mielestäsi paras kosketusnäyttöpuhelin

mikämulle

Hei!

Vanha nokiani sanoi itsensä irti, joten uutta hankkimassa. Minulla ei ole ollut vielä kosketusnäyttöä, joten kokemusta ei ole. Tarve pääasiassa soittaminen ja tekstarit, mutta joskus myös musan kuuntelu, kamera ja netissä käynti. Yleensä tykkään käydä tietsikalla netissä. Mulla on kolumbusliittymä, josta en haluis luopua. Puhelinlaskut n. 10 ecee kuussa, joten mikä kännykkä ja mikä liittymä? Suosituksia. Voi olla, että pidän vanhan liittymän, mutta silloin känny maksaa enemmin. Suositelkaa! Hintahaitari 100-450 ecee. Kiitos!!!!

31

2716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko puhelimen käyttiksellä väliä?

      Symbian 3/Android/IOS vai BABA?

      • tarkkuutta vapunen

        sekä Windows Phone tai Meego.


      • selvä valinta

        Ilman muuta Samsung Galaxy S II n. 450 eurolla ja DND-kytky, jos haluat samalla liittymän. SGS2:ta saa DNA-liittymällä myös SIM-lukitsemattomana.

        Verrattuna esim. Nokia Lumia 800 ja iPhone 4S puhelimiin, Samsung Galaxy S II hakkaa ne käytännössä kaikessa, siis jos puhelin saa olla muokattava ja monipuolinen.

        Lumia 800 hype tehoaa typeryksiin.

        SGS2:n etuja mm.

        - Kaksiytiminen nopea suoritin.

        - 16 Gt muistia, saa laitettua 32 Gt MicroSDHC-kortin, ja ymmärtää 64 Gt:n kortistakin n. 50 Gt.

        - Vaihdettava akku, voi vaihtaa itse

        - Näytön puolella myös kamera, videopuheluita varten. Etupuolen kamera: 1,9 MP.

        - 4,3 tuuman tarkka ja iso SuperAMOLED Plus näyttö 3,5-3,7 tuumaisen sijaan.

        - Ilmaisia navigointisovelluksia suomenkielisellä opastuksella.

        - iPhone S4:ää parempi akkukesto, vaikka SGS2:ssa huomattavasti suurempi näyttö.

        - Yli 100.000 ohjelmaa, suuri osa ilmaisia.

        - Tv-lähtö: MHL (Mobile High-Definition Link)
        Samsung Galaxy S II:sta löytyy markkinoiden ensimmäinen MHL-liitäntä. MicroUSB-liitännästä kuva, ääni ja media HDMI:n kautta televisioon, av-vahvistimeen ym. HDMI-liitäntäiseen laitteeseen. MHL/HDMI-adapteri maksaa vain vajaa 20 euroa.
        http://taskumuro.com/samsung-galaxy-s-iista-loytyy-markkinoiden-ensimmainen-mhl-liitanta

        - Bluetooth v3.0

        - Video-out: 1920x1080 (1080p) resoluutio. Kameran sensori on kooltaan kahdeksan megapikseliä, ja sillä voi kuvata 1080p-videokuvaa. LED-salama.


    • Tunnoton nappula

      Oletko valmis tekstaamaan kosketusnäytön virtuaalinäppäimistöllä vai haluatko fyysisen näppiksen?

    • napander

      E7, mun valinta, kun siinä on myös ne näppäimet. Tuleekohan se pian Windowsina?

    • Nokia E7 huonopuoli on se että tulevat Symbian päivitykset eivät tue sitä.. koska siinä on liian tehoton suoritin.. (Paitsi Belle päivitys).

    • Pyyhis

      E7:n näppis on loistava, ja se helpottaa tekstin syöttämistä eri sovelluksiin ratkaisevasti. Juuri näppis oli itselläkin E7 valintaperuste. Puhelinten käyttöjärjestelmähullutus on lähetenyt keulimaan aika pahasti. Siinä mennään jo aika pahasti metsään jos puhelimilla pitää alkaa ajamaan jotain halvatun benchmark softaa kenellä on tehokkain prosessori. Tässä kehityksessä tehokas laitteisto on ajanut laadukkaan ohjelmiston edelle. Hyvin hiotulla firrmwarella E7:ssä on potentiaalia sujuvaan käyttöön, eikä minua haittaa jos pitää odottaa pari sekuntia pidempään vaikka selaimen avatumista. Belleä odotellessa....

      • ajnjtmwm

        aleksanterinkadun flagship storessa myytävissä e7 on jo belle


      • mikämulle

        Ovatko kaikki Samsungin mallit yhtä rumia?


      • S A M S U N G
        mikämulle kirjoitti:

        Ovatko kaikki Samsungin mallit yhtä rumia?

        Nokian puhelimet on tosi rumia,eikä pärjää pakkasessa Samsung puhelimelle.


      • rrrrrwe
        S A M S U N G kirjoitti:

        Nokian puhelimet on tosi rumia,eikä pärjää pakkasessa Samsung puhelimelle.

        tutkimusten mukaan nokian kaikki mallit ovat samsungeja selkeästi kestävämpiä eli suosittelen nokiaa varsinkin n8 jonka näyttö on gorilla lasia


      • pöää
        rrrrrwe kirjoitti:

        tutkimusten mukaan nokian kaikki mallit ovat samsungeja selkeästi kestävämpiä eli suosittelen nokiaa varsinkin n8 jonka näyttö on gorilla lasia

        Minkä tutkimuksen? En minä monia vuosia samaa kännykkää pidä.N8 on täysin epävakaa ja lasi on vaa kestävin,mitä kännykästä löytyy


      • ei o totta
        mikämulle kirjoitti:

        Ovatko kaikki Samsungin mallit yhtä rumia?

        Galaxyt rumia??? Galaxy S II on siistein puhelin, jonka olen nähnyt, ja onhan se muutenkin paras. No Galaxy Note saattaa olla parempi.


      • nokian1
        pöää kirjoitti:

        Minkä tutkimuksen? En minä monia vuosia samaa kännykkää pidä.N8 on täysin epävakaa ja lasi on vaa kestävin,mitä kännykästä löytyy

        samsunkit, ne ei kestä. itellä OLI se xcoveri joka meni ja tippu kulma eellä maahan(soralle) ja aukesi siitä ja meni sellasee kuntoo että sitä ei ois korjannu muutaku puhelinta kalliimmalla hinnalla. nyt on palattu nokiaan ja se kestää kyllä pakkastakin paremmin kuin samsunki, samsunkin näyttö tuppaa menemään vitivalkoseksi pilkkireissuilla, toisinkuin nokian


    • testi jatkuu

      Muutama päivä on Nokia E7 ollu kokeilussa.
      Onhan siinä paljon hyvääkin, varsinkin yrityskäytöön, mutta................
      Akun kesto on täysin luokaton, joka päivä pitää olla laturin perässä pienelläkin käytöllä!!!

      Yritin ladata myös videokuvaa netistä, kappas vaan...täysin juntturassa...
      Kosketusnäytön näppäimistö tuntuu aika pelleilyltä, hiplaamista.
      Muutenkin tuo hipaisunäyttö on liian herkkä , tahtoo mennä aina väärään valikkoon "vahingossa".
      Onneksi tuo perinteinen näppis on kunnollinen kirjoitukseen.
      "Parasta tässäkin Nokian puhelimessa lienee tuo navigaattori."

      Kyllä tässä tulee väkisinkin ikävä sitä Nokian E90 communikaattoria, se oli vielä puhelin .

    • rreeetu
      • jep
        pitää paikkansa


      • hah hah haaaaaaa

        Ei hyv.


    • taxiauto

      Ihan vaan pienenä vinkkinä.
      Perinteinen näppäimistöpuhelin on paras vaihtoehto, mikäli haluat operoida puhelinta yhdellä kädellä (autossakin).
      Kosketusnäyttöpuhelimet vaatii kaksi kättä ja tarkkuutta!!!!!

      Kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa, yllätys voi tulla suurena monelle.
      Suosittelisin perinteistä etunäppäimistöllä varustettua puhelinta tuohon käyttöön.

      • an tonde

        kosketusnäyttö ei vaadi kahta kättä ellet omista notea tai tai tablettia,ja autossa ajon aikana ei saa näppäillä puhelinta,kielto koskee sekä kosketusnäyttö että näppis puhelimia


      • rähmäkoura

        Joo, niin se on. Jo nyt monessa Nokialaisessa on näppäimet niin alhaalla ison näytön vuoksi, että on jo hiukan hankala käyttää näppäimiä ajaessa, siis parkissa.
        6v sitten sain puhelimeen paremman otteen silikonikuorella, mutta nykyisin ovat näppäimet mielestäni vielä pienempiä. Kaikki ei voi tietää kuinka hankalissa paikoissa sitä voi tulla tarve puhelimelle.


    • Hanki ---

      Itse ostin vähän aikaa sitten "Samsung Omnia W" ja on hyvä ja ehdottomasti helppokäyttöinen ja varmatoiminen. Kaikki toimii helposti. 1kk kokemuksella voin suositella. Kamera siinä on keskinkertainen tai huono, mutta kuvaamiseen minulla on Canon 5D mark II.

      Ei sovi niille jotka tykkää viilata miljoonia asetuksia.

    • 701

      nokia 701 paras hinta/laatu suhde

    • Hanki kantaa

      Itse ostin joku aika sitten Nokia C ykkösen.
      Hyvin pelittää, tosin kamera siinä on huono
      mutta minulla on tietokoneessa WEB-kamera.

      Ei sovi niille jotka tykkää viilata miljoonia asetuksia.

    • mikämulle26

      Hei taas!

      Enpä ole vielä hankkinut uutta. Kiitos kaikille vastanneille. Kuka näköjään tykkää mistäkin. Mulla on ollut aina nokia enkä halua oppia uutta. Ja kun uusimmissa on vielä windows, johon olen tottunut tietsykkaa käyttäessä, joten raahaudun kauppaan joskus.... Ehkäpä lumain tulon jälkeen muut huippumallit tiputtavat kohta hintansa. Kiitos kaikille vastanneille! t. mikämulle

    • Suosittelija

      Samsung Galaxy Gio on hyvä, kestävä ja halpa. Elisa shopitissa 99€. Liittymäksi suosittelisin kyllä jotain Saunalahtea... No minulla on Gio ja hyvin kestää! :) On Wi-Fi, pääsee siis helposti nettiin, voi ladata musiikkia, FM radio... Siis jos kelpaa, niin suosittelen!

      • notee

        Itselläni oli samsung galaxy gio reilu vuoden läytössä ja llen onnellinen että oöen siitä äskettäin päässyt eroon. Nyt käytössä samsung galaxy note7000 johon olen todella tyytyväinen.


      • noteee

        Gio kesti suht hyvin käyttöä ei näyttökään hajonnyt vaikka useita kertoja tippui. Mutta on se aivan todella pieni ja olen iloinen että pääsin kyseisestä luurista eroon. Nyt käytössä ssmsung galaxy note 7000. Suosittelen!


    • se on paras!

      Osta Sony!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      65
      2880
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      407
      2782
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      98
      2233
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      83
      1962
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      72
      1900
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1818
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      8
      1808
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      148
      1767
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1562
    Aihe