porokoira;lle kielto!!!!!!

PELJÄSTYNEET........

Koirapuistoon! ; 2 eri porokoiraa ovat koirapuistossa yrittäneet purra koiraani:=((

LAPIN POROKOIRA E I OLE KOIRAPUISTOKOIRA!

11

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

      Älä syytä koiria, vaan omistajia. Yhtä hyvin minäkin voin tässä alkaa väittää että kaikki maailman saksanpaimenkoirat natsien keskitysleirille kun olen muutaman dominoivan yksilön nähnyt.

      • peljästyneet

        Sorry, mutta eräs kasvattaja on jopa näin sanonut.
        Mutta on totta,että poikkeuksiakin varmaan löytyy,kuten joka rodusta.


    • plöh

      Joo, ei ainakaan mun porkkis ole puistokoira. Parin koiran kanssa kerrallaan menee hyvin, mutta koira kuumuu liikaa jos on enemmän "paimennettavia" ja sitten syntyy rähinät.
      Omani on hirveän dominoiva tapaus, mutta ei missään nimessä pahantahtoinen, korvien asentokin on sellainen, ettei se halua rähinöidä. Vain sitten kuumuessan liikaa menee koiran hallittavuus.

      Koira toimii kuin unelma silloin, kun on rauhallista. Pösilö höntti kakkanokka minulla on...

      • peljästyneet

        Juuri tuota tarkoitin.
        Ja onhan tietysti eri luonteita,ja kai sillä kasvatuksellakin on osansa,mutta valitettavasti ei ole koirapuistokoira,sanan varsinaisessa merkityksessä.


    • kyllä on

      Minulla on lapinporokoiran ja suursnautserin sekoitus, joka stressaantuu totaalisesti, jos ei viikkoon pääse koirapuistoon.

    • Samaa mieltä kaikkien edellisten kanssa. Itse käyn satunnaisesti koirapuistossa mutta vain sellaisina aikoina kun siellä on mahd. vähän porukkaa. Tosiaan käy isossa koiraporukassa helposti ylikierroksilla. On todellakin muitakin rotuja jotka eivät ole varsinaisia koirapuistorotuja.. Mutta totuus on että lappalaiset vaan ovat vähän dominointiin taipuvaisia ja kipakoita. :P Itse en silti ainkaan vaihtaisi rotua

      • ei rotu ratkaise

        "On todellakin muitakin rotuja jotka eivät ole varsinaisia koirapuistorotuja."

        -Tarkoitat kai muitakin "koiria", eli yksilötasolla. Kaiken rotuisia koiria on kaiken luonteisia. Se riippuu yksilöstä, geeneistä ja kasvatuksesta, eli moni tekijä vaikuttaa rodusta riippumatta.


    • no en tiedä?!

      Itselläni on 1-vuotias porokoiran ja suomenpystykorva narttu ja vaikka koira on erittäin vilkas,sosiaalinen ja kestävä niin ei kyllä häiritse koiraa joka ei jaksa koirani leikkejä, aina on lopettanut ja elekielellä näyttänyt ystävällisyytensä. Kouluttamisesta ja turvallisuudesta on kaikki kiinni, koirankin on tunnettava että se on turvassa ja että omista tietää ja hallitsee.
      Kuuro se kyllä on koirapuistossa kutsulle -vielä, mutta kun ikää tulee niin eiköhän se tule tottelemaan. Kotona käyttäytyy ja tottelee kuin enkeli -ise on hana ja rakastava koira aarre ;-)
      Koira on kokoajan arjen touhuissa mukana, niinkuin pitääkin.

    • porox

      Meillä on 1-vuotias uros porokoira eikä koirapuistossa ole ollut mitään ongelmia. On erittäin rohkea ja sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja koirien kanssa toimeen. Koirapuistossa parhaimmillaan toistakymmentä koiraa samaan aikaan peuhaamassa eikä mitään ongelmia. Tarvittaessa osaa alistua jos joku koira välttämättä haluaa alkaa pomottamaan. Jokainen koira on yksilö, ei pidä leimata koko rotua jos vastaan on tullut huonosti käyttäytyvä yksilö.

    • Oma poronarttuni on lungi ja tulee toimeen muiden kanssa, mutta kukkoilua ei katso. Pöläyttää kerran tantereeseen ( ei pure/käytä hampaita ). Suvaitsee omalla pihallamme karvoihin ja sukupuoleen katsomatta kaikki. Itse voisin sanoa et russelit ja mäyräkoirat ei kuulu omiin suosikkeihini.....Ei oo yks eikä kaks kertaa ku on russelit käyny pikku koirani kimppuun...

    • Cat1982

      No porokoira ei ehkä ole ideaali koirapuistokoira minun mielestä. Just kuumuvat helposti, ja jos muille koirille tulee riitaa, niin se on nopeasti siellä välissä paimentamassa. Porokoirauros vielä teini-iässä varsinkin ja vanhempana voi olla pomottava muita koiria kohtaan.

      Oma porokoiraurokseni kyllä pärjää hyvin koirapuistossa, varsinkin kun on huolellisesti sosiaalistettu ja itse pystyy ennakoimaan kuumumista tai kieltämään kaikki pomottavat elkeet mistä yleensä tulee riitaa. Ongelmana on meillä yleensä on ollut räyhäävät pikkukoirat ja räyhäävät sakemannit, ja olen vienyt oman koirani helposti pois, ettei tarvi olla koko ajan kieltämässä omaa koiraa provosoitumasta. Porokoira kun tarvittaessa puolustaa itseään tehokkaasti, eikä anna muiden koirien hyppiä nenille. Sitten vielä on ne omistajat jotka eivät kiellä omia koiriaan räyhäämästä ja antaa omien koirien hyökkäillä muita koiria kohti. Vaikkakin olis pieniä shipperkejä. Helposti sellainen pieni koira saa vammoja, jos yrittää ärsyttää väärää koiraa. Eihän kaikki voi olla niin pitkämielisiä. Ei aggressiivisia pikkukoiria mun mielestä koirapuistoihin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      548
      4017
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3464
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3090
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2382
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2240
    6. 227
      1688
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1329
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe