Lamictal-ihottuma

kutiaja

Onko ihottumaan jotain lääkkeitä? meneekö se ohi, vai pitääkö lääkitys lopettaa? miten yleistä ihottuma edes on?

12

8035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titititikgjsjhgtrjil

      Ihottuma on todellakin Lamictalin sivuoire ja pahimmillaan voi olla erittäin paha asia. Mikäli ihottuma on selvästi alkanut Lamictalin aloittamisen jälkeen, älä aikaile, vaan ota yhteyttä neurologiin ja neuvottele, josko olisi aihetta vaihtaa lääkitystä. Älä jää arvailemaan.

    • 18+6

      En ole Lamictalia koskaan syönyt. Mutta Neurotol Slow:n kanssa tuli alussa aikamoista ihottumaa. Tämä meni kuitenkin n. ekan lääkityskuukauden jälkeen ohi. Eli jos olet juuri aloittanut lääkkeen, sivuvaikutus voi olla ohimenevää. Jos taas olet syönyt lääkettä jo pidemmän aikaa, ota yhteys neurologiin. "Ihottuma" voi tarkoittaa montaa asiaa. Onko sinulla kuinka vakavaa tuo, kuinka paljon häiritsee elämää jne. Ne asiat vaikuttavat mahdolliseen lääkityksen vaihtamiseen.

    • Marsu32

      Hei! Kyllä mulla tuli heti aloittamisen jälkeen paha ihottuma ylävartalolle ja lääke vaihdettiin välittömästi kun otin yhteyden neurolle.

    • Martha -64

      Kyllä pitäisi pikaisesti keskustella neurologin kanssa. Lapsellani tuli allerginen reaktio Zonegranista. Lääke lopetettiin heti. Tietyillä epilepsialääkkeillä voi tulla Steven Johnssonin oireyhtymä ja sen kanssa ei ole leikkiminen. Siinä myös tulee ihottumaa ja jos olen ymmärtänyt oikein hoidetaan sitä niinkuin palovammapotilasta. Käypä näyttämässä ihottumaasi lääkärille.

    • eräs gaijin

      Mä sain kanssa ihottuman ja lääkäri käski lopettaa lopettaa välittömästi ja uusi resepti tuli parin päivän päästä.

      Luulen, että niitä ihottumia voi olla erilaisia mutta yks niistä on kai hengenvaarallinen(?) ja siks varmaan käskevät lopettamaan heti. Ite kärvistelin sen ihottuman kanssa ainakin viikon kun en oikein osannut ottaa lääkäriin yhteyttä. Hirvee kutina esim. jalkapohjissa ja punasia pilkkuja käsissä yms. Sit kun levis koko kroppaan annoin periksi.

      • lissuuuu

        itellä tuli siitä ihottumaa käsiin
        ja lopettivat sen heti sitten


    • ihottuma1

      Mullakin juuri lopetettiin Lamictal kokeilu ihottuman vuoksi. Aiemmin olin reagoinut Tegretoliin myös ihottumalla ja vuosia Deprakine epilepsiaan. Se väsyttää, joten yritettiin Lamictalia. Aluksi huomasin että pian lääkkeen oton jälkeen kasvot punotti. Alkuannostus oli vain 25 mg joka toinen päivä. Päivä lääkkeenoton jälkeen minulle nousi nopeasti 38,8 asteen kuume ja lämpöily jatkui pari päivää (en ollut varma oliko flunssaa vai lääke, mutta naama-punotus-oireen vuoksi lopetin Lamictalin kuitenkin - ja huom. naaman punoitus oli aina laskenut aamuun mennessä). 4 päivää viimeisen Lamictal annoksen oton jälkeen heräsin aamulla ihottuman kanssa: kasvot, dekolte, vasen käsivarsi, vähemmän vatsassa, selässä ja jaloissa. Labroissakin jotain verenkuvan muutoksia, joita tarvitsee vielä käydä tarkistelemassa - ei enää Lamictalia! Olisi vain ihana jos tähän epilepsiaan olisi jotain lääkettä, joka ei väsyttäisi (puhumattakaan näistä muista oireista!). :( Kai sitä pitää olla kiitollinen, että Deprakine pitää kuitenkin kohtaukset poissa.

    • ihottuma1

      ...Ja ei kun jatkuu :( huulet tulessa (ne näyttää ku Taylorilla Kauniissa ja Rohkeissa....mut olo ei vaan oo yhtä hehkee :( ) eli 5 päivää viimeisestä Lamictal 25 mg, jonka jälkeen en sitä enää oo ottanu ja ihottuma päällä, huulet tulessa, korvat kuumottaa....Neurolla sanottiin että mennee ohi 2 viikon sisällä! Tää masentaa.

    • hullu8

      Mulle tuli joskus lamictalista kauhea ihottuma, olin joka paikasta täynnä punaisia pilkkuja ja kutitti niin rkeleesti.. Kortisonikuurin sain lekurista ja lamictal vaihdettiin toiseen lääkkeeseen.
      Niin joo, sen ihottuman jäljet pysyivät muuten kauan (ainakin kuukauden).

    • Minulle ei ole tullut mitään ihottumia, vaikka olen kiskonut sitä useamman vuoden.

    • dfdfdfff

      miksi syötte huumeita?

      • Hyvin menee

        Siksi et niistä tulee hyvä olo en ymmärrä edes kysymystäsi et kysyt sitä tässä yhteydessä ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe