä nuorista. Ja se on paskapuhetta, ettei työtä ole saatavilla, se riippuu kuule täysin motivaatiosta ja ahkeruudesta. Tässä maassa löytyy varmasti töitä, mutta ei meidän kultamussukkasukupolvelle kelpaa rikkaruodon nyppimistyöt saatika siivoomistyöt. Se on fakta.
- aikapommi tikittää
Itse olen kantapään kautta oppinut sen ettei työtä ole kaikille halukkaille tarjolla, varsinkaan opiskelujen alkuvaiheessa; loppupuolella tilanne paranee mutta silloinkaan tilanne ei ole välttämättä kummoinen.
Täysin turha on väittää etteivät nuoret ottaisi vastaan ns. "paskahommia". Herra on hyvä ja menee lukemaan yliopistojen tiedekuntien ym. sivuilla julkaistavia tilastoja valmistuneiden ja opiskelijoiden työllistymistilastoja ja -tutkimuksia. Hyvinä esimerkkeinä voin heittää että valmistunut OTM ottaa vastaan kaupankassan ja siivoojan töitä tai KTM päätyy taksikuskiksi tai kuljetusalanyrittäjäksi.
En toki kiistä sitä, että nuorten joukossa kaikki ottaisivat innokkaasti töitä vastaan. Aina löytyy töitä välttelevä joukko, joka on välillä suurempi ja välillä pienempi. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että 90% nuorista tahtoo tehdä kaikenlaisia töitä, koska se on edelleenkin tie parempaan elämään. Turha on yleistää pienen marginaalin toilailuja koko massaan.
Ns. "paskaduunin" saaminen voi olla hankalaa, jos ei ole aikaisemmin mitään kummoisia hommia tehnyt. Työnantajat välttelevät kokemattomien nuorten palkkaamista, koska heidät tulkitaan helposti huonoiksi työntekijöiksi, jotka vastuunpakoilijoiksi. Jos puhutaan esimerkiksi siivousalan, ravintola-alan ja kaupanalan työpaikoista, niin niissä maahanmuuttaja voi monissa tapauksissa mennä nuoren suomalaisen edelle (varsinkin siivousala), koska mahdollisuus työntekijän oikeuksien polkemiseen on suurempi. Suomalainen nuori tuntee nykypäivänä oikeuksensa melko hyvin ja uskaltaa niitä puolustaa.
Omakohtaisesti osaan kokemuksesta kertoa sen, ettei työllistyminen ollut helppoa yliopistovuosien alussa. Olin opiskellut lukiossa ahkerasti ja saavutin loistavat tulokset kirjoituksissa. Pääsin Helsingin kauppakorkeakouluun ensimmäisellä yrittämällä. Ensimmäistä kertaa hain ns. oikeita kesähommia 1. vuoden jälkeisenä kesänä. Olin aiemmin ainoastaan jakanut 14-17 vuotiaana mainoksia, mutta lähdin silti toiveikkaana ja innokkaasti työnhakuun. Soittelin, laitoin nettihakemuksia ja kävin paikan päällä tapaamassa työnantajia. Urakka kesti koko kevään ajan ja muistaakseni yritin hakea yhteensä yli 300 paikkaa, jotka vaihtelivat laidasta laitaan. Pääasia että saisin joitain hommia kesän ajaksi. Kesäkuussa tuli kuitenkin kylmää vettä niskaan kun töitä ei ollut irronnutkaan kymmenistä haastatteluista huolimatta. Menin sitten kesäkuun lopussa häntä koipien välissä sosiaalitoimistoon anomaan toimeentulotukea, kuitenkin samalla jatkuvasti töitä etsien. Töitä ei sinä kesänä herunut, vaikka taloudellinen tilanne oli melko hyvä.
Näitä esimerkkejä olen saanut myöhempinä vuosina valitettavan usein todistaa. Iso merkitys on myös työnantajan asenteessa nuoria kohtaan. Suomessa kun nuoret ja vanhat tuppaavat kohtaamaan ikäsyrjintää; ihanteellisena työikänä pidetään ilmeisesti 30-45 vuotiasta. Tästä aiheesta on muuten muistaakseni jossain vaiheessa tehty väitöskirjakin.
Eli turha tulla tänne yleistämään marginaaliryhmien tekemisiä. Suurin osa nuorista tahtoo tehdä töitä, sen laadusta riippumatta.
- Niinpä nii
Itse olen huomannut saman "lieveilmiön". Nykynuoret ovat vaan kertakaikkisen laiskoja ja vastuutapakoilevia. Ei saa tietenkään yleistää, mutta duunarihommat eivät vaan kelpaa.
T. Siivousalan esimies - langan merkitys
takaisin asiaan:
hentusen arviot löytyy, samoin ekonomivalmennuksen.
vieläkö löytyy joitain perusteltuja arvioita? omia tai vieraita - herra heinämies
Oma arvioni on että laskee tasan 27 pisteeseen Aaltoon vaikka tulin jälkeenpäin siihen johtopäätökseen etten sinne halua vaan vaihtoehto no. 2.seen eli Vaasaan..
- (2)
Ja tämä siksi että 1. ensisijaisuuteen tulossa nimenomaan tuo 27..
- exvaasa
vaasan on täysin paska. sinne et koskaan halua.
- turku?
mitä veikkaatte pisterajoja Turkuun?
- suzuzu
Turku rajat
62p
32p - turku?
suzuzu kirjoitti:
Turku rajat
62p
32pepäilen.
- turku?
EDIT: Ratsastin Turun kauppakorkeaan katsomaan ovessa olevaa tiedotetta. Siinä luki, että alustavasti turkuun 38 koekiintiössä ja 71 yhteiskiintiössä. Helsingin pisterajatkin luultavasti nousevat edellämainitusta 37/70. Veikkasin, että koekiintiöpisteet 50/40
- Peli-1smo
Hei sepot älkää kinastelko! Pisterajat tippuvat ainakin pisteellä. Trollaaja vois jo lopettaa. Nuo ratsastelut sun muut kakan jauhamiset voisit jo lopettaa. Kukaan ei usko niitä.
- Peli-1smo
Pahoittelen, etten uskonut aluksi! Kävin kuitenkin helikopetrilla aaltoyliopiston kauppiksella ja näin tiedotteen ovessa.
Pyytäisin myös, että trollaajat lopettaisivat naurettavan pelleilynsä. 37/70 ovat alustavat pisteet helsinkiin, nielkää tappion karvas kalkki.
- PeppuMaaMaaMaa
aikapommi tikittää:
Kävit kymmenissä haastatteluissa, mutta et mihinkään päässyt?
OTM:t menevät siivoamaan ja KTM:t ajamaan taksia?
Mitä VITTUA?
Pakko sanoa, että olet ilmeisesti selkein esimerkki (jollet ole trolli) siitä, miten vääränlaiset henkilöt ajautuvat akateemiseen maailmaan. Voin kertoa itse laskentatoimen opiskelijana, että jokaisella opiskelutoverillani on alan töitä plakkarissa. Työllistyminen on omasta tahdosta kiinni.- mikko266
tuttu ilmiö monille opiskelijoille on se ettei töitä välttämättä löydy, tosiasia myös on se ettei kaikki voi työllistyä suhteiden kautta. kaikkien isäpappa ei ole isopamppu jossain vaan yliopistoissa ja amk:oissa on myös (onneksi vielä) tavallisten duunareiden lapsia, jotka eivät voi välttämättä nojautua vahvasti suhteisiin työnhankinnassa niin helposti.
peppumaamaamaa, lopeta trollaaminen jos et osaa. valitettavasti kaikki valmistuvat ktm:mät eivät työllisty alansa töihin, yliopistosta riippuen 5 vuoden kuluessa valmistumisesta n. 85-90% on saanut alansa töitä. ja tosiaan kauppatieteiden maistereita on ajamassa taksia, joku ongelma sulla siitä?
olet tovereitesi kanssa onnekkaassa asemassa, kun alan töitä löytyy, mutta karu tosi asia on se ettei kaikille riitä edes alaa vastaamattomia töitä, jos kokemusta ei ole. todettakoon se myös että työllistyminen ei aina ole omasta tahdostaan kiinni.
- 1smo
Nämä keskustelut on hyviä vitsejä. Näitä on kiva lukea ja naureskella :)
- annala
Haha nauroin nii kaka tuli housuu
- KINGl
haistakaa paska kaikki!!
- suomi6
SUOMI ON MAAILMAN PARAS.
- pokju
Kävin tsiigaa aallolla tänään alustavat pojot! ihan hyvälle näytti .
- piquet
FABREGAS LYÖ ESPANJAN FINAALIIN!
- CR7
kauheeta paskaa
- nazisgonnalose
Espanja vie Saksan 2-0
- lasika
kertokaas toverit mulle ne alustavat pisteet kun en jaksa lähtee niitä fyysisesti kattomaan
- adsadas
"tuttu ilmiö monille opiskelijoille on se ettei töitä välttämättä löydy, tosiasia myös on se ettei kaikki voi työllistyä suhteiden kautta. kaikkien isäpappa ei ole isopamppu jossain vaan yliopistoissa ja amk:oissa on myös (onneksi vielä) tavallisten duunareiden lapsia, jotka eivät voi välttämättä nojautua vahvasti suhteisiin työnhankinnassa niin helposti."
haha! Ai että duunarin lapsi ei saa töitä :D:D Vittu trolliot!! - Keijp
8 päivää niin tulokset selviää :p
- AaltoHSE
HUOM!
Isäni on Aalto-kauppakorkeakoulun professori ja sain häneltä alustavat pisterajat ainakin Helsinkiin,Turkuun ja Tampereeseen.
koepistekiintiö yhteispistekiintiö
Helsinki 29,5 64
Turku 26,5 61
Turku 27 61,5
Eli onnea sisäänpäässeille!- AaltoHSE1
Korjaus:Tampere 27 61,5
- einäin
muuten hyvä mutta yhteispisteet kasvaa suunnilleen aina joko yhtä paljon tai pisteen enemmän tai vähemmän kuin pelkät koerajat. suurimmillaan tainnut olla minnekkään kouluun (aalto) alle 30 pistettä väli koepisteiden ja yhteispisteiden välillä. koskaan ei tule turkuun tai tampereelle tarvitsemaan 35 lähtöpistettä että niistä olisi jotain hyötyä. Esim turussa oli viime vuonna 25 pistettä ero koe ja lähtöpisteiden välillä, aallossa 28,5
- jere6043
hei kaverit mä sain jo tänään hyväksymiskirjeen aaltoon. pisterajat sinne on 35 ja 67!
- Niin varmaan
Juu aivan varmasti sait :D
- joxy
Tais mennä koe huonosti ja tuut purkaa huonoa oloaa muihin :)
- jeren mutsi
Nyt on poika taas happopäissään lähtenyt kirjoittelemaan kummia foorumeille. Pahoittelen!
terv. Jeren_Mutsi_6043
- Olisikivatietää
Hei se kenen Isä on töissä Aallossa. Mitä hän sanoi Vaasan, Itä-Suomen ja Oulun pisterajoista
- nakki nenän sisällä
KAIKKI jotka väittävät tietävänsä pisterajoja tai omaavansa sisäpiirin tietoa, ovat huijareita. Trolleja.
btw. Huono trolli. Noista luvuista näkee heti, ettei voi olla totta, koska yhteispisteiden ja koepisteiden erotus on niin suuri. Oletkin luultavasti tyhmä, epäonnistuit pääsykokeessa ja nyt olet "hauska" internetissä. Hyvää kesää vaan sulle. - mööööööö
nakki nenän sisällä kirjoitti:
KAIKKI jotka väittävät tietävänsä pisterajoja tai omaavansa sisäpiirin tietoa, ovat huijareita. Trolleja.
btw. Huono trolli. Noista luvuista näkee heti, ettei voi olla totta, koska yhteispisteiden ja koepisteiden erotus on niin suuri. Oletkin luultavasti tyhmä, epäonnistuit pääsykokeessa ja nyt olet "hauska" internetissä. Hyvää kesää vaan sulle.Niimpä. Moni väittää saaneensa tätä sisäpiirin tietoa juuri Aallon työntekijöiltä, mutta minun on vaikea käsittää, miksi muka nämä pisterajat edes kiinnostaisivat tai koskettaisivat kuin aivan pientä työryhmää. Ei siellä montaakaan henkilöä tarvita lukemaan niitä vastauksia optisesti koneella (ja kenties kaikki valtakunnan kauppatieteiden valintakokeet lähetetään samaan paikkaan luettavaksi?) ja pisterajoja laskemaan. Lapsellista kuvitella, että ne Aallon työntekijät siellä meuhkaisivat joukolla joka vuosi siitä pääsykokeesta ja pisterajoista. Vaikka ne ovat elämää suurempia juttuja monille trolleille täällä, ne ovat yliopiston työntekijöille silkkaa arkipäivää - pääsykoe on joka vuosi ja that's it. Keskiverrolla tuntiopettajallakaan tuskin on hajuakaan siitä, mitkä esimerkiksi viime vuoden pisterajat olivat tai mitä valintakokeessa ylipäätänsä edes kysyttiin.
- AaltoHSE
Kerron näistä tuloksista lisää huomenna. Aamulla palataan asiaan!
- VAASANUMBERONE
VAASAAN ON RAJA SATA PISTETTÄ KOSKA SE ON NII VITUN IHANA PAIKKA
- AaltoHSE
No nnii,tässä seuraavat pisterajat.
Lappeenranta 21,5 43
Joensuu 18,5 39
Oulu 20 40
Vaasa 20,5 40,5 - ktss
Nuo tuntuu melko realistisilta =) Luetetaan siis tuohon. Kiitos!
- Professori (KTT)
Olen siis professorina opettamassa OEF:lla (Oksford Economics) ja veljeni poika hakee tänä vuonna Aaltoon niin ajattelin laskea nama rajat aikani ja pojan mielenkiinnon vuoksi. Kaytin laskennassa klassisen todennakoisyyden, kombinatoriikan, aksioomien ja verkkojen todennakoisyyslaskennan menetelmia ja naiden avulla laskin taman vuoden tulevat pisterajat. Tulokset ovat seuraavat:
Helsinki: 58,5 30,5
Turku: 51 27
Pori: 48 24
Vaasa: 45 23
Tampere: 50-53 25-28
Itasuomea en jaksanut laskeskella, kun siella oleva yliopiston opetus on valitettavan huonoa laatua. Mutta niille, jotka sinne erehtyivat hakemaan ni arvioni on kuitenkin paasta heitettyna n. 40,5 20.
Nama ovat siis todennakoisyyksia, mutta koska kaytin monia erilaisia laskutapamalleja, ne noudattelivat kaikki tiettya mallia, joten rajat tulevat olemaan ±0,25p nama. Kuten oli oletettukin jo monesta lahteesta, niin rajat tulevat tippumaan jokaisella paikkakunnalla.
Onnea kaikille rajat ylittaneille ja tervetuloa liike-elaman antoisaan maailmaan!- Urho Kaleva Kekkonen
Aikasi mielenkiinnon vuoksi lähdit sitten pisterajoja laskemaan. Ei muuta kuin hyvää jatkoa sinne OKSFORDIN yliopistoon!
- Kale Kummola
Urho Kaleva Kekkonen kirjoitti:
Aikasi mielenkiinnon vuoksi lähdit sitten pisterajoja laskemaan. Ei muuta kuin hyvää jatkoa sinne OKSFORDIN yliopistoon!
Aika hyvin on tämä proffa kuitenki veikannu nää pisteet! Pakko hattua nostaa oli proffa tai ei :D
- Professori (KTT)
Oulu jai vahingossa valista.
Oulu: 41-43,5 19-22 riippuen suuntautumisesta.
Pahoittelut tapahtuneesta. - uhearditherefirst
Aallon rajat:
31/60- uhearditherefirst
tämä on siis varma tieto.
- Professori (KTT)
Varma tieto tulee vasta 6.7, joten sitä ennen tulevat tiedot ovat pelkkiä arvioita.
- Tulevaekonomi
Noniin se onkin enää muutama päivä niin tuomio selviää :D millaiset fiilikset ihmisillä? Jänskättääkö kenties? :)
- ek0n0000mi
EIKÄ! TULI KIRJE AALLOSTA! SE ON IHAN MÄRKÄ NYT!
- jejel
itseä jännittää lähinnä millon ne rajat jonku netpostin tms kautta vuotaa nettiin. perjantaihin jaksais millään jonottaa.
- lindaaa
Sain kotiin kirjeen sisäänpääsystä Aaltoon, ja rajat Helsinkkin ainakin oli 30,5/60!! IHANAA!!!
- lindaaa
Eikun oho, muistinkin väärin, mutta tarkistin ja rajat onkin 30/59,5!
- daaa4_
eiks täydet oo 40p. ? ni mikä vitun 30/60 ?!!
- Tampereen sälli
Näkeekö noita pisterajoja vielä jostain? Sen tiedän, että Tampereelle oli 26,5; Vaasaan 22,5 ja Ouluun Laskentatoimi 21; kansantalous 19,5 ja rahoitus 21,5. Entäs muut yliopistot? Erityisesti Aallon pisterajat kiinnostavat.
- määäää
eka 30 on koepisteillä ja 60 yhteispistevalinnassa.
- zem_zen
mikä turun raja oli?
- nknloohsfdghjk
26/53,5 turku
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653442Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282990- 1212366
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452- 121424
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822